MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
Exact weet ik het niet maar tegen de 20%... zelfde als 3 maanden geleden. 102kg klinkt als veel maar als je 194cm bent valt dat nog best tegen met 20%. 102kg op 10% zou beter zijn :D

Ja das ook wel weer zo.. ik wil 110 met 10%.. lijkt me dat ik dan wel een redelijk lichaam heb:P

• #1.164
Klopt nu doe ik mijn shirt soms eens uit is toch vet op een pomp je fysiek goed in de spiegel te zien. Maar constant is een beetje te lijkt mij of niet?

Wat vind je van mijn krachtdoelen trouwens? Hoe schat mijn kansen in?

nou nou nou zo kan die wel weer :D anders loopt die straks heel de tijd shirtloos in de gym. Dat willen we niet :roflol:

Even weer ontopic... aangezien het komende schema op kracht is gericht wil toch een aantal doelen stellen.

Ik weet totaal niet waar mijn singels liggen maar volgens de tabellen zouden deze als volgt zijn:

Squat
5x130kg
1x150kg (147,8kg)
Bench
4x100kg
1x110kg (110,4kg)
Incline press
4x85kg
1x95kg (93,8kg)
BOR
4x85
1x95 (93,8kg)
Pendlay
---
Deads
5x140kg
1x160kg (159,8kg)
Rack pull
---
MP
6x50kg
1x60kg (58,6kg)
Chin
5x103kg
1x115kg (117,1kg)

Ben dus erg benieuwd of deze tabellen juist zijn, de eerste week ff rustig testen en 2e week proberen deze gewichten te bereiken. Hierna wil ik echte progressie boeken.

Ben benieuwd of mijn doelen rieel zijn.

Squat
+15kg
1x165kg
Bench
+10kg
1x120kg
Incline press
+10kg
1x105kg
BOR
+5kg
1x100kg
Pendlay
1x105kg
Deads
+15kg
1x175kg
Rack pull
1x210kg
MP
+7,5kg
1x67,5kg
Chin
+15kg
1x130kg

Zou ik dit halen dan ga ik op de grote 3 van 375kg naar 460kg... zou erg mooi zijn :D.

ik schaam mij diep , had ik nog niet gelezen :o ehhhh - doelen zijn goed , staar je alleen niet op blind - de gewichten zijn denk ik reeel - squats vind ik erg zwaar , maar goed jij kan het op dit ogenblik het beste inschatten -

je verhouding squat - deadlift is niet goed - dat verschil moet groter zijn
je deads moeten omhoog , of je moet je squat bijstellen denk ik

• #1.166
ik schaam mij diep , had ik nog niet gelezen :o ehhhh - doelen zijn goed , staar je alleen niet op blind - de gewichten zijn denk ik reeel - squats vind ik erg zwaar , maar goed jij kan het op dit ogenblik het beste inschatten -

je verhouding squat - deadlift is niet goed - dat verschil moet groter zijn
je deads moeten omhoog , of je moet je squat bijstellen denk ik
Weet dat de verhouding niet helemaal top is. Maar dat is nou eenmaal hoe die er momenteel voorstaat. Verschil tussen de squat en deads is momenteel 10kg bij gelijke reps.

Voor beide heb ik een toename van 15kg genomen omdat je voor beide oefening gewoon flink wat gewicht kan verplaatsen. En het zijn 1RM sets ik ga hier zeker geen 10x mee reppen.

Maar ben het met je eens mijn deads MOETEN omhoog, wil de squat nog ff zo laten staan.

**** verhoudingen man..

de mensen die er verstand van hebben zeggen altijd dat je dan wat dieper moet zakken op de squat , maar het kan zijn dat het bij jou andersom is , remco is daar ook een vb van - zware squats , terwijl zijn deads ook zwaar zijn maar toch een stuk lichter

• #1.169
Heb je gelijk in.
de mensen die er verstand van hebben zeggen altijd dat je dan wat dieper moet zakken op de squat , maar het kan zijn dat het bij jou andersom is , remco is daar ook een vb van - zware squats , terwijl zijn deads ook zwaar zijn maar toch een stuk lichter
Heb die quater squats van Remco gezien dat is zeker niet hoe ik ze uitvoer.

Zoals je weet ben ik een paar maanden terug van 120kg terug gegaan naar de 90kg omdat ik niet tevrede was over de uitvoering. Ging niet diep genoeg. Heb weer maanden moeten werken om het gewicht op dit niveau te krijgen. Vergeet ook niet dat ik een tijd lang alleen maar benen heb moeten trainen. Wel 3x per week. En daar worden ze sterk van.

Mijn squats zijn goed diep, geen fulls dat geef ik toe maar dat gaat ook nooit meer gebeuren. Ik hou het bij quad parallel. Je kunt daarnaast aan Rooke vragen hoe diep we zakken.

3 meter onder NAP ;)

Quote Rippetoe: (Geen verkeerde bedoelingen mee hoor)

Question - I squat way more than I deadlift, what gives?

Normally proportionated people with balanced development will always deadlift more than they squat.

ALWAYS.

If you squat more than you deadlift, then 99% of the time, the answer to this lies in one of the following:

1) You aren't squatting deep enough
2) You aren't squatting deep enough
3) You aren't squatting deep enough
4) You aren't squatting deep enough
5) You aren't squatting deep enough

If think you are squatting deep enough, then chances are good that one of the following solves the mystery:

6) You aren't squatting deep enough, no matter what you say (post Videos?)
7) You need chalk
8) You hate deadlifting because you're a wussy
9) You hate deadlifting for some other reason, but you're probably a wussy
10) Your grip sucks

Yes, I'm being funny. However, it is biomechanically impossible for an injury-free individual of balanced development to squat more than they deadlift without excessive lifting equipment assistance.

PERIOD.

If you really do squat more than you deadlift, and you honestly have trained both with equal intensity and effort, then I'd drop an entire paycheck that you simply haven't evaluated yourself honestly.

If you have posted a video of your squats, you own chalk, your grip is strong, and you like deadlifting, but you still squat more than you deadlift, it is probably one of the following:

11) You have very small hands
12) You have insanely stumpy arms

#11 is common in very short, stocky women. Short = small hands, stocky = short fingers.

Guys? I don't want to hear your excuses, unless you have injuries. Just admit you're being a puss with the deadlifts and move on. [Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik deadlift meer dan dat ik squat :D

pc waar haal jij opeens al die karma vandaan chick :D stond eergister nog tig plaatsen boven je :D

• #1.174
Grappig blad maar als je een beetje de moeite had genomen mijn log door te nemen dan had je de verklaring gezien.

Heb een tijd terug met een flinke borst blessure gezeten. 1 maand geen rug trainen maar wel de benen. Pols blessure eind vorig jaar, 2 weken geen rug maar wel benen. Ook een onderarm probleem gehad, volgens mij 1 week geen bovenlichaam.

Dat zijn al bijna 2 maanden waarin ik de benen (met name squat meer heb getraind).
Daarnaast ben ik pas in december begonnen met de deads... voor het eerst dus. Dat zijn 4 maanden waarvan 2 maanden niet dus. Dus in 2 maanden ben ik op de deads van 60kg naar 140kg gegaan. Is dat zwak?

Mijn benen zijn de enige spieren die ik al een half jaar constant sloop. Ga jij maar eens 4 maanden lang alleen de deads doen en niet de squat, kijken wat van de verhoudingen overblijft. Dan is het toch niet zo vreemd dat ik sterker ben in de squat dan de deads lijkt me.

Ten slotte heb ik nooit een excuus aangedragen ik train gewoon en zie hoe sterk ik word.

Ik had ook bij mijn post gezet dat ik er geen verkeerde bedoelingen mee heb. Jullie discussiëren er hier over en vond het wel een geschikt stukje tekst om hier te plaatsen. Ik zeg toch niet dat je slecht bezig bent.

• #1.176
Begrijp dat je bedoelingen niet slecht zijn je wilt alleen maar helpen. Maar het verhaal van Rippetoe geeft een indruk alsof mijn squats niet juist worden uitgevoerd en of ik excuses zoek.

Als ik nou al jaren squat en deadlift dan geef ik jou en Rippetoe zeker gelijk maar ik ben pas weer sinds kort bezig dus ik moet geduld hebben. Komt allemaal goed ;)

Begrijp dat je bedoelingen niet slecht zijn je wilt alleen maar helpen. Maar het verhaal van Rippetoe geeft een indruk alsof mijn squats niet juist worden uitgevoerd en of ik excuses zoek.

Als ik nou al jaren squat en deadlift dan geef ik jou en Rippetoe zeker gelijk maar ik ben pas weer sinds kort bezig dus ik moet geduld hebben. Komt allemaal goed ;)

jah, alles op zen tijd hoor, groot gelijk in.

komt vanzelf wel weer goed

Toch heeft Rippetoe gelijk.. alleen al omdattie ook Mark heet!:D

Seriously, squaten heeft toch een directe crossover naar deadlift lijkt mij.. Je hoeft imo niet eens vaak of veel te deadliften.. zolang je maar zwaar en vaak squat, dan gaat je DL vanzelf mee omhoog!

maar ik snap je wel chick.. blessures kunnen dingen flink vernken! Ik heb anderhalf jaar geleden iemand een klap gegeven met stappen, gekneusde pols als gevolg.. heb ik nog steeds last van als ik biceps train of rug doe..

remco's zijn zwaarste sets zijn idd niet par , maar daar onder squat hij normaal zoals jij en ik

het kan zijn doordat je alleen maar met benen trainen daar sterker op ben geworden - maar normaal gezien zijn de verhoudingen gewoon anders

misschien moet je je een paar weken concentreren op de deads - wie weet mc

het zijn in ieder gevallen doelen waarna je kunt naar uitkijken

• #1.180
Mijn deads zijn toch zwaarder dan mijn squats dus dat klopt dan weer wel ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven