Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Netjes man.
Je hebt me ingehaald met BP. ;)

mooie bench mc - goeie techniek - alles in balans
solid job

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.464
Netjes man.
Je hebt me ingehaald met BP. ;)

dat is niet zo moeilijk nu...:rolleyes:

ot, nice filmpie mc chick.
En de inhoud van de filmpjes? Geen commentaar op de uitvoering van de oefeningen?

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jan 2012 om 19:51 ----------

mooie bench mc - goeie techniek - alles in balans
solid job
Thnx, ja een stuk stabieler wanneer je het met deze techniek vergelijkt.

http://www.youtube.com/watch?v=qrxm...xt=C3354307UDOEgsToPDskKXogWY_uJ8EpPCVSzIBJ-m

Ik zou bij de mp je handen nog een paar cm breder pakken en probeer je borst naar voren te doen en je lats aan te spannen bij het zakken van de stang. En probeer de stang dan ook zo hoog mogelijk op je chest te laten zakken.

• #7.466
Met borst naar voren bedoel je dan ook meer naar achter leunen (borst omhoog)?
Met dat laatste neem ik aan de kortste en rechte lijn omhoog hanteren.

Bedankt voor de tips.

En de inhoud van de filmpjes? Geen commentaar op de uitvoering van de oefeningen?]

in dat eerste filmpje(vorige pagina), komt de barbell meer richting buik! flink stuk vind ik zelfs, tweede filmpje lijkt dat mee te vallen.

ik druk meer van uit de tepellijn, ook nog wel is daarboven.

Bij je start van de deadlift gaat je kont omhoog waardoor je borst omloog komt. Je trekt zo goed als volledig uit de onderrug en niets uit de benen.

Met borst naar voren bedoel je dan ook meer naar achter leunen (borst omhoog)?
Met dat laatste neem ik aan de kortste en rechte lijn omhoog hanteren.

Bedankt voor de tips.

Nee, in principe doe je dat samen met het spannen van je lats; je doet je borst naar voren en je bovenrug dus wat hol maken (op spanning). Zo kun je bij het zakken goede voorspanning opbouwen voor de volgende rep.

Verder wat betreft leunen; ik leun heel licht naar achteren (vanwege de holling in de bovenrug) bij de start, maar ga tijdens het pressen met m'n hoofd/lichaam naar voren en lock dus altijd boven/achter m'n hoofd; daardoor kun je meer gebruik maken van je zijkant schouderkoppen en traps.

Dit is overigens hoe ik het beste press en heb hier niet bewust van te voren over nagedacht, dit is wat mijn lichaam automatisch doet tijdens de beweging :) kan voor iedereen anders zijn.

• #7.472
Bij je start van de deadlift gaat je kont omhoog waardoor je borst omloog komt. Je trekt zo goed als volledig uit de onderrug en niets uit de benen.
Heb terug gekeken en je hebt idd gelijk. Het is wel een minder dan voorheen. Ik moet meer aandacht besteden aan het versterker van mijn hip flexors. Zijn deze zwak dan schieten je heupen bij de deads snel omhoog. Bedankt voor de reminder. :cool:

Nee, in principe doe je dat samen met het spannen van je lats; je doet je borst naar voren en je bovenrug dus wat hol maken (op spanning). Zo kun je bij het zakken goede voorspanning opbouwen voor de volgende rep.

Verder wat betreft leunen; ik leun heel licht naar achteren (vanwege de holling in de bovenrug) bij de start, maar ga tijdens het pressen met m'n hoofd/lichaam naar voren en lock dus altijd boven/achter m'n hoofd; daardoor kun je meer gebruik maken van je zijkant schouderkoppen en traps.

Dit is overigens hoe ik het beste press en heb hier niet bewust van te voren over nagedacht, dit is wat mijn lichaam automatisch doet tijdens de beweging :) kan voor iedereen anders zijn.
Ok duidelijk. Thnx.

Qua naam ook trouwens ;). Good train!
Thnx Mark. ;)

Log lift
3x57,5kg - 11 inch
3x67,5kg
3x70kg
3x72,5kg
3x75kg
3x77,5kg PR
2x80kg PR

Farmerwalk
20m 90kg
39m 100kg PR
16m 110kg PR

Wheel flip - 280kg
3x

http://www.youtube.com/watch?v=zfCtpQZfHPg&feature=channel_video_title

Hele korte training, weinig tijd. Wel een met weer wat mooie pr's. :D

Niceness al die PR's man.

• #7.474
Thnx Hummer. De 1e cycle van het schema is af. Ben niet ontevreden met de behaalde resultaten. Bij de volgende cycle ga ik grotere stappen tussen de gewichten hanteren. Merk dat de kleine stapjes die ik nu hanteer flink voorvermoeien. Ga dan sprongen van 7% hanteren t.o.v. de max werkset.

• #7.476
Deload
Olympic squat - belt only
12x20kg
6x70kg
5x105kg - ging niet soepel genoeg voor deload
5x80kg
5x80kg

Strict press
12x30kg
6x45kg
5x55kg
5x55kg
5x55kg

Floor press - straight legs / 2 sec pause
8x70kg
8x70kg
8x70kg

hoho. 110 farmers! der komen decent weights op!

Events gaan de goede kant weer op Mark! Nog wedstrijden op de planning staan dit jaar?

• #7.479
hoho. 110 farmers! der komen decent weights op!
En het ging mega traag ook. Wanneer ik weer fris ben gaan die afstanden flink verbroken worden.

Events gaan de goede kant weer op Mark! Nog wedstrijden op de planning staan dit jaar?
Nee nog niets. Wil een tijd rustig de gewichten verhogen voordat ik weer een wedstrijd ga doen. Meer allround worden want met een zwakke boom van 85kg verlies ik altijd weer flink wat punten in het klassement.

Deadlift - beltless
10x50kg
5x80kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg

Bench press
10x20kg
6x60kg
5x75kg
5x75kg
5x75kg

Barbell curl
8x30kg
8x35kg
8x35kg

Pff weet niet wat met me aan de hand is maar zelfs deze deload trainingen voelen loodzwaar aan. Knieën, heupen etc. voelen zeer stijf aan en ben na een weekje rust nog steeds lusteloos en heb weinig zin in trainen.

Mijn HRrust zit momenteel ook hoger dan normaal. Wanneer ik volledig herstelt ben zit in net onder de 50bpm. Ik zat enkele dagen terug op 62bpm.
Even in de gaten houden. Ik verleng de deload dus nog even tot mijn hartslag weer rond de 50bpm zit.

62 beats per minute?

daar hoef je op thunderdome niet meer aan te komen :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven