XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
3 keer per week Full Body bevalt je goed zeker?
Denk dat het voor mij niks is omdat ik dan het gevoel krijg dat ik meer kan doen omdat je dan 4 dagen rust per week hebt.
Het is de eerste keer dat ik eens fullbody probeer en bevalt idd super. Ik ben altijd een split freak geweest, niets beter dan een split. Maar hier op dbb zijn mijn ogen geopend en ga alles proberen. Kijk maar eens naar grotesuri die doet echt veel schema's. Ben stiekem best wel benieuwd naar zijn fysiek, maar dat houdt hij geheim. ;)
Niet als je het goed doet!:D

Goed hard gaan op de basis oefeningen.. ik ben elke keer blij dat k een dagje rust tussendoor heb!:rolleyes:
Idd een fullbody bezit over het algemeen meer compounds en dat is echt zwaar. Daarnaast krijgen al je spieren iedere training een groeiprikkel ipv maar 1x per week bij een split. Rust is dan belangrijk.

Geloof ook wel dat het werkt daar niet van!
Alleen voor mezelf lijkt me het niks omdat ik al een aantal jaar gewend ben om 4/5 keer per week te sporten!
Het schema wat ik heb gemaakt is eigenlijk een soort overgangsschema van split naar fb. Er zit nog redelijk veel iso werk in, maar wel ideaal om aan het zware werk te wennen. Na dit schema ga ik echt voor het echte werk. Alleen maar compounds en dan alleen de grote
juist dan moet je de boel eens omgooien
Over de duivel gesproken ;). Zeker proberen want ergens aan wennen is juist niet goed. Eigenlijk moet het altijd tegenvallen.
als je idd regelmatig split is het geen probleem , maar ik zou zeggen give at a shot , je zal zien als je bijv 5 * 5 doet met verhogen van gewicht , en je pakt op 1 dag de squat -benchpress - bb row , dat je tijd nodig hebt om te herstellen , is dat bij jou niet het geval , dan moet je meer gewicht aankunnen
Je hebt echt die tijd nodig om te herstellen, luister naar deze man en probeer het eens.
Ik zou op dit moment niet snel aan een 3PW FB schema beginnen omdat ik nou genoeg tijd heb om te trainen ( student), en aangezien ik dit leuk vind doe ik het dan ook zoveel mogelijk. Maar als ik het in de toekomst drukker heb ga ik het zeker eens proberen!
Ik heb ook tijd genoeg, als ik wil train ik 7 dagen... maar less = more :D.
En dat ook :D

post die 400k BOR nou joh :hedbang:

FB2
Buik
hanging leg raise
20reps
15reps

Bb bench press
20x20kg
12x60kg
10x80kg PR
7x90kg PR
Veel power gekregen, rust heeft blijkbaar goed gedaan. Volgende keer ga ik voor de 100kg.

Quads parallel front squat
12x60kg
10x70kg
6x80kg
Weer moeite met gewicht houden en rug recht houden. Bij de laatste set schoot er bovenin mijn rug iets verkeerd. Dus maar mee gestopt.

BOR
12x60kg
10x70kg
4x85kg PR
Volgende keer maar beginnen met 70kg. Laatste set was wel een flinke sprong... dacht probeer het eens. Ik failde in de 5e set.

Leg curl
12x50kg
10x55kg
10x60kg PR

side cable raises
7x15kg (voorlangs) 7x15kg (achterlangs) PR
5x20kg (voorlangs) 5x20kg (achterlangs) PR
5x15kg (voorlangs) 5x15kg (achterlangs)
Heerlijk ff die zijkop aanpakken. Laatste set ging niet meer lekker doordat ik flinke last van die rug had na de front squat.

Upright row
12x40kg
9x50kg PR
Echt last van mijn rug, maar gestopt.

Wat kan een juiste ademhaling veel doen. Merk dat ik bij veel oefeningen zo gefocust ben dat ik vergeet goed uit te blazen. Bij een aantal oefeningen goed op gelet en dan gaat het zoveel eenvoudiger, je kunt veel meer kracht kwijt. Hier kan ik de komende tijd nog veel kracht bij winnen.

Flinke lading PRs. Wel een beetje verontrustend dat het bij de FrSQ ingeschoten is. Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is. Als je het gewicht nog niet onder controle hebt moet je voorzichtiger zijn en eerst maar met lichte gewichten stabieliteit kweken.

Sterke bench en bent overs, maar wat ik niet begrijp is dat je het jezelf zo moeilijk maakt met die front squat, doe toch de gewone squat en succes is verzekerd.
Maar...sterke training!

Lekkere training man.
Ik ga mezelf ook eens wat meer verdiepen achter de ademhaling.. ik weet dat het idd heeeel belangrijk is, maar heb net als jij, vaak dat ik vergeet er op te letten omdat ik zo gefocust ben!

is die zo hard bezig met krachtzetten :roflol: maar volgens mij heeft iedereen dat ( ik ook :o)

Flinke lading PRs. Wel een beetje verontrustend dat het bij de FrSQ ingeschoten is. Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is. Als je het gewicht nog niet onder controle hebt moet je voorzichtiger zijn en eerst maar met lichte gewichten stabieliteit kweken.
Thnx Paljas, het valt opzich wel mee, voelde meer aan of er iets opslot zat, niet echt een pijn... gewoon ff lastig. En de gewichten stellen echt niks voor. De back squat pak ik 130kg met een mooiere vorm dat wel.
Sterke bench en bent overs, maar wat ik niet begrijp is dat je het jezelf zo moeilijk maakt met die front squat, doe toch de gewone squat en succes is verzekerd.
Maar...sterke training!
Thnx DB, ik merk dat ik bij de bench en BOR nog veel vooruit kan gaan. Mijn volgende schema zal iets worden waar jij blij van zult worden... dan wil ik ook meer voor kracht gaan omdat ik de afgelopen maanden altijd hoog in de reps zit. Wil eens weten wat ik kan als ik voor de 5-3-1 reppers ga. Denk dat ik na een half jaartje weer trainen klaar ben voor het echte werk.
Oefeningen zullen dan uitsluitend compounds worden:
Bench/Incline
Squat
Deadlift/Rackpull
BOR/Pendlay
Mill press
Chins

De front squat zal dan verdwijnen. Die doe ik nu voornamelijk om de quads en de core aan te pakken.
Lekkere training man.
Ik ga mezelf ook eens wat meer verdiepen achter de ademhaling.. ik weet dat het idd heeeel belangrijk is, maar heb net als jij, vaak dat ik vergeet er op te letten omdat ik zo gefocust ben!
is die zo hard bezig met krachtzetten :roflol: maar volgens mij heeft iedereen dat ( ik ook :o)
Je vergeet het echt snel, je trainingsmaat kan je er wel steeds op wijzen, dat helpt.

lijkt wel een bevalling haha :D

Ff wegpuffen :D

Goede training maat;fr sq een stuk beter nu en een zeer goede BOR; wel lastig als je rug niet helemaal meewerkt, maar top gedaan.:D

sterke gewichten mc , vooral de bench . hoe gebeurde dat nou met de f-squat - je kon wel je training afmaken zag ik - gelukkig maar

Goede training maat;fr sq een stuk beter nu en een zeer goede BOR; wel lastig als je rug niet helemaal meewerkt, maar top gedaan.:D
Ik hou mijn hoofd hoger momenteel bij de front squat en dat helpt wel. Deze oefening is gewoon niet makkelijk en dat hoeft ook niet. Je lichaam moet precies zoals GS altijd zegt denken... WTF is dit nu weer?
Die BOR wil ik snel weer eens wat omhoog brengen want ik hield me daar de laatste tijd steeds een beetje in, waarom weet ik ook niet.
sterke gewichten mc , vooral de bench . hoe gebeurde dat nou met de f-squat - je kon wel je training afmaken zag ik - gelukkig maar
Met 7 reps 90 kg zal ik makkelijk 100kg aankunnen de volgende keer lijkt mij.
Bij de front deed ik niet eens iets geks, maar toen ik klaar was zat er iets opslot boven in mijn rug, niks ernstigs. Heb gisteren mijn vrouwtje een flink laten stampen op mijn rug :p en toen ging het meteen een stuk beter.

mooi , blessures kunnen we niet hebben in deze progressie-tijd

mooi , blessures kunnen we niet hebben in deze progressie-tijd
Zeker niet, heb net een blessure achter de rug. Ben erg gemotiveerd en maak gelukkig weer progressie. Zal ook wel met Rooke te maken hebben :D. Een spotter erbij is altijd beter om te maxen. Daarnaast ademhaling, kan het niet vaak genoeg zeggen. Met twee let je beide goed op de ademhaling en kun je beter je kracht kwijt.

ga nou maar snel je mandje in :D morgen moet er gelift worden.

Ey chick, wanneer begint je fullbody compound only schema nou eens?

Wordt hoog tijd vind je ook niet? Je bent er inmiddels toch wel klaar voor lijkt mij?

Zeker niet, heb net een blessure achter de rug. Ben erg gemotiveerd en maak gelukkig weer progressie. Zal ook wel met Rooke te maken hebben :D. Een spotter erbij is altijd beter om te maxen. Daarnaast ademhaling, kan het niet vaak genoeg zeggen. Met twee let je beide goed op de ademhaling en kun je beter je kracht kwijt.
+1 Spotter altijd beter, niet alleen bij max; kun je die laatste hh er uitpersen, daar trek je jezelf net mee over de grens. Bovendien als iemand ervoor gaat staan om je te helpen, is dat een extra verplichting er alles uit te halen wat er in zit.

idd mc tijd voor hardcore compounds fb only - hit it

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven