Gaat goed ,7x100kg=7xbw dat zou voor mij ook een mooie mijlpaal zijn :-).
Thnx, wil graag 10x100kg pressen.
Man, je gaat weer als een speer: ik neem aan dat je hoge verwachtingen hebt van deze cycle!
Volgende zomer weer een truckpull-wedstrijdje (met Roy bijv.)?
Ik verwacht idd deze cycle met succes te kunnen afronden. Roy deed gisteren ook weer eens mee na lang niets meer te hebben gedaan. Drukte toch weer meteen 3x130kg, damn.
Overzicht 2011
Ondanks dat dit geen sportief topjaar voor mij is geweest waren er toch nog een paar lichtpuntjes waar ik op terug kan kijken.
Begin dit jaar was ik net herstelt van een heup/onderrug blessure. In februari begonnen met de verbouwing van de keuken waardoor sporten op een laag pitje stond. Rond april weer de draad opgepakt en tot begin juli lekker kunnen trainen. In die periode toch weer een paar pr's gepakt op de stones en de yoke. De MP ging ook eindelijk eens de goede kant op.
Sinds november dit jaar gaat het weer de goede kant op. Zit nu met bepaalde lifts weer dicht tegen het oude niveau aan.
Blessureleed
Net als in 2010 heb ik dit jaar wat last gehad van blessures. Een hamstringblessure begin dit jaar. Een oude brachialis blessure werd steeds erger. Veel krachtverlies in de linker arm. Dit had met name nadelige effecten bij de presses waardoor ik soms niets meer kon doen met die arm.
Sinds enkele maanden gaat het erg goed met de linker arm. Voor het eerst in jaren heb ik geen steken meer in de arm en er is nauwelijks meer sprake van krachtsverschil tussen de linker en rechter arm. Dit is denk ik nog wel de grootste winst die ik dit jaar heb kunnen behalen. De linker arm zat mijn progressie bij de presses al jaren in de weg namelijk.
Dan nu een overzicht van alle oefeningen waarin ik progressie (of niet) dit jaar heb geboekt.
Squat 150kg - 8x2x142,5kg (hier had zeker een pr in gezeten dit jaar maar helaas geen max poging kunnen doen)
Bench press 115kg - 4x100kg
Deadlift 220kg - 2x185kg
MP 70kg - 8x2x67,5kg (ook hier geen max poging gedaan)
Stones 1m50 110kg - 1m50 120kg

Yoke 5m 280kg - 15m 280kg
Geen echte max pr's dit jaar maar ik ben blessure vrij, voel me sterk en zit dicht tegen het oude niveau aan met bepaalde lifts. Doelen voor 2012 blijven dezelfde als voor 2011 namelijk.
Doelen voor 2012
Squat (belt only) - 180kg (+30kg)
Squat - 200kg (+35kg)
Bench press - 135kg (+20kg)
Deadlift - 240kg (+20kg)
Strict press - 85kg (+15kg)