MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Laten donderen dan die halter.
Neergaande beweging is altijd klote.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.043
Jullie laten ze ook vallen? Had ergens gelezen dat je van de neerwaartse beweging ook sterker werd. :sad:

Jullie laten ze ook vallen? Had ergens gelezen dat je van de neerwaartse beweging ook sterker werd. :sad:

door het gewicht te controleren - ik zou het niet weten - maar het staat natuurlijk wel stoer om die stang effe te laten vallen

ik zou het wel weten - helaas :(

mwah, ik kan me niet voorstellen dat de neerwaartse beweging van een jerk ook maar iets toedraagt aan sterker worden. gewoon laten donderen vanuit OH positie en dan nog 1 extra setje doen als je twijfelt of je dan niet sterker word ;)

zal ongetwijfeld, vind het een onnodige gevaarlijke beweging. gewichtheffers zie je ook nooit de bar naar beneden begeleiden

mwah, ik kan me niet voorstellen dat de neerwaartse beweging van een jerk ook maar iets toedraagt aan sterker worden. gewoon laten donderen vanuit OH positie en dan nog 1 extra setje doen als je twijfelt of je dan niet sterker word ;)

dit idd

• #7.047
Aha ok dan gaat het zo toch een stuk eenvoudiger worden. Dat gecontroleerd zakken kost aardig wat energie.

Vandaag ff een kijkje genomen bij de highland games in Dordt. Dikke caber gezien van Raynor. Bij hooggooien heeft Wout nog wat mensen uit het publiek gevraagd een poging te wagen. Ik moest ook eens proberen, op mijn slippers. :D

Wil in de toekomst toch eens een paar trainingen doen met Raynor.
Heb vandaag sinds lange tijd weer eens gruwelijke spierpijn aan de benen, met name de kuiten ook. Nice.

• #7.048
Events/Cycle1/Week3
Stones
- zwaar
2x80kg - schouderen
2x100kg - hoog op borst
2x110kg - hoog op borst
1x120kg - hoog op borst

Log lift - licht / 28cm boom
WU
3x57,5kg
3x57,5kg

Bench press - boards
3x80kg - board 3 (12cm)
3x80kg - board 2 (8cm)
3x100kg - board 3
3x100kg - board 2 laatste rep lichte spot
1x105kg - board 3
1x110kg - board 3
1x115kg - board 3 lichte spot

Sled pull
50m - 85kg pull
50m - 95kg pull

Zwaar teleurstellende training. Bij de stones kreeg ik weer veel last van de brachialis en dat terwijl ik er al weken geen last meer van had. :(
Voorslaan bij de boom ging nauwelijks, veel steken in de arm.

De board press was het enige wat redelijk ging wanneer je het vergelijkt met de 100kg waar ik de vorige keer flinke moeite mee had.

Heb rust nodig, alles voelt zo zwaar als lood aan.

gast, hoe komt het toch dat je elke keer er zo snel doorheen zit? zulk zwaar werk doe je toch niet ofzo? zoveel stress thuis? slaap je niet goed? eet je niet goed (te weinig, te veel carbs, baggerfood)? misschien is een keer een testboostertje proberen ofzo?

Gaat goed beest!

• #7.052
Privé gaat alles perfect en eten gaat erg goed. Weet niet wat het is. De vermoeidheid komt ook niet geleidelijk maar ineens. Baal ook van die arm, had de hoop dat ik er vanaf was.

Misschien even wennen aan het vele squatten en oh pressen. Nog 2 trainingen en dan zit de cycle erop. Ik train dan ook wel veel te focking hard!!! :roflol:

• #7.054
Je comment heeft me toch aan het denken gezet. Eten gaat de laatste tijd (maanden) erg goed, flink schoon en voldoende carbs en eiwitten... maar. De afgelopen 2 dagen eigenlijk niet zo goed gegeten. Gisteren helemaal niet bij die highland games. Ga meteen flink vreten. Thanks mate!

Dat je (weer) last hebt van je arm ligt niet aan je voedingsschema, maar klote zeg! :(

Het lijkt erop dat iedereen in Dordt e.o. een blessure heeft nu.

Maar dat de vermoeidheid opeens toeslaat als je opeens 2 dagen niet goed eet ... geen idee.

De rest loopt wel perfect, moet je maar denken Mark. :D

• #7.056
Blijkbaar heeft de arm de afgelopen trainingen goed verdragen, er zit dus wel progressie in. Voorheen liep ik bij alle press oefeningen ook met pijn in de arm en soms blokkeerde mijn arm gewoon. De belasting van de stones is te groot geweest vermoeddelijk. Ik blijf het positief benaderen. En inderdaad buiten de arm om gaat het eigenlijk toch best. Ook de squat gaat nog steeds goed omhoog.

• #7.057
Naar aanleiding van de vermoeidheid afgelopen week, comment van starter in dit log en een artikel in het log van jezza vallen een aantal puzzelstukjes op hun plaats.

Sinds ik terug ben van India ben ik anders gaan trainen en eten. Met name het vertrek bij DJ's heeft ook wat veranderingen met zich meegebracht. Ik train nu veel alleen bij powerhouse dordrecht en dan kun je doen en laten wat je wilt. Ik heb in een korte tijd mezelf aangeleerd om bij vrijwel alle sets een mp3 speler op mijn kop te zetten en me flink te psychen, schreeuwen etc etc. Vind het heerlijk om zo te trainen maar lees nu in het log van Jezza dat dit toch een bepaalde vermoeidheid met zich mee kan brengen.

Het is helemaal niet nodig om alle setjes mezelf zo op te focken. Doe het zelfs al bij de eerste werksetjes die ook wanneer ik rustig ben easy gaan. Merk ook dat de eerste week na een deload het zeer eenvoudig is deze psyche voor elkaar te krijgen. Afgelopen week had ik er flinke moeite mee, zelf bepaalde muziek werkt nauwelijks.

Dan nu het eten. Vorig jaar heb ik nog flink de dirty bulk erin gehouden en nauwelijks last gehad van een overtraind gevoel. Deze psyche-up kost me aardig wat meer energie en ik moet dus meer gaan eten. Heb gisteren en vandaag 1 liter chocomel aan mijn voeding toegevoegd om de calorieën toename voor het herstel snel omhoog te halen. Voel me vandaag een stuk beter.

Ben het een beetje zat om steeds na enkele weken er weer doorheen te zitten en ga dan toch een aantal zaken veranderen. Minder gebruik maken van de psyche-ups tijdens trainingen. Ga dit beperken tot de laatste werksetjes alleen wanneer het echt nodig is. Tevens ga ik mijn calorieën intake omhoog halen.
Meer energie = beter herstel = betere gains = sterker in kortere tijd!
Hier het artikel in het log van jezza. http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/log-jezza-278451/index31.html#post5876874

Gisteren en vandaag flink wat foamrols en rekken van de brachialis gedaan en voelt weer helemaal goed. Spanning is bijna verdwenen. Merk dat de stones momenteel toch een te grote belasting voor mijn arm is. Wil voorkomen dat ik straks weer een terugval krijg en weer nauwelijks kan pressen. Ga deze en volgende cycle afmaken en daarna weer rustig de stones opbouwen. Hopen dat de arm de belasting dan beter kan verdragen.

Laatst bewerkt:
ben je nou niet een beetje ver aan het zoeken ??? maar goed, ik vind dat geschreeuw voor een lift toch onzin dus ik zou zeggen probeer het een tijd zonder :D

Hoe zwaar ben je nu mc chick?

• #7.060
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven