Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mijn doelen bedoel je?

Vind het zelf lastig dat ik niet voel dat ik een balans probleem heb. Voel niet dat ik kantel met mijn hoofd. Ga dat oplossen door het een aantal keren voor de iPad te doen en dan filmen. Kan ik zien of ik het goed doe.

We hebben de afgelopen periode veel fysieke balans oefeningen gedaan voor de core en one leg oefeningen maar die hebben helaas nul effect gehad. Probleem blijkt dus toch net iets groter te zijn dan ze had verwacht. Ook omdat ze verder aangeeft dan mijn verdere fysieke gesteldheid zeer goed is. Deze maand moet verbetering laten zien.

Gelukkig voelt het trainen verder alweer stukken beter dan een half jaar geleden.
Daarom, met zo'n pointer kan je dat beter inzichtelijk maken. Verder ben ik het nog niet eens met haar aanpak, maar dat is gewoon een verschil in achtergrond van een chiro en een manueel therapeut.

Jouw belastbaarheid ligt nu ook lager he met die kleine, hou daar ook rekening mee. ;)

Waar heb je nog last van Mark?

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.083
Daarom, met zo'n pointer kan je dat beter inzichtelijk maken. Verder ben ik het nog niet eens met haar aanpak, maar dat is gewoon een verschil in achtergrond van een chiro en een manueel therapeut.

Jouw belastbaarheid ligt nu ook lager he met die kleine, hou daar ook rekening mee. ;)
Voel me momenteel goed sterk en heb weinig last van ongemakken. Fitheid gaat ook de goede kant op.

Waar heb je nog last van Mark?

Ik heb na enkele zware trainingen, meestal na een maand weer wat last van spanningen in mijn onderrug en bil. Chiro gaf vandaag aan dat het een spier is die nog dieper ligt dan de bilspieren. Kom ff niet zo op de naam.
Ik merk tegen die tijd dat ik ook weer harder moet werken op de deadlift en squat, kan ze minder soepel uitvoeren.

Voor de behandelingen had ik dit probleem al na 1 squat of deadlift training en deed het meer pijn en was ik zo stijf als een plank in mijn onderrug. Maanden rekken hielp niks.

Ik ben ook vrij eenvoudig uit balans te brengen merk ik en dat is geen kwestie van zwakke spieren. Met een paar kleine handelingen van de chiro merk ik al verbetering.

• #9.085
Heb dat inderdaad maanden, dagelijks, gedaan voordat ik naar chiro ging maar dat hielp helaas nauwelijks. Wel kreperen van de pijn. Dienase heeft nog dryneedling toegepast wat meer effect had maar binnen een week kwam het weer terug toen.
Nu hoef ik dat niet meer te doen gelukkig omdat ik nu nauwelijks meer last heb.
Moet met deze laatste behandeling voorkomen dat het weer terugkomt en ik niet om de zoveel maanden steeds weer naar de chiro moet.

Als ik naar de progressie kijk heb ik het idee dat het niet heel lang meer zal duren voordat ik weer 100% ben.

• #9.086
Dag B
Bench press

10x20kg
8x60kg
5x72kg
5x80,5kg
5x88,5kg
5x97,5kg
5x105,5kg PR

Deadlift
10x100kg
5x120kg
5x133,5kg
5x147,5kg
5x162kg
5x176kg easy

Lat pulldown
8x63kg
8x68kg
8x68kg

Push down
8x67kg
8x77kg
8x82kg

Side raise
8x12kg
8x12kg

Planks

Deadlift zoveel beter dan de vorige training, had easy reps over. Wat een verschil als mijn rug weer vrij van blokkades is, beweging voelt zoveel beter aan.
Bench ook goed, niet allout.

Mooi zo, en nou doorknallen!

Nice, een PR
Ik ben jaloers op je Deadlift! ;)

• #9.090
Dag A
Strict press

10x20kg
3x50kg
3x55,5kg
3x61,5kg
3x67,5kg
0x73,5kg :(

Squat
10x60kg
3x104kg
3x116kg
3x128,5kg
3x142,5kg
3x153kg

Goodmorning
8x70kg
8x75kg
8x75kg

Leg extension
8x100kg
8x110kg
8x110kg

Barbell rollout
6x
6x
6x

Vandaag bij fysio (Dienase) geweest. Heb ruime tijd last van mijn rechterarm bij pulls en overhead press.
Probleem was niet acuut dus gewacht tot het nieuwe jaar om de verzekering te upgraden.

Probleem met de biceps aanhechting bij mijn elleboog. Kon mijn arm niet goed strekken. Na de behandeling 2 pull ups gedaan met minder pijn.

Strict press dikke faal om die rechter arm, verlies veel kracht daarmee. Onderin de press heb ik pijn bij de lockout geen probleem.

Damn. Moet je niet eens al dat volume heroverwegen? Misschien dat je daardoor zo blessuregevoelig bent...

• #9.092
Hoezo? Ik draai hier nu juist lekker op. Die arm is een van die kleine pijntjes waar we allemaal wel last van hebben. Dit volume heeft niets met deze blessure te maken, is alweer een jaar oud.

Gebeurde toen de Goirle boys kwamen trainen en we een curl battle deden. 3x65kg was gewoon niet slim en iets ging niet goed in de arm. Had gehoopt dat ik het wel weg zou kunnen trainen maar het blijft hangen. Kreeg niet het idee van Dienase dat het een ernstig verhaal is.

Ik heb nergens last van bij de squat, deadlift en bench press. Alleen bij zware OH presses en pulls. Assistance doe ik nooit zwaar dus kon er goed omheen trainen.

Vind je dit dan zoveel volume?

Mis ik iets dan? Ik zie een fail vanwege een "nieuwe" blessure, toch?

• #9.094
Nee is de oude blessure die ik net omschrijf. Dienase heeft die arm vandaag onder handen genomen en is daardoor nu gevoeliger geworden.

Nee is de oude blessure die ik net omschrijf. Dienase heeft die arm vandaag onder handen genomen en is daardoor nu gevoeliger geworden.

Ah ok, komt goed dus.

Ik vind volume al snel veel, luie donder als ik ben ;) Maar serieus, het valt inderdaad wel mee. Was vergeten dat Chick de gewichten opbouwt in de set. Had alleen die eindgewichten in mijn hoofd.

Je hebt simpel gezegd met die curl battle het kopje van je spaakbeen "een soort van" uit de kom getrokken. Niks ernstigs idd. Paar keer weer op zijn plek zetten, geen zwaar biceps werk en gpp triceps werk met nadruk op eindstrekking van je elleboog. Ik had het niet gezegd maar ik heb het zelf aan mijn linker elleboog. ;)

• #9.098
Ah ok, komt goed dus.

Ik vind volume al snel veel, luie donder als ik ben ;) Maar serieus, het valt inderdaad wel mee. Was vergeten dat Chick de gewichten opbouwt in de set. Had alleen die eindgewichten in mijn hoofd.
Komt zeker goed. Ben in goede handen.

Je hebt simpel gezegd met die curl battle het kopje van je spaakbeen "een soort van" uit de kom getrokken. Niks ernstigs idd. Paar keer weer op zijn plek zetten, geen zwaar biceps werk en gpp triceps werk met nadruk op eindstrekking van je elleboog. Ik had het niet gezegd maar ik heb het zelf aan mijn linker elleboog. ;)
Thnx voor deze toelichting. Het voelt vandaag al een stuk beter.
Heb besloten om alle gewichten voor de volgende cycle te verhogen op de OH press na.
Lijkt me slim om op de oefeningen waar ik een pijnsignaal ontvang een stapje terug te doen om het herstel te optimaliseren.

Doe gpp triceps met lichte bands, goed of niet?

Ja ik doe pushdowns ook altijd met bands. Met 1 hand kan je helemaal goed doorstrekken.
Na de behandeling was het aardig gevoelig dus? Graag gedaan. :D

• #9.100
Ja ik doe pushdowns ook altijd met bands. Met 1 hand kan je helemaal goed doorstrekken.
Na de behandeling was het aardig gevoelig dus? Graag gedaan. :D
En nog voor betaald worden ook. :(
Gaat nu weer beter.

Dag B
Bench press

10x20kg
5x60kg
3x77,5kg
3x85kg
3x95kg
3x103,5kg
3x113kg PR

Deadlift
10x100kg
3x128kg
3x142,5kg
3x158kg
3x173kg
3x188kg

Lat pulldown
8x55kg
8x55kg
8x55kg

Push down
8x55kg
8x55kg
8x63kg

Side raise
8x10kg
8x10kg
8x10kg

Planks
2x1min

Mooi pr op de bench, mijn max is namelijk 115kg.
Deadlift ook lekker, had nog over.

Een deload training doen en dan de volgende cycle.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven