XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

zal ik dan de eerste zijn met een kritische noot? wat betreft je OH press, volgens mij moet je je ellebogen veel meer naar voren laten wijzen bij je start positie. kom je veel harder los. voor de rest geef je het zelf al aan; paused gaan pressen... dan is die eerste rep het probleem niet meer.

wat betreft je squat; ik vind je techniek een stuk verbeterd. alleen dat naar beneden kijken ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. wat betreft je diepte, als je alleen je strongman ambities hebt dan zal het wel goed zijn, is het een bewuste keuze? op een pl wedstrijd vraag ik me af of je witte lampjes krijgt, imo is de 180 twijfelachtig op par, bij een wedstrijd moet je overtuigend par breken. desalniettemin fijn dat er eens progressie in zit, ik persoonlijk zou nu het liefste eerst een 170-175 fullsquat van je zien voor je de focus legt op weights adden ;)

edit: even je filmpjes erbij gezet, anders zijn ze weg van deze page.

Laatst bewerkt:
Eens met starter mbt het naar beneden kijken. Kijk gewoon recht voor uit zou ik zeggen, chest up;)

Diepte is wel echt kiele kiele ja.
Hoofd is goed toch, makkelijker om hip drive te gebruiken zo. Recht vooruit of iets naar beneden maakt niet zo heel veel uit, borst blijft vrij goed hoog.

Hoofd is goed toch, makkelijker om hip drive te gebruiken zo. Recht vooruit of iets naar beneden maakt niet zo heel veel uit, borst blijft vrij goed hoog.

yeah, volgens mij maakt het niet zoveel uit. meer mijn persoonlijke voorkeur... ik heb dan sneller de neiging naar voren te fl*kkeren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.205
zal ik dan de eerste zijn met een kritische noot? wat betreft je OH press, volgens mij moet je je ellebogen veel meer naar voren laten wijzen bij je start positie. kom je veel harder los. voor de rest geef je het zelf al aan; paused gaan pressen... dan is die eerste rep het probleem niet meer.

wat betreft je squat; ik vind je techniek een stuk verbeterd. alleen dat naar beneden kijken ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. wat betreft je diepte, als je alleen je strongman ambities hebt dan zal het wel goed zijn, is het een bewuste keuze? op een pl wedstrijd vraag ik me af of je witte lampjes krijgt, imo is de 180 twijfelachtig op par, bij een wedstrijd moet je overtuigend par breken. desalniettemin fijn dat er eens progressie in zit, ik persoonlijk zou nu het liefste eerst een 170-175 fullsquat van je zien voor je de focus legt op weights adden ;)

edit: even je filmpjes erbij gezet, anders zijn ze weg van deze page.
Ellebogen had je begin vorig jaar ook over. Check post van Gijs anders nog eens.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/grow-or-191471/index373.html#post6452619

Techniek is idd beter, met de max gewichten merk je dat het lastig is een perfecte techniek te hanteren. Mijn techniek is beter geworden nu ik een neutrale hoofdpositie hanteer. Naar voren kijken brengt mijn hoofd te ver naar achteren.

Verder is dit de diepte voor mij, par, dieper is niet nodig. Full squats zijn niet voor ieder lichaam geschikt, bij mij werkt het niet of ik zou weer high bar moeten squatten en dat heb ik 1,5 jaar gedaan... resultaat, een k*t techniek. Verder weet je dat ik weinig heb met powerliften, strongman is mijn passie.

Het is ook niet dat ik bij de latere beurten minder op diepte kom, alle squats bij mij zijn vrijwel even diep.
Eens met starter mbt het naar beneden kijken. Kijk gewoon recht voor uit zou ik zeggen, chest up;)
Neutrale nekpositie = win voor mij. Werkt perfect.

Begrijp je opmerking wel vanuit een powerlift standpunt, die zien het liefst full squat.

Borst kan ik idd beter hoog houden al kan het nog steeds beter bij de zware beurten.

yeah, volgens mij maakt het niet zoveel uit. meer mijn persoonlijke voorkeur... ik heb dan sneller de neiging naar voren te fl*kkeren.
Nergens last van met balans zoals je kunt zien.

Laatst bewerkt:
  • #8.206
Komende dagen toch even deloaden, heb het nu wel nodig voel ik, en daarna weer het vorige schema doen. Kijken of ik niet al te veel terugval ondervind bij bijvoorbeeld de deadlift of yoke.

Moest smakelijk lachen om die "Huppakee" :D Zo is het maar net!

Persoonlijk wil ik ook iets dieper dan jij doet, maar iedereen kiest zijn eigen weg.

• #8.208
Hehehe idd huppakee, light weight baby!
Zal in de toekomst eens kijken of ik de camera er precies naast kan krijgen op par diepte, heb maar weinig ruimte maar misschien is het mogelijk.

netjes mark - goed gedaan man -hupsakee
kan het zowiezo zijn doordat je de bar wat lager hebt liggen dat je wat automatischer meer naar beneden kijkt

180 -wel bruut man

• #8.210
netjes mark - goed gedaan man -hupsakee
kan het zowiezo zijn doordat je de bar wat lager hebt liggen dat je wat automatischer meer naar beneden kijkt

180 -wel bruut man
Huppakee gaat m'n trademark worden bij heavy lifts. :cool:

Nee heb er aan moeten werken om mijn hoofd neutraal te houden. Je bent je er niet bewust van en soms vergeet je het.
Thnx.

Deload
Squat
- chains (40kg) DE
10x20kg
5x70kg
5x88kg
2x128kg
2x128kg
2x128kg

Bench press - chains (30kg) DE
10x20kg
5x50kg
5x55kg
2x85kg
2x85kg
2x85kg
2x85kg
2x85kg

Deadlift - chains (40kg) DE
10x70kg
5x95kg
2x135kg
2x135kg
2x135kg
2x135kg
2x135kg

Press - chains (20kg) DE
10x20kg
5x30kg
5x39kg
2x59kg
2x59kg
2x59kg

Fijn om weer eens te deadliften.

Ik voorspel dat die yoke ook vooruit is gegaan nu

• #8.212
Zou lekker zijn, en boom ook hoop ik. Merk dat de squats explosiever zijn geworden = meer push!!!

• #8.213
Deload
Squat
- chains (40kg) DE
10x20kg
5x70kg
5x90kg
2x130kg
2x130kg
2x130kg

Bench press - chains (30kg) DE
10x20kg
5x50kg
5x60kg
2x90kg
2x90kg
2x90kg
2x90kg
2x90kg

Deadlift - chains (40kg) DE
10x70kg
5x100kg
2x140kg
2x140kg
2x140kg
2x140kg
2x140kg

Press - chains (20kg) DE
10x20kg
5x30kg
5x40kg
2x60kg
2x60kg
2x60kg

Gaan je DE deadlifts nu ook vlotter?

• #8.215
Ja alles lijkt wel explosiever geworden.
Ben blij als ik weer aan de gewichten mag.

• #8.216
Dag 1/Week 1/Cycle 5
Press - paused
10x20kg
5x40kg
5x50kg
5x55kg
5x60kg
5x65kg
4x69,5kg PR

Squat
10x20kg
5x70kg
5x100kg
5x113,5kg
5x125kg
5x136kg
5x147kg
5x158kg PR

Floorpress
4x100kg
5x95kg
5x95kg

Ankle sled drag
xxx

Atlas stone - borst hoogte
xxx

Gisteren een maat geholpen bij de verbouwing van zijn huis. Veel slopen en puinzakken tillen die vaak te zwaar waren, hakte er toch flink in.

Press was zwaar, wennen aan de paused presses.
Squat voelde licht aan op de laatste 2 reps na. Kijken hoe zwaar ik met de chains kan gaan.

Floorpress was net wat te zwaar, stapje terug gedaan.

Proficiat nog met je press en sq pr's Mark!

Het PR log ;)
Goed bezig kerel

Het regent PR s hier, goed zo beest!

• #8.220
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven