XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
nice log - scheelt zo'n hammergrip nou erg veel met bijv een gripp bij mill press

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.483
62 beats per minute?

daar hoef je op thunderdome niet meer aan te komen :D
Wat dacht jij dan? Belastingen op personenauto's en motorrijwielen? ???

nice log - scheelt zo'n hammergrip nou erg veel met bijv een gripp bij mill press
Ik merk persoonlijk dat er veel minder spanning op mijn polsen komt te staan met de hammer grip.

Deload
Olympic squat - beltless
12x20kg
6x60kg
5x97,5kg
5x97,5kg
5x97,5kg

Strict press
12x30kg
6x40kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg

Floor press - straight legs / 2 sec pause
8x70kg
8x70kg
8x70kg

Herstel gaat gelukkig weer de goede kant op. Vervelende is dat ik bij de vorige cycle blijkbaar toch te ver ben gegaan waardoor ik anderhalve week rust nodig had.
Hartslag ligt nu eindelijk weer onder de 50bpm. Voel me ook stukken beter sinds ik weer onder de 55bpm zit. Ga de komende tijd mijn herstel monitoren aan de hand van mij HRrust.

Vandaag laatste deload en woensdag weer knallen!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik lees net in een artikel/presentatie dat wanneer je HRrust boven de 10% van je HRrust (in herstelde conditie) komt, het tijd is voor een deload. Tegen het einde van je cycle moet je dat volgens mij nog iets kunnen oprekken maar niet veel. Kijkend naar de grafiek kom ik op ongeveer 30% uit en dat is veel te hoog.

• Like
Waarderingen: koef
Interessante theorie, waar heb je dat artikel vandaan?

• #7.485
Binnen de krachtsport is er maar weinig tot niets over te vinden. Het periodiseren in de krachtsport bestaat over het algemeen uit een voorgeschreven regel van enkele weken loaden en dan deloaden. Ook is het gebruikelijk om af te gaan op je gevoel maar soms kan dat misleidend zijn.

Binnen de topsport gebruiken coaches deze manier van monitoren vaak. Bij schaatsen, wielrennen en hardlopen is dit zeer bekende kost. Heb dat bestand van de KNSB (schaatsbond).

Ik ken dat al een tijdje.
Maar je zal wel wat ervaring moeten opdoen of de hartslag niet afwijkt door andere aspecten in je leven enzo denk ik.
Maar het is wel een goed "handvat" denk ik.

• #7.487
Idd stress heeft bijvoorbeeld een flinke factor maar ik ben zo easy! :D
In dit geval had het duidelijk wel verband. Normaal heb je na een klein weekje deload extreem veel zin om te knallen en ik had nergens zin in. Mocht ik na enige tijd zien dat mijn HRrust flink omhoog gaat dan zal ik mijn trainingen aanpassen. Of dat te maken heeft met andere aspecten in het leven of de training is in dit geval niet relevant.

kan me voorstellen dat die kleine onbewust (en bewust) ook veel energie vergt.

+ je weet dat mannen na hun eerste kind minder test aanmaken zodat ze de behoefte krijgen om meer bij het gezinnetje thuis te zitten. low test = ook low trainingszin.

is het trouwens niet eens een idee om gewoon eens een bestaand schema te volgen, iets wat makkelijk is, basic en voor iedereen werkt? iets waar deloads in verwerkt zitten en voor de rest weinig fratsen. je gaat van blessure naar blessure en als je weer ff pr's zet ben je binnen no time weer t*ring moe of je hebt weer ergens last van. vervolgens zoek je allemaal redenen waar het aan zou kunnen liggen, net als nu het monitoren van je hartslag... dat gaat imo gewoon echt wat te ver. waarom pak je niet gewoon eens een half jaartje iets a la wendler erbij... laat het strongman gebeuren even links liggen en maak weer eens wat (slow but) steady progressie?

Laatst bewerkt:
  • #7.489
Hahaha wist wel dat dit argument zou komen maar heb daar totaal geen last van. Sterker nog ik maakte na de geboorte van mijn zoon in een zeer korte termijn juist flinke progressie. Ik denk de snelste die ik ooit heb gemaakt.

Vorige cycle bestond uit 5 weken. Dat zijn 15 trainingen waarvan iedere training een ME training met 4 werksetjes boven de 85% en uiteindelijk iedere keer een laatste werkset met een trainingsintensiteit boven de 100% (zie hier een overzicht van deze percentages http://weightxreps.net/#/journal/Link/2012-1-3). Dit is eigenlijk best goed gegaan, had alleen achteraf een weekje eerder moeten stoppen. Ik heb hier deels bewust aangestuurd omdat ik geen half jaar wil wachten tot ik weer op mijn oude top zit. Heb in 2011 al genoeg tijd besteed aan dit soort zeer voorzichtige trainingen.

Voorgeschreven schema's heb je niet nodig imo. Geen enkel schema is heilig je moet gewoon consistent zijn en goed periodiseren. Afgelopen cycle voldeed aan dat laatste duidelijk niet maar wilde weer even mijn grenzen aftasten.

Effe een paar pagina's doorgenomen. Ik denk veel van jou te kunnen leren, dus ik ga jou en jouw log vanaf vandaag volgen!

• #7.491
Effe een paar pagina's doorgenomen. Ik denk veel van jou te kunnen leren, dus ik ga jou en jouw log vanaf vandaag volgen!
Welkom en hoop dat we iets van elkaar kunnen leren. ;)

HRrust= 50bpm (fit)

Deadlift - beltless
10x70kg
6x110kg
3x122,5kg
3x135kg
3x146kg
3x158kg
3x170kg

Bench press
10x20kg
6x60kg
3x75kg
3x82,5kg
3x90kg
3x97,5kg
3x105kg

Barbell curl
8x35kg
8x40kg
8x45kg

Nice training. Wel koud in dat hok van ons, dan maar een extra vest aan.

Netjes.
Het is verdomd koud geworden.

• #7.493
Heb ook nog een hitte canon staan dus ik maak me niet druk verder. :D
BW gains gaan ook weer lekker zit nu op 104kg.

• #7.494
HRrust = 50bpm (fit)

Log lift
5x45kg - 9 inch
2x57,5kg - 11 inch
2x62,5kg
2x69kg
2x76kg
2x82,5kg PR

Chain squat (+40kg lockout)
10x20kg (60kg)
3x50kg (90kg)
2x70kg (110kg)
2x90kg (130kg)
2x100kg (140kg)
2x110kg (150kg)
1x120kg (160kg)

Farmer holds
15 sec 80kg
15 sec 90kg
15 sec 100kg
15 sec 110kg

Wheel flip - 280kg
3x
3x
3x

Moeilijk om goed warm te worden zelfs met de straalkachel. Niet tot de max gegaan.

mooi hoor die squats

• #7.496
Squats met chains gedaan om weer te wennen aan zwaardere gewichten op mijn schouders.
Yoke vond ik niet verantwoord met die sneeuw.

• #7.497
HRrust = 52bpm

Olympic squat - belt only
12x20kg
6x70kg
3x90kg
3x101kg
3x111kg
3x122,5kg
3x133kg

Strict press
12x30kg
6x45kg
3x47,5kg
3x53kg
3x58,5kg
3x64kg
2x70kg PR

Floor press - straight legs / 2 sec pause
8x85kg
8x85kg
8x85kg

Alleen de laatste set squats voelde zwaar aan.
Laatste press training was weer 3 weken geleden. Helaas de laatste rep niet gehaald, miste groove. :cool: Wel een mooi pr want 70kg was mijn 1rm.

Laatst bewerkt:
Weet niet of ik nu de juiste conclusie trek, maar...

train jij bewust 3x in de week vanwege rust / herstel?

• #7.499
Ik train liefst om de dag maar dat gaat in de praktijk helaas niet altijd, zeker niet naast het vaderschap. Wanneer dat wel lukt dan train ik gemiddeld 3,5x in de week. 1 dag rust heb ik altijd wel nodig om herstel goed te houden.

Ik train liefst om de dag maar dat gaat in de praktijk helaas niet altijd, zeker niet naast het vaderschap. Wanneer dat wel lukt dan train ik gemiddeld 3,5x in de week. 1 dag rust heb ik altijd wel nodig om herstel goed te houden.

Duidelijk.

:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven