Naar aanleiding van de vermoeidheid afgelopen week, comment van starter in dit log en een artikel in het log van jezza vallen een aantal puzzelstukjes op hun plaats.
Sinds ik terug ben van India ben ik anders gaan trainen en eten. Met name het vertrek bij DJ's heeft ook wat veranderingen met zich meegebracht. Ik train nu veel alleen bij powerhouse dordrecht en dan kun je doen en laten wat je wilt. Ik heb in een korte tijd mezelf aangeleerd om bij vrijwel alle sets een mp3 speler op mijn kop te zetten en me flink te psychen, schreeuwen etc etc. Vind het heerlijk om zo te trainen maar lees nu in het log van Jezza dat dit toch een bepaalde vermoeidheid met zich mee kan brengen.
Het is helemaal niet nodig om alle setjes mezelf zo op te focken. Doe het zelfs al bij de eerste werksetjes die ook wanneer ik rustig ben easy gaan. Merk ook dat de eerste week na een deload het zeer eenvoudig is deze psyche voor elkaar te krijgen. Afgelopen week had ik er flinke moeite mee, zelf bepaalde muziek werkt nauwelijks.
Dan nu het eten. Vorig jaar heb ik nog flink de dirty bulk erin gehouden en nauwelijks last gehad van een overtraind gevoel. Deze psyche-up kost me aardig wat meer energie en ik moet dus meer gaan eten. Heb gisteren en vandaag 1 liter chocomel aan mijn voeding toegevoegd om de calorieën toename voor het herstel snel omhoog te halen. Voel me vandaag een stuk beter.
Ben het een beetje zat om steeds na enkele weken er weer doorheen te zitten en ga dan toch een aantal zaken veranderen. Minder gebruik maken van de psyche-ups tijdens trainingen. Ga dit beperken tot de laatste werksetjes alleen wanneer het echt nodig is. Tevens ga ik mijn calorieën intake omhoog halen.
Meer energie = beter herstel = betere gains = sterker in kortere tijd!
Hier het artikel in het log van jezza.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/log-jezza-278451/index31.html#post5876874
Gisteren en vandaag flink wat foamrols en rekken van de brachialis gedaan en voelt weer helemaal goed. Spanning is bijna verdwenen. Merk dat de stones momenteel toch een te grote belasting voor mijn arm is. Wil voorkomen dat ik straks weer een terugval krijg en weer nauwelijks kan pressen. Ga deze en volgende cycle afmaken en daarna weer rustig de stones opbouwen. Hopen dat de arm de belasting dan beter kan verdragen.