MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog eens even mijn anatomie boek erbij gehaald en goed de pijn geanalyseerd.
Deze zit precies naast het borstbeen, bovenin. Het kraakbeen (tussen de ribben en het borstbeen) is erg gevoelig. Deze heeft een flinke optater gehad. Ik weet niet precies hoe ernstig het is maar ik hoop dat dit geen ernstige blessure is... heb verdomme net een week rust gehad.

Onderkant borst is de laatste weken flink gegroeid en moet wat meer accent leggen op de bovenkant borst... dus die dips gaan er even uit en vervang ik door de incline.

klinkt klote man, tijdje het was rustiger aan doen lijkt me, sterkte!

Ik heb nog eens even mijn anatomie boek erbij gehaald en goed de pijn geanalyseerd.
Deze zit precies naast het borstbeen, bovenin. Het kraakbeen (tussen de ribben en het borstbeen) is erg gevoelig. Deze heeft een flinke optater gehad. Ik weet niet precies hoe ernstig het is maar ik hoop dat dit geen ernstige blessure is... heb verdomme net een week rust gehad.

Onderkant borst is de laatste weken flink gegroeid en moet wat meer accent leggen op de bovenkant borst... dus die dips gaan er even uit en vervang ik door de incline.

Laat er eens naar kijken mc, je weet maar nooit met last aan het kraakbeen. Glucosamine schijnt goed te zijn voor het kraakbeen. Hieronder een stukje artikel:

Glucosamine is in Nederland sinds 2005 geregistreerd als niet-receptplichtig geneesmiddel voor verlichting van de klachten bij milde tot matige artrose van de knie. Omdat glucosamine een precursor is van glycosaminoglycanen, een belangrijke component van kraakbeen, hoopt men dat glucosaminesuppletie helpt bij het herstel van kraakbeen en de behandeling van gewrichtsslijtage.

Niets is helaas zeker over de gunstige werking, maar het is het proberen waard.

glucosamine is nu in de aanbieding bij 'De Tuinen'!

Klink als een blessure ontstaan bij de flye. Goed proberen losjes te houden en idd een tijdje aan de gluco en de visoliecapsules even gebruiken voor de gewrichten.
Klote maat en sterkte.:o

FB3
Buik
crunches 2x50reps
side crunches 2x35reps

Sumo deadlift
10x110kg
7x120kg
5x130kg PR
Helaas de 2e set geen 8 reps gehaald... even mentaal goed gefocust en gelukkig 2 reps meer op de 130kg dan de vorige keer.:D

Parallel chest dips
10x115kg PR
6x115kg
8x110kg
En toen was ik helemaal los, ik voelde me sterk. Dips voelde goed aan totdat... de laatste rep van de laatste set het leek alsof er iets klapte in mijn borst. Ik schrok me helemaal de t*ring. Binnenkant borst. Had het gevoel alsof er iets gescheurd was, maar niets te zien.

Spier voelde verder redelijk aan, kon deze goed aanspannen alleen geen grote gewichten gebruiken. Dus de pull-over overgeslagen. :mad:

Pull-over
xxxxxxxx

Incline db curl
9x16g
7x17kg
5x17kg

Overhead cable extension
16x45kg
10x55kg
7x55kg

Calf raises
15x75kg PR
12x85kg
12x90kg PR
10x100kg
Op advies meer reps gedaan bij de kuiten, brandde goed :D

Sukkel dat ik ben, op vrijdag de 13e te gaan trainen :p, dat is vragen om problemen. Heb een gast gesproken in de gym die cios heeft gedaan en nu sport academie doet. Traint ook veel en zwaar en vertelde mij dat hij dat wel vaker had bij zijn borst. Hij keek naar mijn borst en verzekerde mij dat de spier niet gescheurd was. Het was eerder het kraakbeen wat ik heb gevoeld.

Nu ik rustig thuis zit en goed na ga wat ik precies voel moet ik hem gelijk geven en is het idd het kraakbeen wat overbelast is.

Heeft iemand ook zoiets meegemaakt bij de borst?

Weet je wat mijn grote probleem is... ik heb geen geduld. Ik train nog geen 4 maanden en zit alweer 115kg op de borst te zetten.

Nog nooit meegemaakt in mijn korte carriere van 3 maanden:D

Klinkt bizar heb je nu ook nog last? Wellicht is het handig om het aan je dokter te vragen?

Sterkte bro...en doe aub voorzichtig geef de borstspier voorlopig maar ff rust. Dat voedingsupplement wat dressed hierboven schreef lijkt mij niet verkeerd voor jou. Je begint behoorlijk zwaar te squatten etc en daarmee belast je behoorlijk je kraakbeen. Laat ons maar weten als je het heb gekocht.

Groeten,
Sgtmossad

klinkt klote man, tijdje het was rustiger aan doen lijkt me, sterkte!
Ja zeker klote, ik wil niet rustig aandoen :mad:.

Laat er eens naar kijken mc, je weet maar nooit met last aan het kraakbeen. Glucosamine schijnt goed te zijn voor het kraakbeen. Hieronder een stukje artikel:

Glucosamine is in Nederland sinds 2005 geregistreerd als niet-receptplichtig geneesmiddel voor verlichting van de klachten bij milde tot matige artrose van de knie. Omdat glucosamine een precursor is van glycosaminoglycanen, een belangrijke component van kraakbeen, hoopt men dat glucosaminesuppletie helpt bij het herstel van kraakbeen en de behandeling van gewrichtsslijtage.

Niets is helaas zeker over de gunstige werking, maar het is het proberen waard.
Thnx dressed... altijd goeie tips van jou kerel. Ga het meteen halen. Maandag ook even langs de fysio, heb je meer aan dan langs een dokter te gaan.
glucosamine is nu in de aanbieding bij 'De Tuinen'!
Helaas ligt die niet in de buurt, maar kan het ook wel ergens anders halen. Thnx Spank.
Klink als een blessure ontstaan bij de flye. Goed proberen losjes te houden en idd een tijdje aan de gluco en de visoliecapsules even gebruiken voor de gewrichten.
Klote maat en sterkte.:o
Nou dat gedoe bij de fly zat percies aan de andere kant, bij de schouder. Gevoel daar zat ook in de spier en met mijn borstspier is momenteel niets aan de hand. Deze is helaas in te korte tijd te sterk geworden voor mijn gewrichten. Visolie gebruik ik altijd al naast vitaminen suplementen.
Nog nooit meegemaakt in mijn korte carriere van 3 maanden:D

Klinkt bizar heb je nu ook nog last? Wellicht is het handig om het aan je dokter te vragen?

Sterkte bro...en doe aub voorzichtig geef de borstspier voorlopig maar ff rust. Dat voedingsupplement wat dressed hierboven schreef lijkt mij niet verkeerd voor jou. Je begint behoorlijk zwaar te squatten etc en daarmee belast je behoorlijk je kraakbeen. Laat ons maar weten als je het heb gekocht.

Groeten,
Sgtmossad
Als ik stilzit heb ik nergens last van maar zodra er wat spanning op de borst komt dan voel je het wel. Ga zo naar de winkel ff dat spul kopen.

Thnx sgt :D

En heb je het gekocht topper?

Tijd voor een monstertraining :p... je moet toch wat met een blessure.

25reps close CoC guide (warming up)
6reps 1cm before close CoC No. 1.5 PR
5reps 1cm before close CoC No. 1.5
4reps 1cm before close CoC No. 1.5
12reps close HG150 (net lichter dan de CoC No. 1) PR
10reps close HG150
8reps close HG150
8reps close HG150
25reps close CoC guide

@Mossad, Glucosamine en Chondroitine gehaald, combinatie van beide is beter voor het kraakbeen.

Heb nog met een oude trainingsmaat gesproken en hij denk dat het ook mijn pezen kunnen zijn. Dit omdat de blessure ontstond toen ik bijna volledig had uitgeduwd (bovenste positie). Dan is de spanning volgens hem op de spier het grootst. Morgen ga ik meteen naar de dokter... keep you posted :D

Edit: Gisteren was niet fijn... auw aan mijn borst, rug en kuiten (kuiten zelfs vandaag nog)

Tijd voor een monstertraining :p... je moet toch wat met een blessure.

25reps close CoC guide (warming up)
6reps 1cm before close CoC No. 1.5 PR
5reps 1cm before close CoC No. 1.5
4reps 1cm before close CoC No. 1.5
12reps close HG150 (net lichter dan de CoC No. 1) PR
10reps close HG150
8reps close HG150
8reps close HG150
25reps close CoC guide

@Mossad, Glucosamine en Chondroitine gehaald, combinatie van beide is beter voor het kraakbeen.

Heb nog met een oude trainingsmaat gesproken en hij denk dat het ook mijn pezen kunnen zijn. Dit omdat de blessure ontstond toen ik bijna volledig had uitgeduwd (bovenste positie). Dan is de spanning volgens hem op de spier het grootst. Morgen ga ik meteen naar de dokter... keep you posted :D

Lekkere training met die grippers bro!
Ik ga die rotzooi ook maar eens kopen aangezien mijn squats steeds zwaarder worden.....

Hoop voor je dat het helpt. Ga je morgen wel je poten trainen dan?:D No excuse voor no-training....

heb ook eens last gehad van het kraakbeen, bij mij hinderde het totaal niet en genas het redelijk snel(2-3 weken).

Toen ik het had was ik 2 weken rustig aan gedaan en was het over.. wel rustig terug beginnen !

Hoewel ik niet begrijp wat je nu precies gedaan hebt voor training zal het wel een flinke training geweest zijn jou kennende.
Hoop dat je snel hersteld!

K*t man dit je was net lekker bezig! hopen voor een snel herstel!

Hoewel ik niet begrijp wat je nu precies gedaan hebt voor training zal het wel een flinke training geweest zijn jou kennende.
Hoop dat je snel hersteld!
Thnx mannen voor support :D.

Neem aan dat je weet wat grippers zijn? CoC (captain of crush)... zware krengen zijn het.

Net terug van de dokter en deze vertelde mij dat de bovenste ribben van het borstbeen zijn los gekomen door de grote spanning die erop stond. Je kunt het vergelijken met een schouder uit de kom.

Alles zit goed volgens hem en ik moet 2 a 3 weken geen grote spanningen op de borst zetten. Ik heb tevens een afspraak met de fysio gemaakt en daar ga ik woensdag langs voor de zekerheid.

Toch vreemd allemaal dat mijn lichaam geen waarschuwing heeft gegeven (in de vorm van een pijntje) voordat het gebeurde. Verder voelt het allemaal goed nu, alleen de rust weer :fire:.

Omdat ik momenteel zo zielig ben heb ik mezelf eens verwend met flink wat inkopen.

5kg whey concentraat 80%
5kg whey isolaat 90%
5kg carbs
500gr l-glutamine
500gr creatine monohydraat

Verder de komende tijd weer alleen de benen trainen en daarna langzaam de rug weer. Ga tijdelijk ff een goed benen schema samenstellen 3x per week.

Nou dat is geen shit mc, ik wens je sterkte toe en dat je snel weer kan trainen!

Gatver kerel, dat klinkt pijnlijk.

Overbelasting is meestal toch een teken dat je nog niet goed hersteld bent van je vorige
training als je al aan je volgende begint. Misschien is dat full body gebeuren toch een
zwaardere aanslag op je lichaam dan wat je zelf merkt ???

Lekker geshopt wel :p

Gatver kerel, dat klinkt pijnlijk.

Overbelasting is meestal toch een teken dat je nog niet goed hersteld bent van je vorige
training als je al aan je volgende begint. Misschien is dat full body gebeuren toch een
zwaardere aanslag op je lichaam dan wat je zelf merkt ???

Lekker geshopt wel :p

bij fb moet je rust goed in acht nemen , vaak train je met je compounds meerder spiergroepen tegelijk - dips is een fantastische oef , alleen doe ik hem wel pas als ik warm ben vooral als je dips doet met je eigen lichaamgewicht

idd lekker geshopt mr chick , ik heb net mijn stacker w weer besteld - gelijk maar twee potten tegelijk

maar 3 * benen en rug trainen in de week is ook zwaar

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven