Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #10.761
gaat weer beter zie ik = mooi squat werk mc

Lekkere training, keep up da good work!
Thnx dudes!

Vandaag fysio geweest. Hij heeft een nieuwe dry needle techniek toegepast, had een intensieve vervolg cursus gedaan op dry needling. Ipv met een naald te prikken en te bewegen tot de triggerpoint los laat prikt hij nu meerdere punten aan en laat ze 20 minuten zitten zonder ermee te bewegen. Hij heeft alle punten aangeprikt waar spierknopen zaten bij de sportarts. Zat vol met naalden denk wel 20 stuks.
Voelde duidelijk veel spanning in mijn rechter psoas zitten maar ook in mijn linker kuit. Spanning vloeide langzaam weg, lekker.

#Standing long jumps
1 x 5 0,93m
1 x 5 1,4m
1 x 3 1,86m
1 x 2 2,1m
1 x 2 2,33m
1 x 2 2,33m

#Hang clean + jerk (2+1)
50
60
70
80
85

#Front squat
58 x 7
64 x 7
70.5 x 7
76.5 x 7
83 x 7 PR

#Dumbbell curl
20 x 8
20 x 8
20 x 8

#Side raise
10 x 8
12 x 8
14 x 8

#Bosu ball side planks
1 x 75 75sec

#Hip bridge leg raise
1 x 10 10sec
1 x 10 10sec
1 x 10 10sec

Was totaal niet explosief vandaag had veel moeite met de jumps en cleans.

Laatst bewerkt:
Goeie front squat bro !

een PR halen met je front squat op 46% van je squat max:roflol:

prima training, ga je de rehab/core training weer oppakken?
wel verstandig dat fysio en dry needling eens in de zoveel tijd te doen, denk dat bijna iedereen hier wel voordeel uit kan halen.

• #10.764
Mwoa het is een pr maar mijn fronts zijn weak. Heeft veel werk nodig.
een PR halen met je front squat op 46% van je squat max:roflol:

prima training, ga je de rehab/core training weer oppakken?
wel verstandig dat fysio en dry needling eens in de zoveel tijd te doen, denk dat bijna iedereen hier wel voordeel uit kan halen.
Hoezo vergelijk je een front squat met een back squat? Verder weet je toch dat ik nooit front squats heb gedaan. Ik vind ze niet zwaar voor mijn benen met dit gewicht maar de core is een anders verhaal.
Is verder niet 46% maar 60% van back squat.

Ik ben nooit gestopt met rehab core training, iedere training doe ik core oefeningen als ik er tijd voor heb.

Mwoa het is een pr maar mijn fronts zijn weak. Heeft veel werk nodig.

Hoezo vergelijk je een front squat met een back squat? Verder weet je toch dat ik nooit front squats heb gedaan. Ik vind ze niet zwaar voor mijn benen met dit gewicht maar de core is een anders verhaal.
Is verder niet 46% maar 60% van back squat.

Ik ben nooit gestopt met rehab core training, iedere training doe ik core oefeningen als ik er tijd voor heb.

ik rekende uit op 1RM. weet ik inderdaad wel, vond de verhouding grappig.
oh ok zo, viel mij gewoon niet op maar kwam doordat je het aan het eind van de training deed.

• #10.766
Heb de oh squat vervangen voor front squat. Beide oefeningen doe ik als core oefening.
Kijken of ik mijn core zo sterk krijg dat ik op 80% uitkom.

zow flink program aan behandelingen en preventie...
ben benieuwd!

• #10.768
zow flink program aan behandelingen en preventie...
ben benieuwd!

Ik had vandaag niet verwacht dat hij alles wilde prikken waar de sportmasseuse spierkopen voelde. Ik ging eigenlijk voor de psoas naar de fysio. Hij kwam met het verhaal dat al deze knopen verband met elkaar kunnen hebben (fascia systeem) vandaar dat hij ze allemaal wilde aanpakken.

Nu even behandel rust, pas 10 februari naar chiro.

je hebt toch zonder pijn kunnen curlen :thumbs:

• #10.770
Ja klopt, ben je nu je 20 euro kwijt? :(
Eerste reps waren wat gevoelig maar verdween daarna, elleboog had wat smering nodig zeg maar. :D

Ik had vandaag niet verwacht dat hij alles wilde prikken waar de sportmasseuse spierkopen voelde. Ik ging eigenlijk voor de psoas naar de fysio. Hij kwam met het verhaal dat al deze knopen verband met elkaar kunnen hebben (fascia systeem) vandaar dat hij ze allemaal wilde aanpakken.

Nu even behandel rust, pas 10 februari naar chiro.
Momenteel is er in ons vak heel veel onderzoek naar de verdere werking van fascia systemen, erg interessante materie. Dr Stecco (italiaan) heeft daar zeer mooie dingen over te melden. Door myofasciaal te behandelen (dry needling, of een soort hybride accupunctuur/dry needling vorm als wat hij nu bij je gedaan had) scheelt het ook weer een hoop kraak werk vaak. Sommige blokkades blijken dan helemaal geen blokkade te zijn.

Wat weten we eigenlijk nog een hoop niet. :D

• #10.774
Momenteel is er in ons vak heel veel onderzoek naar de verdere werking van fascia systemen, erg interessante materie. Dr Stecco (italiaan) heeft daar zeer mooie dingen over te melden. Door myofasciaal te behandelen (dry needling, of een soort hybride accupunctuur/dry needling vorm als wat hij nu bij je gedaan had) scheelt het ook weer een hoop kraak werk vaak. Sommige blokkades blijken dan helemaal geen blokkade te zijn.

Wat weten we eigenlijk nog een hoop niet. :D
Ik voel nog wel een restje spanning. Rekken verlicht wel dus zal misschien nog wel vanzelf verdwijnen.

#Bench Press
73.5 x 7
81 x 7
89 x 7
97 x 7
105 x 7 PR

#Deadlift
110 x 7
122.5 x 7
134 x 7
146 x 7
158 x 7

#Pull up
104 x 8
104 x 8

#Seated db press
26 x 8
28 x 8
28 x 8

Kom er vandaag achter dat de bar waar ik voorheen mee trainde 3kg lichter is (17kg) :o
Schijven zijn dan wel over het algemeen wat zwaarder 0,5kg tot 0,9kg per schijf.
Ik druk nu dus eigenlijk weer pr's want bar waar ik nu mee train weegt wel 20kg. :D

Deads waren easy.

heerlijk zulke ongekalibreerde barren en schijven ;)

feli met je pr

goede benchpress.

dus dat betekend dat al je PR's 3kg minder zijn?
dan heb ik je ingehaald op de squat:p:)

• #10.777
Laatst bewerkt:
Ik voel nog wel een restje spanning. Rekken verlicht wel dus zal misschien nog wel vanzelf verdwijnen.

#Bench Press
73.5 x 7
81 x 7
89 x 7
97 x 7
105 x 7 PR

#Deadlift
110 x 7
122.5 x 7
134 x 7
146 x 7
158 x 7

#Pull up
104 x 8
104 x 8

#Seated db press
26 x 8
28 x 8
28 x 8

Kom er vandaag achter dat de bar waar ik voorheen mee trainde 3kg lichter is (17kg) :o
Schijven zijn dan wel over het algemeen wat zwaarder 0,5kg tot 0,9kg per schijf.
Ik druk nu dus eigenlijk weer pr's want bar waar ik nu mee train weegt wel 20kg. :D

Deads waren easy.
Rekken en wat foamrollen of zo idd.

• #10.779
Rekken en wat foamrollen of zo idd.

Gisteren twee monsters van gasten geholpen bij de squat. Een gast ken ik al een tijdje en zit hem te porren om eens strongman te gaan doen bij mij. Zijn fysiek is daar echt voor gemaakt soort Brian Shaw postuur.

Die andere was zijn broer (iets kleiner) en bleek dat hij bij jou onder behandeling is geweest met dacht ik zijn knieën. Hij had extreem veel last van een buttwink.

• #10.780
#Overhead press
48.5 x 5
54 x 5
59 x 5
65 x 5
70 x 3

#Squat
100 x 5
111 x 5
121.5 x 5
132.5 x 5
143 x 2

Het was vandaag janken. Familie is weer ziek. Ik snotter wel wat en ben erg futloos maar verder niks.
Ik weiger deze cycle weer opnieuw te doen dus ga gewoon door.

Ondanks waardeloze training filmpje gemaakt van mijn standing incline presses :D en squats (voor het eerst van de zijkant op film).

http://youtu.be/0omVwPut3tc

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven