AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.021
zit in je hoofd man, 73,5 kilo cleanen kan niet zwaar zijn voor jou
Met een goede techniek wel. Ik weiger reverse curls te doen. Zodra techniek k*t wordt bij explosieve oefeningen ga je imo aan het doel voorbij.
Tijdje terug setjes met 3x72,5kg gedaan en die gingen easy dus kan ook gewoon even mijn dag niet zijn geweest op die oefening.

Mee eens, ik krijg ook 75kg met weinig moeite (wel wat ofc) gecleaned ... en dan nog als een malle - lees: reversed curl. :D

Wel goede oefening, maar misschien alleen voor een wedstrijd waarbij je idd elke rep moet cleanen?

Als jij 70kg strict kan pressen, kan je zeker wel 85 jerken - en zeker vanaf een powerrack. ;)
De oefening is niet alleen maar goed voor een wedstrijd. Wanneer ik vanuit een rack jerk is het stukken eenvoudiger. Mijn jerk pr staat ook op 85kg.

• #7.023
Events/Cycle1/Week2
Dynamisch rekken

Yoke - zwaar
150kg - 30m
210kg - 15m
250kg - 15m
280kg - 15m PR
290kg - 5m PR

Farmers - licht
60kg - 60m
80kg - 72m PR
80kg - 58m

Deadlift - chains
2x100kg + 36kg
2x100kg + 36kg
2x100kg + 36kg
2x100kg + 36kg
2x100kg + 36kg
2x100kg + 36kg

Wheelflip - 285kg tire
4x niet handig op deadlift slippers :o
7x

Statisch rekken
Foamrollen

Helemaal gesloopt. Lang gelden dat ik het weer zo zwaar/heftig in mijn botten en gewrichten voel.
Yoke was echt zwaar. Stond te zwalken als een gek maar kon toch nog steeds corrigeren, iets wat mijn voorheen niet lukte. Moet wat meer geduld hebben met uittillen en kleinere stapjes zetten. Weer wat pr's dus ik ben blij.

Nu van het weekend genieten.

Keigoed bezig geweest, Mark en gefeliciteerd met je pr's! :D

Ik voel een 3x bw yoke aan komen dit jaar ...

En die lichte farmers op afstand: ik moet nog zien of ik dat kan, hoor.

Volgende week hoop ik weer stones en sled drag bij je te doen. ;)

Enjoy your weekend!

Dit gaat er al op lijken Mark, sowieso meer gedaan dan de afgelopen tijd in je eventstrainingen. Volhouden nu. Het nut van de deadlift met 2jes met kettingen snap ik dan niet helemaal, normaal doe je dat als DE maar dat zie ik dan meer nut hebben als 1e oef. Doe je het met een hoger percentage van je max dan vind ik het teveel setjes met 2 en zou ik het houden bij bv 3x3. Je DL zit nu ook voor je tireflip dus als je DE deed op je DL dan ben je ook je explosieve kracht kwijt voor de tire.

donderdag ook yoke lopen mark?

bereyoke mark

• #7.029
Keigoed bezig geweest, Mark en gefeliciteerd met je pr's! :D

Ik voel een 3x bw yoke aan komen dit jaar ...

En die lichte farmers op afstand: ik moet nog zien of ik dat kan, hoor.

Volgende week hoop ik weer stones en sled drag bij je te doen. ;)

Enjoy your weekend!
Dank Robert.
3xbw yoke klinkt leuk maar zo'n grote prestatie is dat nou ook weer niet.

Farmers faalde ik ditmaal op conditie en niet op grip. Nooit eerder gehad, had de riem wat te strak staan en kon nauwelijks meer adem halen.
Je bent welkom maat.

Goed bezig mark.

Gewoon héél hard lopen! ;)
Dank Hummer.

Dit gaat er al op lijken Mark, sowieso meer gedaan dan de afgelopen tijd in je eventstrainingen. Volhouden nu. Het nut van de deadlift met 2jes met kettingen snap ik dan niet helemaal, normaal doe je dat als DE maar dat zie ik dan meer nut hebben als 1e oef. Doe je het met een hoger percentage van je max dan vind ik het teveel setjes met 2 en zou ik het houden bij bv 3x3. Je DL zit nu ook voor je tireflip dus als je DE deed op je DL dan ben je ook je explosieve kracht kwijt voor de tire.
Vorige training was toch wel aardig vergelijkbaar, helaas viel toen de farmers wat tegen.

Dat DE in een strongman training is een experimentje van me. Heb dat ook op de site van Myo aangegeven dat ik vorig jaar op alle onderdelen ME ging en daardoor ruim een halve week nodig had om te herstellen. Gym trainingen liepen voor geen meter meer.
Momenteel is de squat en strict press voor mij belangrijker, basiskracht omhoog halen. Strongman blijf ik doen om allround te blijven maar wil niet inleveren op de gym dagen. Wanneer ik op de ME oefening wat pr's kan pakken ben ik blij.
Ik ben het helemaal met je eens dat DE vooraan in een training hoort. Een DE oefening helpt mij de strongman trainingen beter te doseren. Ook al is het een 3e oefening toch heb ik het idee dat de snelheid er nog steeds inzit. Tot nu toe bevalt het wel, kijken hoe het verder verloopt.
donderdag ook yoke lopen mark?
Ik niet, alleen squats en strict press.
Dank John.

• #7.030
Gym1/Cycle1/Week3
Dynamisch rekken
Kettlebell swings 24kg

Olympic squat
- belt only
12x20kg
6x70kg
4x90kg
2x112,5kg
8x112,5kg 75%
8x112,5kg 75%
8x112,5kg 75%
8x112,5kg 75% @7.5

MP
12x30kg
6x40kg
4x50kg
2x55kg
2x60kg
2x64kg 90%
2x64kg 90%
2x64kg 90%
2x64kg 90%
2x64kg 90%
2x64kg 90%
2x64kg 90%
2x64kg 90%
2x64kg 90% @8

Foamrollen
Statisch rekken

Lekkahhh. Squats gaan solid. Begin nu aardige progressie te maken. Vorige 8 reppers met 105kg @8.5.

Press gaat ook goed. Wel merk ik dat ik nog niet alle sets consistent ben. Sommige zijn zwaarder dan een ander. Vermoed dat het aan de bewegingsbaan ligt. Gewoon zo door blijven gaan en dan komt het wel goed vermoed ik. Laatste set ging vrij easy en explosief.

Mooi, lekker basic.

dat is idd een aardige verbetering mc
nice

• #7.034
Twee basic compound oefeningen waar je focus nu op ligt, werkt echt goed voor jou: ga zo door!

Ik heb nu een schemaatje gemaakt waarbij ook de nadruk ligt op de squat/OHP, te weten MP + BB rows, FSQ + sumo deadlift, BSQ + PP.

En dan op een zaterdag als ik geen events doe gewoon een zware FB-dag met als basis een deadlift + OHS.

Hopelijk zie ik je in juni nog @ PHD ... :D

• #7.036
Ja het is heel simpel dus je weet waar je voor moet gaan.
Benieuwd naar je exacte invulling van het schema, zorg wel de je pp vooraan in het schema zit. Je moet deze oefening explosief houden.

Ik hoop het zeker want op een aantal onderdelen ging je als een speer.

• #7.037
Gym2/Cycle1/Week3
Dynamisch rekken

Clean & Jerk

3x50kg
2x60kg
2x65kg
2x70kg
2x75kg
2x78kg 90%
2x78kg 90%
2x78kg 90%
2x78kg 90%
Jerk
2x78kg 90%
2x78kg 90%
2x78kg 90% @8.5

Olympic squat - belt only
12x20kg
6x70kg
2x90kg
2x110kg
1x120kg
6x120kg 80%
6x120kg 80%
6x120kg 80%
6x120kg 80%
6x120kg 80% @8

Statisch rekken
Foamrollen

C&J voelde nu lichter aan met zwaarder gewicht. Helaas kreeg ik steeds bij de clean na een aantal setjes steken in mijn linker schouder. Aangezien zondag boom op het menu staat ben ik met de jerk verder gegaan.

Squats gingen goed.

je gaat goed met die clean en jerks

je jerked er op los ouwe, 78kilo is ook weer een stapje minder gay

• #7.040
je gaat goed met die clean en jerks
Had vorige week ook al last van wat steken in de linker schouder maar kon het niet thuisbrengen dat het van de clean kwam. Met name het laten zakken naar de startpositie is erg belastend merk ik. Heb wel bumper plates dus kan ook laten vallen.
je jerked er op los ouwe, 78kilo is ook weer een stapje minder gay
Jerk gaan inderdaad beter. Mij pr staat op 85kg zit er nu niet al te ver meer vanaf. Het vaak oh trainen gaat hoop ik zijn vruchten afwerpen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven