MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.762
Ik merk nu dat een hoge intensiteit cardio te veel van mijn herstel vraagt, met name bij de benen.
Dacht dat de mile run nog kon aangezien deze van korte duur is.
Ik beperk het nu tot laag intensiteit cardio en vervang de mile run voor een extra 100 push ups.

• #8.763
3 weken cutten:
Gewicht: 103,5kg (-2,5kg)
Vet: 19,7% (-2,2kg)

Taille: 96cm (-3cm)
Buik: 100,5cm (-5,5cm)
Borst: 116cm (+3cm)
Been: 65,5cm (+0,5cm)
Arm: 38cm (0cm)
*Alles ontspannen gemeten.

3 weken onderweg en bijna 2,5kg vet verloren, nog 6,5kg te gaan. Buik ook bijna onder de 100cm.
Vandaag mijn eerste refeed dag, voel me erg mager. :o

Laatst bewerkt:
  • #8.764
LB2
Hang clean

5x40kg
3x60kg
2x70kg
2x70kg
2x75kg
2x75kg

Deadlift
10x100kg
5x120kg
5x135kg
5x150kg

Goodmorning
8x60kg
8x60kg
8x60kg

Leg extension
8x72kg
8x81kg
8x90kg

Cardio - loopband
15min - 180kcal - 130bpm

Nog steeds last van hamstring na de mile run, herstel gaat echt traag.
Ook zit er weer iets niet goed in mijn rug, voelde het bij de deadlift.
Waarschijnlijk weer die K TLO!:mad:
Donderdag ga ik naar de chiro.

Laatst bewerkt:
hoop dat het meevalt mark

• #8.766
Het is allemaal niet extreem, ik word gewoon beperkt (met name deadlift en squat) met deze kleine blokkades. Ik krijg mijn wervel gewoon niet zelf los met een foamroller en dat kan niet de bedoeling zijn. Benieuwd of de chiro een oplossing/behandeling heeft waardoor deze blokkade nou eens voorgoed verdwijnt.
Hamstring voelt ook niet geweldig vandaag.

• #8.767
UB1
Strict press

10x20kg
5x40kg
3x50kg
3x55kg
3x60kg
3x65kg
3x67,5kg
3x70kg

Lat pull down
8x72kg
8x81kg
8x86kg

Close grip bench press
8x70kg
8x80kg
8x80kg

Barbell curl
10x30kg
10x35kg
10x40kg
10x45kg

100 push ups - 5:00 time limit
88x

Cardio - loopband
25min - 318kcal

Goet

cutten gaat lekker zo te zien

ik merk het vooral in de presses, wagij ?

• #8.769
Cut kan nog wel eens mentaal ****en. De ene keer voel je je ecto en de andere keer weer dik.
Maar verder zit ik op schema, misschien nog wel dat het iets te hard gaat.

Wat merk je in de presses?

Cut kan nog wel eens mentaal ****en. De ene keer voel je je ecto en de andere keer weer dik.
Maar verder zit ik op schema, misschien nog wel dat het iets te hard gaat.

Wat merk je in de presses?

Ja die herken ik

en ik bedoelde dat ik krachtverlies het eerste merk in de presses

• #8.771
Dat is apart bij mij want ik merk nauwelijks kracht verlies bij de presses. Sterker nog bij de bench press hanteerde ik afgelopen week zelfs gewichten voorbij mijn max. Zal niet zo blijven verwacht ik. Als ik krachtverlies maar kan voorkomen op de lange termijn.

Ik merk dat de squat en deadlift totaal niet lopen maar ik denk niet dat dat aan de cut ligt. Er zit een vervelende wervel blokkade in mijn rug.

Dat is apart bij mij want ik merk nauwelijks kracht verlies bij de presses. Sterker nog bij de bench press hanteerde ik afgelopen week zelfs gewichten voorbij mijn max. Zal niet zo blijven verwacht ik. Als ik krachtverlies maar kan voorkomen op de lange termijn.

Ik merk dat de squat en deadlift totaal niet lopen maar ik denk niet dat dat aan de cut ligt. Er zit een vervelende wervel blokkade in mijn rug.

Ja ik las het, hopelijk dat de chiro je kan helpen dan

Ben je al bij de chiro geweest?

• #8.775
Bezoek chiropractor

Blij dat ik ben geweest. Mijn behandelaar is een vrouw die gelukkig zelf ook aan krachtsport doet. Altijd fijn als iemand weet wat een deadlift/squat is. Ze vertelde me dat ze een deadlift van 110kg heeft wat voor haar gewicht bijna een 2x BW deadlift is, netjes.

Heb voor het kraken eerst een aantal tests moeten afleggen. Alles gericht om te bepalen of mijn lichaam in balans is.
Moest op een kussen staan op een soort balansbord. Eerst met de ogen open een daarna gesloten. Dat laatste was flink lastig, je verliest meteen flink wat balans. Ze gaf aan dat je lichaam op verschillende niveau's zijn balans bepaald. Visueel maar ook neurologisch en via je gewrichten/spieren/pezen. Als je veel verschil ziet tussen geopende ogen en gesloten dan rust je te veel op visueel vermogen.

Hierna werden mijn reflexen getest. Bij mijn rechter duim zat in de reflex een trilling.
Tot slot ging ze me orthopedisch behandelen en merkte ze op dat er blokkades zatten bij mijn Sacrum (heligbeen), L5, L1 en T12 (TLO), T1 en C7. Vrijwel over mijn hele ruggengraat dus. :o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hierna weer terug op het balansbord om verschil te testen. Nu er geen blokkades meer aanwezig waren kon ze zien dat er meteen een verbetering was maar constateerde ze ook dat mijn zwaartepunt rechts voor lag en dat ik dus diagonaal steeds dit balans probleem compenseer. Ze kon me namelijk aan een kant eenvoudig uit balans brengen en aan de andere kant niet. Als je dit probleem niet aanpakt blijven die blokkades steeds weer terugkomen.

Tot slot nogmaals mijn reflexen testen en nu was de trilling in mijn rechter duim verdwenen.

Ze gaf aan dat ze verwacht dat de behandeling snel zal aanslaan omdat ik een sporter ben. Normaal behandelen ze patiënten de eerste week meerdere malen. Ik moet volgende week terugkomen.

• #8.776
Cardio / loopband
45min - 590kcal

Ik weet het niet hoor, met die chiropractors. Kan niet ontkennen dat een aantal mensen zich er goed mee geholpen voelt, maar als je hun ideeën leest, zakt je broek af. Pseudowetenschap eerste klas. Zou je niet hetzelfde resultaat krijgen als je een uurtje naar een masseur gaat?

• #8.778
Ik ben nog geen masseur tegen gekomen die mijn wervels vrij kan masseren en een balans verstoring kan herstellen.
Fysio (DieNase) heeft ook al enkele malen geconstateerd dat ik een balans probleem had, scheefstand stand bekken en bilspier (triggerpoints) en wervel blokkade. Allemaal aan de rechter kant toevallig. Ook allemaal pseudowetenschap?

Denk dat je het een beetje onderschat als je denkt dat een massage het allemaal wel oplost.

Kwakzalverij.nl is wel een site met totaal verkeerd gebruik van bronnen. Het verhaal wat bij manuele therapie staat klopt ook van geen kant en dat terwijl manuele therapie een erkent medisch beroep is (itt chiropraxie wat een alternatieve geneeswijze is). Kortom die kwakzalverij vereniging zijn een stel roeptoeters zonder ook maar enige verantwoording af te leggen over wat ze beweren. Je kan ook bijna geen contact met ze krijgen bijvoorbeeld.

Kan wel zeggen dat ze ongeveer dezelfde conclusies trekt als ik zag, ze trekt het alleen breder en daar verschillen we van mening. Dat met die trilling in de duim is een truukje bijvoorbeeld.
Focus je alleen op die disbalans, want die zorgt idd voor problemen op de lange termijn.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven