XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zie daar niet echt een voordeel in tegenover fullsquat eerlijk gezegd.
correct me if i'm wrong

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
doe je eigenlijk nog een warm up set bij elke oefening of begin je "koud" aan je twee werksets?
Zijn zowat de gewichten waarmee ik altijd opwarm.

als een opa liep die :roflol:

Werksets kan je dit imo niet echt noemen...50 en 60% hoewel ik zelf die nieuwe squat wel ervaarde als werkset.
ja lach maar.

Hoe voelt dat chick om je zo in te moeten houden?
Nieuwe squat rooke??
Ff rustig aan voordat ik helemaal los ga... over 1 week.

Is niks nieuws hoor, in feite de manier hoe je full squats moet uitvoeren volgens rippetoe. Doen pl-ers en ol-ers ook op die wijze. Als je je knieën bij elkaar houdt kun je moeilijk full squaten. Daarnaast doen je adductors ook niets als ze niet onder spanning worden gezet en dat kan alleen als je je knieën uit elkaar drukt. Zou zeggen lees dat stuk eens erg interessant.

meneer had weer is eeen boekje gelezen , dus ja nieuwe squat. Chick ook...daar kwam die met cardio ook achter hahahahaha.

Deload is gewoon k*t voor je training joh....t voelt echt alsof je niets aan het doen bent.
Food for the brain maat!

En hoe viel die squat nu mee?
Was best goed te doen, geen last van mijn knieën, slimme gast die rippetoe.

Zie daar niet echt een voordeel in tegenover fullsquat eerlijk gezegd.
correct me if i'm wrong
Zijn fullsquats hoe ze uitgevoerd dienen te worden... volgen mr. rippetoe.

Bij een fullsquat druk je zowiezo je knieën naar buiten anders kom je nooit met je reet op de grond :D

• #1.224
Bij een fullsquat druk je zowiezo je knieën naar buiten anders kom je nooit met je reet op de grond :D
Dan zijn we er toch? En je reet hoeft echt niet de grond te raken voor de fulls, ligt eraan hoe diep je komt. Is bij ieder mens anders.

Niet plezierig zo trainen zeker, terwijl je jezelf moet inhouden, je zal blij zijn als je binnen kort weer kunt knallen!

• #1.227
Als je dat maar weet dressed. Kijk er echt naar uit. Maar zo ben ik er zeker van dat ik zonder pijntjes en volledig herstelt het compound schema kan ingaan.

Alleen moet ik nu opletten met eten. Een goede training vergt flink wat energie. Die deloads een heel stuk minder dus de eerste dagen zag ik het vet flink toenemen. Eet nu bijna de helft van wat ik tijdens een load periode eet, en dat valt tegen.

Ik loop vandaag echt als een manke opa. t*ring wat een spierpijn in mijn poten van dat rennen.

Lekkere combi toch: hardlopen en BB;). Goed gedaan.:)

• #1.229
Thnx dumba :D

dan moet je eens het boek lezen van arthur jones over hit-training , die liet bbuilders soms wel een week niks doen , tot ze helemaal gek werden daarvan , en vanaf dat moment mochten ze vlammen - dat ga jij straks ook doen - dit is alleen maar winst wat je nu doet

• #1.231
Yep, zit er als een gespannen veer bij. :D

• #1.232
In het boek van rippetoe staat ook een stuk over de ademhaling. Nu zegt hij dat je niet mag uitademen tijdens een rep bij de squat.

The combined effects of increased lung (intra-thoracic) pressure, intra-abdominal pressure
produced by abdominal muscle contraction, and spinal erector contraction on spinal stability during loading.
The Valsalva maneuver increases the ability to produce this pressure and stability. Exhalation during heavy
efforts prevents the development of sufficient pressure to stabilize the spine
. At minimum, a vocalization should
be performed during each rep, which ensures at least the partial closure of the glottis and the maintenance of
some increased pressure during the effort. Best is a big, held breath during a heavy effort.

Van nature deed ik dat bij veel oefeningen echter hebben Rooke en ik er juist er op zitten letten om in te ademen tijdens de negatieve beweging en uit te ademen tijdens een press of pull. Ben toch benieuwd wat voor ademhaling jullie hanteren?

In het boek van rippetoe staat ook een stuk over de ademhaling. Nu zegt hij dat je niet mag uitademen tijdens een rep bij de squat.

Van nature deed ik dat bij veel oefeningen echter hebben Rooke en ik er juist er op zitten letten om in te ademen tijdens de negatieve beweging en uit te ademen tijdens een press of pull. Ben toch benieuwd wat voor ademhaling jullie hanteren?

Ik houdt mijn ademhaling in bij het squaten.. tot ik boven ben.. tussendoor ademhalen is k*t..

Net zo goed als bij me bench.. Teug adem nemen, laten zakken.. en dan bij het uitstoten uitblazen..

Bij me pull-oefeningen blaas ik bij het pullen uit..

Clean&Press heb ik nog moeite met me ademhaling.. aangezien het 2 bewegingen zijn.. vaak ben ik na de clean ff 3 keer aan het puffen, en dan bij het door de knieen zakken voor de legdrive hap lucht nemen, en dan bij het stoten uitblazen..

• #1.234
Ok, ik ga dan ook maar weer terug naar mijn oude methode... gedoe allemaal.

• #1.235
**** zeg dat cutten is niet goed voor je brains. Je gaat ineens totaal anders tegen je lichaam aankijken, focus verleggen van spiermassa op vet. Buikje is een minder dan bijna 2 weken terug. Als ik ze goed aanspan zie ik eindelijk weer eens de serratus anterior. Toch is het steeds niet genoeg. Deze deload ****t met mijn brains... focus moet weer op spiermassa komen te liggen dus dat compound schema (en dus de bulk) moet maar snel komen (nog 1 weekend).

deload ****t je! ik word ook helemaal para...afgezien van het feit dat het zo is(maak m zelf maar ff ;) ), voel ik mezelf nu echt een kleine dunne zielige ecto :(

Maar als je die gedachte naast je neerlegt en je jezelf bedenkt welk doel je uiteindelijk bereikt met deload...... Dan word je aut. weer blij denk ik :D

Weet wat je bedoeld dat het ****t met je brains.
Het ene moment denk ik van 'oh er is al veel vet af!' 10 seconden later is het van '**** nog zo dik' en zo gaat het de hele dag door :D

serratus anterior - mooi woord

• #1.240
deload ****t je! ik word ook helemaal para...afgezien van het feit dat het zo is(maak m zelf maar ff ;) ), voel ik mezelf nu echt een kleine dunne zielige ecto :(
:D
Maar als je die gedachte naast je neerlegt en je jezelf bedenkt welk doel je uiteindelijk bereikt met deload...... Dan word je aut. weer blij denk ik :D
Pfff ja maar 2 weken deload is toch best lang.
Weet wat je bedoeld dat het ****t met je brains.
Het ene moment denk ik van 'oh er is al veel vet af!' 10 seconden later is het van '**** nog zo dik' en zo gaat het de hele dag door :D
Daarom moet ik weer lekker voor massa gaan. Dat vet ben ik gelukkig wat kwijt dus mag ik weer lekker gaan bulken.
serratus anterior - mooi woord
En een mooie spier ook, vind ik er altijd super uitzien bij bb-ers.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven