XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nee hoor, ik heb hem ookk nog niet gedaan. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.822
Nee hoor, ik heb hem ookk nog niet gedaan. ;)
Nou dan kunnen we weer. :D

Dag 2/Week 2/Cycle 1
Bench press - chains (30kg)
12x20kg
6x60kg
5x95kg
5x100,5kg
3x107kg
2x113kg
0x119kg

Squat - chains (40kg)
12x20kg
6x70kg
5x130kg
5x139kg
3x147,5kg
2x156,5kg
2x165kg

Wheelflip - 280kg
xxx

Pendlay row
xxx

Barbell curl
xxx

Ruim 2 maanden geleden dat ik weer zwaar chainwerk heb gedaan... pfff viel tegen. Merk je toch dat je in een gebied komt wat nog niet zover is.

Was alleen vandaag en dat is altijd ruk met benchen en dit rack. Bij de laatste set lagen de spotters weer net te hoog waardoor de bar mijn borst niet kon raken. Meteen focus kwijt. Daarnaast merk ik dat mijn triceps weer hard aangepakt moeten worden.

Tevens veel tijd kwijt geweest met het stellen van de chains (juiste hoogte). Daarna meteen naar huis.

Laatst bewerkt:
2x165....
Die 180 heb je zo man.... :o

• #7.824
180 chain squat wel ja hahaha.
Bedoeling is nog steeds om door te bouwen naar een solide 165+kg RAW squat. Daarna gaat smolov uit de kast. Zal zeer waarschijnlijk de laatste maand van dit jaar worden.

Smolov is gekkenwerk man...
5/3/1 of gewoon de Prilipin sets en reps man. ;)

die squat gaat zeker de goede kant op. En met Smolov (de aangepaste, volgens mij heb ik m je ooit gestuurd?). Moet je zeker 15kg pakken in 3 weken.

• #7.827
Smolov is gekkenwerk man...
5/3/1 of gewoon de Prilipin sets en reps man. ;)
5/3/1 is nu niets voor mij. Imo is het een schema voor ver gevorderde atleten en dat ben ik zeker niet. Ik maak nog gains met een progressieve manier van trainen.
die squat gaat zeker de goede kant op. En met Smolov (de aangepaste, volgens mij heb ik m je ooit gestuurd?). Moet je zeker 15kg pakken in 3 weken.
Juist, die variant wil ik volgen.

Hoe gaat het met de squat? Hoe vaak squat je nu per 7 dagen? Welke varianten? Alleen met chains nu of ook nog een dag gericht op versnellen? Vanwaar eigenlijk die chains. Ja ik heb gelezen waarom je ermee bent begonnen, maar dat was begin dit jaar geloof ik. Onderin is nu zeker de minste weerstand met die chains?
Ik squat minimaal 2x per 7 dagen. In mijn cycle (12 dagen) komt 8x de squat voor. Daarvan zijn 4 dagen speedwerk (chains). 2 dagen zijn regular en 2 zijn zwaar chain werk om een overload te creëren.

In eerste instantie dacht ik dat het te weinig regular squat werk zou zijn en dat dit op de lange termijn niet zal werken maar de praktijk laat juist zien dat ik de snelste progressie in kracht ondervind sinds jaren. Ik wil deze stijl van trainen nog even vasthouden en dan ga ik zeer intensief meerdere dagen per week squatten (smolov stijl - zie harnak).

Klopt dat chains onderin minste weerstand geven. Ik had namelijk 1 groot probleem dat het mij niet lukte snelheid onderin de lift te krijgen. Het chainwerk leerde mij voelen (mijn motoriek) hoe ik explosief moet squatten. Dat is denk ik de grootste winst die ik heb geboekt. Dus ok minder gewicht onderin maar meer snelheid.

Chains:
-overload
-snelheid
-czs ontlasten

• #7.828
Ik denk dat je daar een heel interessant punt aansnijdt. Ik vermoed dat de eerste set na de chains het gewicht omhoog vliegt voor je gevoel. Hmmm zal het binnenkort eens experimenteren misschien dan iets om in een schema op te nemen. Thnx voor de tip, hou je op de hoogte.

Zolang je met de chains niet all out zwaar gaat ontlast je je czs maar vergeet niet dat je met chains meer kg in de nek hebt all out als een gewoon squat he kortom allebij de squats all out is een squat met chains erger vooor je zenuwstelsel:)

Training ziet er netjes uit. Tijdje CGBP ipv normale BP doen voor je triceps?
En wat Hummer zegt.. Zou toch Wendler overwegen. Ik was ook eigenwijs maar heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Ik train ook pas een dik jaar nu, dus het is niet alleen voor gevorderden, het resultaat spreekt voor zich.

• #7.831
Zolang je met de chains niet all out zwaar gaat ontlast je je czs maar vergeet niet dat je met chains meer kg in de nek hebt all out als een gewoon squat he kortom allebij de squats all out is een squat met chains erger vooor je zenuwstelsel:)
Klopt vandaar dat ik maar 2 trainingen ME squat met chains en 2x ME train zonder chains. Rest is DE chainwerk.

Training ziet er netjes uit. Tijdje CGBP ipv normale BP doen voor je triceps?
En wat Hummer zegt.. Zou toch Wendler overwegen. Ik was ook eigenwijs maar heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Ik train ook pas een dik jaar nu, dus het is niet alleen voor gevorderden, het resultaat spreekt voor zich.
Floor presses werken super voor mijn triceps. Heb CGBP gedaan maar is niet mijn oefening.

Heb al eens wendler gedaan, half jaar. Alleen mijn deadlift vloog omhoog maar de vraag is of dat dankzij 5/3/1 was of dat dit beginner gains waren. 5/3/1 is een schema opgezet voor atleten die nauwelijks meer progressie boeken. Jaren zitten te kloten op een paar kg op hun lifts te krijgen. Vandaar ook de flinke stap terug 90% van je max lift en daar weer een lager percentage van nemen. Na weet ik hoeveel maanden kom je weer in de buurt van je oude 1RM. Dat is mooi als je moeilijk gains maakt maar als je toch easy kg op je lifts krijgt met progressief trainen dan is dat helemaal niet nodig en vertraagd alleen maar je progressie.

Je weet wel dat je met chains buiten een overload, ook een deload onderin creëert.
Lijkt me niet echt heel effectief om dan je weakness onderin aan te pakken.

Doe je nooit paused squats? Of box squats op diepste punt met je normale techniek.

• #7.833
Klopt dat weet ik. Tijdje geleden dat ik paused squats heb gedaan. Box squats ga ik nooit doen. Bij een drop van de bar kan ik ermee gaan hoelahoepen.

Heb al eens wendler gedaan, half jaar. Alleen mijn deadlift vloog omhoog maar de vraag is of dat dankzij 5/3/1 was of dat dit beginner gains waren. 5/3/1 is een schema opgezet voor atleten die nauwelijks meer progressie boeken. Jaren zitten te kloten op een paar kg op hun lifts te krijgen. Vandaar ook de flinke stap terug 90% van je max lift en daar weer een lager percentage van nemen. Na weet ik hoeveel maanden kom je weer in de buurt van je oude 1RM. Dat is mooi als je moeilijk gains maakt maar als je toch easy kg op je lifts krijgt met progressief trainen dan is dat helemaal niet nodig en vertraagd alleen maar je progressie.

K, duidelijk. Heb me verder helemaal niet in Wendler verdiept. :D
Als dit voor je werkt is het prima.

Ik denk toch dat je het 5/3/1 systeem wat verkeerd interpreteerd hoor Mark.
En sowieso moet je alle "systemen" naar je eigen hand zetten imo. ;)
Maar goed, je bent een grote jongen. :D

Klopt dat weet ik. Tijdje geleden dat ik paused squats heb gedaan. Box squats ga ik nooit doen. Bij een drop van de bar kan ik ermee gaan hoelahoepen.
Je bedoelt als hij achter je zou vallen en hij op de box komt..?
De keren dat ik faalde viel de halter altijd voor me, en hing hij gewoon in mijn "veiligheidstouwen" :thumb:

• #7.837
Je kan ook gewoon de spotters op de juiste hoogte instellen. :p
Klopt. Ik squat nu liever zonder spotters, bij een faal gewoon droppen beter voor mijn bar.

K, duidelijk. Heb me verder helemaal niet in Wendler verdiept. :D
Als dit voor je werkt is het prima.
Nu gaat het lekker idd.

Ik denk toch dat je het 5/3/1 systeem wat verkeerd interpreteerd hoor Mark.
En sowieso moet je alle "systemen" naar je eigen hand zetten imo. ;)
Maar goed, je bent een grote jongen. :D

Je bedoelt als hij achter je zou vallen en hij op de box komt..?
De keren dat ik faalde viel de halter altijd voor me, en hing hij gewoon in mijn "veiligheidstouwen" :thumb:
Het zijn wendlers eigen woorden bij de inleiding van het 5/3/1 boek. Tuurlijk heb je gelijk dat je er een eigen draai aan kunt geven dat heb ik destijds ook gedaan.

Wil strongman events door de week verwerken. Volgende cycle ga ik weer met stones beginnen. Die vervang ik dan voor de goodmorning. Moet dus sowieso een schema helemaal eigen maken.

Dag 3/Week 2/Cycle 1
Loglift - 28cm
5x57,5kg
2x59,5kg
2x65kg
IFSA
2x71kg
2x76,5kg
2x82,5kg

Deadlift - chains (40kg)
10x70kg
2x132,5kg
2x132,5kg
2x132,5kg
2x132,5kg
2x132,5kg

Yoke - zwaar
20m 190kg
15m 220kg
10m 250kg

Farmers - licht
40m 60kg
40m 60kg
40m 60kg

Core is weak man.
Zweet training.

• #7.838
Dag 1/Week 3/Cycle 1
Squat
10x20kg
6x70kg
3x101kg
3x110,5kg
3x120,5kg
3x130,5kg
3x140kg

Press
10x20kg
6x35kg
3x47,5kg
3x52,5kg
3x56,5kg
3x61,5kg
3x66kg

Goodmorning
5x91kg
5x91kg
5x91kg

Floorpress
5x86,5kg
5x86,5kg
5x86,5kg

Weer een solide training. MP ging zonder veel moeite. Squat ook trouwens.
Floor press voor het eerste weer eens lekker explosief.

Goede training man.
Die 180 komt eraan! ;)

Als ik zo vrij mag zijn: je interpreteert het boek inderdaad niet goed MC, Wendler heeft het over doelloos of veel te hard trainen en daarom geen goede gains maken. Toch ben ik het wel met je eens dat als je sneller kunt met een ander schema, dat je dat natuurlijk moet nemen. Maar sneller meet je niet over drie maanden, maar over drie jaar. De mensen die dat kunnen zijn er zeker, maar lang niet iedereen.

Gaat lekker verder hoor, mooie trainingen!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven