MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Flink wat reps op de squat Chick. Mooi volle beentraining, beste curls ook btw. ondanks die spanning.

Nette squat, beest!
sterke pr's op calveraises

sluit mijn aan met wat bovenstaande allemaal al stond :D

Goede training en 4x120= heel goed. Nog een paar weken dan kan ik de strijd met je aangaan.;)
De volgende keer je spotter even met 300kg laten squatten.:D

• Topic Starter Topic Starter
als je weer FB kan moet je maar laten weten...keertje dj's kijken dan
sgoed
nieuwe spotter zoeken - 120 toch netjes hoor - aardig wat reppies
ik spreek gewoon iedereen aan, soms valt het wat tegen dan.
Flink wat reps op de squat Chick. Mooi volle beentraining, beste curls ook btw. ondanks die spanning.
Hoewel het niet lijkt was dit de beste been training, ik kan werkelijk bijna niet lopen. Mijn kuiten vergaan van de spierpijn.
Nette squat, beest!
sterke pr's op calveraises
Ajjj die kuiten ja.
sluit mijn aan met wat bovenstaande allemaal al stond :D
thnx kerel
Goede training en 4x120= heel goed. Nog een paar weken dan kan ik de strijd met je aangaan.;)
De volgende keer je spotter even met 300kg laten squatten.:D
Hahaha, dat zou een mooie straf zijn ja.

die calf raises zijn standing zeker? verder idd k*t als je geen degelijke spotter hebt, probeer toch iets of wat ervaren gasten uit te pikken, is altijd beter voor je eigen training + die zien ook vaker kleinere foutjes

Ideaal is thuis zo'n power cage hebben he, ik doe altijd mijn squats daarin. Geen spotter nodig en je weet dat je veilig bent en kunt dan ook beter je grenzen verleggen.

Het is maar net hoe je hem uitvoert.

+1

Als je maar wat met het gewicht beweegt, pakken je ligamenten enzo het over,
span je de spier aan, train je meer op de spier. Ik begin daar steeds meer en
meer aandacht aan te besteden.

die calf raises zijn standing zeker? verder idd k*t als je geen degelijke spotter hebt, probeer toch iets of wat ervaren gasten uit te pikken, is altijd beter voor je eigen training + die zien ook vaker kleinere foutjes
Klopt standing.
Deze gast is heel ervaren, maar spotten kan ie op de een of andere manier niet.
Het is maar net hoe je hem uitvoert.
True
Ideaal is thuis zo'n power cage hebben he, ik doe altijd mijn squats daarin. Geen spotter nodig en je weet dat je veilig bent en kunt dan ook beter je grenzen verleggen.
We hebben 2 powerracks in de gym en dat is super. Begrijp me niet verkeerd, ik ben nooit bang voor een gewicht of om te falen.

Maar een spotter in de bodybuilding wereld is er niet om een fail tegen te gaan, maar om nog een aantal extra reps eruit te halen wanneer je op een fail aankomt. Als ik dan nog met hulp van een spotter 90% kracht kan uitoefenen op een gewicht is dat weer meegenomen en gaan je spieren helemaal kapot.
+1

Als je maar wat met het gewicht beweegt, pakken je ligamenten enzo het over,
span je de spier aan, train je meer op de spier. Ik begin daar steeds meer en
meer aandacht aan te besteden.
Hoop niet dat je bedoelt dat je bewust gaaat bewegen met de gewichten tijdens een rep om zo meer spieren aan te spreken :p. Maar begrijp wat je bedoelt.

In plaats van meer gewicht kan je dan toch beter meer in reps gaan. (veel veiliger zonder een spotter, of in ieder geval zonder een spotter die WEL weet wat ie doet)

In plaats van meer gewicht kan je dan toch beter meer in reps gaan. (veel veiliger zonder een spotter, of in ieder geval zonder een spotter die WEL weet wat ie doet)
Dan begrijp je niet wat ik bedoel. Falen is in mijn ogen niet gevaarlijk. Ik squat in een powerrack dus wat is het gevaar?

Ik probeer bijna altijd te falen (bij de compounds) waarbij ik na dit falen nog 1 of 2 reps extra doe met hulp. Falen is nogmaals geen probleem maar een indicatie dat je je spieren tot het maximale hebt getraind.

Dan begrijp je niet wat ik bedoel. Falen is in mijn ogen niet gevaarlijk. Ik squat in een powerrack dus wat is het gevaar?

Ik probeer bijna altijd te falen (bij de compounds) waarbij ik na dit falen nog 1 of 2 reps extra doe met hulp. Falen is nogmaals geen probleem maar een indicatie dat je je spieren tot het maximale hebt getraind.

Het gaat niet om het falen, maar om je spieren optimaal te gebruiken (met vele reps), waardoor je de kans op een eventuele fail vermijd.. Het is het zelfde principe in een veiligere jasje. :D

Het gaat niet om het falen, maar om je spieren optimaal te gebruiken (met vele reps), waardoor je de kans op een eventuele fail vermijd.. Het is het zelfde principe in een veiligere jasje. :D
Begrijp je werkelijk niet mijn trainingsmethode?

Wanneer jij bijvoorbeeld met 20 reps gewicht xxkg traint en 21 niet meer gaat, dus je faalt, dan doe ik daar nog een aantal reps bij met spotter. Dus wanneer je helemaal kapot gaat kun je met een spotter een grens verleggen. Ik gebruik de spotter dus niet om een training lichter te maken, maar juist zwaarder.

Ik ben geen powerlifter die op lage reps traint, ik varieer mijn reps. Soms hoger en soms lager. Maar mijn trainingsmethode is een keuze waarbij ik steeds op een progressieve manier mijn grenzen verleg. Niet stoppen bij een fail, maar doorgaan en nog een paar reps eruit persen. Komt in feite overeen met de essentie van deload reps waarbij je tot fail gaat en steeds wat gewicht wegneemt en dan weer een paar reps doet tot fail etc etc, zonder rust uiteraard.

Laatst bewerkt:
Donderdag: Rug

Buik
crunches 2x50reps
side crunches 2x50 reps

Rug
bent-over barbell row
12x40kg
10x50kg
10x60kg
6x70kg

sumo deadlift
12x60kg
10x80kg
8x90kg
8x100kg

lat pulldown (front)
12x50kg
10x60kg
8x70kg

dummbell shrugs
12x20kg
10x24kg
8x26kg

Een zeer rustige rug training voor mijn doen om de spanning op het bovenlichaam te testen. Borst hield zich goed. Toch viel het een beetje tegen daar de conditie van het bovenlichaam achteruit is gegaan. Al bijna een maand mijn bovenlichaam niet meer kunnen trainen.

Post WO:
60gr dextrose + 250ml water
30/30gr whey/carbs + 500ml melk
10gr l-glutamine
4 bcaa caps

je hebt toch weer wat kunnen doen , daar gaat hem het om , de gewichten komen wel weer

Matige training voor jouw doen idd qua gewichten.
Wel k*t die blessure zeg maar goed dat je in ieder geval gaat dan maar iets lichter en een beter herstel...thumbs!

Ga zo door..

Thnx mannen, weet het komt uiteindelijk goed. Moeilijk om je in te houden als je je sterk voelt. ;)

Grippers

25reps close CoC guide (warming up)
6reps 1cm before close CoC No. 1.5
5reps 1cm before close CoC No. 1.5
4reps 1cm before close CoC No. 1.5
2reps negatief close CoC No. 2
10reps close HG150 (net lichter dan de CoC No. 1)
8reps close HG150
10reps close HG150
10reps close HG150
25reps close CoC guide

Handen waren erg vermoeid voor ik eraan begon, daarna nog meer :D

Dag 3
Compound reprange 6-10
Deadlift
Chest dips
Pull-over

2x compound voor borst? Wat doe je dan als je mega spierpijn in je chest hebt?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven