XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.321
Dan maar even wat meer iso's voor je LB: je spiergeheugen zal ervoor zorgen dat je na je herstel zo je compounds weer kunt oppakken!

Het had erger geweest als je nu in een rolstoel had gezeten ... :D

Veel sterkte bij de fysio!
Ga morgen weer wat benen doen. Squats, leg press en wat isolatie oefeningen.

Moet er niet aan denken in een rolstoel te moeten zitten.
Thnx.

Jammer van je kwaaltjes MC. Maar misschien is het eens niet slecht om wat meer op massa te trainen :). Word je nog meer beest van :D.
Los van deze blessure was ik al van plan de komende tijd meer massa te gaan trainen. Het hoge volume werk bevalt me wel. Nog meer beest klinkt goed.

nette training weer neergezet. Leuk weer een pr zien!
Dank Kevin. Ik ga in dit schema niet zwaarder dan 90% bij de ME-oefeningen. Mooi moment om dan toch even een repout te doen. Duidelijk dat ik de gewichten bij de yates row te licht heb geraamd.

Laatst bewerkt:
Ik lees nog steeds mee.

• #6.323
Gelukkig maar. Wel een matige post Mark. Daar had best een "goed bezig" of een "wat naar voor je die blessure" bij mogen zitten. Karma is dan ook geen overbodige luxe. :hello:

Gelukkig maar. Wel een matige post Mark. Daar had best een "goed bezig" of een "wat naar voor je die blessure" bij mogen zitten. :hello:

Ja ik zit er ook nog een beetje mee in de maag. Hoe kan ik mijn liefde tonen, en toch inhoudelijk een boodschap overbrengen.

"Goed bezig, wat een k*tblessure!"

Meh.. Komt wel goed toch? En Raw Power Dordrecht wil ook wel aardig van de grond komen of niet?

• #6.325
Komt goed, daar heb ik vertrouwen in.

Powerhouse Dordrecht gaat eindelijk de goede kant op. Komend weekend gaan de eerste 4 onderdelen naar de lasser. Dan nog een band fixen en we hebben 5 onderdelen.

• #6.326
Om de motivatie hoog te houden wil ik toch nog wat doelen opstellen voordat ik aan de cut in februari 2011 ga beginnen.

De deadlift heeft minder prioriteit de komende tijd. Afgelopen jaar ben ik van 165kg naar 220kg gegaan. Ga de komende tijd weer eens sumo deadliften wanneer het weer mag. De rest moet gewoon beter.

BW 112kg @max 20%BF
Squat 160kg RAW
Bench press 125kg RAW
Military press 75kg

Om de motivatie hoog te houden wil ik toch nog wat doelen opstellen voordat ik aan de cut in februari 2011 ga beginnen.

De deadlift heeft minder prioriteit de komende tijd. Afgelopen jaar ben ik van 165kg naar 220kg gegaan. Ga de komende tijd weer eens sumo deadliften wanneer het weer mag. De rest moet gewoon beter.

BW 112kg @max 20%BF
Squat 160kg RAW
Bench press 125kg RAW
Military press 75kg

Dat zijn aardige stats met bijna een perfecte verhouding van 5:4:3.

Ik zou alleen werken aan een iets hogere MP, zeg 10kg erbij ... en dan een PP van 100kg? :D

Veel succes in ieder geval!

• #6.328
Ik zou graag willen maar moet reëel zijn. Heb veel aandacht besteed aan OH presses en heb daar maar 5kg winst op kunnen boeken het afgelopen jaar. Push press ging beter 15kg winst maar ook dat is nog erg laag.

Waarom zou je sumo pulls willen doen ?

• #6.331
Waarom zou je sumo pulls willen doen ?
Waarom niet?
:cool:

THE EVIDENCE Researchers from Duke University Medical Center (Durham, North Carolina) compared the conventional deadlift to the sumo-style deadlift in 13 Division 1-A collegiate football players who regularly used both styles of deads in their training programs. The athletes performed four sets using their 12-rep max on both the sumo- and conventional-style deadlift while the scientists recorded muscle activity in the middle quads (rectus femoris), outer quads (vastus lateralis), inner quads (vastus medialis), outer hamstrings (biceps femoris), inner hamstrings (semitendinosus/semimembranosus), glutes, inner things (adductors), calves, abs, external obliques, and middle traps and upper traps. They found that the sumo-style deadlift increased the use of the inner and outer quads, inner hamstrings, and upper traps muscles more than the conventional deadlift.

THE VERDICT The major difference between the two deadlifts appears to be that the sumo-style deadlift utilizes more of the quads, the inner hams and upper traps. The very wide stance causes the legs to bend farther, which requires more quad usage to straighten them. The greater upper-trap activity is likely due to the more erect torso during the sumo-style deadlift. So be sure to utilize both styles of the deadlift in your back routine. Both focus on your spinal erectors, but the sumo style can help you build bigger quads and inner hams, and the standard deadlift will help to build outer hams and glutes. You can either incorporate both styles in the same workout, or alternate them from one workout to the next.

Reference: R.F. Escamilla et al., "An electromyographic analysis of sumo and conventional style deadlifts," Medicine & Science in Sports & Exercise, 34(4):682-88, 200

--Jim Stoppani, phD
Puur het accent van betrokken spieren verleggen. Niet erg nu ik weer wat meer bodybuilding/allround ben aan het trainen.

goed om te weten.

je hebt dus effe in de lappenmand gezeten ( klote voor je ) gelukkig weet je de oorzaak en kan je nu % naar je herstel werken - leuk schema - keep it up

• #6.334
Thnx Ove, morgen weer naar de fysio.

MP
14x30kg WU
10x49kg 70%
8x53kg 75%
6x56% 80%

Olympic squat
10x50kg WU
10x85kg
8x90kg
6x95kg

Seated dumbbell press
15x20kg
15x20kg PR

Leg press
10x100kg
10x100kg
10x100kg

Korte training vandaag. Overhead presses gingen erg lekker vandaag. MP was gelukkig eens easy. Benen voelen weer wat beter aan. Hopen dat ik binnenkort weer zwaarder mag.

Goeie training Mark!

• #6.336
Scheve Mark is no more!

Net terug van de fysio. Het gaat heel erg goed. Mijn onderbeen staat nagenoeg recht, zat nog een beetje spanning in. Heup staat nu ook weer recht. Ook in de onderrug nog wat spanning van de squat maar dat is normaal vertelde hij. Deze spanningen moeten binnen 36uur weg zijn anders is er iets niet goed.

Vanaf nu moet ik weer met hefboom oefeningen beginnen, dus daar ben ik heel blij mee. Wel alles weer rustig opbouwen. Ik ga dan ook vanaf nu weer verder met het nieuwe schema wat ik heb gemaakt.

Mijn dank is groot Jorrit. :D

mooi dat je weer aan de hefboom mag Mark!

dus we moeten nu 36 uur duimen draaien voor je ( ik begin alvast )
is dit nu allemaal gekomen door die laatste stm-wedstrijd mc?

• #6.339
mooi dat je weer aan de hefboom mag Mark!
Ja, weer deadliften en gm's... heerlijk!

dus we moeten nu 36 uur duimen draaien voor je ( ik begin alvast )
is dit nu allemaal gekomen door die laatste stm-wedstrijd mc?
Hahaha ja blijf maar duimen maat.

Klopt is door die wedstrijd gekomen. Ik had me moeten terugtrekken toen ik die inzinking kreeg. Was daardoor niet meer in optimale staat en toch bleef ik maar het maximale van mijn lichaam vergen. Dan kan er altijd iets mis gaan.
Het is dan ook vreselijk moeilijk om tijdens een wedstrijd zo'n beslissing te moeten nemen, je wil maar niet opgeven. Mocht mij dit ooit nog eens overkomen dan stop ik er die dag gewoon mee.

• #6.340
UB
Bench press
ringvinger op ringen
18x40kg WU
8x86kg 75%
6x92kg 80%
7x98kg 85% repout +1 spot rep

Yates row
16x50kg WU
12x91kg 65%
10x98kg 70%
8x105kg 75%

Incline press - fat gripz / guillotine style
15x52,5kg
15x52,5kg

Floor press - fat gripz / 2 sec pause / straight legs
10x62,5kg
10x62,5kg
10x62,5kg

Pull down
12x75kg
12x75kg
12x75kg

Barbell curl - fat gripz
12x30kg
10x35kg
10x35kg

Barbell complex - RDL / BOR / HC / PP / SQ
8x35kg
8x35kg

Bench gaat heerlijk, zit weer helemaal in de groove. Bijna een pr evenaring, heb ooit 7x100kg gedrukt dus zit er dicht bij.
Alles weer wat zwaarder gedaan en ging me goed af.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven