MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #10.641
Jij ook fijne avond, Chicka! Volgend jaar fris beginnen.

Bench is niks mis mee toch?
Fijne jaarwisseling!!

goede bench en een fijne jaarwisseling

Dank mannen. Beste wensen voor 2015.

#Overhead press
46 x 7
50 x 7
55 x 7
59 x 7
63.5 x 7

#Squat
90.5 x 7
99 x 7
108 x 7
117 x 7
126 x 7

#Slingshot bench press - 1.15 bi-acromion
110 x 8
120 x 8

Op slechte conditie na viel het niet tegen.

2015, het jaar dat de 200 squats je om de oren vliegen :D

• #10.643
Dat zeg ik ieder jaar en het lukt nooit, dus dit jaar voorspel ik helemaal niks. :D

• #10.645
Zal ook dit jaar lastig worden aangezien ik over een aantal maanden weer een tijdje ga cutten.

• #10.646
Kwam nog wat interessant leesvoer tegen over greep wijdte bij een bench press.
* The Affect of Grip Width on Bench Press Performance and Risk of Injury - [Link niet meer beschikbaar]
* Is your grip width destroying your shoulders? - http://www.explosivelyfit.com/Gripwidth.html

Mijn acromion wijdte is 52cm dus zou ik tot maximaal 78cm (ruimte tussen index vingers) mogen gaan.
Ik ben met mijn handen de afgelopen jaren steeds dichter bij elkaar gaan pressen.
Zit bij de slingshot op 58cm en bench press op 70cm, dus ruim <1,5 bi-acromion.

Lees tevens elders dat meer wijdte meer kracht zou kunnen genereren, ga eens wat experimenteren.

Niets nieuws toch? Behalve dat er concrete aanbevelingen worden gedaan over veilige gripbreedtes, maar ik vraag me af in hoeverre die opgaan als je je ellebogen tuckt. Die gast in dat pdfje doet het in ieder geval al niet goed.

Gewoon benchen

Belly bouncen ftw!

Kwam nog wat interessant leesvoer tegen over greep wijdte bij een bench press.
* The Affect of Grip Width on Bench Press Performance and Risk of Injury - [Link niet meer beschikbaar]
* Is your grip width destroying your shoulders? - http://www.explosivelyfit.com/Gripwidth.html

Mijn acromion wijdte is 52cm dus zou ik tot maximaal 78cm (ruimte tussen index vingers) mogen gaan.
Ik ben met mijn handen de afgelopen jaren steeds dichter bij elkaar gaan pressen.
Zit bij de slingshot op 58cm en bench press op 70cm, dus ruim <1,5 bi-acromion.

Lees tevens elders dat meer wijdte meer kracht zou kunnen genereren, ga eens wat experimenteren.

cliffs uit die artikelen ?

• #10.651
Niets nieuws toch? Behalve dat er concrete aanbevelingen worden gedaan over veilige gripbreedtes, maar ik vraag me af in hoeverre die opgaan als je je ellebogen tuckt. Die gast in dat pdfje doet het in ieder geval al niet goed.

Hoe wijd bench jij dan? Ga jij voorbij de 1.5 acromion of blijf je daar veel binnen?
Ik heb ook een artikel op t-nation gelezen waarin RAW powerlifters niet een geared bench techniek (extreem wijde grip) moeten nabootsen. Voorbij de 1.5 acromion RAW bench zou een schouder sloper zijn. Powerlifters tucken vrijwel altijd hun ellebogen.

dus schouderomtrek x 1.5 is max wijdte ?

dus schouderomtrek x 1.5 is max wijdte ?

nee 1,5x de bi acrinomian (hoop dat ik het goed schrijf) is de max wijdte.

als je je sleutelbeen volgt naar je schouder toe vind je bij je schouder een botje, de afstand tussen die 2 botjes is de bi acrinomian afstand (zal in de buurt van de 50cm liggen)

Max wijdte gemeten tussen je wijsvingers of wat?

Hoe wijd bench jij dan? Ga jij voorbij de 1.5 acromion of blijf je daar veel binnen? Ik heb ook een artikel op t-nation gelezen waarin RAW powerlifters niet een geared bench techniek (extreem wijde grip) moeten nabootsen. Voorbij de 1.5 acromion RAW bench zou een schouder sloper zijn. Powerlifters tucken vrijwel altijd hun ellebogen.

Tuurlijk tucken powerlifters, maar geldt die 1,5 x acromion ook voor hen? Heb het idee dat die info is voor mensen die uitwaaieren. Die gast op de foto in de pdf tuckt in ieder geval niet.

En verder is het toch allang bekend dat hoe breder je pakt, hoe slechter het is voor je schouders? Of misschien weet ik dat omdat ik schouderproblemen heb. Je wilt zo breed mogelijk pakken vanwege de kortere ROM, maar smal genoeg om blessures te voorkomen. Dat hangt van je bouw af.

Ik bench normaal met mijn pinkjes net binnen de ringen, zal eens kijken hoe dat zich verhoudt tot die 1,5 x acromion. Pak regelmatig ook nog 1 of 2 vingers smaller als mijn schouders moeilijk doen, maar da's duidelijk pittiger.

denk ook dat het met verdere lichaamsbouw te maken heeft.
iemand met monkey armen zou denk ik een wijdere grip kunnen nemen dan iemand met t-rex armpjes.

zelf zit ik iets over de 1,5 heen.

• #10.659
Max wijdte gemeten tussen je wijsvingers of wat?
Ja, indexvinger = wijsvinger.
Tuurlijk tucken powerlifters, maar geldt die 1,5 x acromion ook voor hen? Heb het idee dat die info is voor mensen die uitwaaieren. Die gast op de foto in de pdf tuckt in ieder geval niet.

En verder is het toch allang bekend dat hoe breder je pakt, hoe slechter het is voor je schouders? Of misschien weet ik dat omdat ik schouderproblemen heb. Je wilt zo breed mogelijk pakken vanwege de kortere ROM, maar smal genoeg om blessures te voorkomen. Dat hangt van je bouw af.

Ik bench normaal met mijn pinkjes net binnen de ringen, zal eens kijken hoe dat zich verhoudt tot die 1,5 x acromion. Pak regelmatig ook nog 1 of 2 vingers smaller als mijn schouders moeilijk doen, maar da's duidelijk pittiger.
Ik dacht dat het ook voor de tuck versie van de bench press geldt mits het RAW is.
Elbows out brengt je schouders altijd in een zwakke positie.

#Bench Press
71.5 x 7
80 x 7
87 x 7
95 x 7
103 x 7

#Deadlift
106 x 7
117.5 x 7
129 x 7
140.5 x 7
151.5 x 7

#Seated db press
22 x 8
28 x 8
28 x 8

#Hip bridge leg raise
1 x 10 sec
1 x 10 sec
1 x 10 sec

#Ab wheel (knee)
1 x 10
1 x 10

Heb wat geprobeerd maar 78cm (wijdere grip) vond ik niet fijn, minder sterk ook.
Iets smaller ben ik zelfs nog sterker, zal ook met de slingshot presses te maken hebben waarbij ik met mijn handen flink naar binnen ga.

als je ineens een andere grip probeert is het vrij logish dat je op die grip minder sterk bent.
ook aangezien je het niet gewend bent is het niet vreemd dat het niet fijn aanvoelt.

prima training, genoten van de 7 reps op de deadlift?:p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven