XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Kan best hoor, dat die kwakzalverij.nl niet sjofel is. Je ziet vaak dat actievoerders zelf radicaliseren en net zo erg worden als datgene wat ze bestrijden. Ik denk bv. aan gelovigen vs. atheïsten. Maar goed, dat die hele leer van de chiropractie aan alle kanten rammelt, zal het merendeel van de medische gemeenschap bevestigen. Er geen gewoon geen bewijs dat het beter werkt dan placebo of gewoon niets doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.782
Als je goed had gelezen dan kon je constateren dat mijn chiro niet met het kletsverhaal aankwam dat al mijn problemen door geblokkeerde wervels zijn ontstaan. Er is niets met mijn ruggenwervel aan de hand, het is een balans probleem waardoor wervelblokkades, triggerpoints in spieren, scheefstand in bekken, etc, etc ontstaan. Het gaat hier dus niet om symptoombestrijding maar het aanpakken van de oorzaak.
Verhalen van de fysio en chiro vullen elkaar aan i.p.v. tegenspreken.

Röntgenfoto was trouwens allemaal niet nodig volgens haar.
Verder krijg ik kromme tenen bij het lezen van sommige teksten van die site. Dat kraken een placebo effect heeft, ohh broeder. Zullen we het foamrollen ook maar als onzin bestempelen? Want daar rol je zelf ook blokkades mee los.

Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag trouwens in mijn vorige post.

Kwakzalverij.nl is wel een site met totaal verkeerd gebruik van bronnen. Het verhaal wat bij manuele therapie staat klopt ook van geen kant en dat terwijl manuele therapie een erkent medisch beroep is (itt chiropraxie wat een alternatieve geneeswijze is). Kortom die kwakzalverij vereniging zijn een stel roeptoeters zonder ook maar enige verantwoording af te leggen over wat ze beweren. Je kan ook bijna geen contact met ze krijgen bijvoorbeeld.

Kan wel zeggen dat ze ongeveer dezelfde conclusies trekt als ik zag, ze trekt het alleen breder en daar verschillen we van mening. Dat met die trilling in de duim is een truukje bijvoorbeeld.
Focus je alleen op die disbalans, want die zorgt idd voor problemen op de lange termijn.
Dat was volgens haar ook precies het probleem en daar zal alle aandacht naar gaan.

Laatst bewerkt:
Niet boos worden Chickie. Ik ben blij dat je je goed geholpen voelt. En inderdaad is het duidelijk geen 100 % kwakzalver die je hebt bezocht. Maar verder is jouw individuele ervaring voor de beoordeling van het fenomeen chiropractie niet relevant, zo werkt wetenschap niet. Wetenschap is zeker niet perfect, maar het is het beste wat we hebben.

Ik nodig overigens de chiropractie en andere alternatieve geneeswijzen uit om eens wat meer met onderzoek en bewijs te komen, of daaraan mee te werken. Als iemand een paar kruiden in een flesje stopt en zegt dat het tegen verkoudheid helpt, dan wil ik graag dat 500 verkouden mensen dat nemen en 500 verkouden mensen alleen water, maar uit hetzelfde soort flesje. Resultaten vergelijken en klaar. Voor zover dat soort onderzoeken al gedaan zijn, loopt het overigens meestal niet goed af voor de alto's.

ik werd zelfs door mijn fysio doorgestuurd naar de chiropractor, lijkt me erg onlogisch als het pseudo wetenschap is :)

ik werd zelfs door mijn fysio doorgestuurd naar de chiropractor, lijkt me erg onlogisch als het pseudo wetenschap is :)
Chiropraxie is wel gewoon een alternatieve geneeswijze, dit betekent trouwens ook dat als er wat mis gaat je een soort van pech hebt. :P

Chiropractoren zoals Chickie geweest is denkt tenminste wel redelijk normaal dat scheelt weer.

Crakie: Die onderzoeken kosten ook geld he, geld wat er vaak niet is. In mijn vak zijn bijvoorbeeld schouderklachten en de behandeling daarvan sterk wetenschappelijk onderbouwd, waarom? Omdat de Amerikaanse baseball teams dat onderzoek betalen, daar zit veel geld in namelijk. :D
Lage rugklachten? Wordt veel onderzoek naar gedaan, waarom? Omdat het de gemeenschap veel geld kost dat er zoveel mensen mee afgekeurd worden enz...

• #8.786
Niet boos worden Chickie. Ik ben blij dat je je goed geholpen voelt. En inderdaad is het duidelijk geen 100 % kwakzalver die je hebt bezocht. Maar verder is jouw individuele ervaring voor de beoordeling van het fenomeen chiropractie niet relevant, zo werkt wetenschap niet. Wetenschap is zeker niet perfect, maar het is het beste wat we hebben.

Ik nodig overigens de chiropractie en andere alternatieve geneeswijzen uit om eens wat meer met onderzoek en bewijs te komen, of daaraan mee te werken. Als iemand een paar kruiden in een flesje stopt en zegt dat het tegen verkoudheid helpt, dan wil ik graag dat 500 verkouden mensen dat nemen en 500 verkouden mensen alleen water, maar uit hetzelfde soort flesje. Resultaten vergelijken en klaar. Voor zover dat soort onderzoeken al gedaan zijn, loopt het overigens meestal niet goed af voor de alto's.

Je mag best kanttekeningen plaatsen, altijd goed voor een discussie.
Het gaat mij uiteindelijk maar om 1 ding en dat is weer zo trainen als ik voorheen kon. Niet beperkt worden in mijn bewegingspatroon, en daardoor weer meer kilo's te verplaatsen met minder inspanning.

Dat laatste ondervind ik momenteel, ik moet veel meer inspanning leveren bij de deadlift en squat met gewichten die niet in de buurt komen van een half jaar geleden. En dat staat los van de cut. Over een aantal weken/maanden wil ik namelijk weer gaan bouwen. Met een goed functioneel lichaam moet ik de 200kg squat binnen niet al te lange tijd halen.

Chiropraxie is wel gewoon een alternatieve geneeswijze, dit betekent trouwens ook dat als er wat mis gaat je een soort van pech hebt. :P

Chiropractoren zoals Chickie geweest is denkt tenminste wel redelijk normaal dat scheelt weer.

Crakie: Die onderzoeken kosten ook geld he, geld wat er vaak niet is. In mijn vak zijn bijvoorbeeld schouderklachten en de behandeling daarvan sterk wetenschappelijk onderbouwd, waarom? Omdat de Amerikaanse baseball teams dat onderzoek betalen, daar zit veel geld in namelijk. :D
Lage rugklachten? Wordt veel onderzoek naar gedaan, waarom? Omdat het de gemeenschap veel geld kost dat er zoveel mensen mee afgekeurd worden enz...

helaas wel, krijg het daarom niet 100% verzekerd, fysio wel maar die stuurt me naar chiropractor

:rolleyes:

helaas wel, krijg het daarom niet 100% verzekerd, fysio wel maar die stuurt me naar chiropractor

:rolleyes:

Dan moet je een fatsoenlijke fysio zoeken:)

---------- Post toegevoegd 30 August 2013 om 00:21 ----------

Hoe zit het met je core stability? Zowel lokaal als globaal?

Neem aan dat de chiro dat met balans verstoring bedoelt.
Steeds weer terugkerende blokkades moet wel een instabiliteit zijn.

Dat is natuurlijk geen argument. Als jij beweert mensen te kunnen behandelen, heb je de morele plicht om aan te tonen dat dat werkt, vind ik. We willen toch niet dat iedereen maar kan roepen wat hij wil? Zou ik morgen als hersenchirurg kunnen beginnen.

Je mag best kanttekeningen plaatsen, altijd goed voor een discussie.
Het gaat mij uiteindelijk maar om 1 ding en dat is weer zo trainen als ik voorheen kon. Niet beperkt worden in mijn bewegingspatroon, en daardoor weer meer kilo's te verplaatsen met minder inspanning.

Dat laatste ondervind ik momenteel, ik moet veel meer inspanning leveren bij de deadlift en squat met gewichten die niet in de buurt komen van een half jaar geleden. En dat staat los van de cut. Over een aantal weken/maanden wil ik namelijk weer gaan bouwen. Met een goed functioneel lichaam moet ik de 200kg squat binnen niet al te lange tijd halen.

Nice, je kijkt alweer vooruit :)

• #8.791

Ik doe tijdelijk geen strongman dus core wordt minder belast.

Nu doe ik push ups voor de core. Heb die 2 jaar geleden ook gedaan voor herstel van rug blessure en dat werkte erg goed. Doe ze nu 2x per week en hoop snel weer de 100 per training te halen.
Ben benieuwd naar het precieze plan van aanpak volgende week. Hou je op de hoogte.
Nice, je kijkt alweer vooruit :)
Tuurlijk dat is het doel.
Dikke buik weg, goed functioneel lichaam.
En daarna sterker worden dan ooit met een lager BW.

Core stab testen met een kantelplank is natuurlijk bullshit.
Functie testen van m.transversus met echo en functionele stab oef uit laten voeren en beoordelen. Dat lijkt me meer valide.

Core stab testen met een kantelplank is natuurlijk bullshit.
Functie testen van m.transversus met echo en functionele stab oef uit laten voeren en beoordelen. Dat lijkt me meer valide.

Echo is niet eens nodig hoor, maar als je er toch 1 in de buurt hebt...

Röntgenfoto was trouwens allemaal niet nodig volgens haar.
Verder krijg ik kromme tenen bij het lezen van sommige teksten van die site. Dat kraken een placebo effect heeft, ohh broeder. Zullen we het foamrollen ook maar als onzin bestempelen?

Funny part is dat foamrollen to some degree zeker onzin is om de boel nog maar eens meer op stelten te zetten.

• #8.795
Grappig inderdaad, we zijn allemaal met onzinnige zaken bezig hier.
Ik hou ervan.

Grappig inderdaad, we zijn allemaal met onzinnige zaken bezig hier.
Ik hou ervan.

Was niet onzinnig bedoeld Chick meen het nog echt ook. En ach als jij je goed voelt bij de chiro why not. Ben er persoonlijk geen fan van maar ken meerdere mensen die naar tevredenheid behandeld zijn door de chiro.

Funny part is dat foamrollen to some degree zeker onzin is om de boel nog maar eens meer op stelten te zetten.
Je kan foamrollen voor mobiliteit of therapeutisch. De eerste kan je prima vaker doen, de tweede (vorm van triggerpoint behandeling kan idd de boel meer op stelten zetten. Daarom rol ik ook altijd relatief kort, om me wel mobieler te voelen, maar geen latente triggerpoints wakker maak.

• #8.798
UB2
Bench press

10x20kg
5x60kg
5x70kg
3x80kg
2x90kg
2x100kg
2x110kg

Pendlay row
8x70kg
8x70kg
8x80kg

Push down
8x72kg
8x77kg
8x77kg

Incline db curl
8x16kg
8x18kg
8x20kg

Cardio / loopband
25min - 290kcal

Pijn in linker knieholte is nog steeds niet weg. Blijkt geen hamstring maar kuit te zijn.
Besloten geen LB te doen vandaag.
Bench gaat lekker, had nog over.

Word je ook al buffer :$ ?

• #8.800
Buffer? Nee, cutten is langzaam sterven.
Om buff te worden zal ik weer moeten gaan bulken.

Wel merk ik verschil in de dagen waarin ik wat meer carbs eet.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven