MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.701
Nee geen repouts maar @8.5 dacht ik. De setjes voor de 60kg waren alles behalve opwarm gewichten.

Hoevaak per week train jij strongman onderdelen of is dit puur af en toe voor de techniek?

• #6.703
Nu nauwelijks door omstandigheden. Daarnaast zijn nog niet alle onderdelen af. Daar gaan we eerst nog wat aan werken. Wil minimaal 1x per week strongman doen.

Heb je ook last als je je mixed grip andersom doet?

• #6.705
Nooit eerder gedaan toch ga ik er niet meer aan beginnen. Zelf heb ik er geen enkel probleem mee om zware deads vanaf nu met straps te gaan doen. Ga bij de lichte gewichten hookgrip hanteren om deze grip onder de knie te krijgen. Hookgrip heeft ook veel voordelen bij olympic lifts dus geen slechte zaak om daar tijd en energie in te steken.

Wanneer je hooked grip gewend bent kan je de straps weer aan de kant leggen dus over enkele weken kan je weer straploos liften :)

• #6.707
UB
Incline press
- guillotine style
WU
6x77,5kg 80%
4x82kg 85%
2x87kg 90% 1spot @10

BOR
WU
10x82,5kg 70%
8x87,5kg 75%
6x92,5kg 80% @8.5

Bench press
15x62,5kg
15x62,5kg @6.5

Pull down
10x75kg
10x75kg @7

Floor press - 2 sec pause / straight legs
10x67,5kg
10x67,5kg @7

Barbell curl
10x45kg PR
7x45kg @10

Barbell complex - RDL / BOR / HC / PP / SQ
10x37,5kg
10x37,5kg @7

Pff vreemde training vandaag. Sommige oefeningen waren loodzwaar en andere weer easy.

Laatst bewerkt:
Vind het wel een mooie training hoor :)
Hoeveel graden staat het incline bankje?

Laatst bewerkt:
  • #6.709
Minder dan 45 graden, vermoed rond de 30/35 graden.

Nette incline!

• #6.711
Dank, had ze weer wat in gewicht omhoog gehaald. Laatste set net te zwaar. Toch goed om weer eens tegen een @10 aan te lopen. Weet je weer precies waar je staat.

Ben wel blij dat ik de inclines nu zo prominent toepas want het fysiek vaart er wel bij. Bovenkant borst krijgt aardig wat volume bij.

guillotine style met een mean smile!!! kijk je wel uit voor je schouders? x-je

• #6.713
Vandaag aan de verbouw van de nieuwe keuken begonnen. Tevens wat muren weghalen en de standleiding verleggen, moet door de begane grondvloer heen helaas. :(
Tis toch weer aardig wat werk en was bekaf. Geen zin om te trainen. Hopen dat ik morgen wat meer energie heb.

guillotine style met een mean smile!!! kijk je wel uit voor je schouders? x-je
Heb dat ooit eens voorgelegd aan 3XL en hij gaf aan dat dit bij een incline geen probleem is. Bij een bench press is het vragen om schouder blessures. Ik doe het nu al ruim 1 jaar en heb geen enkel probleem aan mijn schouders. En dat terwijl ik vroeger heel veel schouder problemen had.
De guillotine press legt wat meer accent op de bovenkant borst bij de incline.

Verbouwen is vrijwel altijd lang in bijna onmogelijke houdingen staan/zitten/liggen dus bankhangen na een hete douche is dan wel lekker.

Ik deed dumbbell presses op 45 graden met goede arch, volgens mij aardig te vergelijken met guillotine press qua beweging dus kan me voorstellen dat je die press zo doet. Zelden bovenkant borst zo vol voelen zitten, volgende keer zal ik ook die guillotine press proberen :D

toch wel een stevige press training inclusief bor's en curls
wat betekenen nu eigenlijk die @7
ik had al eerder willen vragen , maar ik vergeet het steeds

• #6.716
Pfff ben bijna klaar met de bouwkundige werkzaamheden en kan daarna eindelijk beginnen met het plaatsen van de keuken. Ga deze week weer eens wat doen. Squatten vandaag, hopelijk heb ik geen kracht verloren maar vrees van wel. Eet altijd zo slecht met dat klussen. Ben weer 2kg kwijt maar gelukkig is het ook een deel vet want zie er weer een stukje droger uit.

wat betekenen nu eigenlijk die @7
ik had al eerder willen vragen , maar ik vergeet het steeds
Hiermee geef ik aan hoe zwaar deze set aanvoelde. Het getal geeft aan hoeveel reps ik nog over hield. 10 staat voor het maximale en bij een 8 geef je aan dat je nog 2 reps had kunnen maken. Dat is iets wat van RTS (Reactive Training System) komt. Zie hieronder de uitleg.

First, a cornerstone of the system is the RPE. This stands for Rate of Perceived Exertion. It’s basically how hard did a set feel on a scale of 1 to 10. For more on how this piece of the system works, check out the Excerpt from Chapter 2 of my RTS Manual. When used properly, using RPE’s can allow you to adjust your bar weights accurately depending on how you’re feeling each day. This is obviously good for times when you may not be as strong as you normally are, but it is also very beneficial for long term progress. A good training program will make you stronger and thus allow you to use heavier weights. The RPE’s will very clearly indicate to you that it’s time to put more weight on the bar. This will help stimulate further progress because you’re training with the appropriate load for your body’s current strength.

Leuk, klussen... :kots:
Succes er mee, en et je Squats. ;)

Noiken in de Koiken!!! have fun!

oke duidelijk

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven