- Waardering
- 2.136
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 22%
Je begrijpt me niet. Als je Grote stabalizers ook ingeschakeld worden nemen die teveel werk over van de kleine. Als het bij jou dus niet goed functioneerd zal je die kleine dus "apart" moeten trainen. Ik zei hierboven ook niet dat bij bijv de Yoke de kleine niets doen, ze worden alleen teveel geholpen.Dat is een deal als jij dan met mij eens een zware yoke training gaat doen, empirisch onderzoek zeg maar.
Waarop baseer je trouwens dat een yoke alleen global stabalizers belast? Ben benieuwd naar het onderzoek.
Heb hier wat gevonden.
Hier nog een interessant artikel over core-training, refereren ook naar bovenstaand onderzoek. http://www.apec-s.com/wp-content/uploads/2011/12/Rethinking-Core-Training-website-version.pdf
Deze dynamische oefeningen vragen het uiterste van je core om deze te stabiliseren, alle spieren worden daarbij betrokken zowel de grote als kleine core spieren.
Maar goed, als deze behandeling aanslaat zul je al meteen je verlies moeten nemen want volgens jou kan mijn core niet goed ontwikkeld zijn. Het kijken naar een schermpje zal dus onmogelijk mijn core in balans brengen.
Tuurlijk horen ze samen te werken, maar dan moeten de kleine het eerst wel goed doen. Daarom test ze je dus ook in een situatie ZONDER grote load op je schouders.

En verlies nemen...het is geen wedstrijd.

Je linkje is niet echt een onderzoek he, maar een case studie.