XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Balen maat. Dit kost je wel wat tijd om te herstellen, maar wees er voorzichtig mee. Sterkte.

Sterkte met het herstel! Erg balen!

• Topic Starter Topic Starter
Nou dat is geen shit mc, ik wens je sterkte toe en dat je snel weer kan trainen!
En het ergste nog wat kun je er tegen doen? Ik denk toch dat ik in een te korte tijd sterk ben geworden dankzij spiergeheugen. De kilo's die ik momenteel hanteer bereikte ik voorheen na lange tijd trainen. Je botten moeten meegroeien maar dat gaat iets minder snel. Vergeet niet dat ik na jaren niets doen ineens weer ben gaan knallen.
Gatver kerel, dat klinkt pijnlijk.

Overbelasting is meestal toch een teken dat je nog niet goed hersteld bent van je vorige
training als je al aan je volgende begint. Misschien is dat full body gebeuren toch een
zwaardere aanslag op je lichaam dan wat je zelf merkt ???

Lekker geshopt wel :p
De pijn viel gelukkig mee, het is meer de schrik wanneer je zoiets in je borst voelt.

Blijkbaar had dit niets te maken met overtraining maar met te grote spanningen op het skelet die dat nog niet aankon.

Had 1 week rust genomen voordat dit ontstond dat is nog het vreemde ervan.
bij fb moet je rust goed in acht nemen , vaak train je met je compounds meerder spiergroepen tegelijk - dips is een fantastische oef , alleen doe ik hem wel pas als ik warm ben vooral als je dips doet met je eigen lichaamgewicht

idd lekker geshopt mr chick , ik heb net mijn stacker w weer besteld - gelijk maar twee potten tegelijk

maar 3 * benen en rug trainen in de week is ook zwaar
Ik vrees dat dit ook was gebeurd als ik split had gehanteerd. Warmingup had dit niet kunnen voorkomen daar botten en kraakbeen geen doorbloeding hebben om op te warmen.

3x zal zwaar zijn, maar wat moet ik anders? Gaan punniken?
Balen maat. Dit kost je wel wat tijd om te herstellen, maar wees er voorzichtig mee. Sterkte.
Paar weekjes en dan weer rustig wat kracht erop zetten.
Sterkte met het herstel! Erg balen!
Thnx

3x per week benen trainen is wel wat veel niet? Maar mischien voor jou niet
Je kunt ook nog wat met grippers spelen tijdens je blessure he

En het ergste nog wat kun je er tegen doen? Ik denk toch dat ik in een te korte tijd sterk ben geworden dankzij spiergeheugen. De kilo's die ik momenteel hanteer bereikte ik voorheen na lange tijd trainen. Je botten moeten meegroeien maar dat gaat iets minder snel. Vergeet niet dat ik na jaren niets doen ineens weer ben gaan knallen.

Ja dat kan een reden zijn natuurlijk, maar ik moet steeds denken, bij mij zijn dips heel blessuregevoelig weet je er komt een enorme druk op de borst, zou dat ook geen reden kunnen zijn volgens jou.

fullsquat, frontsquat en boxsquat als hoofdoefeningen, aangevuld met leg curl en calf press, afgemaakt met killende leg press?

edit: welke 5kg carbs heb je gekocht?

voordeel uit deze vervelden situatie is dat je benen voor 100% aandacht krijgen...****ing big wheels this summer sterkte bro!

Oei Chick! Zwaar bale, wat voel je precies, ik voel ook pijntjes bij borstbeen, bijvoorbeeld als ik na de BP Chest dips wil doen, crepeer ik van de pijn.. is dit ook hetzelfde?

IIG Sterkte toegewenst hoor! Zwaar verrot!

3x per week benen trainen is wel wat veel niet? Maar mischien voor jou niet
Je kunt ook nog wat met grippers spelen tijdens je blessure he
Achhh ja ik kijk wel hoe het gaat. Benen hebben sterke spieren en die kunnen wat hebben.

Ja dat kan een reden zijn natuurlijk, maar ik moet steeds denken, bij mij zijn dips heel blessuregevoelig weet je er komt een enorme druk op de borst, zou dat ook geen reden kunnen zijn volgens jou.
Ik ben het wel eens dat een dip de grootste spanning op je borst zet. Maar voor de borst vind ik het de lekkerste oefening die er is. Voel super goed aan, ja dit zag ik niet aankomen.

Maar in de toekomst komt ie er zeker weer in. Dip is de squat voor het bovenlichaam imo.
fullsquat, frontsquat en boxsquat als hoofdoefeningen, aangevuld met leg curl en calf press, afgemaakt met killende leg press?

edit: welke 5kg carbs heb je gekocht?
Klinkt goed... kijk er al naar uit. Begin benen als een van de fijnste spiergroepen te zien om te trainen. Kan zeker geen kwaad daar ze toch achterlopen t.o.v. mijn bovenlichaam.

1 x BPB-OATS-0000-5000, Ultra Fine Scottish Oats
Size: 5kg Tub
via bulkpowders.co.uk
voordeel uit deze vervelden situatie is dat je benen voor 100% aandacht krijgen...****ing big wheels this summer sterkte bro!
Zekers spijkerbroeken laten knappen :D
Oei Chick! Zwaar bale, wat voel je precies, ik voel ook pijntjes bij borstbeen, bijvoorbeeld als ik na de BP Chest dips wil doen, crepeer ik van de pijn.. is dit ook hetzelfde?

IIG Sterkte toegewenst hoor! Zwaar verrot!
Ik voelde helemaal niets, ineens klapte er iets in mijn borst weg. Heel vreemd gevoel, het deed niet echt pijn maar schrok me wezeloos.

Heb nooit echt pijn gehad alleen een beetje stijf de laatste tijd bij de flyes, wat vervelend aanvoelde. Maar dat klink niet goed spank. Doe rustig aan kerel en goed opwarmen.

Eigenlijk ben ik heel blij dat geen pees of spier totaal gescheurd is. Herstel van zo'n blessure duurt over het algemeen een stuk langer. Na 3 weken ga ik weer lekker opbouwen.

Laatst bewerkt:
jep en het gekke is.. mijn middenrug doet er ook pijn bij.. tegelijk of het er dwars doorheen gaat.. dit is constante pijn bij beweging, echter als ik aan het trainen ben hebik vrijwel nergens last van.. toch maar fysio eventjes morgen..

jep en het gekke is.. mijn middenrug doet er ook pijn bij.. tegelijk of het er dwars doorheen gaat.. dit is constante pijn bij beweging, echter als ik aan het trainen ben hebik vrijwel nergens last van.. toch maar fysio eventjes morgen..
Dan kan dat zeker ook wat met je ribben te maken hebben. Deze geven de krachten door aan het borstbeen en je ruggenwervels. Zeker eens bij fysio langs gaan.

Dit is goed klote, tis echt k*t om rust te moeten houden als je eigenlijk zo graag door wil gaan.
Aan de andere kant jij hebt starks wheels of steel :D als je 3 keer per week die stieren poten gaat trainen !

Weer een update.
Zojuist bij de fysio geweest en deze bevestigde de bevindingen van de huisarts. Echter moet je het idee dat je ribben zijn losgekomen, of verschoven met een korreltje zout nemen. Deze beweging zal eerder enkele milimeters zijn geweest dan dat de rib echt los kwam. Kraakbeen zal licht beschadigd zijn, maar herstel verloopt voorspoedig.

Een paar oefeningen gedaan waarbij langzaam de spanning op het gewricht werd opgebouwd. Ik had nauwelijks ergens last van, en kan me vandaag ook weer heerlijk volledig uitrekken zonder pijn. De spanning moet ik nu licht opbouwen om het herstel te voorspoedigen en over 2 weken mag ik weer rustig beginnen met de borst te trainen.

Gelukkig is de blessure niet zo ernstig als ik eerder dacht. :D

Vanavond ga ik heerlijk de benen trainen.
Verder ga ik deels mijn oude been schema hanteren en deels die van dressed. Die laatste zal uitsluitend bestaan uit de squat met veel setjes en een uitgebreide reprange van 20 tot 6 reps.

Weer een update.
Zojuist bij de fysio geweest en deze bevestigde de bevindingen van de huisarts. Echter moet je het idee dat je ribben zijn losgekomen, of verschoven met een korreltje zout nemen. Deze beweging zal zeer waarschijnlijk milimeters zijn geweest dan dat de rib echt los kwam. Kraakbeen zal licht beschadigd zijn, maar herstel verloopt voorspoedig.

Een paar oefeningen gedaan waarbij langzaam de spanning op het gewricht werd opgebouwd. Ik had nauwelijks ergens last van, en kan me vandaag ook weer heerlijk volledig uitrekken zonder pijn. De spanning moet ik nu licht opbouwen om het herstel te voorspoedigen en over 2 weken mag ik weer rustig beginnen met de borst te trainen.

Gelukkig is de blessure niet zo ernstig als ik eerder dacht. :D

Vanavond ga ik heerlijk de benen trainen.
Verder ga ik deels mijn oude been schema hanteren en deels die van dressed. Die laatste zal uitsluitend bestaan uit de squat met veel setjes en een uitgebreide reprange van 20 tot 6 reps.

Gelukkig dat de blessure meevalt mc, blij dat te horen. Veel succes met 'mijn' squatschema.

hoe gaat je training eruit zien vanavond bro? ben wel benieuwd

Nou vanavond gewoon wat jullie van me gewend zijn:
Squat
Leg ext
Leg curl
Calf raise
Leg press (hoop ik dat ik er nog energie voor heb)

En de volgende training alleen squats van 10 sets of meer.

kan je helemaal geen ub trainen?

Nou vanavond gewoon wat jullie van me gewend zijn:
Squat
Leg ext
Leg curl
Calf raise
Leg press (hoop ik dat ik er nog energie voor heb)

En de volgende training alleen squats van 10 sets of meer.

Ijzeren poten zul je krijgen van dit soort schema's;lekker al je energie daarop botvieren.:whip::windup::)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven