XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.041
Zag je pics van je tuin en bladerde even je log door, chill. Heb je trouwens een blessure gehad? Want sep 2009 had je een mp van 7x55kg & 9x50 op 85% & in dec 2009 een sq van 7x136kg op 85% bij lichter lichaamsgewicht? Niet veel verschil in 9-10 maandjes of lees ik ergens overheen (blessure bijv.?) Verder serieus bezig!
Nee geen blessure gehad. Die squat was een squat met behulp van wraps en nu squat ik zonder, wereld van verschil ik haal heel veel uit wraps. Heb 1,5 jaar altijd boven de 120kg met wraps gedaan. Hierdoor heb ik een zwakte in mijn lift gecreëerd helaas. Mijn kniebanden waren epic weak daardoor. Gelukkig boek ik de laatste tijd aardige progressie om ze aan te sterken. Mijn squat pr met wraps is 165kg daar zou ik nu zo overheen gaan als ik zie hoe lekker de squats nu gaan.

Daarnaast heb ik begin dit jaar 4 maanden vrijwel alleen maar strongman trainingen gedaan. De squat en deadlift heb ik toen maanden niet tot heel weinig gedaan. In die periode flinke progressie op onderdelen geboekt.

Die MP was tijdens mijn 5-3-1 schema. Toen een repout setje en nu bouw ik de sets een stuk zwaarder op. Voor vermoeiing komt dan om de hoek kijken. Mijn OH presses zijn niet indrukwekkend maar ook die gaan goed vooruit.
ik hoop toch soon de 170 te gaan aantikken , maar dan wel met wraps - eerst eens aanvoelen hoe dat gaat
Dat zou heel mooi zijn.
???

Laatst bewerkt:
Zag je pics van je tuin en bladerde even je log door, chill. Heb je trouwens een blessure gehad? Want sep 2009 had je een mp van 7x55kg & 9x50 op 85% & in dec 2009 een sq van 7x136kg op 85% bij lichter lichaamsgewicht? Niet veel verschil in 9-10 maandjes of lees ik ergens overheen (blessure bijv.?) Verder serieus bezig!

moet je even verder terugbladeren! september 1998 deed hij 6x50 MP en 6x 125 squat! dit is normale progressie voor mark :D

Ja sorry maar niet iedereen hier heeft een BMI van 50. Dan zie je de rest al snel als ondervoed. :p

inderdaad, we hebben niet allemaal zo'n bierceps als corma :(

Laatst bewerkt:
BMI zegt jack shit maar dat wisten jullie natuurlijk al :P

Hoe gaat het verder Chick? Alles onder controle

Jij hebt me altijd al snel door wat muziek enzo betreft Ove. :bow:
En ondanks dat Mc ook nogal voor de muziek is, mist ie dan even die connectie. ;)
Ga je ook naar de Sterkste man van Nederland Mc.?

• #6.050
Jij hebt me altijd al snel door wat muziek enzo betreft Ove. :bow:
En ondanks dat Mc ook nogal voor de muziek is, mist ie dan even die connectie. ;)
Ga je ook naar de Sterkste man van Nederland Mc.?
Ik had die connectie met de sig van Ove idd niet door, had deze niet eens gezien.

Ja, ik stap zo de auto in, jij ook?

Nee geen blessure gehad. Die squat was een squat met behulp van wraps en nu squat ik zonder, wereld van verschil ik haal heel veel uit wraps. Heb 1,5 jaar altijd boven de 120kg met wraps gedaan. Hierdoor heb ik een zwakte in mijn lift gecreëerd helaas. Mijn kniebanden waren epic weak daardoor. Gelukkig boek ik de laatste tijd aardige progressie om ze aan te sterken. Mijn squat pr met wraps is 165kg daar zou ik nu zo overheen gaan als ik zie hoe lekker de squats nu gaan.

Daarnaast heb ik begin dit jaar 4 maanden vrijwel alleen maar strongman trainingen gedaan. De squat en deadlift heb ik toen maanden niet tot heel weinig gedaan. In die periode flinke progressie op onderdelen geboekt.

Die MP was tijdens mijn 5-3-1 schema. Toen een repout setje en nu bouw ik de sets een stuk zwaarder op. Voor vermoeiing komt dan om de hoek kijken. Mijn OH presses zijn niet indrukwekkend maar ook die gaan goed vooruit.

thanks.

Waarom sq je toen al met wraps bij een lullige 120kg dan? Overbelasting misschien, voor je strongman trainingen tussendoor? Gaan lifts dan omlaag als je strongman trainingen doet? Je wordt toch in algemeen sterker of werkt het niet zo? En voorvermoeien als je op kracht traint is niet slim beter grotere stappen, voor pompen of groei kan je kleinere stapjes nemen.

En wat zijn je PR`s precies en hoe lang train je?

• #6.053
Maandag: FB2
Deadlift

8x120kg
4x140kg
2x160kg
1x180kg
1x200kg
1x220kg PR PL-style :D
0x225kg

Bench press
10x80kg
10x80kg
8x80kg

Pull down
10x90kg
8x100kg
4x110kg

Triceps pushdown
12x80kg
10x85kg
7x90kg

Incline db curl
12x18kg
10x20kg
6x22kg

Laatste keer deadlift, volgende week ga ik rackpulls doen. Aangezien de vorige repout zo lekker ging vond ik een nieuwe 1RM poging wel gepast. 220kg ging lekker, voor mijn gevoel nog easy. Roy vond dat mijn heupen te snel omhoog gingen waardoor mijn rug meer moest werken maar verder geen hitch of shrug.
Toch nog een stapje hoger geprobeerd maar was de spanning kwijt aangezien ik mijn doel had bereikt. Tevens de 500 bereikt met deze lift, eindelijk. :rocknana:

Verder wat bodybuilding werk gedaan aangezien mijn strongman seizoen feitelijk al voorbij is en ik massa wil gaan pakken voor de cut van volgend jaar. Massa gaat wel lekker, hoewel ik wat ben afgevallen heb ik het idee dat ik een stuk buffer aan het worden ben. Zat nu op 106kg maar zie er beter uit dan enkele weken terug op 110kg.

Goede training, jammer dat ik net te laat was om je 220 te zien. Die pulldown is trouwens ook veel sterker dan de mijne:p.

Mooi werk man! :bow:
Goed dat 'alles' naar wens verloopt.

Toevallig zei Nick ook tegen mij dat mijn benen eerst strekken, en dat ik dan pas met mijn rug begint te trekken...
Hij zei ook dat het tweede gedeelte van mijn lift, met mijn rug dus, heel makkelijk leek te gaan.
Ik moet dus eens iets aan mijn techniek(?!!!) gaan doen.
Ik kan het altijd goed uitleggen voor een ander, maar zie mezelf nooit bezig natuurlijk... :o

Nice Mark! Kon ook haast niet anders met die hoge reps van de laatste tijd.

Gefeliciteerd met je nieuwe deadlift-PR en het bereiken van de 500, Mark: het wordt nog eens wat met jou! ;)

Ik ben benieuwd hoe je trainingsschema eruit gaat zien nu het off-season is: wat meer BB-style met powerlift-elementen erbij?

Of je kan natuurlijk je zwakke strongman-onderdelen c.q. spiergroepen gaan trainen ... :D

• #6.058
thanks.

Waarom sq je toen al met wraps bij een lullige 120kg dan? Overbelasting misschien, voor je strongman trainingen tussendoor? Gaan lifts dan omlaag als je strongman trainingen doet? Je wordt toch in algemeen sterker of werkt het niet zo? En voorvermoeien als je op kracht traint is niet slim beter grotere stappen, voor pompen of groei kan je kleinere stapjes nemen.

En wat zijn je PR`s precies en hoe lang train je?
Ik deed voorheen bodybuilding, zodra ik pijn aan de knie kreeg deed ik ze meteen om en dat was altijd als ik zwaar ging. Voor strongman is dat niet handig achteraf.

Als je een beetje op de hoogte bent met Wendler 531 dan weet je dat een repout heel wat anders is dan reguliere setjes. Die trainingen zijn bijna niet met elkaar te vergelijken. Beide zijn voor kracht maar er zijn meerdere wegen naar Rome.

In de openingspost staat meer over mijn geschiedenis en in mijn sig staan mijn stats. Voor verdere pr's moet je mijn log maar volgen. ;)
Goede training, jammer dat ik net te laat was om je 220 te zien. Die pulldown is trouwens ook veel sterker dan de mijne:p.
Mag er nog iets sterker zijn na al die jaren trainen?

Thnx bro.
Mooi werk man! :bow:
Goed dat 'alles' naar wens verloopt.

Toevallig zei Nick ook tegen mij dat mijn benen eerst strekken, en dat ik dan pas met mijn rug begint te trekken...
Hij zei ook dat het tweede gedeelte van mijn lift, met mijn rug dus, heel makkelijk leek te gaan.
Ik moet dus eens iets aan mijn techniek(?!!!) gaan doen.
Ik kan het altijd goed uitleggen voor een ander, maar zie mezelf nooit bezig natuurlijk... :o
De laatste tijd lift ik juist meer vanuit de benen. Bij deze rep week ik daar dus vanaf, ik moet er dus meer op letten.

Thnx Hummer.
Nice Mark! Kon ook haast niet anders met die hoge reps van de laatste tijd.
Nou ja, reppen wil niet zeggen dat je dan ook een zwaarder gewicht van de grond krijgt. Maar met die 3x200kg voelde ik al dat het goed ging. Kijken of ik met de racks richting de 250kg/260kg kan gaan. Racks liggen bij mij meestal 10kg hoger dan de deads.

Thnx grote vriend.
Gefeliciteerd met je nieuwe deadlift-PR en het bereiken van de 500, Mark: het wordt nog eens wat met jou! ;)

Ik ben benieuwd hoe je trainingsschema eruit gaat zien nu het off-season is: wat meer BB-style met powerlift-elementen erbij?

Of je kan natuurlijk je zwakke strongman-onderdelen c.q. spiergroepen gaan trainen ... :D
Haha, ik heb er inderdaad lang op laten wachten.

Ik blijf de komende maanden dit schema doen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/grow-or-191471/index287.html#post4961177
Hier zit alles in imo. Om de 3 weken laat ik de oefeningen rouleren.

Voor massa ga ik gewoon weer meer reps maken en minder rust tussen de sets nemen.

Thnx Sigi.

Enige wat je nog zou kunnen doen is iets voor de grip, als je nog een beetje in shape wil blijven voor sterkste man.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven