MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik heb geen seasons en ik vind maxen leuk. Plus je moet het leren. Van een maxje om de paar maanden ga je echt niet dood.

Deze mening deel ik, wat is er mis met af en toe je max testen?
Westside doet niet anders.

Ik doe het zelf ook, maar snap wel waarom sommige het dus niet doen.
Een 1RM doet namelijk voor de rest vrij weinig voor je op bevestiging van je kracht na.
Zelf heeft de psychologische waarde van een nieuwe 1RM wel veel effect op me vertrouwen in de lift.

Ik zou me meer zorgen maken om mensen die twee keer per week de helft van hun 5x5-sets grinden.

Een 1RM doet namelijk voor de rest vrij weinig voor je op bevestiging van je kracht na.
Zelf heeft de psychologische waarde van een nieuwe 1RM wel veel effect op me vertrouwen in de lift.

Dat niet iedereen het doet snap ik, maar een half jaar niet maxen lijkt me wel erg lang, in iedergeval persoonlijk lijkt me dat niks.
Ach zolang je estimated 1rm omhoog gaat zit je sowieso goed. Voor het dikgedrukte: grinden is ook een skill en van maxen wordt je ook gewoon sterker (http://westside-barbell.com/index.p...icles-published-in-2009/408-max-effort-method)

Maxen is cool!
Als het goed gaat. :D

t*ring ik heb weer een hoop gemist hier zie ik. Chick onderschat zijn vet %, kan niet meer zwaar squatten, heeft nog maar anderhalve hand. Never a full moment hier. :P

Maar serieus Chick, misschien eens wat minder Googlen op je pijntjes, nu zit je je alweer druk te maken over gebogen vingers, erfelijke varianten, f**k mijn leven!
Begint een beetje erg gefocust op je klachten te worden.

Ik heb een ganglion in mijn vinger, harde vochtbol, pijn met deadlift, so what. :rolleyes:

t*ring ik heb weer een hoop gemist hier zie ik. Chick onderschat zijn vet %, kan niet meer zwaar squatten, heeft nog maar anderhalve hand. Never a full moment hier. :P

Maar serieus Chick, misschien eens wat minder Googlen op je pijntjes, nu zit je je alweer druk te maken over gebogen vingers, erfelijke varianten, f**k mijn leven!
Begint een beetje erg gefocust op je klachten te worden.

Ik heb een ganglion in mijn vinger, harde vochtbol, pijn met deadlift, so what. :rolleyes:

Wel een goed punt hier... Weet je wat het is.. Als je denkt ergens last te hebben krijg je er vaak ook last

En pijntjes en blessures waar je soms omheen moet zijn part of the game

pieuw pieuw pieuw shots fired!

:popcorn:

Snif

Snif

Snif

Snif

Ik ruik zuuuuuuuuuuur

ho wtf is hier voor bom afgegaan

:popcorn::popcorn:

Rechtzaak? :P niks te doen zeker haha

d6EdD.gif

Je maxt toch z.g.a. elke training?

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.478
#Bench Press
70.5 x 7
77.5 x 7
84.5 x 7
91.5 x 7
98.5 x 7

#Deadlift
70 x 5
90 x 5
110 x 5
130 x 5
140 x 5

#Pull up
103 x 10
103 x 8
103 x 8

#Seated db press
20 x 8
30 x 8 PR
30 x 8 PR

#Dumbbell curl
18 x 8
22 x 8
22 x 8

#Swiss ball planks
1 x 75 75sec
1 x 60 75sec

Bench mega easy.
Deadlift de gewichten verder omhoog en voelde erg fijn, voel geen enkele beperking meer. :)
Verder hele training easy en over.

Een mega easy training is zonde van je tijd en inspanning man! ;-)
Waarom deed je niet meer of zwaarder op de bank?
Of hou jij je echt strikt aan je sets, reps en geprogrammeerde gewichten?
Wel cool dat het weer lekker gaat Mc.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.480
Een mega easy training is zonde van je tijd en inspanning man! ;-)
Waarom deed je niet meer of zwaarder op de bank?
Of hou jij je echt strikt aan je sets, reps en geprogrammeerde gewichten?
Wel cool dat het weer lekker gaat Mc.
Ik ben zo enorm opgelucht dat het bekken/onderrug probleem lijkt te zijn verholpen. Ook vandaag voelt het goed, beetje spierpijn maar verder niks. Eindelijk weer eens wat positiefs om naar uit te kijken.
Ik heb tijdje terug een stap terug gedaan omdat ik voorheen de gewrichten te snel had verhoogd en dus tegen een plateau aan liep. Alle reps en gewichten zijn inderdaad geprogrammeerd, dit ook om te voorkomen dat ik toch weer te zwaar ga. Dit geeft vertrouwen dat ik de volgende cycle weer een stapje zwaarder mag gaan. Met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook wel. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven