Dressed Black
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 34
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien beter hardcore compounds only in een split.

We zijn weer aardig reclame aan het maken voor onze eigen schema's he![]()

Ik wacht nog even. Mijn huidige fb schema heb ik helaas nog niet zo lang kunnen uitvoeren van wege een blessure aan mijn ribben. Daarnaast ben ik pas met Rooke aan het trainen en wil alle oefeningen nog eens samen goed doornemen eerdat we aan het echte zware werk beginnen. Ik wil halverwege april beginnen waarschijnlijk. Dan ben ik precies weer een half jaar aan het trainen (gaat snel zeg de tijdEy chick, wanneer begint je fullbody compound only schema nou eens?
Wordt hoog tijd vind je ook niet? Je bent er inmiddels toch wel klaar voor lijkt mij?
). Na dit half jaar eerst een balans opmaken en dan het nieuwe schema.
Helemaal mee eens, werkt gewoon erg motiverend.+1 Spotter altijd beter, niet alleen bij max; kun je die laatste hh er uitpersen, daar trek je jezelf net mee over de grens. Bovendien als iemand ervoor gaat staan om je te helpen, is dat een extra verplichting er alles uit te halen wat er in zit.
Hehehe, nog ff geduld.idd mc tijd voor hardcore compounds fb only - hit it
Het schema is nog niet volledig vorm gegeven echter alleen de oefeningen waaruit deze zal bestaan. Ik denk ook dat het een split compound schema gaat worden verdeelt over 2 of 3 dagen. Maar zoals bekend zullen de compounds veel spieren over het hele lichaam belasten dus een beetje fullbody is het dan ook weer.Misschien beter hardcore compounds only in een split.
Mooi zo

Hij heeft wel gelijk. Ik wil hoger in de setjes gaan en lager in de reps. Ik moet dan nog maar eens kijken of het mogelijk is om 4 zware compounds met eventueel 6 werksetjes uit te voeren.We zijn weer aardig reclame aan het maken voor onze eigen schema's he![]()
En uiteindelijk leren we allemaal op deze wijze weer van elkaar.Als dat niet zo moest zijn dan zouden we niet in onze eigen schema's geloven he!![]()
Ik denk dat 4 zware compounds en 6 setjes voor elk in één training teveel is, dan krijg je 24 zware sets in 1 training met als resultaat dat de laatste oefeningen niet met het volle pond uitgevoerd kunnen worden. Welk zijn trouwens de compounds die je voor ogen hebt?
FB2
Buik
hanging leg raise
20reps
15reps
Bb bench press
20x20kg
12x60kg
10x80kg PR
7x90kg PR
Veel power gekregen, rust heeft blijkbaar goed gedaan. Volgende keer ga ik voor de 100kg.
Quads parallel front squat
12x60kg
10x70kg
6x80kg
Weer moeite met gewicht houden en rug recht houden. Bij de laatste set schoot er bovenin mijn rug iets verkeerd. Dus maar mee gestopt.
BOR
12x60kg
10x70kg
4x85kg PR
Volgende keer maar beginnen met 70kg. Laatste set was wel een flinke sprong... dacht probeer het eens. Ik failde in de 5e set.
Leg curl
12x50kg
10x55kg
10x60kg PR
side cable raises
7x15kg (voorlangs) 7x15kg (achterlangs) PR
5x20kg (voorlangs) 5x20kg (achterlangs) PR
5x15kg (voorlangs) 5x15kg (achterlangs)
Heerlijk ff die zijkop aanpakken. Laatste set ging niet meer lekker doordat ik flinke last van die rug had na de front squat.
Upright row
12x40kg
9x50kg PR
Echt last van mijn rug, maar gestopt.
Wat kan een juiste ademhaling veel doen. Merk dat ik bij veel oefeningen zo gefocust ben dat ik vergeet goed uit te blazen. Bij een aantal oefeningen goed op gelet en dan gaat het zoveel eenvoudiger, je kunt veel meer kracht kwijt. Hier kan ik de komende tijd nog veel kracht bij winnen.

Had gisteren een overzicht gemaakt, check hieronder.Ik denk dat 4 zware compounds en 6 setjes voor elk in één training teveel is, dan krijg je 24 zware sets in 1 training met als resultaat dat de laatste oefeningen niet met het volle pond uitgevoerd kunnen worden. Welk zijn trouwens de compounds die je voor ogen hebt?
Thnx DB, ik merk dat ik bij de bench en BOR nog veel vooruit kan gaan. Mijn volgende schema zal iets worden waar jij blij van zult worden... dan wil ik ook meer voor kracht gaan omdat ik de afgelopen maanden altijd hoog in de reps zit. Wil eens weten wat ik kan als ik voor de 5-3-1 reppers ga. Denk dat ik na een half jaartje weer trainen klaar ben voor het echte werk.
Oefeningen zullen dan uitsluitend compounds worden:
Bench/Incline
Squat
Deadlift/Rackpull
BOR/Pendlay
Mill press
Chins
De front squat zal dan verdwijnen. Die doe ik nu voornamelijk om de quads en de core aan te pakken.
Moet nog eens goed kijken wat we samen willen, hebben nog ff tijd om na te denken.Kan ik me wel in vinden. Eerder 4 met 3 setjes of 2 met 6.
Nou ben benieuwd, zal zeker heftig schema zijn.
Ik merk wel verschil. Achterlangs voel ik de zijkop net iets beter. Maar doe ze beide (supersetje) om goed die schouders aan te pakken. Moet ook van die kokosnoten krijgenLekker veel PR's gezet deze training.
Ben benieuwd hoe die 100kg bench gaat volgende keer!
Merk je echt duidelijk verschil met die side raises; voorlangs of achterlangs?
En train je nou met Rooke? Mooi man, altijd goed een trainingsmaatje. Kapot maken die gast!
.Lekker veel PR's gezet deze training.
Ben benieuwd hoe die 100kg bench gaat volgende keer!
Merk je echt duidelijk verschil met die side raises; voorlangs of achterlangs?
En train je nou met Rooke? Mooi man, altijd goed een trainingsmaatje. Kapot maken die gast!
Ik doe men best... de afgelopen dagen heeft Rooke met flinke spierpijn rond gelopen, dus dat komt goed.

VergetenInderdaad, ik had dat gelezen maar was het vergeten. Ziet er goed uit!
was gisteren man. Je begint toch niet ... 
Je hoort het Rooke moet je kapot maken
. Thnx spank, voelde het ook goed aan mijn rug... spierpijn!
Thnx dumba, hou van lekker kleurenGoede training met rep PR's all over the place.
Volgende x gewoon de 20kg pakken...de 19 bestaat niet eens.![]()
.Thnx groteS... hehehe met cable zou een gedoe zijn, nee met ez bar.super-training Mc - vooral de sumo en de incline bb press , zeer goed , ik neem aan dat jij de overhead skulcruscher / standing frenchpress cable extenions niet met the rope doet![]()
Thnx db, hoop er nog veel te maken.

En voel het vandaag echt goed, die deads hebben mijn rug gesloopt en de borst staat ook goed op spanning. Thnx maat.