Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Tsja ik zou die smolov dan juist binnenkort willen doen. Mijn 1RM is 140 nu, ik hoop dan met smolov mijn squat eens naar het nivo van mijn deadlift te kunnen trekken, ook moet ik in het voorjaar met hardlopen beginnen om in september de strongmanrun te kunnen doen, smolov is dan geen optie meer.
Maar jij zegt dan eigenlijk...wacht tot na september?

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.142
Ik heb even in je log gekeken en je hebt van 19 nov tot 19 dec maar liefst 4x gesquat. Dat is erg minimaal om ineens over te gaan naar 12x in 3 weken. Tevens zit je wat hoog in de reps te trainen momenteel waardoor ik vermoed dat dag 3 en 4 zonder een rustdag ertussen killing gaan worden. Smolov is erg intensief trainen en daar heb je toch wat hardheid voor nodig voordat je eraan begint.

Je zegt nu een 1rm van 140 te hebben maar ik heb je qua gewicht nog niet in de buurt van dit gewicht zien komen. Je doet repouts waardoor je misschien een theoretische 1RM van 140 hebt. Wil je echt smolov doen dan zou ik in elk geval de komende tijd meer gaan squatten en ook reprange wat meer gaan variëren als voorbereiding.

Vandaag heb ik het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden, overal spierpijn. Flink bulken vandaag dan maar.

Ik heb even in je log gekeken en je hebt van 19 nov tot 19 dec maar liefst 4x gesquat. Dat is erg minimaal om ineens over te gaan naar 12x in 3 weken. Tevens zit je wat hoog in de reps te trainen momenteel waardoor ik vermoed dat dag 3 en 4 zonder een rustdag ertussen killing gaan worden. Smolov is erg intensief trainen en daar heb je toch wat hardheid voor nodig voordat je eraan begint.

Je zegt nu een 1rm van 140 te hebben maar ik heb je qua gewicht nog niet in de buurt van dit gewicht zien komen. Je doet repouts waardoor je misschien een theoretische 1RM van 140 hebt. Wil je echt smolov doen dan zou ik in elk geval de komende tijd meer gaan squatten en ook reprange wat meer gaan variëren als voorbereiding.

Vandaag heb ik het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden, overal spierpijn. Flink bulken vandaag dan maar.

Klopt, dat is 5/3/1 he. Ik ben er ook van overtuigd dat je geen heavy singles of zo nodig hebt om je 1RM te laten stijgen. Ik snap echter wel wat je bedoelt met hardheid. Die hardheid om veel met zware triples etc te trainen heb ik genoeg, je kent mijn oude logs natuurlijk niet. 5/3/1 is juist gekozen zodat ik met mijn 35 jaar wat meer in de hogere ranges blijf trainen en zo wat safer blijf wat betreft blessures. Smolov wil ik echter ooit een keer gedaan hebben en ik zal mijn programma dan ook zo aanpassen dat het echt allemaal alleen om die squat draait. Misschien moet ik het maar gewoon bewijzen door het simpelweg te doen (lol simpelweg). Deze discussie hoort misschien beter in mijn log thuis dan de jouwe, sorry. :P

Klopt, dat is 5/3/1 he. Ik ben er ook van overtuigd dat je geen heavy singles of zo nodig hebt om je 1RM te laten stijgen. Ik snap echter wel wat je bedoelt met hardheid. Die hardheid om veel met zware triples etc te trainen heb ik genoeg, je kent mijn oude logs natuurlijk niet. 5/3/1 is juist gekozen zodat ik met mijn 35 jaar wat meer in de hogere ranges blijf trainen en zo wat safer blijf wat betreft blessures. Smolov wil ik echter ooit een keer gedaan hebben en ik zal mijn programma dan ook zo aanpassen dat het echt allemaal alleen om die squat draait. Misschien moet ik het maar gewoon bewijzen door het simpelweg te doen (lol simpelweg). Deze discussie hoort misschien beter in mijn log thuis dan de jouwe, sorry. :P

Heavy singles mischien niet altijd maar ik denk wel volume maken met 90-95% van 1 rm. Ik ben het met MC eens. Je lichaam moet naar mijn mening ook neurologisch wennen aan zwaardere load en dat redt je niet alleen als je relatief lichte repouts doet met 5/3/1. Om voorbeeld te geven, ik doe ook 5/3/1. Ik had tijdje terug een sq repout met 10x130 maar een week of 2 later fail ik de 160 kansloos een aantal keer in trainingen die daar op volgden. 1 rm calc zegt dat ik tegen de 170 kg aan zit..wat dus niet klopt in werkelijkheid...

Heavy singles mischien niet altijd maar ik denk wel volume maken met 90-95% van 1 rm. Ik ben het met MC eens. Je lichaam moet naar mijn mening ook neurologisch wennen aan zwaardere load en dat redt je niet alleen als je relatief lichte repouts doet met 5/3/1. Om voorbeeld te geven, ik doe ook 5/3/1. Ik had tijdje terug een sq repout met 10x130 maar een week of 2 later fail ik de 160 kansloos een aantal keer in trainingen die daar op volgden. 1 rm calc zegt dat ik tegen de 170 kg aan zit..wat dus niet klopt in werkelijkheid...

Kijk eens naar bijvoorbeeld Sheiko, die mensen trainen bijna nooit op 90% en hoger en de methodiek heeft vele goede lifters opgeleverd.

Ik had tijdje terug een sq repout met 10x130 maar een week of 2 later fail ik de 160 kansloos een aantal keer in trainingen die daar op volgden. 1 rm calc zegt dat ik tegen de 170 kg aan zit..wat dus niet klopt in werkelijkheid...

Wil marc zijn log niet bevuilen dus houd het kort:) Een rep out met 10 en dat gaan berekenen is sowieso niet erg accuraat... En je zei het in je bericht zelf al je lichaam moet wel wennen aan de zware lifts voordat je er aan begint waarom heb jij dan maar 2 weken tussen een rep out met 10x130 en een max attempt op 160 gelaten?;)

Trouwens stevig bezig Mc!

• #8.147
Kijk eens naar bijvoorbeeld Sheiko, die mensen trainen bijna nooit op 90% en hoger en de methodiek heeft vele goede lifters opgeleverd.
Ken sheiko niet goed maar die komen toch hoger dan 75% met hun lifts, dat is namelijk wat ik in Neus zijn log langs zag komen.

Wil marc zijn log niet bevuilen dus houd het kort:) Een rep out met 10 en dat gaan berekenen is sowieso niet erg accuraat... En je zei het in je bericht zelf al je lichaam moet wel wennen aan de zware lifts voordat je er aan begint waarom heb jij dan maar 2 weken tussen een rep out met 10x130 en een max attempt op 160 gelaten?;)

Trouwens stevig bezig Mc!
Dit zijn inhoudelijke discussies en daar ben ik nooit op tegen.

Thnx Niels... oh ja en de echte Mark schrijf je met een K. :p

wendler is prima te combineren met zwaardere triples/doubles/singles. die tactiek heb ik vrij lang gebruikt en heeft toch echt wel z'n vruchten afgewerpt. volume op de main lift wordt dan wel flink, maar daar is niets op tegen lijkt me.

• #8.150
wendler is prima te combineren met zwaardere triples/doubles/singles. die tactiek heb ik vrij lang gebruikt en heeft toch echt wel z'n vruchten afgewerpt. volume op de main lift wordt dan wel flink, maar daar is niets op tegen lijkt me.
Juist, gewoon in alle rep ranges sterk worden en volume maken. Dat is ook de gedachten achter smolov.

Ik ken Sheiko niet in detail maar ik geloof je. Ik reageerde puur uit mijn eigen ervaring met 5/3/1.

Ik heb niet geschreven dat je er aan moet wennen voordat je er aan begint. Wat ik bedoel is dat je niet alleen maar repouts moet doen met lichtere gewichten omdat je lichaam dan niet went aan zwaardere loads naar mijn mening. Daarom denk ik dat volume met een hoger % van je 1 rm, dus zware triples, doubles etc nodig is.

Precies, die tactiek probeer ik nu ook te volgen waarbij ik soms nog wel een kies voor een repout en/of nog wat triples doubles en soms een single.

Ken sheiko niet goed maar die komen toch hoger dan 75% met hun lifts, dat is namelijk wat ik in Neus zijn log langs zag komen.

Dit zijn inhoudelijke discussies en daar ben ik nooit op tegen.

Thnx Niels... oh ja en de echte Mark schrijf je met een K. :p

Ehm Wendler's werksets zijn ook 75%+ hoor.

hoe gaat het met de bw-gains? of zijn er geens?

Ik ben het eens met Mark. Al kan je denk ik best smolov doen, base cycle. Het is maar 3 weken, dus dat overleef je wel. Om wat safer te spelen zou ik gaan voor eerst eens een week of 6, 2x per week te squatten. Neus, ik dacht dat jij veel hoger zat qua 1rm? In ieder geval vroeger?

Voordat ik aan smolov begon heb ik eerst 1 jaar lang 3x per week gesquat en daarna nog een hele tijd 2x per week. Ik heb wel de aangepaste versie gedaan, al scheelt dat minimaal qua volume en had eigenlijk relatief makkelijk de gewone versie kunnen doen. Ik heb eenmaal 15kg gegaind met low bar back squat en 1 maal 15kg met een box squat routine (echter had dit geen carryover naar me back squat).

Goed bezig mark, PR s zien er goed uit!

Aan je opmerkingen te lezen, gaat Smolov of de Press je precies beter af? Of ben ik fout?

Topsquats mc

• #8.158
Ehm Wendler's werksets zijn ook 75%+ hoor.
Weet ik, heb ook ooit 5/3/1 gedaan.

hoe gaat het met de bw-gains? of zijn er geens?
Ik weet het niet, ben niet meer op de weegschaal geweest. Na dag 12 zal ik me speciaal voor jou wegen. ;)

Voel wel aan mijn broeken dan mijn benen volume hebben gewonnen.
Goed bezig mark, PR s zien er goed uit!
Thnx, je smolov doet zijn werk.
Aan je opmerkingen te lezen, gaat Smolov of de Press je precies beter af? Of ben ik fout?
Smolov of de press je precies beter af? Neem aan je wilt weten of het schema me goed af gaat? Ja gaat heel goed.
Thnx JW.

Smolov 4MM/Dag9
Press

12x20kg
5x35kg
5x45kg
2x50kg
2x55kg
1x58kg
9x58kg PR
9x58kg
9x58kg PR

Squat
12x20kg
5x70kg
5x100kg
2x110kg
2x120kg
1x128kg
9x128kg PR
9x128kg
9x128kg PR

Belachelijk eenvoudig hoe de squat vandaag ging, ook conditioneel minder problemen. Was voor mijn gevoel de lichtste training van de cycle tot nu toe.

De 4x9 vond ik ook elke keer het lichtste

• #8.160
Hoezo ook? Ik heb juist dag 1 en 5 helemaal niet als licht bevonden zoals je hebt kunnen lezen, had veel moeite met de reps.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven