- Waardering
- 1.508
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nou dan kunnen we weer.

5/3/1 is nu niets voor mij. Imo is het een schema voor ver gevorderde atleten en dat ben ik zeker niet. Ik maak nog gains met een progressieve manier van trainen.Smolov is gekkenwerk man...
5/3/1 of gewoon de Prilipin sets en reps man.![]()
Juist, die variant wil ik volgen.die squat gaat zeker de goede kant op. En met Smolov (de aangepaste, volgens mij heb ik m je ooit gestuurd?). Moet je zeker 15kg pakken in 3 weken.
Ik squat minimaal 2x per 7 dagen. In mijn cycle (12 dagen) komt 8x de squat voor. Daarvan zijn 4 dagen speedwerk (chains). 2 dagen zijn regular en 2 zijn zwaar chain werk om een overload te creëren.Hoe gaat het met de squat? Hoe vaak squat je nu per 7 dagen? Welke varianten? Alleen met chains nu of ook nog een dag gericht op versnellen? Vanwaar eigenlijk die chains. Ja ik heb gelezen waarom je ermee bent begonnen, maar dat was begin dit jaar geloof ik. Onderin is nu zeker de minste weerstand met die chains?
Klopt vandaar dat ik maar 2 trainingen ME squat met chains en 2x ME train zonder chains. Rest is DE chainwerk.Zolang je met de chains niet all out zwaar gaat ontlast je je czs maar vergeet niet dat je met chains meer kg in de nek hebt all out als een gewoon squat he kortom allebij de squats all out is een squat met chains erger vooor je zenuwstelsel![]()
Floor presses werken super voor mijn triceps. Heb CGBP gedaan maar is niet mijn oefening.Training ziet er netjes uit. Tijdje CGBP ipv normale BP doen voor je triceps?
En wat Hummer zegt.. Zou toch Wendler overwegen. Ik was ook eigenwijs maar heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Ik train ook pas een dik jaar nu, dus het is niet alleen voor gevorderden, het resultaat spreekt voor zich.
Klopt dat weet ik. Tijdje geleden dat ik paused squats heb gedaan. Box squats ga ik nooit doen. Bij een drop van de bar kan ik ermee gaan hoelahoepen.

Heb al eens wendler gedaan, half jaar. Alleen mijn deadlift vloog omhoog maar de vraag is of dat dankzij 5/3/1 was of dat dit beginner gains waren. 5/3/1 is een schema opgezet voor atleten die nauwelijks meer progressie boeken. Jaren zitten te kloten op een paar kg op hun lifts te krijgen. Vandaar ook de flinke stap terug 90% van je max lift en daar weer een lager percentage van nemen. Na weet ik hoeveel maanden kom je weer in de buurt van je oude 1RM. Dat is mooi als je moeilijk gains maakt maar als je toch easy kg op je lifts krijgt met progressief trainen dan is dat helemaal niet nodig en vertraagd alleen maar je progressie.

Je bedoelt als hij achter je zou vallen en hij op de box komt..?Klopt dat weet ik. Tijdje geleden dat ik paused squats heb gedaan. Box squats ga ik nooit doen. Bij een drop van de bar kan ik ermee gaan hoelahoepen.
Klopt. Ik squat nu liever zonder spotters, bij een faal gewoon droppen beter voor mijn bar.Je kan ook gewoon de spotters op de juiste hoogte instellen.![]()
Nu gaat het lekker idd.K, duidelijk. Heb me verder helemaal niet in Wendler verdiept.
Als dit voor je werkt is het prima.
Het zijn wendlers eigen woorden bij de inleiding van het 5/3/1 boek. Tuurlijk heb je gelijk dat je er een eigen draai aan kunt geven dat heb ik destijds ook gedaan.Ik denk toch dat je het 5/3/1 systeem wat verkeerd interpreteerd hoor Mark.
En sowieso moet je alle "systemen" naar je eigen hand zetten imo.
Maar goed, je bent een grote jongen.
Je bedoelt als hij achter je zou vallen en hij op de box komt..?
De keren dat ik faalde viel de halter altijd voor me, en hing hij gewoon in mijn "veiligheidstouwen"![]()