XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
je squats zijn enorm vooruit gegaan
5x158 haal ik echt niet
goed gedaan

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.222
je squats zijn enorm vooruit gegaan
5x158 haal ik echt niet
goed gedaan
Na cuba iedere cycle 5kg erbij en smolov heeft nog een extra boost gegeven.
Thnx.

Dag 2/Week 1/Cycle 5
Fat db press
ME
10x15kg
5x25kg
3x30kg
3x35kg
3x40kg PR
3x45kg rechts PR
1x45kg links PR

Squat - chains (40kg) DE
12x20kg
5x70kg
5x88kg
2x128kg
2x128kg
2x128kg
2x128kg
2x128kg

Wheelflip - 280kg
3x
3x
3x

Pendlay row
8x87,5kg
8x87,5kg
8x87,5kg

Barbell curl
8x40kg
8x45kg
8x50kg

Besloten het OH werk meer aandacht te geven en even geen bench press meer.
Fat db was lastig, lang niet meer gedaan en met name problemen met balans (links voornamelijk).

---------- Post toegevoegd Fri 11 Jan 2013 om 22:09 ----------

Toch besloten om dit jaar weer een strongman wedstrijd te pakken, Sterkste Man van Limburg 2013. Is gelukkig pas in augustus dus tijd genoeg om sterker te worden. Deadlift moet dus dit jaar flink aangepakt worden. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet maar ik bedenk wel wat.

Ik complimenteer je Mark je gaat goed vooruit. Ik zie het echter wel als een gevolg van structuur. Je traint nu een goede periode achter elkaar zonder onderbrekingen op een gelimiteerd aantal oefeningen en dat werpt zijn vruchten af. Ik vind de press prima zoals ik het zie, strict pressen is geen uitgangspositie met de ellebogen zoals bij een clean en press, de ellebogen lijken al iets naar voren te staan dus prima. Ik zet echter wel vraagtekens bij het vele vele DE werk met chains. DE werk is daarbij ook niet noodzakelijkerwijs deload. Max speed genereren is ook een grote belasting als je maar probeert max speed te bereiken.

• #8.224
Goed om te horen van je Gijs. Gebrek aan structuur is inderdaad een probleem geweest helaas had ik het zelf dan ook niet altijd in de hand maar nu gaat het lekker.

Normaal deload ik nooit met chains (DE) wilde het nu eens proberen, het ontlast natuurlijk mijn CZS meer dan wanneer ik gewoon doorga met ME trainingen. Bij de press en deadlift doe ik 1 van de 4 trainingen DE, bij de squat 4 van de 8. Tot op heden heb ik iedere cycle de squat met 5kg verhoogd. Na 4 cycles toch 20kg erbij dus zo verkeerd lijkt het dan toch niet uit te pakken. Maar je hebt gelijk dat aan deze manier van trainen over een tijd een einde komt. Zolang ik iedere cycle kan verhogen hou ik het nog even aan.

Eens met Gijs mbt DE. Al denk ik nooit dat je volledig goed op speed zit met dat gewicht, kijkend naar je 1RM. Dus denk dat de belasting op het CZS daarom mee zal vallen... Keep it up iig!

• #8.226
Eens met Gijs mbt DE. Al denk ik nooit dat je volledig goed op speed zit met dat gewicht, kijkend naar je 1RM. Dus denk dat de belasting op het CZS daarom mee zal vallen... Keep it up iig!
Verklaar je nader.
Voor alle duidelijkheid is het gewicht 50% van 1RM (nu iets lager omdat ik 177,5kg als max voor deze cycle had ingevuld) en daarbij komt 40kg aan chains. Dat is wat ik heb gelezen de beste setup voor DE trainingen.

88kg (50%1RM) + 40kg chains.

Verklaar je nader.
Voor alle duidelijkheid is het gewicht 50% van 1RM (nu iets lager omdat ik 177,5kg als max voor deze cycle had ingevuld) en daarbij komt 40kg aan chains. Dat is wat ik heb gelezen de beste setup voor DE trainingen.

88kg (50%1RM) + 40kg chains.

Oke... Mij lijkt het persoonlijk veel 50% + die 40kg chains. Maar bar speed is uiteraard het belangrijkste. Dus daar ben ik dan wel benieuwd na! Misschien trouwens een idee om speed box squats te doen, wil je het helemaal optimaal doen imo:)

• #8.228
Vind je de chains te veel of bar weight?

mark , ik wil die deadlift blijven verbeteren , ik heb altijd moeite met het 1e gedeelte
speeddeadlifts is optie - zijn er nog meer dan hoor ik ze graag van je

• #8.231
mark , ik wil die deadlift blijven verbeteren , ik heb altijd moeite met het 1e gedeelte
speeddeadlifts is optie - zijn er nog meer dan hoor ik ze graag van je
Als je sumo doet is de liftoff altijd zwaarder dan bij een conv deadlift.

Je zou kunnen kijken in welk deel je het meest vertraagd, in dat deel zou je een pauze van enkele seconden kunnen houden (paused deadlifts). Heeft mij in het verleden geholpen, dacht met 80kg gedaan (ongeveer 30/40% 1rm).

Ben er niet zo'n fan van. Startpositie wijkt mij te veel af van mijn deadlift waardoor niet in de juiste positie kom.

Dag 3/Week 1/Cycle 5
Loglift
- 28cm ME
5x57,5kg
3x63kg
3x69kg
IFSA
3x75kg
3x81,5kg
3x87,5kg

Deadlift - ME
10x70kg
5x110kg
5x135,5kg
5x147,5kg
5x160kg
5x171,5kg

Yoke - DE
10m 160kg
20m 220kg
20m 220kg
20m 220kg

Farmerholds
15sec 60kg
15sec 70kg
15sec 80kg
15sec 90kg
15sec 100kg
15sec 105kg

Sledge hammer swings - 5kg
50x
40x

Boom ging lekker, geen probleem met gewicht. Volgende week dubbel met 90kg.

Deadlift ging ook best eenvoudig. Ben een stuk sterker geworden in de liftoff merk ik, gebruik meer benen en minder rug.

Ga ook wat meer conditie werk doen dit jaar. Binnenkort zandzakken en bierfusten bij de collectie.

Abbo ! :)

• #8.233
Concurrentie in de gaten houden? :lol:
Welkom.

• #8.235
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #8.236
Besloten om blockpulls aan het schema toe te voegen, heeft mij in het verleden goed geholpen (waren toen rackpulls).
Gooi de chain deads er dan ff uit en ga om en om deads/blockpulls doen.

Ik heb ook paar keren rackpulls (net onder knie) gedaan, en ik vind dat dit niet echt voor mij werkt.
Althans, ik heb het nog niet vaak genoeg gedaan waarschijnlijk om er effect van te hebben.

Mijn zwakte is de liftoff en niet de lockout. Maar een rackpull is een mooie overload. Maar ik zie me er niet met groeien

Ik heb ook paar keren rackpulls (net onder knie) gedaan, en ik vind dat dit niet echt voor mij werkt.
Althans, ik heb het nog niet vaak genoeg gedaan waarschijnlijk om er effect van te hebben.

Mijn zwakte is de liftoff en niet de lockout. Maar een rackpull is een mooie overload. Maar ik zie me er niet met groeien

Top informatie, man!
Is er nog iets over jezelf dat je kwijt wilt in dit log van mc. chick?

sympathiek dat ze hier zijn. Daarom dat ik dus weinig reply doe hier. Zulke mense hier

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven