XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Sexy filmpje ;)

goede arch op de standing incline presses.

valt me op dat je die vrij breedt pakt, hierdoor komt hij ook moeilijker van je borst af. misschien als je het wat smaller beetpakt kun je onderin meer snelheid hebben en hoef je ook niet zo achterover te leunen om te kunnen pressen

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.783
Dit vind jij al sexy? Zal de volgende keer mijn strakke broekje aantrekken. ;)
goede arch op de standing incline presses.

valt me op dat je die vrij breedt pakt, hierdoor komt hij ook moeilijker van je borst af. misschien als je het wat smaller beetpakt kun je onderin meer snelheid hebben en hoef je ook niet zo achterover te leunen om te kunnen pressen
Die arch kan nog wel wat extremer. Ik kick op een ultra arch press. :cool:
Ik heb er geen probleem mee zolang ik er maar geen push press van maak. Het trainen van een oh press met arch is gunstig voor een loglift omdat de dikte van een boom je al in deze positie plaatst.
Kijk naar de gewichthef press van vroeger, die gasten waren daar meester in.
Dit vind ik zo'n meesterlijke press 230kg. :bow:
http://www.youtube.com/watch?v=QTYyi-AnWhY

Ik hanteer grip duimlengte van glad af, niet erg breed imo.
Geen squat nazzi's hier over diepte?

de squats waren toch goed diep - of zit ik naar een verkeerd filmpje te kijken

Die press gaat echt helemaal nergens over man :roflol: Totaal geen spanning op je lijf en die hyperextension is lekker
om binnen de kortste keren weer iets aan je rug te krijgen als je dat zo altijd blijft doen. Ik leg nu alvast 10eur in :p

Squat zag er wel ok uit. Maar waarom blijf je krom staan als je rechtop komt?

• #10.786
de squats waren toch goed diep - of zit ik naar een verkeerd filmpje te kijken
Dat dacht ik ook maar kreeg wel eens de opmerking dat deze twijfelachtig zou zijn. Wanneer ik film van voorkant of achterzijde krijg je een ander beeld.

Die press gaat echt helemaal nergens over man :roflol: Totaal geen spanning op je lijf en die hyperextension is lekker
om binnen de kortste keren weer iets aan je rug te krijgen als je dat zo altijd blijft doen. Ik leg nu alvast 10eur in :p

Squat zag er wel ok uit. Maar waarom blijf je krom staan als je rechtop komt?
Ik begrijp dat het in jouw ogen zo overkomt. Geen spanning op je lijf bij een OH press? Je zou je handen eens op mijn billen of core moeten leggen. :eyebrow:

Low bar.

lol noem je dat een standing incline press

lean back nikka

En waarom laat je je barbell niet tot op je schouders komen? Nu trim je telkens wel wat centimeters van je ROM.

En waarom laat je je barbell niet tot op je schouders komen? Nu trim je telkens wel wat centimeters van je ROM.

want meer rom is per definitie beter in wat voor kutte positie het je ook brengt

brb back flips doen tijdens strict press en elbows maximaal flaren en bar op mn nek touchen voor maximale rom in de pecs

want meer rom is per definitie beter in wat voor kutte positie het je ook brengt

brb back flips doen tijdens strict press en elbows maximaal flaren en bar op mn nek touchen voor maximale rom in de pecs

Neen. Want in dit geval zorgt het voor een betere press positie omdat je je ellebogen beter onder de bar
kunt zetten en je rechter gaat pressen

Ja bij jou omdat jij gewoon gebouwd bent om te pressen :roflol:. Dat betekent niet dat dat voor iedereen geldt

Ja bij jou omdat jij gewoon gebouwd bent om te pressen :roflol:. Dat betekent niet dat dat voor iedereen geldt

Blijft toch idem. Net zoals bij benchen moet je je lats squeezen en je elbows tucken. Dan kom je sowieso al lager in the bottom positie bij het pressen

Lager ja, niet per definitie op je borst.

---------- Toegevoegd om 13:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:48 ----------

Het is voor mij anatomisch niet eens mogelijk om mn ellebogen onder de bar te krijgen met de bar op mn borst

het lukt me wel eens perongeluk door er een false grip verkapte french press van te maken tho

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

Sterker nog, door te zeggen dat je met de bar op je borst en ellebogen onder de bar moet beginnen moedig je aan wat jij juist zegt dat verkeerd is, namelijk achterover leunen.

Ik press altijd met false grip. En mijn bar ligt dan gewoon op mijn front delts. Ik press ook altijd paused dus.

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

En nope. Ik heb zelden een lean back. Gewoon omdat ik niet enkel mijn glutes opspan, maar ook quad dominant press

brb de volgende keer als robke een deadlift filmpje post de anatomische verschillen negeren en zeggen dat hij het heeeelemaal verkeerd doet

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

je handicapt jezelf echt vrij hard zowel in je ontwikkeling van trainingskennis als je progressie als je niet erkent dat juiste/veilige/efficiente techniek nogal afhankelijk is van bouw en daar niet over nadenkt imo

• #10.796
lol noem je dat een standing incline press

lean back nikka
Ik zal binnenkort eens een epic grind lean back press filmen bro!
Al is het alleen maar om Robke te dissen.
Ik had verwacht dat jij toch wel kon inschatten dat dit full rom is. Dit is kijkhoogte voor jou namelijk.

brb de volgende keer als robke een deadlift filmpje post de anatomische verschillen negeren en zeggen dat hij het heeeelemaal verkeerd doet

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

je handicapt jezelf echt vrij hard zowel in je ontwikkeling van trainingskennis als je progressie als je niet erkent dat juiste/veilige/efficiente techniek nogal afhankelijk is van bouw en daar niet over nadenkt imo

Volgens chick heeft hij noch T-rex, noch monkey arms toch. Was toch 1 op 1 verhouding ofzo? Dus wie zegt
dat hij dat niet kan?

En nu kan je opperen dat je bouw ermee te maken heeft, maar dat was gewoon helemaal geen mooie press.
Maakt niet uit hoe je ingedeeld bent. Daar kan nog een pak meer uit techniek gehaald worden.

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

Lees even langs de schema's en reclame door. Staan best wel een paar goede pointers tussen

http://www.t-nation.com/training/5-tips-for-a-bigger-badder-overhead-press

http://www.t-nation.com/training/nailing-the-overhead-press

een mooie strict press bestaat zonder verdere definitie van 'mooi' niet buitenom archaische olympic lifting context want er zijn geen technische regels voor tenzij je hem letterlijk wilt beoordelen op basis van esthetica

jouw definitie van een mooie strict press lijkt te zijn de uitvoering die het meeste lijkt op hoe jij het doet of op hoe jij het zou moeten doen volgens jezelf

• #10.799
een mooie strict press bestaat zonder verdere definitie van 'mooi' niet buitenom archaische olympic lifting context want er zijn geen technische regels voor tenzij je hem letterlijk wilt beoordelen op basis van esthetica

jouw definitie van een mooie strict press lijkt te zijn de uitvoering die het meeste lijkt op hoe jij het doet of op hoe jij het zou moeten doen volgens jezelf
+++ best heel erg veel.

Robke als het nog niet duidelijk was, ik press bewust met een arch. Deze was niet eens zo extreem.
Leg mij eens uit hoe ik zo'n boom zonder arch zou moeten doen?

http://www.youtube.com/watch?v=TBRG0cVqkTY&spfreload=10

Edit: oh ja ik heb duidelijk monkey arms. 2m bij 1.94.

Tja. Imo heeft het niet zoveel nut om zoveel te archen. Zelfs niet voor een boom. Als je het gewicht met een mooie
rechte press omhoog krijg, krijg je nadien ook wel meer gewicht met een arch op je boom omhoog.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven