XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ziet er mooi uit dat schema. Die barbell complexes, waarom doe je die? (spier)conditie?
Hey ik zie ook suitcase deads, nice:cool:
Hoop trouwens dat je die barbell rollouts nog trekt. Rug zal wel aardig leeg zijn na squats, dead, zerchers en goodmorning.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.302
Ziet er mooi uit dat schema. Die barbell complexes, waarom doe je die? (spier)conditie?
Hey ik zie ook suitcase deads, nice:cool:
Hoop trouwens dat je die barbell rollouts nog trekt. Rug zal wel aardig leeg zijn na squats, dead, zerchers en goodmorning.
Bepaalde oefeningen zijn jatwerk van badass van DeFranco. Wil meer allround atletisch worden, vandaar deze gym trainingen. BB complex is idd conditie werk.
Rollouts doe ik vanaf de knie, ben nog niet zo gevorderd daarin. We zullen zien of ik het trek. ;)

UB
Bench press
12x60kg WU
12x75kg 65%
9x80kg 70% :(
8x85kg 75%

Yates row
12x60kg WU
8x90kg 75%
6x96kg 80%
4x103kg 85%

Incline press - fat gripz / guillotine style
15x50kg
15x50kg

Floor press - fat gripz / 2 sec pause / straight legs.
9x70kg :(
9x65kg :(
10x60kg

Pull down
12x70kg
12x75kg
12x70kg

Barbell curl
10x35kg
10x35kg
10x35kg

Barbell complex
2x35kg x 6x RDL - 6x BOR - 6x Hang Clean - 6x Push Press - 6x Squat

Valt niet mee dit volume. Presses waren zwaar, pulls goed te doen. Misschien ook wel omdat ik fat gripz op de presses heb toegepast.
Complex viel ook niet mee, even aan wennen.

Laatst bewerkt:
Ik zou het ook veel volume vinden. ;)
Lekker bezig weer, keep it up Dude!

• #6.304
Dank Hummer. Toch wel lekker dit soort trainingen. Love the pumpz.

Geen PR hier dat komt niet vaak voor! Lekker gepompt idd..

goedzo weer lekker bezig!

• #6.308
Zojuist bij de fysio/manueel therapeut geweest.

Het probleem van de knie heeft te maken met een verdraaiing van de heupen. De linker heup staat verder naar voren. Tevens is de stand van het rechter onderbeen verdraaid waardoor er spanningen in mijn rechter knie zijn ontstaan.
Hij heeft flink lopen duwen aan mijn heup en onderbeen (dat laatste was t*ring auw!) om alles weer in balans te krijgen.

Dit alles is zeer waarschijnlijk ontstaan doordat ik in niet optimale toestand aan de deadlift ben begonnen op de sterkste man van zevenkamp. Mijn lichaam heeft flink moeten compenseren met lichamelijke klachten als gevolg.

Deze week moet ik donderdag op controle komen of alles weer goed staat. Tevens mag ik de komende tijd geen hefboom oefeningen doen. Dus geen deadlift, goodmorning, rows, etc. Wel mag ik squatten op 3/4 van mijn kunnen, dus ga de gewichten wat reduceren in mijn schema.
Verder zorgen dat ik mijn lichaam constant op 2 benen belast en niet ga 'hangen' op een been.
Geen PR hier dat komt niet vaak voor! Lekker gepompt idd..
Zal de komende tijd ook niet vaak meer voorkomen. Ga nu toch wat slimmer sporten en minder met mijn ego bezig zijn, minder zware gewichten.
dank u

dank megao

Laatst bewerkt:
Wel een beetje klote natuurlijk, maar je weet iig wat je mankeert nu.
Je hebt al een plan van aanpak, dus genezing is on the way zullen we maar zeggen.
Eigenlijk dus weer een DELOAD! :D

• #6.311
Zo zie je maar dat ik toch goed merkte dat er iets niet goed zat. Ben blij dat ik die deload had toegepast anders had ik het nog verder kunnen forceren.

Het bovenlichaam kan ik gewoon trainen en dat blijf ik dus doen. De benen zal ik beperken tot de squat, leg press en calf raises totdat het weer goed zit.

• #6.312
Vandaag controle gehad bij de fysio. Er zit progressie in, minder spanning in de rechter knie. De heup staat wel nog wat scheef. Deze week moet ik mijn lichaam gaan belasten met trainingen en dan kijken we volgende week hoe het lichaam zich hersteld.

FB
Olympic squat

10x50kg WU
12x70kg
10x75kg
8x80kg

MP
12x45kg 65%
8x49kg 70% :(
10x49kg 70% :D

Pull down
12x75kg
12x75kg
12x75kg

Seated db press
15x18kg
15x18kg

Overhead cable extension
15x50kg
15x50kg

Heel voorzichtig weer wat aan de benen gedaan.

Goed bezig denk ik. ;)

• #6.314
Kan me goed voorstellen dat je niet weet hoe goed je bezig bent aangezien dit een hele andere reprange en gewichten zijn dan ik de afgelopen tijd heb gehanteerd. Op de squat na was dit best een pittige training. Wel merk ik dat mijn fysiek hier goed op reageert. Heb het idee dat ik meer spiermassa ben aan het winnen, buik is aardig vlak en blijf op hetzelfde gewicht.

Volgende been training zullen er toch wat isolatie oefeningen bevatten. Zo maar proberen de schade te beperken.

Laatst bewerkt:
  • #6.315
UB
Bench press

18x40kg WU
10x80kg 70%
8x86kg 75%
6x92kg 80%

Yates row
16x50kg WU
6x100kg 80%
4x106kg 85%
8x112,5kg 90% repout PR

Incline press - fat gripz / guillotine style
15x52,5kg
15x52,5kg

Floor press - fat gripz / 2 sec pause / straight legs
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Pull down
12x70kg
12x70kg
12x70kg

Barbell curl
10x37,5kg
10x37,5kg
10x37,5kg

Lekkere training. Alles is gelukt wat ik moest doen. Pressing power is weer terug aan het komen.

godsamme, mooi verdoet van je blessure... je ging net best lekker op lb en events man

• #6.317
Ik weet het maar ik til hier niet al te zwaar aan, blijf positief. Er is niets gescheurd of gebroken, met de fysio gaan we gewoon weer alles recht zetten. Het loopt al weer wat beter, alleen nog wat spanning in de onderrug t.g.v. de heup voel ik nog wel. Verder ben ik ook nog goed mobiel dus hoop dat ik snel weer aan de slag kan gaan met LB.

Spiergeheugen FTW! :D

Laatst bewerkt:
Ik weet het maar ik til hier niet al te zwaar aan, blijf positief. Er is niets gescheurd of gebroken, met de fysio gaan we gewoon weer alles recht zetten. Het loopt al weer wat beter, alleen nog wat spanning in de onderrug t.g.v. de heup voel ik nog wel. Verder ben ik ook nog goed mobiel dus hoop dat ik snel weer aan de slag kan gaan met LB.

Spiergeheugen FTW! :D

Dan maar even wat meer iso's voor je LB: je spiergeheugen zal ervoor zorgen dat je na je herstel zo je compounds weer kunt oppakken!

Het had erger geweest als je nu in een rolstoel had gezeten ... :D

Veel sterkte bij de fysio!

Jammer van je kwaaltjes MC. Maar misschien is het eens niet slecht om wat meer op massa te trainen :). Word je nog meer beest van :D.

nette training weer neergezet. Leuk weer een pr zien!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven