- Waardering
- 1.151
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 88kg
probeer ik de vraag nog enigzins serieus over te laten komen
bedankt hum

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Dinsdag: Conditietraining
Hartslagzone: 80%HRmax = 160bpm
Duur: 12min
Gemiddelde hartslag: 159bpm (incl. warming-up) PR
Conditie gaat aardig snel vooruit, dat had ik niet verwacht. Hield het een stuk beter vol en zelfs sommige stukken ruim voorbij de 160bpm. Vorige training zat ik met moeite op 154bpm gemiddeld.
12 min ja, was aardig pittig. Leek wel of ik onder een douche stond, kletsnat.dus de 12 min lopen was de gehele conditie-training mc?
oke
Cooper = afstand en voor mij is het mijn hartslag hoog en stabiel houden.
Zeker maak ik dan een pr. Voorheen lukte het me gewoon niet om mijn hartslag zo lang hoog te krijgen. Soms moest ik terugzakken wegens matige conditie.Dus je maakt een "PR" als je een hogere bpm haalt? Hoe moet ik dat zien?
Wetende dat hartslag afhankelijk is van conditie (hoe beter je conditie hoe lager de hartslag bij een bepaald vast tempo), weersomstandigheden, ... vind ik het gek om dit een PR te noemen.
Bij warm weer gaat je hartslag makkelijk 5 tot 10 slagen hoger liggen.
Misschien een idee'tje om de afgelegde afstand tegenover de vaste tijd van 12 minuten als PR-maatstaf te zien?
Zeker maak ik dan een pr. Voorheen lukte het me gewoon niet om mijn hartslag zo lang hoog te krijgen. Soms moest ik terugzakken wegens matige conditie.
Ik kijk dus totaal niet naar afstand maar naar de intensiteit van de training en die bepaal je toch door je hartslag. Wanneer het me lukt intensieve trainingen steeds langer of met een hogere hartslag vol te houden ga ik vooruit en dat zie ik als een verbetering, dus pr.

Wat een zinloze discussie weer over pr's. Een pr is voor mij een verbetering van mijn beste prestatie, punt!Als jij dat ziet als pr dan moet je natuurlijk zo doortrainen. Feit is dat het een veel te variabele factor is en beginnende lopers/fietsers staren zich met hun nieuwste hartslagmeter vaak veel te blind op hun hartslag en luisteren niet genoeg naar hun gevoel.
Haha ja maar RAW gaat dat nog wel even duren.
Hou jij daar ook zo van?

Ja aan pr's geen gebrek. Ik heb er nog wat over dus als je ze nodig hebt laat je het maar weten.

Was zwaar hoor maar het squatten zonder wraps werpt vruchten af. Mijn benen zijn een stuk buffer aan het worden en de knieen een stuk sterker. Kreeg gisteren nog een complimentje van Rookemaster die ik eindelijk weer eens in de gym zag bikkelen.goed gedaan mc
lekker die pr , ik wou die 150 ook maar eens aantikken vandaag
Ik heb daar een heel handig excel bestandje voor. Staat nu 1,5 jaar training in, zie je zo wanneer je een pr pakt.Ik kan zeker nog wel eens een PR'etje gebruiken.
Al hou ik ze niet zo bij eigenlijk.![]()
Ok beter dan, dacht juist dat jij tegen wraploos squatten was vanwegen je knieën.ik ben eigenlijk alweer een tijdje zonder wraps aan het trainen
ben daar te voorzichtig in geweest - altijd zoiets gehad van
bij zware reps ga ik die wraps omdoen , en vandaag pakte ik
toch ook weer 2x150 zonder - het is een kwestie van wennen
of we hebben onze grenzen verlegd?

Maandag: FB1
Olympic squats belt only
6x100kg
4x110kg
4x125kg
4x140kg PR
MP
8x50kg