XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.721
LB
Olympic squat
- belt only
WU
6x108kg 80%
4x115kg 85%
2x122kg 90% @9

Pause squat - beltless / 2 sec pause
6x85kg
6x85kg @8.5

Deadlift to knees - 3 sec pause
8x75kg
8x75kg @7.5

Goodmorning
4x100kg :duh:
10x80kg @9

Barbell rollouts - knee support
6x
6x @7

1 mile run
xxx

Pfff 1 week slecht eten en niet sporten merk je wel. Training viel me zwaar.
Gm's een domme fout gemaakt. Had er 100kg op en vroeg me al af waarom het zo t*ring zwaar was. Moest 80kg doen. :o
Benen waren jelly dus geen run meer gedaan. Komt wel weer volgende week.

Laatst bewerkt:
heb je een linkje t.a.v dat rts-gebeuren mc

• #6.723
Nee helaas, zou het ook eens willen lezen maar kan het nergens gratis vinden op internet. Je zou het dus moeten kopen.

Het is van Mike Tuscherer.

Heb dit gevonden op een ander forum.

Wel ik heb het boek binnen gekregen. Mijn eerste reactie was: "Wat een klein boek voor zoveel cash!?" Ik was echter zo benieuwd naar de informatie in het boek dat ik direct ging lezen. En ik bleef lezen. En lezen. En toen was het boek uit. Ik zal kort samenvatten wat in het boek staat en wat ik er van vind.

Het boek gaat over het Reactive Training System. In het algemeen zijn het geen nieuwe dingen waar RTS uit bestaat. Sterker nog, je zou kunnen stellen dat velen al trainen met RTS. Het verschil is dat de schrijver alles handelbaar maakt. Dit klinkt misschien als ala kadabra, maar als ik wat meer verteld heb wordt het wel duidelijk. Overigens ga ik niet alles vertellen. Als je het complete verhaal wilt weten koop je het boek maar!

Eén belangrijk aspect van RTS is plannen. Plannen, plannen, plannen. Alles staat en valt met je planning. Echter is het niet zo dat je voor vijf maanden elke training vooruit gaat plannen. Dat is niet te doen. Je plant in een aantal cycles en blocks. Je basis bestaat uit een volume en een intensiteits block. Gemiddeld duurt een block zo'n drie weken. Echter moet je wel zelf gaan leren wat voor jou het beste werkt (meer daarover in het boek). Binnen een block ga je op wekelijkse basis je training plannen. Daarbij houd je in gedachte wat het doel van een block is. Daarnaast houd je rekening met hoe je je voelt in een training (dit wordt in het boek heel uitgebreid uitgelegd). Het komt erop neer dat je binnen een training een bepaalde oefening blijft doen tot je merkt
dat je kracht achteruit gaat. Dan stop je en ga je verder met een volgende oefening. Daarnaast geef je binnen het block elke week een bepaald doel. Dit doe je aan de hand van veel factoren die allemaal in het boek worden uitgelegd. Het is te veel om hier kort te samenvatten. Bij het plannen houd je rekening met het volume, de intensiteit, stress, etc. De schrijver leert je op een vrij eenvoudige manier de impact van een training te beoordelen en te analyseren, waardoor je instaat word korte cycles uit te plannen.

Daarnaast wordt er nog een hoofdstuk besteed aan het kiezen van de juiste oefeningen en levert hij een template om mee te beginnen. Van daaruit kan je verder gaan werken om uiteindelijk je eigen programma op te zetten wat voor jou werkt. Dit is een belangrijk punt van de schrijver. Hij levert in het boek alle informatie die je nodig hebt om te beginnen. Vervolgens is het de bedoeling dat je door uitproberen gaat ontdekken wat voor jou wel of niet werkt.

Ik kan me voorstellen dat het zo nog niet helemaal duidelijk is. Het is dan ook niet mogelijk om in een aantal alinea's het hele 'systeem' uit te leggen. Het boek is zijn geld in ieder geval zeker waard. Zelfs als je niet op zijn manier gaat trainen, levert het wel waardevolle tools om je trainingen te analyseren en te plannen. De schrijver heeft zelf hoofdstuk 2 van het boek hier gepost: http://rts.activeboard.com/index.spark?for...opicID=19109935

Tevens vind je daar ook zijn eigen log en de logs van andere mensen die het systeem gebruiken. Zelf ga ik er ook aan beginnen om te kijken of het echt zo effectief is als hij zegt (en ik denk). Ik begin er niet direct mee, maar in de zeer nabije toekomst ga ik het zeker een kans geven.
????: KSP Forum [Link niet meer beschikbaar]

Tweede quote is een reactie van Harpep.
Uit wat je omschrijft Gillian en wat ik gelezen heb in dat 2e hoofdstuk van het boek kan ik de conclusie trekken dat het geheel (of in ieder geval een heel groot deel) aansluit bij mijn ideeen over training plannen/periodiseren e.d.

Het is pas de laatste paar jaar dat men zaken die eigenlijk altijd al werden toegepast (maar met niet zoveel woorden), concretiseert in boekvorm. Practical programming van Rippetoe en Killgore is daar ook een mooi voorbeeld van.
C. Thibaudeaux schrijft ook hele goede dingen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Dankzij dit soort boeken worden serieuze krachtsporters er steeds meer van doordrongen dat optimaal trainen niet het volgen van starre schema's is, maar eerder werken op basis van richtlijnen en die onderweg continue worden aangepast aan de specifieke behoeften van het individu op dat moment.

Dat evalueren, inschatten, bijsturen etc. op dat punt niet makkelijk is in het begin, dat klopt.
Echter, als je het eenmaal onder de knie hebt en begrijpt wat je aan het doen bent, geeft het zoveel VRIJHEID, dat je blij bent dat je al die moeite hebt gedaan.

Komt omdat iedereen hem dat geld gunt, omdat hij zo sympathiek is. :D

Nee helaas, zou het ook eens willen lezen maar kan het nergens gratis vinden op internet. Je zou het dus moeten kopen.

Het is van Mike Tuscherer.

Heb dit gevonden op een ander forum.

Tweede quote is een reactie van Harpep.

Komt omdat iedereen hem dat geld gunt, omdat hij zo sympathiek is. :D

dat zal het wezen kraft , mike Tuscherer zover ben ik al gekomen
ik zag dat stukje net niet - clear

Laatst bewerkt:
  • #6.728
Vandaag trouwens de deads met hookgrip gedaan. Vorige keer hield ik de 80kg maar een paar reps vol maar nu zonder veel problemen alle reps. Veel gewicht is het niet maar je moet ergens mee beginnen.

Vanwaar je beslissing om hookgrips te gaan doen? Is grip de issue bij hogere gewichten bij jou?

• #6.730
Grip is nooit een issue geweest wanneer ik mixed grip hanteer. Heb maximaal 250kg rackpulls gedaan en grip was daarin nooit de beperkende factor.

Na mijn blessure aan de rug/heup merk ik dat de mixed grip niet meer natuurlijk aanvoelt. Krijg daarna weer last van de rug dus heb besloten ermee te stoppen.

Helaas is mijn pronated grip niet zo sterk om dit soort gewichten te houden. Hookgrip is iets wat ik altijd al had willen toepassen maar nooit doorgezet omdat het in het begin flink pijn doet aan de duim.

• #6.731
De keuken begint eindelijk vorm te krijgen. Heb het werk flink onderschat, doe namelijk alles alleen. Helaas ben ik ook nog wel even bezig met de afwerking van de keuken.
Veel uren draaien en niet optimaal eten is niet ideaal voor het fysiek, of juist wel? Ben weer 4kg kwijt maar sta momenteel op 14% BF. Dat klussen is dan weer een kleine cut geworden.

Laatst bewerkt:
  • #6.732
UB/Cycle2/Week1
Incline press
- guillotine style
WU
12x60kg 65%
10x64kg 70%
8x68kg 75% @9

Yates row
WU
8x95kg 75%
6x100kg 80%
4x106kg 85% @9

Dips
10x98kg
10x98kg @7

Pull down
10x70kg
10x70kg @6

Floor press - 2 sec pause / straight legs
10x65kg
10x65kg @8

Barbell curl
10x40kg
10x40kg @7

Barbell complex - RDL / BOR / HC / PP / SQ
10x35kg
10x35kg @6

Trainingen gaan niet top de laatste tijd, neem er weinig tijd voor. Vandaag ging het weer redelijk.

Laatst bewerkt:
Hey mark! Ga eens trainen!

Heb je dat RTS boek al? Ik zal eens kijken of ik m kan inscannen. Krijg jij voor 20 euro 'm netjes in je mailbox:)

Deal?

Scan het maar gewoon netjes in en stuur het naar iedereen die er eentje wilt Mark. ;)

• #6.735
Hey mark! Ga eens trainen!

Heb je dat RTS boek al? Ik zal eens kijken of ik m kan inscannen. Krijg jij voor 20 euro 'm netjes in je mailbox:)

Deal?
Aha jij hebt deze al. Je zou deze ook anoniem via megaupload kunnen uploaden en dan hier ergens een linkje droppen. Niemand zal het je kwalijk nemen. :D
Scan het maar gewoon netjes in en stuur het naar iedereen die er eentje wilt Mark. ;)
Niet te geloven hè dat hij deze info voor ons achter heeft gehouden. En dat noemt zich dan een vriend. :rolleyes:

Wanneer heb je vrienden Mc..? :dunno:
Iedere keer weer word je teleurgesteld...

voor iemand die weinig traint de laatste tijd
een hele mooie yates row mc

ben jij dat nou op die avatar?

• #6.739
Dank ove.
Nee dat is een spotprent van Wilders die Moslims in dorpen/kampen stopt en naar de douches begeleid.

Dank ove.
Nee dat is een spotprent van Wilders die Moslims in dorpen/kampen stopt en naar de douches begeleid.

i know - wilders sprak er gisteren over bij wakker nederland dacht ik
afkomstig van joop.nl - linkse rakkers zoals hij dat zegt :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven