XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Squats zien er goed uit!

mooie overal gewichten mc
ziet er sterk uit

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.583
Wheel flip niet? ;)
Hehehe... Thnx.

mooie overal gewichten mc
ziet er sterk uit
squat had zwaarder gemogen. De bor ging een stuk beter dan de vorige keer.

Even een geruststellend bericht voor mijn trouwe fans. Had gisteren flinke last van mijn bil maar deze ochtend voelt het al beter. Maken jullie je dan ook aub niet ongerust, kunnen jullie weer rustig gaan slapen.
Ps: bedankt voor de lieve pm's.

• #7.584
Dag 3/Week 2/Cycle 2 - kracht
Loglift - 28cm
5x57,5kg
3x60kg
3x66
IFSA
3x72,5kg
3x78kg
4x84kg PR :D

Deadlift - chains (+40kg)
10x70kg
6x110kg
5x110kg
3x130kg

Farmers - licht
xxx

Yoke - zwaar
20m 250kg
9m 270kg
10m 290kg PR

Sled pull
40m 115kg - 28:02 sec PR
20m 137,5kg - 16:12 sec

Weer een pr op boom, nice.
Deads bewust rustig gedaan i.v.m. mijn dikke bil.

Yoke ook een een nice pr. Dankzij mijn goede vriend Erwin staat deze niet op film, meneer drukte deze uit. Laatste 2 meter staan er nog op. :(
Wel ****ing blij met pr.

Tot slot nog wat conditie met onze sl*t! :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=OJfEqftiT4Q
http://www.youtube.com/watch?v=gBxZEL28Nv4
http://www.youtube.com/watch?v=EsdHOlDtOaU

Mooi
Mark maar de clean van de log is echt een drama bij je, je springt zelfs achteruit. En je staat ook extreem smal om breder uit te springen, niet echt een stevige uitgangspositie.

• #7.586
Dat achteruit springen bij de clean ben ik me nooit bewust van geweest, bedankt voor de reminder.

Die smalle stand bij de push was iets wat ik vorige week bewust voor het eerst heb geprobeerd. Idee erachter is om zo het verschil in hoogte tussen de push en jerk groter te maken en zo toch weer wat cm's te winnen.
Ik merk geen balans problemen op, misschien bij zwaardere gewichten een probleem?

wat die yoke betreft "vids or it didnt happen" :D

ik kan het me niet herinneren? :D

Mooi
Mark maar de clean van de log is echt een drama bij je, je springt zelfs achteruit. En je staat ook extreem smal om breder uit te springen, niet echt een stevige uitgangspositie.

Dit + Is er een reden waarom je chains bij squat van de grond komen? Ik heb liever dat er 1 of 2 chains op de grond liggen voor wat stabiliteit.

• #7.591
ik kan het me niet herinneren? :D
:grumble:
Dit + Is er een reden waarom je chains bij squat van de grond komen? Ik heb liever dat er 1 of 2 chains op de grond liggen voor wat stabiliteit.
Geen reden. Meestal begin ik me bepaalde zaken af te vragen wanneer ik problemen bemerk. Met beide heb ik geen problemen met stabiliteit dus was er voor mij geen aanleiding om iets te veranderen.

Wat ik me nu wel kan bedenken is dat ik de langste ben en daardoor zo hoog uitkom. Ik kan wel een schakel omlaag maar dan komt deze voor Roy nog een schakel lager uit. Geen zin om iedere set met de chain setup te gaan kloten.

• #7.592
Dag 1/Week 3/Cycle 2 - kracht
Squat
10x20kg
6x70kg
3x101kg
3x111kg
3x120,5kg
3x130,5kg
3x140kg easy

Press
10x20kg
6x35kg
3x50,5kg
3x55,5kg
3x60,5kg
3x65,5kg
3x70,5kg PR

Goodmorning
5x104kg
5x104kg
5x104kg

Floorpress
xxx

Mooi kracht ontwikkeling gaat weer de goede kant op.
Squat was easy, heb ervoor gekozen de bar lager op de rug te leggen en dat werkt stukken beter. Zit dicht op pr-mode. Volgende cycle pak ik zeker eindelijk weer eens pr's op de squat.

Press power ook blij mee, zal wel mede door het vele logliften komen.

Helaas geen tijd meer voor de floor press.

http://www.youtube.com/watch?v=c3VIF-PvuA0

Nice Mark, dan ga je die 75 kg ook makkelijk pressen!

Kan je uitleggen waarom je je goodmornings op deze manier uitvoert en niet wat stricter?

• #7.595
Nice Mark, dan ga je die 75 kg ook makkelijk pressen!
Denk het niet, ik ben beter in herhalingen maken. Dank Marc.

Kan je uitleggen waarom je je goodmornings op deze manier uitvoert en niet wat stricter?
Wat is stricter? Minder buiging in je benen?

Ik hanteer geen fitness/bodybuild goodmorning die de nadruk legt op mijn hamstrings maar doe een power goodmorning waarbij de gluteus en erectors tevens meer werk moeten verrichten mede omdat je meer gewicht kunt hanteren.
Ik doe gm's als ondersteuning voor de stones en dan staan je benen ook verder uit elkaar met een buiging erin.

Moet wel eerlijk bekennen dat de laatste 2 reps in het filmpje de betere zijn.

Wat vind je van deze gm dan?
http://www.youtube.com/watch?v=UvOnP_-YPac

Ik zeg niet dat ik het beter of slechter vind dan een strictere goodmorning he. Ik begrijp je uitleg, alhoewel ik het er niet helemaal mee eens ben, ik denk dat (vooral) je hamstrings meer werk verrichten als je m stricter doet en ook dieper gaat. Close stance/wide stance maakt dan nog niet eens zo heel veel uit imo. Deze uitvoering zal zeker zijn voordelen hebben, vast ook voor stones, maar het lijkt me geen aanrader ze standaard op deze manier te doen. Doe je wel eens Pin GM?
Ik vraag me wel af of de goodmornings zoals uitgevoerd op het filmpje van EliteFTS hun doel niet engiszins voorbij gaan, maar er zal ongetwijfeld een reden voor zijn voor die jongens om ze zo uit te voeren, en dat zal waarschijnlijk met geared lifting te maken hebben (pak doet onderin veel, halverwege/bovenin minder, en dus is er de kans dat je voorover flikkert als je de spanning niet kan houden, en dus is het belangrijk te trainen op het behouden van de arch in je rug, zelfs als je voorover hangt, om de squat toch nog uit te kunnen locken wanneer het mis dreigt te gaan.)
Ik vind t zelfs twijfelachtig om de uitvoering in dat laatste filmpje een good morning te noemen.

• #7.597
Ik begrijp dat stricter verhaal nog steeds niet.
En nog dieper? Wat wil je zien... volledig horizontaal? Dat zie ik vrijwel niemand doen.
Nee pin gm's heb ik nog niet eerder gedaan. Staat wel op de lijst om te doen.

Dezelfde diepte die je nu haalt alleen dan met zo min mogelijk buiging van de knieen. Dat bedoel ik dus ook met stricter. Je knieen niet of nauwelijks buigen. Ik zou zeggen probeer eens een strict Pin GM vanaf navelhoogte, ik weet zeker dat je kapot gaat en dat het een bijdrage gaat leveren aan je squat/dl/wat dan ook.

Je doet ze idd wel veel uit de benen op een squat achtige manier Mark.

Misschien meer proberen echt te pullen

• #7.600
Dezelfde diepte die je nu haalt alleen dan met zo min mogelijk buiging van de knieen. Dat bedoel ik dus ook met stricter. Je knieen niet of nauwelijks buigen. Ik zou zeggen probeer eens een strict Pin GM vanaf navelhoogte, ik weet zeker dat je kapot gaat en dat het een bijdrage gaat leveren aan je squat/dl/wat dan ook.
Resultaat zal zijn dat mijn hamstrings veel meer moeten werken. Het isoleren van de hams is nou juist niet waar ik naar op zoek was maar het ondersteunen van een beweging (stones) waar ik sterker op wil worden.

Je doet ze idd wel veel uit de benen op een squat achtige manier Mark.

Misschien meer proberen echt te pullen
Maar is het erg wanneer je ze zo doet?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven