AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
oh, ik wist niet dat je al op 2Liter zat... 4,5 is een beetje te gek ja :D

ach, zolang de 200 squat maar werkelijkheid word!

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.442
Die 200 moet er idd komen, wel met wraps dan. 180kg wil ik zonder wraps hebben.
Desnoods trek ik dit jaar een smolov uit de kast als de paniek toeslaat. :D

• #7.444
Hohoho jij staat op 8% en ik op 35%. In verhouding heb jij meer spiermassa. :lol:

• #7.446
Olympic squat - belt only
12x20kg
6x70kg
5x100kg
5x107,5kg
5x115kg
5x122,5kg
5x130kg

Strict press
12x30kg
6x45kg
5x57,5kg
5x60kg
5x62,5kg
5x65kg
4x67,5kg

Floor press - straight legs / 2 sec pause
7x95kg PR
8x85kg

Zware training. Zowel mentaal als fysiek voelde ik me niet optimaal.
De 107,5kg squat voelde al loodzwaar aan. Mijn mp3 speler heeft me door de training heen getrokken.
Bij de floor press was ik helemaal stuk.

volgens mij moeten je ellebogen veeeel meer naar voren wijzen bij die press man... dit gaat echt ten koste van je kracht onderin imo.

• #7.449
Nog meer naar voren? Ik druk ze al helemaal naar voren. Ik zal eens vragen om van de zijkant te filmen.

njah, het lijkt vanuit deze hoek alsof ze naar buiten wijzen, pauzeer hem bijvoorbeeld eens op 0.17

imo zou ik zeggen dat je grip ietsje smaller mag en dan zorgen dat je armen in een rechte lijn blijven d.m.v. je ellebogen recht vooruit te laten wijzen.

• #7.451
Ok tijdens de latere reps komen ze wat naar buiten. Ik hanteer de grip duimlengte buiten het glad. Volgens mij doen wel meerdere dat zo.

Heb zelfde breedte idd, ellebogen moeten niet meteen flaren, de barbell moet namelijk nog langs je gezicht. Als hij voorbij je hoofd gaat kop erin en dan zijn de ellebogen helemaal opzij. Op zich is het altijd een beetje een afweging, je ellebogen recht onder de barbell is de meest efficiente krachtoverdracht echter wil je ook niet meteen teveel naar achteren leunen bij de start van de beweging.

je squat gaan eerst je heupen. Borst naar voren en wellicht ook je ellebogen beter onder de barbell dan gaat dat makkelijker.

knieën meer naar buiten drukken bij het zakken en uit de hole komen

In mijn ogen zijn dit trouwens geen typische olympic squats. Oke, de halter ligt high bar, maar de stand van de voeten is wijder dan schouderbreedte en ze zouden dan ook wat dieper mogen.
Je zou veel meer moeten kunnen dan dit volgens mij.

• #7.455
echter wil je ook niet meteen teveel naar achteren leunen bij de start van de beweging.
Waarom zou je dat niet willen? Ik begrijp dat je dan de oefening minder strict maakt. Het oefenen van deze manier van pressen kan imo helpen bij de boom waarbij het juist handig is om naar achteren te leunen. Ik merk zelf dat wanneer ik dit bij de boom doe de presses een stuk stabieler zijn geworden.
je squat gaan eerst je heupen. Borst naar voren en wellicht ook je ellebogen beter onder de barbell dan gaat dat makkelijker.
Klopt heb moeite mijn torso gelijktijdig omhoog te laten komen. Ellebogen onder de bar drukken moet de oplossing zijn maar momenteel voor mij nog makkelijker gezegd dan gedaan.
knieën meer naar buiten drukken bij het zakken en uit de hole komen
Ik zag het ja. Goeie tip, thnx.

In mijn ogen zijn dit trouwens geen typische olympic squats. Oke, de halter ligt high bar, maar de stand van de voeten is wijder dan schouderbreedte en ze zouden dan ook wat dieper mogen.
Je zou veel meer moeten kunnen dan dit volgens mij.
De stand mag idd iets smaller maar volgens mij ook niet veel. We hebben momenteel een bar zonder center knurl en ik merk dat deze soms bij het zakken wat lager komt te liggen. Binnenkort komt er een nieuwe bar aan met center knurl.

Dieper zou fijn zijn maar wanneer ik full wil gaan kantelen mijn heupen en ben ik alle spanning kwijt.

Wel iets, niet teveel. Ook bij boom is dat zo, de ellebogen staan daar sowieso anders door de hammergrip.

mooie filmpjes met genoeg com waar je wat aan hebt
het was idd hard werken voor je
nice work man

• #7.458
Wel iets, niet teveel. Ook bij boom is dat zo, de ellebogen staan daar sowieso anders door de hammergrip.
Ok, mij lukt het achterover leunen voorheen niet eens. Bedankt voor de coms.

mooie filmpjes met genoeg com waar je wat aan hebt
het was idd hard werken voor je
nice work man
Aan de coms hecht ik veel waarde.
Wanneer je tegen je max gaat zitten zie je meteen waar je nog aan moet werken, dan komen de fouten sneller aan het oppervlak. Ga weer eens wat vaker filmen. De squat moet technisch beter worden.

Redelijk vergelijkbare krachtstats als mij en je doet ook strongman. Ik ga dit log ook maar eens volgen :)

• #7.460
Redelijk vergelijkbare krachtstats als mij en je doet ook strongman. Ik ga dit log ook maar eens volgen :)
Heb je log doorgenomen en idd we zitten dicht bij elkaar. Volgens mij zitten we qua leeftijd ook dicht bij elkaar. ;)

Deadlift - beltless
10x70kg
6x110kg
5x125kg
5x135kg
5x145kg
5x155kg
5x165kg

Bench press
10x20kg
6x60kg
5x82,5kg
5x87,5kg
5x92,5kg
5x97,5kg
4x102,5kg 5e rep lichte spot.

Barbell curl
15x35kg

http://www.youtube.com/watch?v=HGznDRmrVpU&feature=youtu.be

Deads gaan lekker. Baal wel van de dikke barbell. Hookgrip zat niet lekker bij de laatste set.

Bench press net niet de laatste rep gehaald. Laatste set staat niet op film omdat ik een spotter nodig had. Film puur om de techniek van de press te bekijken, flink verschil imo met een jaar terug.
Nog 1 training en dan deload.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven