AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dus je traint niet meer naast de irritante buurvrouw :d

112 kg - shit you're heavy bro
Kom ik aan

Echt jammer dat die training locatie van je zover weg is. Anders kwam ik meerdere keren in de week meetrainen, sowieso!

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.364
Dus je traint niet meer naast de irritante buurvrouw :d
Ja dat was vervelend voor zowel ons als ook voor die vrouw. Blij dat ik niet train in een woonwijk.
112 kg - shit you're heavy bro
Kom ik aan
Je bent wel mr. sexy. :cool:
Mijn BF is wat hoger vermoed ik. Meeste gains de laatste tijd zit in mijn benen, beter in verhouding nu.

Echt jammer dat die training locatie van je zover weg is. Anders kwam ik meerdere keren in de week meetrainen, sowieso!
Ver weg? Een kleine 45 minuten, als je een auto hebt.

Dag 2/Week 2/Cycle 6
Press
- chains (20kg)
10x20kg
5x35kg
5x50kg
5x70kg incl. chains
5x73,5kg
3x78,5kg
2x83kg

Squat - chains (40kg)
10x20kg
5x70kg
5x100kg
5x145kg incl. chains
5x155kg
3x165kg
2x175kg
2x185kg

Barbell curl
5x50kg
5x55kg
5x60kg

Weinig energie, alles voelde erg zwaar aan vandaag.
Curls wel nog ff zwaar aangepakt. Strong arms 4 the stones.

Volgende week zondag zullen we eens komen (als ik dan niet hoef te werken)

• #8.366
Volgende week zondag zullen we eens komen (als ik dan niet hoef te werken)
Altijd leuk om weer wat man op bezoek te krijgen, goed voor de motivatie. Ik hoor het wel.

Dag 3/Week 2/Cycle 6
Strict loglift

5x57,5kg - 28cm log
2x62,5kg
2x65kg
2x67,5kg
2x70kg
2x72,5kg
2x75kg PR

Block pull - 17,5cm
10x70kg
5x120kg
5x155kg
5x168,5kg
5x182,5kg
5x196,5kg PR

Yoke
20m 220kg
20m 260kg

De squat met chains was niet ideaal voor herstel. Heb een dag extra rust genomen. De gevoeligheid in de pees is bij beide knieën wel gelukkig afgenomen door het rekken en masseren. Heb echter net onder mijn rechter knieschijf aan de binnenkant wat last als ik er op druk, voelt als een blauwe plek zeg maar. Doet verder niet pijn, ook niet als ik train alleen als ik er op druk met een vinger.

Ik ga dus ook de zware squats maar mijden, blijf wel speed squats doen. Puur uit voorzorg.

Blockpull ging goed vandaag. Bar ruim 10cm onder onderkant knie en dat is eindelijk weer eens een pr als ik het mag vergelijken met de rackpulls die ik vroeger deed waar de bar hoger lag.

Yoke ging ook goed, was om te testen en ben bewust niet zwaarder gegaan. Weer opbouwen dus.

Weer rode pr's!! Jij bent wel gek op die chains he ;)

Nice pr's, vooral de blockpulls

Yep, yep, yep gaat goed hoor Chickie, behalve de ongemakjes met de knie dan.

Oehh je doet wel speed squats maar geen gewone zware? Een ontstoken patellapees is juist van alle explosieve bewegingen he.. Ik zou dus eerder zware squats doen dan speed squats

• #8.371
Weer rode pr's!! Jij bent wel gek op die chains he ;)
Ik vind ze super. Helpen mij enorm.
Nice pr's, vooral de blockpulls
Vind het toch een lastige hoogte om gewicht los te krijgen maar als het gewicht los komt is de lockout niet het probleem.
Yep, yep, yep gaat goed hoor Chickie, behalve de ongemakjes met de knie dan.
Ja ben eigenwijs geweest om niet te gaan rekken toen ik erop werd geattendeerd. Maar ik ben er in een zeer vroeg stadium bij en verwacht dan ook dat ik binnenkort weer 100% ben.

Oehh je doet wel speed squats maar geen gewone zware? Een ontstoken patellapees is juist van alle explosieve bewegingen he.. Ik zou dus eerder zware squats doen dan speed squats
De afgelopen 2 weken heb ik de speed squats als prettig en pijnloos ervaren (de dag erna) en het zware squat werk gaf nadien toch weer wat pijnsignalen. Dan kan ik beter gewoon lichte squats doen i.p.v. speed. Misschien wel even er paused van maken.

Ik geloof dat in mijn geval het niet is ontstaan door de explosieve bewegingen. Ik heb wat info gezocht maar kan ook ontstaan door korte spieren (beperkte mobiliteit) in combinatie met een langdurige overbelasting van het lichaam (smolov). Zo is het bij mij ontstaan en het klopt dat daarna de explosieve jumps met zware belasting nu ook schadelijk zijn.

een speed squat is niet per definitie dusdanig licht dat het een jump squat wordt :)

• #8.373
Dag 1/Week 3/Cycle 6
Press

10x20kg
5x40kg
3x54kg
3x59,5kg
3x64,5kg
3x70kg
3x75kg PR

Squat - chains (20kg)
10x20kg
5x70kg
5x85kg
2x125kg incl. chains
2x125kg
2x125kg
2x125kg
2x125kg

Floorpress
5x109kg PR
3x109kg
4x109kg

Atlas stones
1x80kg - 1m50
1x80kg - 1m65
1x80kg - 1m80
1x90kg - 1m50
1x90kg - 1m65

Na smolov met veel moeite de 75 en 77,5kg gepakt en nu 3x75kg niet eens allout.
Triceps worden ook steeds sterker, in een maand tijd 10kg op de floorpress gepakt. Benieuwd wat dit in de toekomst voor de bench press gaat doen.

Mijn rug was nog gaar en stijf na de blockpull en dat hielp niet bij de stones. Armen en schouders ook gaar na de presses. Misschien de stones in de toekomst maar eens wat naar voren halen.

Nice die press..redelijk bijgetrokken de laatste tijd of niet..

• #8.375
Soo, dat is een lekkere pauze bij die Floor Press!

Vind je mp wel een beetje sloppy, geen pause en de ene rep hel je overdreven naar achteren en sommige reps laat je hem verder zakken dan andere reps.

een speed squat is niet per definitie dusdanig licht dat het een jump squat wordt :)

Dat zeg ik toch ook niet...;)

@mark oke mooizo zolang het geen pijn doet gewoon doen wat prettig voelt idd!! Ik deelde alleen even wat ik ervan heb ondervonden, uiteraard is dat voor iedereen anders dat blijkt wel weer;)

• #8.380
Soo, dat is een lekkere pauze bij die Floor Press!
Doe ik altijd bij een floorpress en gestrekte benen natuurlijk. :cool:
Vind je mp wel een beetje sloppy, geen pause en de ene rep hel je overdreven naar achteren en sommige reps laat je hem verder zakken dan andere reps.
Het is ook geen mp maar een press en sloppy is nogal overdreven maar goed jou mening.
Trouwens het ontbreken van een pauze maakt een press niet sloppy imo.

Dat zeg ik toch ook niet...;)

@mark oke mooizo zolang het geen pijn doet gewoon doen wat prettig voelt idd!! Ik deelde alleen even wat ik ervan heb ondervonden, uiteraard is dat voor iedereen anders dat blijkt wel weer;)
Denk dat wanneer het in een ver gevorderd stadium was geweest dat het dan ook anders is. Heb nu al enkele dagen geen last meer van de knieen dus denk dat ik er snel bij ben geweest.
Ervaringen zijn altijd welkom natuurlijk.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven