MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.781
Ach die 100 haal jij easy. Je hebt namelijk een rom voordeel. :p

mooie training weer Mark

lekker traininkie weer
je begint weer op niveau te komen
idd nice push ups mc - ik sluit me aan bij hummer

• #6.784
  • #6.785
Incline press - guillotine press
WU
8x70kg 75%
6x74kg 80%
4x79kg 85% @8.5

Yates row - hookgrip
WU
12x85kg 65%
10x92,5kg 70%
8x100kg 75% @7

Bench press
15x62,5kg
15x62,5kg @7

Pull down
10x80kg
10x80kg @7

Dips
12x98kg
12x98kg @5

Bb curl
10x40kg
10x40kg @7.5

Gaat lekker. Pull downs gaan hard vooruit. Lats groeien weer flink. Zou er een verband zijn? :scratch:
Volgende keer meer reps dippen en daarna gewicht toevoegen.

Komend weekend weer een strongman trainen @powerhouse dordt. Heb er zin in.

• #6.786
Vandaag weer een bezoekje aan de fysio.
Herstel van de verrekking aan het linkerbeen gaat goed. Geen last meer van de achillespees en kuit. Wel zijn de aanhechtingen van de hamstrings en kuit bovenin nog een klein beetje gevoelig. Mag weer rustig de benen gaan trainen.

Tevens eens naar een oud linker onderarm kwaaltje laten kijken, nu ik er toch ben. Ik vermoedde dat het de brachialis was die bij zware belastingen veel meer herstel nodig had. Soms loop ik ruim een week met flinke pijnen aan die arm en kan ik zware presses en pulls vergeten. Dit stagneert de progressie flink. Ik durf zelf te stellen dat het mede de oorzaak is dat mijn bench press al ruim 1,5 jaar op 115kg is blijven steken. Misschien ook een belemmerende factor bij OH presses.
Wanneer ik de arm buig en de pols roteer voel ik een knakje in mijn arm. Daar is het ook erg gevoelig. De brachialis loopt blijkbaar niet helemaal soepel in de arm. De komende weken gaan we proberen dit probleem op te lossen. Moet hier echt vanaf zien te komen wil ik weer eens echt zwaar kunnen pressen en pullen. En dat laatste zou ik toch best fijn vinden.

Ik heb ook volop knakjes in mn arm als ik mijn pols draai.
Maar bij mij gaan de presses nog wel vooruit

• #6.788
Dan is dat duidelijk geen belemmerende factor bij jou. Heb jij tevens dat je trainingen moet staken door pijnen in je onderarmen of weken niets kan doen vanwegen de pijn? Ik heb dat helaas wel. Dacht altijd dat het wel weg zou trekken maar na 1,5 jaar mag ik wel stellen dat dit niet het geval is.

Dit is ook de reden dat ik geen pull ups meer doe. Deed voorheen 130kg pull ups. De rug kon dat makkelijk hebben maar de pijn in mijn arm werd zo erg dat ik moest stoppen. Bij rows heb ik dat probleem gelukkig minder en kan ik dus nog steeds redelijk zwaar trainen.

Maar rechts heb ik die knak niet en links wel. Iets zit er dus niet goed, dat is wel duidelijk. Wil dit jaar toch minimaal 135kg bench hebben.

als ik vaak weighted chin's doe en veel barbell curls zijn ze wel wat gevoelig ja
maar niet in de mate dat het te pijnlijk is om te trainen

had de fysio al een idee van de mogelijke oorzaak?

• #6.790
De spier loopt niet in de juiste baan, vandaar het knakje in de arm. Hij gaat nu ruimte vrij maken en met rekken en masseren proberen de spier weer in de juiste baan te krijgen.

Oorzaak is voor hem heel lastig te bepalen maar weet nog wel toen ik dit probleem voor het eerst kreeg. Was het moment toen ik overging naar een low bar squat. Ik had veel moeite deze positie te hanteren omdat het veel spanning op mijn armen/schouders zette. Tijdens een squat sessie is het erin geschoten. Dat is later weg getrokken maar steeds weer komt het terug, met name bij zware pull ups en zware presses. Pull ups laat ik nu achterwegen maar dat is geen oplossing.

Op dit moment heb ik er weinig last van maar wil hier gewoon vanaf zien te komen.

Laatst bewerkt:
De spier loopt niet in de juiste baan, vandaar het knakje in de arm. Hij gaat nu ruimte vrij maken en met rekken en masseren proberen de spier weer in de juiste baan te krijgen.

Oorzaak is voor hem heel lastig te bepalen maar weet nog wel toen ik dit probleem voor het eerst kreeg. Was het moment toen ik overging naar een low bar squat. Ik had veel moeite deze positie te hanteren omdat het veel spanning op mijn armen/schouders zette. Tijdens een squat sessie is het erin geschoten. Dat is later weg getrokken maar steeds weer komt het terug, met name bij zware pull ups en zware presses. Pull ups laat ik nu achterwegen maar dat is geen oplossing.

dan denk ik dat ik een wat lichtere variant van wat jij hebt.
want bij regelmatig low bar squatten voelen mijn armen net alsof ze eraf vallen

heb sommige trainen bij gehad dat het low bar squatten echt pijn deed gewoon, en dan nog benchen erna dan voelde het de hele dag lang alsof ze zo eraf konden vallen

• #6.792
Zo is het bij mij inderdaad ook begonnen en in het begin viel het allemaal nog redelijk mee. Pijntjes tijdens en na een training zijn niet het einde van de wereld. Beetje de boel lopen negeren zoals ik dat van Hummer heb geleerd maar nu ben ik het echt zat. En als je dan toch al bij de fysio zit heb ik hem meteen even naar dit kwaaltje laten kijken.

Zo is het bij mij inderdaad ook begonnen en in het begin viel het allemaal nog redelijk mee. Pijntjes tijdens en na een training zijn niet het einde van de wereld. Beetje de boel lopen negeren zoals ik dat van Hummer heb geleerd maar nu ben ik het echt zat. En als je dan toch al bij de fysio zit heb ik hem meteen even naar dit kwaaltje laten kijken.

pijntjes a la hummer moet je nooit negeren mc - ik hoop voor je dat het allemaal een beetje meevalt - lastige blessures lijkt me

• #6.794
Dat onderarm kwaaltje kan ik niet echt een blessure noemen daar ik er al ruim 1,5 jaar mee loop. Maar als dit kwaaltje verholpen is ben ik zo goed als nieuw. :D

• #6.795
Training @powerhouse dordrecht

Strict logpress
10x35kg
10x45kg
5x50kg
5x55kg
4x60kg
2x62,5kg +1 spot

Yoke
40m - 150kg
20m - 210kg
20m - 210kg

Farmers
40m - 60kg
40m - 80kg
17m - 100kg PR

Heerlijke training vandaag en lekker buiten kunnen doen. Yoke viel echt vies tegen, krijg je wanneer je je benen een tijdje niet meer doet.
Famers gingen wel lekker. En een kleine pr (2m verder) en dat zo kort na die blessures. Gaat helemaal goed komen.

Gaat lekker Mc.?
Ik kan dat even niet zo goed inschatten eigenlijk... :o
Mooie spullen heb je daar in het Powerhouse man. :thumb:

ik kan het ook niet zo goed inschatten
lijkt wel of je hier zo klaar mee ben
of vergis ik mij ?

die farmers zijn best oke man

als je die frequent doet kan je halverwege deze zomer met leuke gewichten rennen

goed om te zien dat je weer events traint :thumbs:

Mooi dat je weer events traint, Mark.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven