Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Waarom zoveel wetenschappelijke onderbouwing? Als je teveel weet ga je bij pijntjes al snel denken dat je iets hebt, en door dat te denken krijg je nog echt blessures ook

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.862
5 weken cutten:
Gewicht: 102kg (-4kg)
Vet: 18,9% (-3,3kg)

Taille: 94cm (-5cm)
Buik: 99cm (-7cm)
Borst: 116cm (+3cm)
Been: 65cm (-0cm)
Arm: 37,5cm (-0,5cm)
*Alles ontspannen gemeten.

Deze week ging hard, te hard. Kcals iets toevoegen volgende week.
Abs beginnen langzaam door te komen alleen die bandjes zijn hardnekkig. Vallen nog meer op nu ik deze week meer omtrek bij taille heb verloren dan bij mijn buik.

2vdp6xz.jpg
qn0474.jpg

Laatst bewerkt:
Nice, die bandjes duren wel ff :p

• #8.864
Idd sta ook nog op 19% dus er is nog veel werk aan de winkel.
Ik heb ook een breed middel, mag blij zijn als ik ooit onder de 90cm zal komen.

• #8.866
Had dat niet eens door, voor mijn gevoel stond ik recht. Kun je zien dat er echt iets niet goed zat in mijn rug.
Daarnaast is het lastig hier recht te staan omdat ik de vloer van de badkamer onder afschot heb gebracht naar de lijngoot van de douche.

• #8.867
LB2
Hang clean

5x50kg
3x60kg
2x70kg
2x70kg
2x75kg
2x75kg
2x77,5kg
2x77,5kg

Deadlift
10x90kg
5x110kg
3x120kg
3x130kg
3x140kg
3x150kg
3x160kg
3x170kg

Leg extension
8x59kg
8x77kg
8x90kg
8x100kg

Bear complex
7x30kg
7x30kg
7x30kg

Cardio - loopband
25min - 350kcal

Vandaag ging zoveel eenvoudiger dan voorheen. Geen spanning meer in mijn rug. Cleans betere techniek en weinig moeite.
Deadlift ook de laatste set redelijk eenvoudig, paar weken terug moest ik hier zo hard voor werken.
Kuit geen last meer van maar besloten het bij de 170 te houden, wil geen terugval.

Krijg complimenten uit mijn omgeving dat ik er beter uitzie, mijn gezicht is een stuk dunner geworden.
Begin me nu echt een stuk beter te voelen dan voorheen.

Blijkbaar heb je het artikel niet gelezen anders zou je deze uitspraak niet doen.
Het onderzoek geeft juist aan dat de lokale stabilisatoren betrokken/belast worden bij strongman events en met name bij de yoke.

Er wordt in het artikel aangegeven dat de lumbar spine stijf (gestabiliseerd) wordt door cocontraction (een synergetische activatie van de lokale core spieren).
Lokale stabilisatoren als de:
- Transversus abdominis (aka transverse abdominal muscle)
- Pelvic floor
- Multifidi
worden hierbij ingeschakeld. http://hubpages.com/hub/Exercise-for-Stomach-Muscles

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In dit artikel wordt duidelijk aangegeven dat dit lokale stabilisatoren zijn. http://www.dynamicchiropractic.com/mpacms/dc/article.php?id=53536

[Link niet meer beschikbaar]

Ben ondertussen wel klaar met deze discussie zeker wanneer er geweigerd wordt het artikel door te lezen.

Uiteraard vindt daar activiteit plaats. Maar dat is geen carry over naar je ADL. Iig, succes ermee!

• #8.869
Thnx, voelt zoals ik aangaf tot nu toe goed.
Vandaag de eerste dag sinds lange tijd dat ik na een deadlift training geen pijn/spanning meer in mijn rechter onderrug voel. Ook kon ik vandaag weer lang auto rijden zonder pijn in mijn onderrug te krijgen.

Morgen weer chiro. Benieuwd wat het kijken naar de balkjes deze week heeft opgeleverd.

• #8.870
Update chiro

Duidelijke verbetering qua balans, afwijking naar voren is afgenomen.
Blokkades zijn minder aanwezig en die er nog waren kon ze met minder moeite loskrijgen.
T12, L1 (TLO) blokkade is meest verbeterd. L5, S1 heeft nog wat werk nodig.

Ze vertelde me dat vrijwel iedereen een afwijking heeft op de balans-plaat maar dat deze heel klein is. Er zijn patiënten die er niet eens op kunnen staan, vallen er meteen vanaf zelf met geopende ogen.
Ze verwacht dat het herprogrammeren van mijn CZ en dus activeren van mijn posterior core spieren binnen enkele weken binnen de marges zal vallen en ik dus weer in balans sta.

• #8.871
LB2
Bench press

10x20kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg
5x100kg

Pendlay row
8x70kg
8x75kg
8x75kg

Triceps push down
8x63kg
8x72kg
8x81kg

Incline db curl
8x14kg
8x16kg
8x18kg
8x20kg

Push ups - 5min time limit
88x

Cardio - loopband
20min - 260kcal

Zware training, weinig gegeten/energie.

• #8.872
Cardio
35min - 460kcal

Waarom telkens van die stapjes van 10kg?

• #8.874
Waarom telkens van die stapjes van 10kg?
Voor de bench press vind ik deze stappen wel passend voor mijn krachtniveau.
Bij de deadlift en squat zou ik grotere stappen nemen maar vanwege mijn rugklachten de stapjes kleiner gehouden om testen wanneer ik een pijnsignaal krijg.

LB1
Hang clean

5x50kg
3x60kg
2x70kg
2x75kg
2x75kg
2x75kg

Squat
10x20kg
5x70kg
3x90kg
3x100kg
3x110kg
3x120kg
3x130kg

Leg extension
8x82kg
8x91kg
8x100kg
8x110kg

Leg curl
8x55kg
8x64kg
8x73kg

Bear complex
7x30kg
7x30kg

Cardio - loopband
20min - 280kcal

Nauwelijks squatten, cutten en rugklachten is geen goede combo om krachtverlies tegen te gaan.

Laatst bewerkt:
  • #8.875
6 weken cutten:
Gewicht: 101kg (-5kg)
Vet: 18,3% (-4,1kg)

Taille: 93cm (-6cm)
Buik: 97,5cm (-8,5cm)
Borst: 115,5cm (+2,5cm)
Been: 64,5cm (-0,5cm)
Arm: 37cm (-1cm)
*Alles ontspannen gemeten.

Ben helaas niet meer instaat de cut op een juiste manier uit te voeren.
Erg druk met klussen en de vloer op de begane grond wordt geschuurd en gelakt waardoor ik niet meer bij de keuken kan. Niet meer koken of bij de koelkast. Gevolg dat ik weer een week te veel ben afgevallen.

Deze week wel veel omtrek bij zowel mijn buik en taille verloren wat weer positief is.
Daar ik wegens omstandigheden veel kracht ben verloren op de squat zal ik binnenkort de cut pauze inlassen en weer wat gaan bouwen (clean). Vet verlies is sneller gegaan dan ik had verwacht.

2mgjtkh.jpg

Laatst bewerkt:
Ook lekker aan de klus. :thumbup:

• #8.877
Ja echt lekker...
Nadien is het wel genieten. :D

hoe lang gaat die pauze duren dan ?

• #8.879
Ik ga nog ff door tot de 100kg en dan misschien een maand pauze.
Ik wil voor het einde van het jaar in elk geval op 17/18% staan (zit daar nu niet ver vanaf).
Het 2e deel van de cut (naar 14%) zal begin volgend jaar starten.

Ik ga nog ff door tot de 100kg en dan misschien een maand pauze.
Ik wil voor het einde van het jaar in elk geval op 17/18% staan (zit daar nu niet ver vanaf).
Het 2e deel van de cut (naar 14%) zal begin volgend jaar starten.

Crystal clear !

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven