XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ben het er wel gedeeltelijk mee eens hoor maar,
IMO:
Een spier wordt groter, blijft gelijk, of hij krimpt. De vorm en definitie is al vastgesteld. Mensen die traine voor "Definitie" traine nog steeds voor massa maar dan op andere manier. omdat de oude manier niet meer werkt en meer rust nodig hebben (gewichten nemen toe, herstel loopt langzaam achter).

het klonk zo "8 reps voor massa en 15 reps voor definitie-achtig" wat je daar zei vond ik ;) dus drom reageerde ik zo.

• Topic Starter Topic Starter
Even een opzet voor het volgende schema na overleg met Rooke.
Ga het een High Set Low Rep schema noemen met alleen maar compounds.
Schema gaat er als volgt uitzien:

CP1
Squat
Bench
BOR

CP1A
Squat
Incline press
Pendlay

CP2
Deads
MP
Chin

CP2A
Rack pull
MP
Chin

Opbouw zal dan CP1/CP2/CP1A/CP2A worden.

Iedere oefening zal bestaan uit 6 werksets met een reprange van 5/3/1.
Dus de opbouw zal dan als volgt zijn: 5/5/5/3/3/1

Laatst bewerkt:
nice, 4 x per week? of begrijp ik t verkeerd

IMO:
Een spier wordt groter, blijft gelijk, of hij krimpt. De vorm en definitie is al vastgesteld. Mensen die traine voor "Definitie" traine nog steeds voor massa maar dan op andere manier. omdat de oude manier niet meer werkt en meer rust nodig hebben (gewichten nemen toe, herstel loopt langzaam achter).
Ik zal een voorbeeld geven met wat ik met definitie bedoel. Neem de schouders als voorbeeld. Met compounds train je de hele schouder en niet de koppen apart. Wanneer al deze koppen niet in balans met elkaar zijn komt de definitie niet mooi uit. Mooie volle koppen zijn goed zichtbaar en scheiden zich duidelijk van elkaar. Is je zijkop niet goed ontwikkeld dan is dit ten nadelen voor ook de overige koppen. Dus op dat moment leg je de nadruk op je zwakke plekken wat als gevolg heeft dat je meer aandacht in aparte spieren gaat steken, meer setjes en reps gaat maken.

Ik zal een voorbeeld geven met wat ik met definitie bedoel. Neem de schouders als voorbeeld. Met compounds train je de hele schouder en niet de koppen apart. Wanneer al deze koppen niet in balans met elkaar zijn komt de definitie niet mooi uit. Mooie volle koppen zijn goed zichtbaar en scheiden zich duidelijk van elkaar. Is je zijkop niet goed ontwikkeld dan is dit ten nadelen voor ook de overige koppen. Dus op dat moment leg je de nadruk op je zwakke plekken wat als gevolg heeft dat je meer aandacht in aparte spieren gaat steken, meer setjes en reps gaat maken.

ok, op die manier ben ik het 100% met je eens :)

is je nieuwe programma nu 2 of 4 x per week?

cheers

nice, 4 x per week? of begrijp ik t verkeerd
Nou ik wil het niet aan een week koppelen. In de praktijk zal het waarschijnlijk neerkomen op 3x per week. Je doet gewoon een training en voelt goed aan wanneer de volgende weer kan. Als je geen blessures hebt is 1/2 dagen genoeg als rust en anders neem je iets meer.

:coffee::popcorn::klink: Goed leesvoer.

haha, sorry 'bout that :D

Nou ik wil het niet aan een week koppelen. In de praktijk zal het waarschijnlijk neerkomen op 3x per week. Je doet gewoon een training en voelt goed aan wanneer de volgende weer kan. Als je geen blessures hebt is 1/2 dagen genoeg als rust en anders neem je iets meer.

een week heeft toch 12 dagen ??? :D

ga jij ook zo kapot chick :roflol:

Vandaag wel, kan bijna niet meer liggen op een bank omdat die te weinig steun geeft. Core is echt gesloopt, de rest ook trouwens :o. Moet nu op een stoel gaan zitten die goede steun geeft. Lekker hangen op de bank zit er niet in.

Ik ga je maar is volgen chick!

Je gaat er geen spijt van krijgen ;)

Het is een klein schema met grootse oefeningen; het ligt geheel aan de uitvoerder om hier (veel) winst uit te halen.
Ga ervoor, maar dan vol 100+% en dan is dit een superschema.:D

Ik ben benieuwd wat dit nieuwe programma gaat geven, succes voor jou en Rooke!

ik ook :D weet wel dat het bikkelend wordt , zoals het hoort. Trainingen met MC hebben enkel spierpijn opgeleverd dus dat zit wel goed.

Aan mij de eer de 1000ste post te plaatsen :D

Het is een klein schema met grootse oefeningen; het ligt geheel aan de uitvoerder om hier (veel) winst uit te halen.
Ga ervoor, maar dan vol 100+% en dan is dit een superschema.:D
Schema lijkt misschien klein maar weet nu al dat dit het zwaarste schema voor mij ooit gaat worden. Bij het huidige schema ben ik altijd blij dat ik na de 3 compounds aan het isolatie werk kan beginnen. Nu moeten we iedere compound oefening nog eens 3 extra werksets eraan vast knopen. Dat zal zwaar worden.

Wat je zegt is waar, een schema is maar een schema. Je moet het er zelf uit moeten halen.
Ik ben benieuwd wat dit nieuwe programma gaat geven, succes voor jou en Rooke!
Me 2

ik ook :D weet wel dat het bikkelend wordt , zoals het hoort. Trainingen met MC hebben enkel spierpijn opgeleverd dus dat zit wel goed.
Als je dat maar weet :D

Welkom, meteen een mooie binnenvaller :roflol:

Heb je uberhaubt wel verstand van schema's voor beginners die alleen op massa trainen en gevorderde die meer definitie willen?
Een begin schema is vaak een fullbody en veel compound werk omdat dat je de ruwe massa geeft. Om overtraining te voorkomen ga je niet al te hoog in de setjes zitten, maar wel goed intensief trainen.

Een gevorderde bb-er past vaak een split toe met meer setjes en dus ook langere trainingen om meer nadruk te leggen in de definitie. Dus eerst de klei op het frame en later kneden.

juist.

Alleen definitie is misschien niet de juiste woordkeuze.
Met definitie denk ik aan laag vet %, strepen, etc.
Maar ik snap wat je bedoelt, duidelijke uitleg. Je krijgt m'n goedkeuring ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven