XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.561
Vandaag eens begonnen met lacrosse bal (triggerpoint) als aanvulling op het foamrollen.
Ik heb sinds een week weer last van een stijve rechter bil/onderrug. Mijn knie is sterker/stabieler dan ooit en heb daar geen enkele last meer van en ook mijn heuprotator is sterker dan ooit dus vind het vreemd dat de stijfheid er weer zit.

Hele week aan het foamen geweest maar kom er echt niet bij, zit te diep. Met de bal kom ik een stuk dieper en kan ik veel specifieker de juiste spier aanpakken, damn wat een pijn om dat eruit te werken. Het voelt al meteen een heel stuk beter, hopen dat ik het hiermee zelf kan aanpakken en niet weer naar de fysio hoef.

Dag 2/Week 3/Cycle 8
Strict press
- paused
10x20kg
5x40kg
9x45,5
9x49kg
9x53kg
9x56,5kg
8x60kg

Kettlebell throws
6x24kg - 4m80

Barbell curls
8x30kg
8x32,5kg
8x35kg
8x37,5kg

Zwakste training van het jaar. Geen energie, KB throws meeste worpen rond de 4m (slecht)!!!

Rare gewichten, geen haat, enkel een observering :P

• #8.563
Stappen van 3,5/4kg (6%) tussen iedere set.

ik ken dat trigger point geneuzel, doe het met biljartbal zelf, flink pijnlijk

• #8.565
ik ken dat trigger point geneuzel, doe het met biljartbal zelf, flink pijnlijk

Hier heb ik last van.
http://www.youtube.com/watch?v=4W_RtAong-U

In het filmpje komt aan de orde dat lang op een been staan triggerpoints kan veroorzaken. Laat ik dat nou net vaak doen om knie stabiel te krijgen. Ik heb geen last meer van de knie dus misschien maar eens stoppen met die oefening.

Zo pak ik het probleem nu aan.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QPnShVc0mAY#t=111s

Anders een keer eenmalig laten dry needlen en zelf onderhouden met lacross bal/foam roll. That will do the trick!
Lekker bezig Mark btw. keep it up.

• #8.567
Dry needle heeft dienase reeds gedaan. Ging weg maar is weer teruggekomen. Als het deze week niet weg gaat zal ik weer een afspraak maken.

• #8.568
Dag 3/Week 3/Cycle 8
Loglift

10x20kg - bar
5x40kg
5x50kg
3x57,5kg - 28cm log
3x67,5kg
3x69kg
3x75kg - IFSA log
3x80kg
3x86kg
0x91kg

Deadlift
10x70kg
5x100kg
5x120kg

Medley - 70kg fust / 145kg fat bar duckwalk / 100kg fust
15m - 44sec

Bil is gaar (motivatie dipje).
Liep vandaag dus niet, kan dit nu niet gebruiken. :(

Succes met je blessure man! Heeft fysio geen zin?

• #8.570
Succes met je blessure man! Heeft fysio geen zin?
Vandaag ook gedaan, dienase had gelukkig snel wat tijd vrij kunnen maken.

TLO zat vast, hij heeft flink de spieren rondom de wervels moeten rekken en met een hamertje de wervels los gekregen.
Tevens mijn rechter bekken die weer vast zat. Beide (TLO/bekken) had ik enkele jaren geleden ook last van maar dan in veel ernstigere mate. Ben er nu steeds weer snel bij omdat ik de signalen sneller oppik.

Tot slot met dry needling de triggerpoints in mijn bil aangepakt. Had deze via de balmassage al wat weg weten te werken maar er zat nog wat.

Nu rust en morgen weer knallen!

Vandaag ook gedaan, dienase had gelukkig snel wat tijd vrij kunnen maken.

TLO zat vast, hij heeft flink de spieren rondom de wervels moeten rekken en met een hamertje de wervels los gekregen.
Tevens mijn rechter bekken die weer vast zat. Beide (TLO/bekken) had ik enkele jaren geleden ook last van maar dan in veel ernstigere mate. Ben er nu steeds weer snel bij omdat ik de signalen sneller oppik.

Tot slot met dry needling de triggerpoints in mijn bil aangepakt. Had deze via de balmassage al wat weg weten te werken maar er zat nog wat.

Nu rust en morgen weer knallen!

dienase gaat wel ver voor zijn klanten :roflol:

Ik distantieer me volledig van die bal behandeling! :P
Voor mijn DBB matties probeer ik wel tijd te maken altijd, was vandaag toch al een ****ed up dag van 07:00-19:00. :D

Misschien kan je dit ook nog even toevoegen:
http://www.youtube.com/watch?v=2d8YWb-F0u4

• #8.576
Voor mijn DBB matties probeer ik wel tijd te maken altijd, was vandaag toch al een ****ed up dag van 07:00-19:00. :D
Vermoeid dagje geweest dan.
Ben blij dat je tijd kon vrijmaken.

Rug voelt nog een beetje gaar aan, voel het nog goed aan de wervels waar je met de hamer op sloeg. :huilen:

• #8.577
Dag 1/Week 4/Cycle 8
Strict press
- paused
10x20kg
5x40kg
5x50kg
3x56,5kg
3x61kg
3x65,5kg
3x70kg
3x74,5kg PR

Squat
10x20kg
5x60kg
5x80kg
5x100kg
3x130kg

Floorpress - paused / straight legs
4x110kg
5x105kg
5x105kg

Atlas stones
1x90kg - 1m35
1x100kg - 1m35
1x110kg - 1m35
0x135kg - 1m35

Press voelde zwaar aan, toch power genoeg voor een pr.
Squat voorzichtig testen, niet te zwaar. Onderin wat gevoeligheid bij bekken en nog wat krachtverlies.
Stones de 135 weer geprobeerd maar was er duidelijk nog niet aan toe.

Voelt wel meteen weer een stuk beter aan, meer mobiliteit. Einde van komende week ben ik weer 100%.

hoe waren de nieuwe sleeves?

Sterke presses zeg!

ben je potverdomme op vakantie ofzo?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven