XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.101
Idd, beter een stapje terug doen en al je squats op de juiste diepte uitvoeren.

En hummer, ik zie jou gewoon graag op een filmpje door de knieën gaan. :D
Het is gewoon mooi om elkaar zo te motiveren. Als ik je laatste squat training zie, met jou potentieel, gaat het voor mij nog heel hard werken worden.

Da's ook de bedoeling. ;)
Misschien dat ik hem dan de volgende week in zal plannen als Nick weer bij mij is (om te filmen) ;)

• #7.104
Gym2/Cycle2/Week1
Dynamisch rekken
Kettlebell swings 24kg

Clean & Jerk

3x50kg
3x60kg
2x65kg
1x70kg
1x75,5kg
3x75,5kg 80%
3x75,5kg 80%
3x75,5kg 80%
3x75,5kg 80%
3x75,5kg 80% @8.5

Olympic squat - belt only
12x20kg
6x70kg
2x100kg
2x110kg
1x120kg
1x127,5kg
6x127,5kg 75%
6x127,5kg 75%
6x127,5kg 75%
6x127,5kg 75%
6x127,5kg 75% @9 PR en VPR

Statisch rekken
Foamrollen

Squats beginnen nu aardig zwaar te worden voor de quads. Met name de boven aanhechting was wat gevoelig/stijf. Tijdens de warming-up trok dit gelukkig weg. Bij de laatste setjes kwam de gevoeligheid weer wat terug.
Teken dat de quads hard moeten werken en sterker worden. Benen beginnen eindelijk wat buffer te worden. :D

160+ weet ik nog niet maar kom zeker dicht in de buurt. Je weet wat we hebben afgesproken. 165kg belt only squat = smolov. :D
Na deze cycle ga ik 1RM testen.

Dit lijkt me niet echt een overdreven goed plan op de korte termijn.
Als ik een paar trainingen terug lees hoe je nog snel oververmoeid raakt en stuk zit aan het eind van je huidige vrij korte cycles zou ik met smolov even wachten tot je je trainings hardheid wat opgekrikt hebt.

Just my $0,02...

• #7.106
Ik heb mezelf ten doel gesteld dat ik pas aan een smolov wil beginnen wanneer ik minimaal 165kg belt only squat heb. Dat is dan mijn huidige pr met wraps.
Ik heb dan ook nog andere doelen die ik dit jaar wil bereiken en het is wel wijs ook daar weer wat meer aandacht aan te besteden.
In elk geval ga ik dit jaar smolov draaien wanneer ik de 165kg heb gehaald, heb daar nog een half jaar voor, geen haast.

Ik zou Smolov helemaal nooit iemand aanraden! :eek:

• #7.108
Haha nee goed advies Hummer, jij wilt gewoon niet dat ik de 180kg bereik. :P

je clean and jerk gaan wel goed mc

Dit lijkt me niet echt een overdreven goed plan op de korte termijn.
Als ik een paar trainingen terug lees hoe je nog snel oververmoeid raakt en stuk zit aan het eind van je huidige vrij korte cycles zou ik met smolov even wachten tot je je trainings hardheid wat opgekrikt hebt.

Just my $0,02...

agree

c&j jij zelf wel is? je hebt het altijd maar over zijn jerks enzo, zelfs als ze gewoon oke zijn of wanneer hij ze echt licht doet... doe je ze nooit ofzo dat je het gewoon gauw impressive vind?

het gaat bij mij hier niet om het gewicht maar om zijn progressie , en die gaat toch goed imo - ik doe wel cleans maar geen c & j - af en toe een licht pushjerk , maar dit is voor mij geen optie
ik weet niet of mc vind dat hij ze licht doet - ik vind ze wel impressive beste starter :)

Die 165 moet er toch al wel bijna inzitten!

Smolov is for junkieboys man. ;)

Smolove is like man-love, it's not for the one who loves woman. :D

:jk: brother.
Ik vind het gewoon een beetje 'veel" en "vaak" wat Smolove :D voorschrijft.
Daar ga je helemaal op naar de klote man!
Da's toch (nog?) niks voor Mc...

dunnow... je word er wel moe van ja! :D

Gewoon elke dag gaan MRT squatten man ;)

• #7.119
je clean and jerk gaan wel goed mc
En me squats niet dan? :D

Grapje maat. Merk bij deze oefening dat het gevoel van de dag meer invloed heeft dan dat bij de squat het geval is. Ik heb in elk geval in het verleden nog nooit zoveel volume gemaakt met deze gewichten, vaak waren het veel singles en enkele setjes met dit gewicht.
Het zou weer eens niet. :(
Omstandigheden hebben veel invloed om het presteren in een cycle. Smolov moet ik in elk geval niet combineren met strongman trainingen, iets wat ik nu wel doe.
het gaat bij mij hier niet om het gewicht maar om zijn progressie , en die gaat toch goed imo - ik doe wel cleans maar geen c & j - af en toe een licht pushjerk , maar dit is voor mij geen optie
ik weet niet of mc vind dat hij ze licht doet - ik vind ze wel impressive beste starter :)
Deze setjes warenn nog niet heel erg zwaar, zat maar op 80%. Benieuwd hoe 90% me binnenkort afgaat.
Die 165 moet er toch al wel bijna inzitten!
Ik hoop het!
Als dat zo zou zijn dan zou ik in 1 maand mijn squat 22,5kg omhoog hebben gehaald.
Smolove is like man-love, it's not for the one who loves woman. :D

:jk: brother.
Ik vind het gewoon een beetje 'veel" en "vaak" wat Smolove :D voorschrijft.
Daar ga je helemaal op naar de klote man!
Da's toch (nog?) niks voor Mc...
Ben op de hoogte gebracht van een variant op smolov waarin je 25% minder volume pakt met vergelijkbare gains. Uiteindelijk is smolov geen doel op zich maar een middel om mijn doel te bereiken. Als ik dit doel ook met deze variant kan bereiken dan zeg ik daar geen nee tegen.

Men moet ook niet vergeten dat een base cycle bij iemand met een lage squat een stuk zwaarder is dan voor iemand met een sterke squat. De 10kg en 15kg gewichtstoename in week 2 en 3 hakken er bij een zwakke squat harder in.

A modified Smolov squat cycle for mere mortals
Verkhoshansky made a couple of remarks about the Smolov squat cycle and based on these comments I adjusted several parameters of the routine. Nothing spectacular but so far it all seems to work out pretty well.

The introductory micro cycle is done as written, during the second week squat three times, for example

1. 85% x 2 reps x 2-3 sets
2. 85% x 3 reps x 1-2 sets
3. 85% x 5 reps

The modified base cycle looks like this

WEEK 1
1. 70% x 9 reps x 3 sets (instead of 4 sets)
2. 75% x 7 reps x 4 sets (instead of 5 sets)
3. 80% x 5 reps x 5 sets (instead of 7 sets)
4. 85% x 3 reps x 6 sets (instead of 10 sets)

WEEK 2
1. 70%+10kg x 9 reps x 3 sets (instead of 4 sets)
2. 75%+10kg x 7 reps x 4 sets (instead of 5 sets)
3. 80%+10kg x 5 reps x 5 sets (instead of 7 sets)
4. 85%+10kg x 3 reps x 6 sets (instead of 10 sets)

WEEK 3
1. 70%+15kg x 9 reps x 3 sets (instead of 4 sets)
2. 75%+15kg x 7 reps x 4 sets (instead of 5 sets)
3. 80%+15kg x 5 reps x 5 sets (instead of 7 sets)
4. 85%+15kg x 3 reps x 6 sets (instead of 10 sets)

This reduces the volume or tonnage approx 25%, which is more or less what Verkhoshansky recommends.

I am currently using this cycle for front squats (based on a 130kg max) and compared to the original cycle, which I did for backsquats and which I based on the same max, I make similar, actually better gains while staying much fresher and having absolutely zero soreness. Important to me as someone who has a full time job and a family to support and who justed turned 45, I don't feel completely trashed after the sessions and have enough energy left to do other things as well.

Well I am 45, I can't tolerate the original thing anymore and I doubt that I ever will do Smolov as written again. Some time next year I plan to use this cycle for overhead squats, we shall see how that turns out...

Perhaps this is of usage for someone who contemplates doing the smolov cycle, not sure. In case anyone decides to try it like this I sure would be interested in the outcome.

Thanks for your input Duane, it really helped me to better understand a couple of thing I wasn't sure about!
[Link niet meer beschikbaar]
Gewoon elke dag gaan MRT squatten man ;)
Wat is MRT squatten?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven