Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat is een deal als jij dan met mij eens een zware yoke training gaat doen, empirisch onderzoek zeg maar. :D

Waarop baseer je trouwens dat een yoke alleen global stabalizers belast? Ben benieuwd naar het onderzoek.
Heb hier wat gevonden.

Hier nog een interessant artikel over core-training, refereren ook naar bovenstaand onderzoek. http://www.apec-s.com/wp-content/uploads/2011/12/Rethinking-Core-Training-website-version.pdf

Deze dynamische oefeningen vragen het uiterste van je core om deze te stabiliseren, alle spieren worden daarbij betrokken zowel de grote als kleine core spieren.

Maar goed, als deze behandeling aanslaat zul je al meteen je verlies moeten nemen want volgens jou kan mijn core niet goed ontwikkeld zijn. Het kijken naar een schermpje zal dus onmogelijk mijn core in balans brengen.
Je begrijpt me niet. Als je Grote stabalizers ook ingeschakeld worden nemen die teveel werk over van de kleine. Als het bij jou dus niet goed functioneerd zal je die kleine dus "apart" moeten trainen. Ik zei hierboven ook niet dat bij bijv de Yoke de kleine niets doen, ze worden alleen teveel geholpen.

Tuurlijk horen ze samen te werken, maar dan moeten de kleine het eerst wel goed doen. Daarom test ze je dus ook in een situatie ZONDER grote load op je schouders. ;)

En verlies nemen...het is geen wedstrijd. :o

Je linkje is niet echt een onderzoek he, maar een case studie. :P

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.842
Ik denk gewoon dat je de werking van de dynamische (loop onderdelen) onderschat en dat geen enkele oefening de kleine core spieren beter belast dan deze oefeningen. Volgens het artikel (niet het onderzoek van de universiteit) zijn staande, looponderdelen, superieure core oefeningen boven liggende statische core oefeningen. Vandaar dat ik jou vroeg om je uitspraken te staven met een onderzoek.

Heb jij de "case study" dan kunnen lezen want ik krijg geen toegang, kan het nergens vinden.

Het is zeker geen wedstrijd maar het is mogelijk dat je verhaal niet klopt dat wil ik ermee zeggen.

Maar sla je mijn aanbod nou af? :sad:

Laatst bewerkt:
Ik denk gewoon dat je de werking van de dynamische (loop onderdelen) onderschat en dat geen enkele oefening de kleine core spieren beter belast dan deze oefeningen. Volgens het artikel (niet het onderzoek van de universiteit) zijn staande, looponderdelen, superieure core oefeningen boven liggende statische core oefeningen. Vandaar dat ik jou vroeg om je uitspraken te staven met een onderzoek.

Heb jij de "case study" dan kunnen lezen want ik krijg geen toegang, kan het nergens vinden.

Het is zeker geen wedstrijd maar het is mogelijk dat je verhaal niet klopt dat wil ik ermee zeggen.

Maar sla je mijn aanbod nou af? :sad:

Welk gedeelte van "grote nemen teveel werk over van de kleine" snap je nou niet Chickie? Ik zeg nergens dat de kleine niet goed getraind worden met bijv de Yoke. Maar als jou probleem ligt in de coördinatie van je core en niet in je core kracht, dan moet je dat dus anders trainen.

Of iets superieur is geld niet in een revalidatie, daarin heb je een bepaalde opbouw nodig, jij stapt gelijk door naar de beste core oef, terwijl als de coördinatie niet goed is die beste core oef dus NIET de beste oef voor jou op dit punt in je revalidatie. Snappie?

Laatst bewerkt:
Een yoke, farmers of stone hug run heeft meer nut dan je zelf beseft.

En daarvoor moet je niet veel kg's sleuren. Het is zeker onderschat en dat is jammer.
Statische lifts oke, zullen je cores aanpakken. Zal je stability kweken.

Maar dynamische events, hebben toch altijd net dat ietsje meer. Toch logisch ook.
Ik merk zelf het verschil. Ik heb een ontzettend zwakke core region (abs and lower back)
Als ik in het weekend dynamic events doe, de week erop voel ik dat de regular lifts toch net iets stabieler aanvoelen.

Kan mind **** zijn, kan true science zijn !

• #8.845
Welk gedeelte van "grote nemen teveel werk over van de kleine" snap je nou niet Chickie? Ik zeg nergens dat de kleine niet goed getraind worden met bijv de Yoke. Maar als jou probleem ligt in de coördinatie van je core en niet in je core kracht, dan moet je dat dus anders trainen.
Ik snap je uitspraken wel maar ik trek ze in twijfel, het blijven herhalen levert geen bewijs.

Dat laatste is inderdaad de kern van mijn klacht. Alleen geeft de chiro aan dat de coördinatie neurologisch wordt aangestuurd en dat het balans probleem bij mij niet komt door een zwakte in mijn core. En nu val ik in herhaling, want anders was het niet mogelijk een significante verbetering in mijn core balans te bewerkstelligen in een tijdsbestek van 5 minuten. Een zwakte volgens jou zou in dit geval alleen te herstellen zijn door een lange tijd de zwakke spieren te versterken.

Maar je gaat geen yoke lopen, je blijft mijn uitnodiging uit de weg gaan. :p:D

Zucht...
Alle aansturing is neurologisch!

Ik zeg nergens dat je je core statisch moet trainen.
Ik zeg nergens dat dynamisch je core trainen slecht is (is juist goed).

Je moet je multifidi dynamisch trainen, zonder je grote stabilisatoren. Dan is je NEUROLOGISCHE aansturing beter en zullen de grotere core oefeningen (nog) meer nut hebben. Dat je dit niet snapt kan ik ook niks aan doen Chick. Als een patiënt dit niet zou snappen zou ik het hem of haar laten voelen, maar dat kan niet op een forum.

Je maakt een denk fout en slaat stappen over. Dit is inmiddels al boekenkennis door onderzoeken van de "Australië Nieuw Zeeland groep". Ik ga hiervoor dus ook geen PDFje opsnorren...

Die aanbieding voor die Yoke is een kwestie van geen tijd. Ik sta er thuis alleen voor aangezien mijn vrouw amper wat kan en ben de boven etage aan het verbouwen. Yoke is dus even niet mogelijk.

• #8.847
Vooral blijven zeggen dat iemand het niet snapt.

Alles wat je aanstuurt is neurologisch daar hoef je niet je gram te halen. Ik weet dat het trainen van een beweging naast spierontwikkeling ook je coördinatie traint. Kijk maar naar de ontwikkeling van een kind die leert lopen. Het is algemeen bekend dat een wijziging in techniek van bijvoorbeeld een squat 'ingeslepen' dient te worden in de neuropatronen. Daar gaan heel veel trainingsuren inzitten.

Bij een afwijking in de core balans zal dat precies op dezelfde manier werken. De neuropatronen om het balans te herstellen dienen via training te worden 'ingeslepen'. Ook daar gaan heel veel uren inzitten. Dus niet alleen train je de spier maar je traint ook het zenuwstelsel. Maar dat begrijp ik toch allemaal niet. :rolleyes:

Nu geeft mijn chiro aan dat haar test, waarvan ik niet wist wat de werking was, duidelijk zou moeten maken of dit bovenstaande het geval was. Zou dit het geval zijn geweest dan had de test geen effect gehad op de meting en had ze net als jou dezelfde conclusie getrokken. Nu toonde haar test aan dat mijn core wel het vermogen heeft direct het balans probleem te herstellen, zonder training. Vandaar ook haar conclusie dat mijn core niet 'zwak' is en dat ze denkt dat dagelijks kijken naar die balken een direct effect zal hebben op het meer activeren van mijn posterior core spieren.

Laatst bewerkt:
Laten we het er dan op houden dat je MIJ niet snapt.

Juist dat inslijpen van de juiste activatie van de kleinere core spieren kan je mooi dynamisch trainen, dat zou een prachtige tussenstap zijn van je balkjes kijken naar je machtige Yoke trainingen. ;)
Het is ook niet een kwestie van je core optrainen met die oefeningen waar ik het over heb, maar het gevoel krijgen hoe de aanspanningspatronen werken. Als het kwartje valt dan valt het in dat geval, dat is soms al na een paar keer.
Soms na 1x bij mensen die veel lichaamsbesef hebben, heb best wat topturnsters behandeld bijvoorbeeld en die konden zichzelf na instructie tot op de milimeter nauwkeurig corrigeren.

Kom maar een keer langs dan laat ik zien wat ik bedoel, ik krijg het jou niet uitgelegd zo namelijk, eigenwijs stuk vreten dat je bent. :D

• #8.849
Fysio's pesten, best leuk! :D

• #8.851
:D
Computer+Rage.gif

UB1
Strict press

10x20kg
5x40kg
3x50kg
2x60kg
2x65kg
2x67,5kg
2x70kg

Lat pull down
8x68kg
8x77kg
8x77kg

Close grip bench press
8x70kg
8x80kg
8x85kg

Barbell curl
10x35kg
10x37,5kg
10x40kg

100 push ups - 5min time limit
80x damn tha pumpz

Cardio - loopband
25min - 350kcal

Nice train, cut gaat ook lekker.

Goed gedaan bolluh! :D

• #8.853
Thnx mede obesitasser.

I agree with tha noseee. Helemaal true en er is goed onderzoek naar gedaan.
Sterker nog, in de praktijk eigenlijk altijd de key tot succes bij chronische klachten.

I agree with tha noseee. Helemaal true en er is goed onderzoek naar gedaan.
Sterker nog, in de praktijk eigenlijk altijd de key tot succes bij chronische klachten.
:heart:

Zulke sterke wetenschappelijke onderbouwing dat het inmiddels boekenkennis is. :thumbup:

Maar Chick, doe gewoon je ding. Als dit niet werkt kan je altijd nog ons advies volgen. Je hebt nu toch al een tijd klachten, die paar weekjes extra maken ook geen reet uit.

• #8.856
Ik weet het natuurlijk ook niet vandaar dat ik aangaf dat ik 'denk' dat mijn core goed ontwikkeld is door strongman events. Een specifiek onderzoek naar deze trainingsmethode heb ik nog niet in kunnen zien maar het artikel lijkt mijn gedachten te bevestigen.

Ik weet wel dat het lang geleden is dat mijn rug weer enigszins gezond aanvoelt. Moet kijken hoe deze reageert op een paar zware LB trainingen maar ik ben hoopvol.

En inderdaad als het niet werkt dan kan ik altijd nog het alternatief proberen maar ik hoop dat de chiro gelijk heeft en dat het probleem zo opgelost kan worden.

• #8.857
Heb het artikel gevonden na veel zoekwerk... heel interessant. Eindelijk eens wetenschappelijke kijk op strongman events.
Heb de eerste pagina's doorgenomen en mijn gedachten worden bevestigd.

Hier de link naar het artikel.
http://ebookbrowsee.net/gdoc.php?id=442341316&url=eaa868bb02a41da97499a79f360be69d

Strongman events clearly challenge the strength of the body linkage, together with the stabilizing system, in a different way than traditional approaches. The carrying events challenged different abilities than the lifting events, suggesting that loaded carrying would enhance traditional lifting-based strength programs.

Het komt er mede op neer dat looponderdelen alleen mogelijk zijn wanneer je lumbar spine zeer stijf is doordat alle core-spieren deze stabiliseren. Opvallend is dat alle individuele spieren nauwelijks maximaal worden belast (ook de global stabalizers) maar dat het hier gaat om de samenwerking van al deze spieren om de prestatie te leveren.

Ook wordt er in het artikel verwezen naar cocontraction wat aan de orde komt bij strongman events.
co-contraction is the synergistic activation of your core muscles.
http://hubpages.com/hub/Exercise-for-Stomach-Muscles

Rechter muis op de tekst en het artikel opslaan als pdf. Op een andere manier is het me niet gelukt het artikel te downloaden.

Dat onderzoek is niets waard als je opbouw er naar toe nog niet klopt. Alleen leuk als je core goed is en je hem wilt onderhouden. ;)
Maar goed, best kans dat je het zo opgelost krijgt voor nu, ik hoop het voor je, maar als die hele shit weer terug komt na een paar maanden zal ik het nog 1x uitleggen. :P

En sorry dat ik het zeg, maar je benaderd de eigenwijsheid van Sancaman ondertussen. :kiss:

Dat onderzoek heeft niets te maken met lokale stabilisatoren. Enkel globaal. Dat is heel het probleem niet. Lees dat artikel eens door wat ik je heb gestuurd. Tip.

• #8.860
Dat onderzoek heeft niets te maken met lokale stabilisatoren. Enkel globaal. Dat is heel het probleem niet. Lees dat artikel eens door wat ik je heb gestuurd. Tip.
Blijkbaar heb je het artikel niet gelezen anders zou je deze uitspraak niet doen.
Het onderzoek geeft juist aan dat de lokale stabilisatoren betrokken/belast worden bij strongman events en met name bij de yoke.

Er wordt in het artikel aangegeven dat de lumbar spine stijf (gestabiliseerd) wordt door cocontraction (een synergetische activatie van de lokale core spieren).
Lokale stabilisatoren als de:
- Transversus abdominis (aka transverse abdominal muscle)
- Pelvic floor
- Multifidi
worden hierbij ingeschakeld. http://hubpages.com/hub/Exercise-for-Stomach-Muscles

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In dit artikel wordt duidelijk aangegeven dat dit lokale stabilisatoren zijn. http://www.dynamicchiropractic.com/mpacms/dc/article.php?id=53536

[Link niet meer beschikbaar]

Ben ondertussen wel klaar met deze discussie zeker wanneer er geweigerd wordt het artikel door te lezen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven