Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Resultaat zal zijn dat mijn hamstrings veel meer moeten werken. Het isoleren van de hams is nou juist niet waar ik naar op zoek was maar het ondersteunen van een beweging (stones) waar ik sterker op wil worden.

Maar is het erg wanneer je ze zo doet?

Het zal niet erg zijn maar of je er net zoveel aan hebt? Je moet natuurlijk kijken wat het voor jou doet, als het werkt dan werkt het.

Het feit dat het bijna dezelfde beweging is als de beweging die je met stones maakt, wil toch niet zeggen dat het direct overdracht heeft als je ze op deze manier uitvoert? Dat is hetzelfde als tegen tennissers zeggen dat ze in een cablestation forehand en backhand slagen moeten doen met een kabeltje met tegengewicht. Of tegen een voetballer dat ie met een kabeltje met contragewicht om zn enkel schopbewegingen moet maken. Slaat nergens op.
Ik denk namelijk dat je vooral sterker wordt met stones als je heel veel stones lift, en daarbij in de sportschool de spieren die je helpen om hier sterker in te worden op een goede manier traint.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.603
Het feit dat het bijna dezelfde beweging is als de beweging die je met stones maakt, wil toch niet zeggen dat het direct overdracht heeft als je ze op deze manier uitvoert? Dat is hetzelfde als tegen tennissers zeggen dat ze in een cablestation forehand en backhand slagen moeten doen met een kabeltje met tegengewicht. Of tegen een voetballer dat ie met een kabeltje met contragewicht om zn enkel schopbewegingen moet maken. Slaat nergens op.
Ik denk namelijk dat je vooral sterker wordt met stones als je heel veel stones lift, en daarbij in de sportschool de spieren traint die je helpen om hier sterker in te worden.
Eens. Ik doe de stones ook heel graag. Mijn favo onderdeel maar het zat er de afgelopen periode (jaar) niet in wegens een vervelende blessure aan mijn brachialis. Het knijpen in de steen om deze los te krijgen leverde veel problemen op. Heb de afgelopen periode de brachialis de tijd gegeven om sterker te worden. Echter betekende dit dat ik in de beweging van de stones een flinke terugval mag verwachten. Is nu toch wel een jaar geleden dat ik deze voor het laatst deed.
Dus doe ik nu deze power gm als ondersteunende beweging. Ik verwacht over 2 maanden weer eens aan de stones te beginnen en dan wil ik niet weer helemaal bij 0 beginnen.

Ik begrijp dat de generieke variant bij menig sporter de voorkeur heeft maar imo hebben sommige sporters maatwerk nodig die niet in het algemeen geaccepteerde plaatje vallen.

Eens. Ik doe de stones ook heel graag. Mijn favo onderdeel maar het zat er de afgelopen periode (jaar) niet in wegens een vervelende blessure aan mijn brachialis. Het knijpen in de steen om deze los te krijgen leverde veel problemen op. Heb de afgelopen periode de brachialis de tijd gegeven om sterker te worden. Echter betekende dit dat ik in de beweging van de stones een flinke terugval mag verwachten. Is nu toch wel een jaar geleden dat ik deze voor het laatst deed.
Dus doe ik nu deze power gm als ondersteunende beweging. Ik verwacht over 2 maanden weer eens aan de stones te beginnen en dan wil ik niet weer helemaal bij 0 beginnen.

Ik begrijp dat de generieke variant bij menig sporter de voorkeur heeft maar imo hebben sommige sporters maatwerk nodig die niet in het algemeen geaccepteerde plaatje vallen.

Met alle respect. Ik ken je niet persoonlijk natuurlijk, maar ik begrijp dat je al een tijdje bezig bent en veel plezier hebt in je sport, en dat is het belangrijkste natuurlijk. Maar denk je zelf niet dat er in de basis nog enorm veel winst valt te behalen? Ik denk echt dat je gewoon aan basisoefeningen moet denken, met een technisch goede (en dus ook, waar nodig, stricte) uitvoering. Ik denk echt dat dit soort "maatwerk dat niet in het algemeen geaccepteerde plaatje valt" vrijwel niet van toepassing is zolang je niet op een bepaald niveau zit (wat dat niveau is, verschilt per persoon). Ik ken je trainingsschema niet precies, ik weet ook niet wat je eet op een dag, maar ik denk dat er op allerlei vlakken nog enorm veel winst valt te behalen door je gewoon aan de basis te houden. Squats, deadlifts, presses, rows, voor mijn part gm's, etc. En je strongman onderdelen natuurlijk. Goeie techniek, regelmaat en progressief opbouwen helpen je zoveel verder.
Misschien sla ik de plank volledig mis hoor, en doe je dit ook gewoon. In dat geval, mijn excuus.

• #7.605
Helemaal mee eens dat de techniek van een oefening aan de basis ligt en dat je die eigen moet maken. Mijn schema bevat buiten de strongman onderdelen eigenlijk maar weinig oefeningen.
-squat
-deadlift
-bench press
-strict press
-goodmorning
-floorpress
-bor
-bb curl

Dat is het. Ik film al mijn lifts en als je opmerkingen hebt op de techniek hoor ik dat graag en waardeer ik ook zeer. Net zoals ik deze discussie waardeer. Ik doe deze oefening niet anders omdat ik het gevoel heb dat ik meer of beter ben dan een ander en daardoor deze aan moet passen. GM is in dit schema een ondersteunende oefening. Basis zie ik de squat, deadlift, bench press en strict press en daarnaast de strongman onderdelen.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik je GM strict doen en ze zelfs met deadstop doen, indien niet kan je imo beter gewoon squatten.

Oke, ben benieuwd man, zal eens vaker hier kijken dan voor filmpjes :)

op deze manier vind ik het inderdaad niet zo gek dat je "hogere gewichten" verplaatst. dit lijkt erg op de manier waarop chris en ik rond de 140-150 voor reps zaten, dit is meer een squat dan een gm. check 1.32:
wij doen ze nu een stuk stricter (rug recht, benen vrijwel zonder buiging), wat dat vooral doet voor mij is mijn hams enorm stretchen en als je sumo stand aanneemt ook je glutes zwaar aanpakt. thats it voor ons, daar doen we ze voor.

of deze variant nou echt zoveel overdracht naar je stones gaat hebben? god knows, ik zie niet echt direct in waarom dat wel zo zou zijn. maar als je deze variant doet kan je volgens mij net zo goed pin squats doen ofzo.

• #7.609
Persoonlijk zou ik je GM strict doen en ze zelfs met deadstop doen, indien niet kan je imo beter gewoon squatten.
Dat kun je toch echt geen squat noemen. Rug veel te laag en niet eens een quarter squat.
Oke, ben benieuwd man, zal eens vaker hier kijken dan voor filmpjes :)
Hier staan ze http://www.youtube.com/user/mc0chick

op deze manier vind ik het inderdaad niet zo gek dat je "hogere gewichten" verplaatst. dit lijkt erg op de manier waarop chris en ik rond de 140-150 voor reps zaten, dit is meer een squat dan een gm. check 1.32:
wij doen ze nu een stuk stricter (rug recht, benen vrijwel zonder buiging), wat dat vooral doet voor mij is mijn hams enorm stretchen en als je sumo stand aanneemt ook je glutes zwaar aanpakt. thats it voor ons, daar doen we ze voor.

of deze variant nou echt zoveel overdracht naar je stones gaat hebben? god knows, ik zie niet echt direct in waarom dat wel zo zou zijn. maar als je deze variant doet kan je volgens mij net zo goed pin squats doen ofzo.
Die van jullie zagen er ook niet uit. :p :roflol:

Heb je een filmpje van je huidige gm ergens staan?

nein, ze staan vanaaf ook niet op het programma eigenlijk. kan ze vrijdag maybe wel ff tapen.

• #7.611
En anders laat je de gm komende zaterdag zien.

maar het ziet er ook niet uit als een GM. Stallion voert ze mooi uit in zijn log, neem daar eens een kijkje zou ik zeggen. Ik wil niet oordelen over je uitvoering of reden van, maar een GM is het niet imo

En als het voor jou werkt Mark, why the hell not he;)

En anders laat je de gm komende zaterdag zien.

mooie discussie mark - ik ben zelf nooit een voorstander van de gm , simpel omdat ik het een kloteoefeningen - maar ik ga hem morgen toch eens maar weer proberen , wel strict - je raakt toch wel geinspireerd door zo'n dicussie

• #7.616
maar het ziet er ook niet uit als een GM. Stallion voert ze mooi uit in zijn log, neem daar eens een kijkje zou ik zeggen. Ik wil niet oordelen over je uitvoering of reden van, maar een GM is het niet imo
Heb gezocht en zag dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=PShV...DvjVQa1PpcFN09CjQTKrDmSpbKT8pc_tGUdDBIEAt6gc=
Ik begrijp waar je naar toe wilt. Valt me wel op dat ook hij wat buiging in zijn benen heeft (minder dan bij mij). Dus zo uberstrict is dan niet nodig?

mooie discussie mark - ik ben zelf nooit een voorstander van de gm , simpel omdat ik het een kloteoefeningen - maar ik ga hem morgen toch eens maar weer proberen , wel strict - je raakt toch wel geinspireerd door zo'n dicussie
Ik vind stiff deads vreselijk dus doe ik liever gm's. ;)

Dag 2/Week 3/Cycle 2 - explosief
Bench press - chains (+30kg)
2x57,5kg
2x57,5kg
2x57,5kg
2x57,5kg
2x57,5kg

Squat - chains (+40kg)
2x75kg
2x75kg
2x75kg
2x75kg
2x75kg

Wheelflip - 280kg
3x
3x
3x

BOR
8x89kg
8x89kg
8x89kg

Barbell curl
8x45kg
8x50kg
6x55kg PR

Steeds meer speed onder in de squat. Dat gaat de goede kant op.
Wheelflip krijg ik de band hoger dan voorheen. Nog niet in een keer maar daar werken we aan.
Curls weer sterk en een pr, big guns ftw. :D

• #7.618
Dag 3/Week 3/Cycle 2 - kracht
Loglift - 28cm
5x57,5kg
2x64kg
IFSA
2x70kg
2x76kg
2x82,5kg
1x88kg PR

Deadlift
10x70kg
6x110kg
3x135,5kg
3x148,5kg
3x161,5kg
3x175kg
3x188kg :D

Sled pull
2x20m 115kg - 26 sec PR

Farmerswalk - zwaar
20m 90kg
15m 100kg
10m 110kg easy

Sled pull
2x15m 142,5kg
2x15m 142,5kg

Beetje futloos begonnen vandaag. Log ging daardoor moeizaam. Geen 2 reps gehaald maar wel een pr met 88kg, dus altijd goed.

Bij de deads ging het gelukkig beter. Erg blij met de 188kg. 12kg van mijn oude 3 rep pr.

Farmers gingen niet verkeerd na de deads, buiten de liftoff best easy walk.

Sled pulls ging ook goed, weer wat sneller. De zwaardere pulls voelen fijner aan, kun je beter inhangen.

http://www.youtube.com/watch?v=68t8...DvjVQa1PpcFNZRDaj6CgvjyNdl2k7PPwPRC1W3h_3J8E=

mooi man 3x188

• #7.620
Thnx JW. Heb eens gekeken in pr-lijst en zie dat ik ooit eens 4x190kg heb gelift en verder 2 maal 3x200kg.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven