XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik neem aan het compoundschema, daar hij nog beginner is en eigelijk niets heeft aan isolatie

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.122
Ik kan zeggen dat ik een tijd terug niet klaar was voor dit schema. Onderschat het niet en denken dat het voor beginners is. Je belast iedere training vrijwel alle spieren. Overbelasting ligt dan op de loer.

Ik kan zeggen dat ik een tijd terug niet klaar was voor dit schema. Onderschat het niet en denken dat het voor beginners is. Je belast iedere training vrijwel alle spieren. Overbelasting ligt dan op de loer.
Ik zeg niet dat het ideaal is voor beginners, ik zeg dat het beter is voor hem want aan isolatie heb je al helemaal niets als beginner, hij zou dit schema aankunnen mits hij de intensiteit aanpast aan zijn niveau natuurlijk.

Ik zeg niet dat het ideaal is voor beginners, ik zeg dat het beter is voor hem want aan isolatie heb je al helemaal niets als beginner, hij zou dit schema aankunnen mits hij de intensiteit aanpast aan zijn niveau natuurlijk.

Vergt wel flink wat kennis. :p
Dus Critmonster: learn and learn and learn!

• #1.127
Dit schema met 5x5 toepassen kan idd wel, maar als hij net als mij alleen op kracht wilt gaan trainen moet je denk ik toch wat verder zijn.

Nu ik bijna weer een half jaar bezig ben met bodybuilding is het tijd om eens een balans op te maken.

Een half jaar geleden zag mijn lichaam er vreselijk uit. Alle spiermassa waar ik jarenlang keihard voor had getraind was als sneeuw voor de zon verdwenen. Te lang had ik niets meer gedaan. Wat is bodybuilding toch een ondankbare sport. 20 oktober 2008 had ik er genoeg van en ben ik weer aan het ijzer gegaan :D.

Gelukkig zijn die jaren sport die ik voorheen deed niet voor niets geweest. Afgezien van de kennis die je hebt opgedaan herpakt je lichaam zich weer heel snel (spiergeheugen). De eerste 3 maanden heb ik heel veel massa terug gewonnen. In totaal 11kg zwaarder geworden en van 88kg naar 99kg gegaan. Hiervan was 8,6kg VVM dus de vet toename is beperkt gebleven.

Vrienden en collega’s die mij niet kennen van mijn bodybuilding periode keken hun ogen uit. Wisten helemaal niet dat je in zo’n korte tijd weer groot kon worden. Mooie complimenten gekregen en daar doe je het toch deels voor :D.

De laatste maanden gaat het wat lastiger en ben ik bij een drempel aangekomen. Ik blijf op 102kg steken. Dus tijd voor iets anders. Ik ga een intensiever schema volgen waarbij de reprange aanzienlijk omlaag gaat. Dit schema zal uitsluitend uit de grote compounds bestaan.

CP1
Squat
Bench
BOR

CP1A
Squat
Incline press
Pendlay

CP2
Deads
MP
Chin

CP2A
Rack pull
MP
Chin

Opbouw zal dan CP1/CP2/CP1A/CP2A worden.
Reprange 5/1

Nu de krachtstats die ik heb weten te verbeteren sinds ik weer ben begonnen.
Helaas zijn mijn eerste trainingen hier niet terug te vinden maar deze eerste trainingen heb ik op papier staan. Ik zal me beperken tot de grote compounds.

Squat
Oktober 2008: 6x70kg (quaters)
Maart 2009: 5x130kg (parallel)
Bench
Oktober 2008: 6x50kg
Maart 2009: 4x100kg
Incline press
Oktober 2008: 8x40kg
Maart 2009: 4x85kg
BOR
Oktober 2008: 6x50kg
Maart 2009: 4x85kg
Deadlift
December 2008: 12x60kg
Maart 2009: 5x140kg
Front squat
Januari 2009: 6x65kg
Maart 2009: 6x80kg
MP
Januari 2009: 6x35kg
April 2009: 6x50kg

Ik hoop de komende tijd qua kracht flinke sprongen te maken. Eerst de deload afmaken en daarna vol knallen!!! :hedbang:

je hebt idd grote stappen gemaakt mc - vasthouden dit niveau + de variatie in trainingen houden , dat is belangrijk - houdt het ook leuk

je schema ziet er goed uit - goeie oef

waarom probeer je niet op 1 dag een keer uit de squat en deadlift samen - zwaar natuurlijk , maar dan pak je op de 2e dag geen benen en kan je je concentreren op de andere oef - gewoon maar een vb hoor:D

je hebt idd grote stappen gemaakt mc - vasthouden dit niveau + de variatie in trainingen houden , dat is belangrijk - houdt het ook leuk

waarom probeer je niet op 1 dag een keer uit de squat en deadlift samen - zwaar natuurlijk , maar dan pak je op de 2e dag geen benen en kan je je concentreren op de andere oef - gewoon maar een vb hoor:D
Mhh, ben zelf ook geen voorstander van squat en DL op 1 dag hoor. Nuja het is chick's beslissing natuurlijk

waarom niet G , je pakt gelijk goed je benen aan + je onderrug krijgt de dagen erna rust - dat is ook de opzet - doe je bijv wo weer de deadlift , belast je weer de onderrug -

• #1.131

Helemaal mee eens dat het leuk moet blijven... goed voor de motivatie!
Vandaar dat ik de 6 oefeningen over 2 dagen verdeel... als ik ze allemaal op 1 dag zou zetten zou het saai worden.

Pfff deads en squats op een dag... zo ver ben ik echt nog niet. Die deads moet ik toch nog wat beter onder de knie krijgen in ieder geval de reguliere deads. Maar zal het in mijn achterhoofd houden... wat is er toch allemaal veel mogelijk. Veel creatieve inbreng op dit forum helemaal top! :D

waarom niet G , je pakt gelijk goed je benen aan + je onderrug krijgt de dagen erna rust - dat is ook de opzet - doe je bijv wo weer de deadlift , belast je weer de onderrug -
Akkoord, maar als je eerst squat zijn je benen al flink naar de kloten waar je DL dan weer wat van gaat minderen en visa versa.

dat vind ik wel meevallen - als jij ma flink squat , dan voel je dat op wo ook nog als je gaat deadliften + je kan het omdraaien he de oef ,

eindelijk die klote front squats eruit !!!

Helemaal mee eens dat het leuk moet blijven... goed voor de motivatie!
Vandaar dat ik de 6 oefeningen over 2 dagen verdeel... als ik ze allemaal op 1 dag zou zetten zou het saai worden.

Pfff deads en squats op een dag... zo ver ben ik echt nog niet. Die deads moet ik toch nog wat beter onder de knie krijgen in ieder geval de reguliere deads. Maar zal het in mijn achterhoofd houden... wat is er toch allemaal veel mogelijk. Veel creatieve inbreng op dit forum helemaal top! :D

Ik vind het schema prima zo! Alleen is 3 oefeningen wel weinig.. zou persoonlijk eerder voor 4 oefeningen gaan;)

maarre..

Die deads moet ik toch nog wat beter onder de knie krijgen in ieder geval de reguliere deads.

Wat bedoel je daarmee? Heb je zoveel moeite met de techniek dan? Of heb je blessure (gehad)?

• #1.136
3 oefeningen is voldoende imo. Je kunt ook met enkel 1 oefening heel zwaar trainen... kijk maar naar de king squats sessies waarbij je 10 sets alleen maar squats doet.

Ik ben erg kritisch op de uitvoering van oefeningen. De deads doe ik nog niet zo lang (was vroeger geen voorstander van deze oefening... helaas). De reguliere deads heb ik net 1x gedaan (voorheen de sumo) en had problemen met het zakken van mijn heupen. Dat moet beter.

@rooke, we gaan ze missen die front squats ;)

de techniek ;) hij kan zn reet niet laag houden

:Dzeker een dikke reet dan

• #1.139
20% vet in mijn reet, verder ben ik een super lean massa machine :D!

10e1p4i.jpg

Mooie squat techniek trouwens :D (zou ze les geven?)... alleen die hakken staan mij niet zo.

ik denk dat ik afgeleid zou zijn - pffff mij goodniss , baby bring my the weights please

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven