- Waardering
- 159
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 102kg
Aha jij hebt deze al. Je zou deze ook anoniem via megaupload kunnen uploaden en dan hier ergens een linkje droppen. Niemand zal het je kwalijk nemen.
Niet te geloven hè dat hij deze info voor ons achter heeft gehouden. En dat noemt zich dan een vriend.![]()
Hahaha.. Ik zal eens even kijken. Ik heb er ruim 50 euro voor betaald, en heel veel moeite moeten doen om het te laten verschepen. Ik heb er heel veel, o.a. onder dezelfde gebruikersnaam als hier met Mike Tuschchchchererer over lopen PMen, om dat friggin boek bezorgt te krijgen, en een overboeking via de bank te doen ipv paypal oid. Als er dan opeens ene marrkos een slecht ingescande versie upload en verspreid hier in holland, is het wel erg doorzichtig. Allemaal redenen om het niet te doen, maar ik zal eens kijken of ik wat weet. Het is een papieren boek he, geen E-book namelijk.
Dan het volgende:
Neem van mij 1 ding aan. Ik heb nog niet volgens RTS principes getraint, maar je kan het niet zonder het boek doen. Daar staat het heel simpel in jip en janneke taal uitgelegd, en dan snap je veel beter hoe het in elkaar steekt.
Lukraak RPE's toepassen zoals jij nu doet, heeft vrij weinig zin, als je niet snapt hoe je er mee werkt. Als jij een pompsetje doet @6, dan doe je geen ene fl**ker namelijk. @6 zijn lichte speed weights, hele lichte speed-weights. @ 7 kan in het geval van singles grofweg 70% betekenen, en een 12repper op 70% kan aardig pittig zijn, maar een 12repper @ 7 is gewoon easy.
Als ik op zou warmen met bankdrukken, dan zou het als volgt er uit zien:
2x10xstang
10x40 @ 6
8x50 @ 7
5x60 @ 7
1x80 @ 6
1x90 @ 7,5
1x100 @ 8-8,5
1x102,5 @ 9 (hier had ik dus een triple kunnen doen)
1x105 @ 10 Dikke harde max effort. als er een kilo meer op zat, dan was hij niet gegaan, en meer dan 1 rep is onmogelijk.
Dus of je snapt het RPE gebeuren niet, OF je traint gewoon te lui dus.
een double @ 9 is iets heel anders dan een 10 repper @9. Beide betekent dat je randje failure zit. 6x2 @ 7 bijv. is speed work ala westside. Een pompset doe je per definitie @8-10, anders doe je gewoon een hele lichte makkelijke set op een heel makkelijk licht gewicht.
Het boek is dun, maar geeft je eigenlijk een basis-schema, waar je vervolgens maanden op kan gainen, en door elke keer een hoofdstuk te doorlopen customize je het schema, en in theorie ben je aan het eind van het boek in staat om helemaal jezelf te monitoren en te trainen. Elk hoofstuk wordt er een stukje toegevoegd, eerst RPE's, dan fatique stops, stukje tracking van je workouts, dan block en cycle planning, frequency en fatique management, fatique percents, cycles plannen (jaarlijkse cycles, van meet tot meet), extra workouts etc.
En hoewel hij articles heeft over RTS voor strongman en bodybuilders, geeft hij eigenlijk zelf al aan dat het heel specifiek is toegespitst op powerlifters, en dat het vooral erg goed werkt in combinatie met schema's ala Sheiko.
Erg simpel uitgelegd, maar naar mijn mening hoeft het allemaal niet zo moeilijk. Je kan wel alle variabelen van het trainen willen monitoren, in kaart brengen, plannen.. tis trainen, geen wiskunde..
That being said, het boek is wel specifiek toegespitst op intermediates die willen doorgroeien naar advanced tot elite niveau..
En daar zitten wij toch nog lang niet.
Als ik ga scannen, dan PM ik het wel.
---------- Toegevoegd om 17:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------
Mijn belangrijkste prioriteit is gewoon keihard raggen, consistent binnen m'n kaders blijven, hard trainen, plezier hebben, en niet druk maken of alle trainings variabelen wel in orde zijn..
Dit hele over-analyserende gedoe is juist wat mij heel lang heeft belemmerd om ook maar een stap verder te komen, dus het laatste wat ik nu moet doen is een methode gaan hanteren die je dwingt om alles tot op de millimeter te analyseren.
Aangezien jij qua stats amper hoger dan mij zat, en nu terug bent van een soort psychedelische anorexia tour door india, en enorm ver bent teruggezakt, raad ik je aan om hetzelfde te doen

Dus maak je niet druk over RPE's, ga gewoon tot het gaatje, je deload toch om de week, dus kapot ga je niet.
Kusje.