XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Aha jij hebt deze al. Je zou deze ook anoniem via megaupload kunnen uploaden en dan hier ergens een linkje droppen. Niemand zal het je kwalijk nemen. :D
Niet te geloven hè dat hij deze info voor ons achter heeft gehouden. En dat noemt zich dan een vriend. :rolleyes:

Hahaha.. Ik zal eens even kijken. Ik heb er ruim 50 euro voor betaald, en heel veel moeite moeten doen om het te laten verschepen. Ik heb er heel veel, o.a. onder dezelfde gebruikersnaam als hier met Mike Tuschchchchererer over lopen PMen, om dat friggin boek bezorgt te krijgen, en een overboeking via de bank te doen ipv paypal oid. Als er dan opeens ene marrkos een slecht ingescande versie upload en verspreid hier in holland, is het wel erg doorzichtig. Allemaal redenen om het niet te doen, maar ik zal eens kijken of ik wat weet. Het is een papieren boek he, geen E-book namelijk.

Dan het volgende:

Neem van mij 1 ding aan. Ik heb nog niet volgens RTS principes getraint, maar je kan het niet zonder het boek doen. Daar staat het heel simpel in jip en janneke taal uitgelegd, en dan snap je veel beter hoe het in elkaar steekt.

Lukraak RPE's toepassen zoals jij nu doet, heeft vrij weinig zin, als je niet snapt hoe je er mee werkt. Als jij een pompsetje doet @6, dan doe je geen ene fl**ker namelijk. @6 zijn lichte speed weights, hele lichte speed-weights. @ 7 kan in het geval van singles grofweg 70% betekenen, en een 12repper op 70% kan aardig pittig zijn, maar een 12repper @ 7 is gewoon easy.

Als ik op zou warmen met bankdrukken, dan zou het als volgt er uit zien:

2x10xstang
10x40 @ 6
8x50 @ 7
5x60 @ 7
1x80 @ 6
1x90 @ 7,5
1x100 @ 8-8,5
1x102,5 @ 9 (hier had ik dus een triple kunnen doen)
1x105 @ 10 Dikke harde max effort. als er een kilo meer op zat, dan was hij niet gegaan, en meer dan 1 rep is onmogelijk.

Dus of je snapt het RPE gebeuren niet, OF je traint gewoon te lui dus.

een double @ 9 is iets heel anders dan een 10 repper @9. Beide betekent dat je randje failure zit. 6x2 @ 7 bijv. is speed work ala westside. Een pompset doe je per definitie @8-10, anders doe je gewoon een hele lichte makkelijke set op een heel makkelijk licht gewicht.

Het boek is dun, maar geeft je eigenlijk een basis-schema, waar je vervolgens maanden op kan gainen, en door elke keer een hoofdstuk te doorlopen customize je het schema, en in theorie ben je aan het eind van het boek in staat om helemaal jezelf te monitoren en te trainen. Elk hoofstuk wordt er een stukje toegevoegd, eerst RPE's, dan fatique stops, stukje tracking van je workouts, dan block en cycle planning, frequency en fatique management, fatique percents, cycles plannen (jaarlijkse cycles, van meet tot meet), extra workouts etc.

En hoewel hij articles heeft over RTS voor strongman en bodybuilders, geeft hij eigenlijk zelf al aan dat het heel specifiek is toegespitst op powerlifters, en dat het vooral erg goed werkt in combinatie met schema's ala Sheiko.

Erg simpel uitgelegd, maar naar mijn mening hoeft het allemaal niet zo moeilijk. Je kan wel alle variabelen van het trainen willen monitoren, in kaart brengen, plannen.. tis trainen, geen wiskunde..

That being said, het boek is wel specifiek toegespitst op intermediates die willen doorgroeien naar advanced tot elite niveau..

En daar zitten wij toch nog lang niet.

Als ik ga scannen, dan PM ik het wel.

---------- Toegevoegd om 17:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

Mijn belangrijkste prioriteit is gewoon keihard raggen, consistent binnen m'n kaders blijven, hard trainen, plezier hebben, en niet druk maken of alle trainings variabelen wel in orde zijn..

Dit hele over-analyserende gedoe is juist wat mij heel lang heeft belemmerd om ook maar een stap verder te komen, dus het laatste wat ik nu moet doen is een methode gaan hanteren die je dwingt om alles tot op de millimeter te analyseren.

Aangezien jij qua stats amper hoger dan mij zat, en nu terug bent van een soort psychedelische anorexia tour door india, en enorm ver bent teruggezakt, raad ik je aan om hetzelfde te doen;)

Dus maak je niet druk over RPE's, ga gewoon tot het gaatje, je deload toch om de week, dus kapot ga je niet.

Kusje.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.742
Ik ben momenteel juist helemaal niet met complexe schema's of gedachten bezig om op een hoger niveau te komen (heb trouwens totaal andere doelen dan vorig jaar). Merk wel dat ik door de jaren heen een betere waarneming en beoordelingsvermogen heb ontwikkeld wat een bepaalde training/set/rep met mijn lichaam doet. Voorheen deed ik maar wat en was ik zoekende zoals we dat allemaal in het begin doen.

Dat RPE verhaal pas ik zonder al te veel poespas toe zoals jij het omschrijft. Kan goed het onderscheid maken tussen het %RM verhaal en een RPE ook zonder het boek gelezen te hebben. Je moet alleen erg bewust zijn van je lichaam. Ik merkte wel eens dat ik de ondersteunende oefeningen veel te zwaar deed en omschreef dit dan in een tekstje na de training. Zo'n RPE geeft in een oogopslag aan of je nu goed of fout zit. Hiermee pas ik mijn toekomstige trainingen aan en merk dat dit goed werkt.

Wist trouwens niet dat het boek zo duur was. Wil je verder niet in verlegenheid brengen. ;)

Ik ben momenteel juist helemaal niet met complexe schema's of gedachten bezig om op een hoger niveau te komen (heb trouwens totaal andere doelen dan vorig jaar). Merk wel dat ik door de jaren heen een betere waarneming en beoordelingsvermogen heb ontwikkeld wat een bepaalde training/set/rep met mijn lichaam doet. Voorheen deed ik maar wat en was ik zoekende zoals we dat allemaal in het begin doen.

Dat RPE verhaal pas ik zonder al te veel poespas toe zoals jij het omschrijft. Kan goed het onderscheid maken tussen het %RM verhaal en een RPE ook zonder het boek gelezen te hebben. Je moet alleen erg bewust zijn van je lichaam. Ik merkte wel eens dat ik de ondersteunende oefeningen veel te zwaar deed en omschreef dit dan in een tekstje na de training. Zo'n RPE geeft in een oogopslag aan of je nu goed of fout zit. Hiermee pas ik mijn toekomstige trainingen aan en merk dat dit goed werkt.

Wist trouwens niet dat het boek zo duur was. Wil je verder niet in verlegenheid brengen. ;)

Oké, dan versta ik wat anders onder @6 dan jij denk ik. Das prima. Als ik aan het scannen ga, dan PM ik jou, Mike, Hummer e.d. wel. Komt vanzelf wel.

• #6.744
Waarom denk jij dat ik met een @6 iets anders bedoel?
@6/7 is niet zwaar, dat hoeft voor mij bij de ondersteunende oefeningen ook niet.

Waarom denk jij dat ik met een @6 iets anders bedoel?
@6/7 is niet zwaar, dat hoeft voor mij bij de ondersteunende oefeningen ook niet.

Dat heb ik hier boven al uitgelegd.

Als ik een pompsetje doe, dan laat ik 1-2 reps in de tank. Dus @8-9. @ 6, dan zou ik er nog rustig 10 meer kunnen doen zeg maar.

Je hebt "niet zwaar", en gewoon niet genoeg doen.

• #6.746
Mijn 'pompsetjes' zijn dan duidelijk een stukje lichter dan die van jou. Ik ga 1 a 2 oefeningen per training momenteel zwaar en de rest niet. @6 en dan nog rustig 10 meer reps maken is imo een vreemde schaal verdeling. Er zitten namelijk nog wat niveau's onder die @6. Die zijn dan maar van weinig betekenis. Kun je net zo goed een 1 tot 4 schaal maken. Maar nogmaals merk ik dat het voor mij momenteel goed werkt om trainingen in balans te brengen.

Mijn 'pompsetjes' zijn dan duidelijk een stukje lichter dan die van jou. Ik ga 1 a 2 oefeningen per training momenteel zwaar en de rest niet. @6 en dan nog rustig 10 meer reps maken is imo een vreemde schaal verdeling. Er zitten namelijk nog wat niveau's onder die @6. Die zijn dan maar van weinig betekenis. Kun je net zo goed een 1 tot 4 schaal maken. Maar nogmaals merk ik dat het voor mij momenteel goed werkt om trainingen in balans te brengen.

Als het voor jou werkt, prima.

• #6.748
Zit weer vol geluk. Heb vorige week tijdens het klussen een blessure aan de kuit/hamstrings opgelopen. In het begin alleen wat kleine pijntjes aan de pezen maar dit werd steeds erger. Gisteren kon ik mijn been nauwelijks meer buigen door de stekende pijnen. Mag nu een week niet de benen trainen. :mad:
Zo gaat het niet opschieten met het herstel na de vorige blessure. Denk dat ik maar eens een andere sport ga doen. Schaken ofzo.

Zonder alles te hoeven doorlezen of herinneren, wat was je vorige blessure dan? Vaak komt met de rust een andere blessure.

• #6.750
Zonder alles te hoeven doorlezen of herinneren, wat was je vorige blessure dan? Vaak komt met de rust een andere blessure.
Korte samenvatting:
Vorig jaar september deelgenomen aan de sterkste man van zevenkamp wat na het vrachtwagentrekken rampzalig verliep. Toch nog een pr evenaring (220kg) op de deadlift getrokken waarna ik een blessure aan mijn heupen/onderbeen/onderrug opliep. Dat laatste bleef een hele tijd helaas onopgemerkt. Bijna 2 maanden behandeld en heup/onderbeen blessure was verholpen.
Hierna 6 weken naar Indian/Nepal op vakantie gegaan. Na terugkomst weer problemen aan mijn heup en toen kwam de blokkade van de onderrug aan het licht. Heb daar nog ruim 1 maand mee lopen sukkelen.

Begin dit jaar was ik genezen verklaard en ben ik weer redelijk vooruit gegaan met het trainen. Door het plaatsen van een nieuwe keuken lag het sporten tijdelijk op een laag pitje. Tijdens dit klussen dus een blessure aan mijn linker been opgelopen. Het is dus niet dat ik helemaal niets meer heb gedaan. Daarnaast gaf de therapeut ook aan dat deze blessure los staat van de vorige.

Edit: Heb tijdens de vorige blessures niet stil gezeten. Trainen was een onderdeel van de therapie.

Laatst bewerkt:
Helder!
Het is niet direct met elkaar verbonden nee maar doordat je toch een bepaalde rust neemt is de kans groter dat je ergens anders een blessure pakt. Althans dat is mijn eigen ervaring hoewel dat voornamelijk upperbody was.

Zit weer vol geluk. Heb vorige week tijdens het klussen een blessure aan de kuit/hamstrings opgelopen. In het begin alleen wat kleine pijntjes aan de pezen maar dit werd steeds erger. Gisteren kon ik mijn been nauwelijks meer buigen door de stekende pijnen. Mag nu een week niet de benen trainen. :mad:
Zo gaat het niet opschieten met het herstel na de vorige blessure. Denk dat ik maar eens een andere sport ga doen. Schaken ofzo.

je trainde je benen toch nooit - who cares :D
rustig aan mc niks overhaasten - laat je effe lekker masseren of iets in die trent

Komt wel goed liefje.... :kiss:

• #6.756
skinnie hoeft inderdaad alleen maar te 'hangen' voor een vrachtwagen ... dan gaat-ie al vooruit! :D ;)

schaf een foamroller aan en ga eens flink rollen. Binnen een weekje ben je weer de oude chicka!

Op ebay heb je ze ook voor een tientje. Is gewoon een diep tissue massage. Hoef je alleen geen 32.50 voor te betalen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven