AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
lekker doordacht schema - de opbouw van de reps is ook niet verkeerd , altijd effe een keertje toppen

ik mis eigenlijk 1 a 2 ass oef van bijv 2 * 8 reps

had ik ookal voorgesteld...maar als je je helemaal legtrekt op die compounds hoef je natuurlijk ook geen afmakertjes te doen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.003
juist.

Alleen definitie is misschien niet de juiste woordkeuze.
Met definitie denk ik aan laag vet %, strepen, etc.
Maar ik snap wat je bedoelt, duidelijke uitleg. Je krijgt m'n goedkeuring ;)
Thnx Loo, je hebt idd gelijk definitie heeft natuurlijk ook met vet% te maken. Ook daar zijn verschillende gedachten over hoe je dat het beste kan bereiken. Mijn eerste gedachten daarbij is dan toch wat hoger in de reps en setjes gaan zitten dan alleen maar je calorieen inname omlaag te brengen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit heb gecut.
lekker doordacht schema - de opbouw van de reps is ook niet verkeerd , altijd effe een keertje toppen

ik mis eigenlijk 1 a 2 ass oef van bijv 2 * 8 reps
Ik heb nog nooit gemaxt. Zo laag in de reps ook nog nooit gedaan dus ben erg benieuwd. Mijn lichaam zal wel een flinke shock krijgen en dat moet ook.

Wilde ff alleen maar een compound schema doen met veel setjes. Ass oefeningen erbij kost alleen maar meer tijd en energie.

ik deed pas geleden 5 * 5 + 2 ass-oef , was goed te doen hoor

soort van billstar GS>?

precies , maar het kan natuurlijk dat jullie zo kapot gaan dat je daar geen zin meer in hebt

• #1.007
Vergeet niet dat wij beiden nog niet op jou niveau zitten, wil overtraining voorkomen. 18 werksetjes is best veel op compounds, en vergeet niet de warmingup die erbij komt.

Momenteel doen we 6 oefeningen met 3 werksetjes (alleen de squat en calf zijn er 4). Dat komt dus neer op 18 werksetjes. Maar de helft bestaat momenteel uit ass oefeningen. Nu vallen die weg en blijft alleen maar het compound werk over. Dit alleen zal al een flinke belasting opleveren.

probeer met deze oef rond het uur te zitten , probeer eens een hoge intensiviteit in te voeren - zal lastig zijn want je bent met zijn tween

• #1.009
probeer met deze oef rond het uur te zitten , probeer eens een hoge intensiviteit in te voeren - zal lastig zijn want je bent met zijn tween
Helemaal mee eens. Rooke moet alleen goed aan zijn focus werken voor de set, dat kan nog wel eens lang duren. Je moet binnen 10sec jezelf helemaal kunnen klaar maken voor de set. Je afsluiten van je omgeving en focussen op het gewicht en de spieren die je wilt trainen. Dat vergt ervaring maar weet zeker dat het goed komt.

Even een opzet voor het volgende schema na overleg met Rooke.
Ga het een High Set Low Rep schema noemen met alleen maar compounds.
Schema gaat er als volgt uitzien:

CP1
Squat
Bench
BOR

CP1A
Squat
Incline press
Pendlay

CP2
Deads
MP
Chin

CP2A
Rack pull
MP
Chin

Opbouw zal dan CP1/CP2/CP1A/CP2A worden.

Iedere oefening zal bestaan uit 6 werksets met een reprange van 5/3/1.
Dus de opbouw zal dan als volgt zijn: 5/5/5/3/3/1

Programma ziet er goed uit, maar ik zou een paar sets doen in wat hogere rep range, zo heb je alles in 1 training.
Dus bijvoorbeeld:
1/3/4-6/4-6/7-8/10-15.
In omgekeerde pyramide dus, dat levert meer winst op omdat je fris bent bij de zwaarste gewichten. Met dit systeem kan je elke training blijven vooruitgang maken, zij het in de hoge rep range of in de lagere range. Met enkel kort en zwaar loop je al snel vast en moet je al gaan periodiseren om succesvol te blijven.
Opwarming van zo'n 4 sets om richting max gewicht te kunnen werken.
Met dit programma is trouwens 2 compounds het maximum imo omdat je anders voor de laatste compound geen energie meer overhoudt.

anders doe je inderdaad 30 setjes op compounds...dat is belachelijk :)... Omgekeerde pyramide lijkt me opzich wel wat maar jij zegt dat je die 4 warmups naar je max toe werkt en vervolgens 5 setjes afbouwen?

• #1.012
Wat jij zegt heb ik ook over na zitten denken, maar wil eens richting het powerliften gaan voor een korte periode. Een oude trainingsmaat van me heeft dit ooit eens gedaan en berensterk geworden. Zijn bench was eerst 100kg en wist deze op te voeren naar de 170kg. Weet niet of mij dit gaat lukken maar wil het gewoon eens proberen.

Misschien een idee om in de laatste fase van dit schema jou voorbeeld te proberen. Moeten we nog ff over nadenken, thnx voor je inbreng. :D

anders doe je inderdaad 30 setjes op compounds...dat is belachelijk :)... Omgekeerde pyramide lijkt me opzich wel wat maar jij zegt dat je die 4 warmups naar je max toe werkt en vervolgens 5 setjes afbouwen?

2 compounds per training moet het maximum zijn anders ga je gegarandeerd in overtraining, en al zeker als je met hoge intensiteit traint.
Stel dat je 1 rm op de bank 100 kg is dan werk je zo:
Warm up: 1 x 60 x 10/70 x 5/80 x 1.
Als je nog hoger gaat dan heb je nog een extra warm up nodig (of zelfs 2).
Set 1: 100 x 1.
set 2: ? x 3.
set 3: ? x 4-6.
set 4: ? x 4-6.
set 5: ? x 7-8.
set 6: ? x 10-12/15.

ik vind dan altijd het juiste gewicht kiezen vaak lastig , maar de omgekeerde pyramide-vorm is wel interressant

• #1.015
ik vind dan altijd het juiste gewicht kiezen vaak lastig , maar de omgekeerde pyramide-vorm is wel interressant
Zal de eerste keren zeker lastig zijn, maar dat is gewoon proberen en dan kom je erachter. Omgekeerde pyramide zal ook nog eens aan de orde komen.

ik heb het wel eens gedaan , alleen met minder zware gewichten - het zijn niet de sets van zwaar naar licht , maar juist de goeie gewichten kiezen t.a.v de warm-up die ik lastig vond

ik heb het wel eens gedaan , alleen met minder zware gewichten - het zijn niet de sets van zwaar naar licht , maar juist de goeie gewichten kiezen t.a.v de warm-up die ik lastig vond

Dat is toch enkel maar moeilijk in het begin, als je elke training opschrijft dan weet je toch wat je aankunt.

ja dat weet ik , maar dit is echt verleden-werk , dus dat weet ik echt niet meer - maar nogmaals , dit ga ik zeker weer eens proberen

• #1.019
2 compounds per training moet het maximum zijn anders ga je gegarandeerd in overtraining, en al zeker als je met hoge intensiteit traint.
Dit schema is zo opgezet dat je iedere training begint met of de squat of de deads. Daarna een press en een pull beweging, dan ben je in feite compleet. Deze combinatie is heel belangrijk in dit schema.

Intensiteit zal natuurlijk lager zijn dan mijn huidige trainingen daar ik momenteel bijna iedere set tot fail ga en in het compound schema dit de eerste sets echt niet de bedoeling is. Je bouwt in feite de training toe naar een max. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen daar jij meer PL bent dan BB.

Ga je niet nog even pecdecken met dumbbells er tussendoor doen???
Ik ben zeer benieuwd naar je progressie met je nieuwe schema.
Go for it.:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven