MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #10.841
Kreeg trouwens zojuist nog een karma berichtje van een belgische vriend en die stelde dat de arch press van Kleurplaat tot gevolg heeft dat zijn core hierdoor steeds zwakker zal worden. Wat vinden jullie hiervan?

Thnx :kiss:
Canditotraining had laatst een mooi filmpje over deadlift stance, daardoor ben ik nu iets smaller gaan staan waardoor ik mijn armen beter kan locken. Bij je filmpje van voren kan je goed zien dat jouw benen je armen ook in de weg zitten, waardoor je je ene arm niet lekker doortrekt soms en je knieën naar binnen moeten komen. Misschien eens iets om te proberen?

---------- Toegevoegd om 23:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:21 ----------

Als je Sanca zijn MRI uitslag had gezien had je deze post niet geplaatst. :D
Het is niet iets waar ik last van heb maar het kan zijn dat het me beperkt.
Heb even naar mijn grote voorbeelden gekeken en die hanteren ook een vergelijkbare voeten stand, misschien inderdaad iets naar binnen.
Wat ectoforce aangeeft is hipdrive essentieel en die wil ik maximaal benutten.
Misschien is het iets verder naar buiten plaatsen van mijn handen een oplossing. Deadlift van Gerrit Badenhorst vind ik een erg mooie lift.

http://youtu.be/RWzl5egdE68?t=41m46s

Die MRI scan heb ik gemist blijkbaar. :o

Alleen hoe smaller je staat hoe minder je met hipdrive kan doen.
Heb het idee dat ik de hipdrive nog wat harder moet inzetten wanneer ik naar de zijkant van mijn deads kijk.
Ja was niet allout. Heup deed niet vervelend dus binnenkort wat zwaarder.
Goeie dead en lekkere PR kerel

En :roflol: @ plaatje... vergelijk jij jezelf daar nou mee? :roflol: Een zware single is dat zeker? En met een log tov jouw setje met 70kg?
Thnx bro.

Maar wat is nu erger in jouw ogen? Zo'n arch op een zware single of op reps?
Haha, nog zo iemand die zijn eigen plates meeneemt naar de gym, want ik ga er vanuit die schijven bij f4f niet <2,5 kg gaan.
Lekkere progressie op de main lifts trouwens.
Ja ik heb kleine schijfjes in mijn tas zitten.
Progressie op de main lifts is er helaas nauwelijks met al die tegenvallers. Mijn deadlift bijvoorbeeld heeft sinds 2010 geen progressie meer gezien.

Het is niet dat een arch erg is, je moet het gewoon niet heel de tijd doen imo. En het zeker niet 'oefenen'.
Als je 90kg recht kan pressen, kan je 95 a 100 met een arch. Hands down. Daar hoef je je arch niet voor
te oefenen.

Of archen tijdens het pressen je core niet steviger maakt? Geen idee. Maar ik heb wel al eens mijn aanhechting
van mijn buikspieren rondom mijn ribben overbelast met MP's :p

• #10.843
Het is niet dat een arch erg is, je moet het gewoon niet heel de tijd doen imo. En het zeker niet 'oefenen'.
Als je 90kg recht kan pressen, kan je 95 a 100 met een arch. Hands down. Daar hoef je je arch niet voor
te oefenen.

Laat ik het eens anders stellen. Je kunt low bar squatten en high bar squatten. Ik persoonlijk ben er geen voorstander van om high/low bar op regelmatige basis af te wisselen. Ik weet dat er sporters zijn die dit zonder probleem kunnen combineren maar dit komt mijn squat techniek niet ten goede. Ik moet kiezen, of high bar of low bar en me daaraan houden.

Of archen tijdens het pressen je core niet steviger maakt? Geen idee. Maar ik heb wel al eens mijn aanhechting
van mijn buikspieren rondom mijn ribben overbelast met MP's :p
De stelling was juist andersom. Die was dat archen tijdens presses je core zwakker zou maken.
Ik ben benieuwd of iemand daar een antwoord op heeft.

Ligt er een beetje aan hoe je sterk definieert imo. Extreem rechtop kunnen blijven onder stress kan je zien als sterk, maar achterover leunen en daarvan zonder problemen recoveren ook.

Een beetje vergelijkbaar hoe iemand die keihard een 200kg deadlift van de grond beest met behoud van rechte rug en iemand die een 200kg deadlift round back stifflegt en zonder problem lockt allebei een sterke rug hebben alleen op een andere manier.

De twee verschillende (stabiliserend en als mover) manieren van gebruik hebben ongetwijfeld wel carryover naar elkaar.

Kreeg trouwens zojuist nog een karma berichtje van een belgische vriend en die stelde dat de arch press van Kleurplaat tot gevolg heeft dat zijn core hierdoor steeds zwakker zal worden. Wat vinden jullie hiervan?

Thnx :kiss:

Het is niet iets waar ik last van heb maar het kan zijn dat het me beperkt.
Heb even naar mijn grote voorbeelden gekeken en die hanteren ook een vergelijkbare voeten stand, misschien inderdaad iets naar binnen.
Wat ectoforce aangeeft is hipdrive essentieel en die wil ik maximaal benutten.
Misschien is het iets verder naar buiten plaatsen van mijn handen een oplossing. Deadlift van Gerrit Badenhorst vind ik een erg mooie lift.

http://youtu.be/RWzl5egdE68?t=41m46s

Die MRI scan heb ik gemist blijkbaar. :o

Heb het idee dat ik de hipdrive nog wat harder moet inzetten wanneer ik naar de zijkant van mijn deads kijk.

Ja was niet allout. Heup deed niet vervelend dus binnenkort wat zwaarder.

Thnx bro.

Maar wat is nu erger in jouw ogen? Zo'n arch op een zware single of op reps?

Ja ik heb kleine schijfjes in mijn tas zitten.
Progressie op de main lifts is er helaas nauwelijks met al die tegenvallers. Mijn deadlift bijvoorbeeld heeft sinds 2010 geen progressie meer gezien.
Dit filmpje Chick: http://youtu.be/gITRU1hsKMU
Filmpje zegt ook niet, ga smaller staan, maar geeft veel verschillende voorbeelden. Leuk om eens te kijken en heeft toevallig bij mij mijn stance een duimlengte naar binnen gebracht. Voelde direct veel strakker aan voor mij, miste net 215 deadlift @86kg bw eerste keer dat ik zo ging liften. :D

---------- Toegevoegd om 07:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:05 ----------

Ligt er een beetje aan hoe je sterk definieert imo. Extreem rechtop kunnen blijven onder stress kan je zien als sterk, maar achterover leunen en daarvan zonder problemen recoveren ook.

Een beetje vergelijkbaar hoe iemand die keihard een 200kg deadlift van de grond beest met behoud van rechte rug en iemand die een 200kg deadlift round back stifflegt en zonder problem lockt allebei een sterke rug hebben alleen op een andere manier.

De twee verschillende (stabiliserend en als mover) manieren van gebruik hebben ongetwijfeld wel carryover naar elkaar.
Met een sterke arch (lordose) haal je veel stabiliteit door je facet gewrichten in hun maximale strek positie te zetten. Aan jullie dan de inschatting of het beter is "in je spieren" te hangen of in je gewrichtjes. Ik zou de arch niet teveel overdrijven, of maak op voorhand vast een afspraak bij me. :D
Met die arch ben je wel sterker in absolute zin, daar ben ik wel van overtuigd.

Vraag me toch ernstig af in hoeverre het nu daadwerkelijk erg is om altijd met een lichte arch te pressen en dan op de echt zware lifts (dus misschien één keer in de twee weken, misschien zelfs langer) wel wat forser te archen. Dat je het niet iedere dag moet doen lijkt me duidelijk.

• #10.847
Zal een kijken wat ik met voeten stand kan doen.

#Overhead press
52 x 3
57.5 x 3
63 x 3
67.5 x 3 - film
74.5 x 3 - film

#Squat
107 x 3
118.5 x 3
130 x 3
141.5 x 3 - film
152.5 x 3 - film

#Slingshot bench press
100 x 8
110 x 8
110 x 8

#Leg extension
110 x 8
110 x 8
110 x 8

#leg curl
54 x 8
73 x 8
73 x 8

#Side planks
1 x 90 sec

Leg curl doe ik nooit meer, meteen last van mijn been. Kut oefening.
Verder nice train. Laatste set squat vergeten klemmen te plaatsen. Rechterkan kwamen de schijven wat los omdat ik wat idioot deed bij de setup. Werd een beetje akward squatten qua balans. :o

---------- Toegevoegd om 17:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:08 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=OeSHOC-JZ0s&spfreload=10

Ik vind die squat er eerlijk gezegd maar ongemakkelijk uit zien.

Vind die squat wel oké, maar het is duidelijk vrij zwaar voor je en je maakt een kleine goodmorning. Kun je trouwens niet rechter staan voor je begint, en dus ook rechter op blijven tijdens de descent?

Vind die OH press er ongemakkelijker uitzien eigenlijk. Waarom zoveel arch op reps?

Omdat hij hem anders niet gelocked krijgt. Dat is vrij duidelijk.

• #10.852
Ik vind die squat er eerlijk gezegd maar ongemakkelijk uit zien.
Dat komt omdat het ook redelijk ongemakkelijk was.
Vind die squat wel oké, maar het is duidelijk vrij zwaar voor je en je maakt een kleine goodmorning. Kun je trouwens niet rechter staan voor je begint, en dus ook rechter op blijven tijdens de descent?
Bij de laatste set wel wat last van. Kwam zoals ik aangaf omdat de schijven aan de rechterzijde 10cm waren verschoven. Was echt zwaar om te compenseren. Klemmen vergeten. :o

Nee rechter kan ik niet staan. Is het nu een probleem dan?
Vind die OH press er ongemakkelijker uitzien eigenlijk. Waarom zoveel arch op reps?
Ook die waren ongemakkelijk. Ik arch op alle reps.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goed bezig :thumbs:

Nee rechter kan ik niet staan. Is het nu een probleem dan?

Geen probleem, maar alles wat je kunt doen om rechter op te blijven is goed IMO.

Waarom is dit zo zwaar als je 1RM 180 (185?) is? Of was dat voor je 'pauze' waarin je je liet behandelen?

• #10.855

Goed bezig :thumbs:
Thnx. Kom ik al in de buurt?

Geen probleem, maar alles wat je kunt doen om rechter op te blijven is goed IMO.

Waarom is dit zo zwaar als je 1RM 180 (185?) is? Of was dat voor je 'pauze' waarin je je liet behandelen?
Dat was inderdaad voor mijn 'pauze'.
Heeft met de zoveelste terugval te maken. Ben er onlangs pas achter gekomen dat de psoas de boosdoener was. Wel goed nieuws dat ik sinds vandaag tijdens het rekken vrij eenvoudig mijn rechter knie op de grond kan zetten. Mijn problematische psoas is nu net zo 'lening' als de andere gezonde spier. Spanning is ook minder in mijn bil.

Daarnaast ben ik paar keer ziek geworden en ook daar weer een terugval. Vorige week ook een problematische squat dag waarin ik met idioot veel moeite 2x142kg haalde. Ik had eigenlijk een stap terug moeten nemen maar ik trek die irritante terugval niet meer dus druk eigenwijs door. Vandaar dat het nu zo moeizaam ging.

Ik verhoog de volgende cycle gewoon wat minder dan ik van plan was en dan trekt het weer bij.

Iets van appelen en peren

• #10.857
Welke appelen en welke peren?

Log press is wel heel wat anders weer dan met een halter.

Probeer nou eens thumbless te mp'en en die ellebogen en lats dr meer in de duwen chickie...je zal zie dat je makkelijker presst..give it a try..:)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven