- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thnx Loo, je hebt idd gelijk definitie heeft natuurlijk ook met vet% te maken. Ook daar zijn verschillende gedachten over hoe je dat het beste kan bereiken. Mijn eerste gedachten daarbij is dan toch wat hoger in de reps en setjes gaan zitten dan alleen maar je calorieen inname omlaag te brengen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit heb gecut.juist.
Alleen definitie is misschien niet de juiste woordkeuze.
Met definitie denk ik aan laag vet %, strepen, etc.
Maar ik snap wat je bedoelt, duidelijke uitleg. Je krijgt m'n goedkeuring![]()
Ik heb nog nooit gemaxt. Zo laag in de reps ook nog nooit gedaan dus ben erg benieuwd. Mijn lichaam zal wel een flinke shock krijgen en dat moet ook.lekker doordacht schema - de opbouw van de reps is ook niet verkeerd , altijd effe een keertje toppen
ik mis eigenlijk 1 a 2 ass oef van bijv 2 * 8 reps
Helemaal mee eens. Rooke moet alleen goed aan zijn focus werken voor de set, dat kan nog wel eens lang duren. Je moet binnen 10sec jezelf helemaal kunnen klaar maken voor de set. Je afsluiten van je omgeving en focussen op het gewicht en de spieren die je wilt trainen. Dat vergt ervaring maar weet zeker dat het goed komt.probeer met deze oef rond het uur te zitten , probeer eens een hoge intensiviteit in te voeren - zal lastig zijn want je bent met zijn tween
Even een opzet voor het volgende schema na overleg met Rooke.
Ga het een High Set Low Rep schema noemen met alleen maar compounds.
Schema gaat er als volgt uitzien:
CP1
Squat
Bench
BOR
CP1A
Squat
Incline press
Pendlay
CP2
Deads
MP
Chin
CP2A
Rack pull
MP
Chin
Opbouw zal dan CP1/CP2/CP1A/CP2A worden.
Iedere oefening zal bestaan uit 6 werksets met een reprange van 5/3/1.
Dus de opbouw zal dan als volgt zijn: 5/5/5/3/3/1

anders doe je inderdaad 30 setjes op compounds...dat is belachelijk... Omgekeerde pyramide lijkt me opzich wel wat maar jij zegt dat je die 4 warmups naar je max toe werkt en vervolgens 5 setjes afbouwen?
Zal de eerste keren zeker lastig zijn, maar dat is gewoon proberen en dan kom je erachter. Omgekeerde pyramide zal ook nog eens aan de orde komen.ik vind dan altijd het juiste gewicht kiezen vaak lastig , maar de omgekeerde pyramide-vorm is wel interressant
ik heb het wel eens gedaan , alleen met minder zware gewichten - het zijn niet de sets van zwaar naar licht , maar juist de goeie gewichten kiezen t.a.v de warm-up die ik lastig vond
Dit schema is zo opgezet dat je iedere training begint met of de squat of de deads. Daarna een press en een pull beweging, dan ben je in feite compleet. Deze combinatie is heel belangrijk in dit schema.2 compounds per training moet het maximum zijn anders ga je gegarandeerd in overtraining, en al zeker als je met hoge intensiteit traint.