Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.321
Thx herkuul... ga mijn best doen! :D

• #1.322
Vandaag heerlijk aan het strand gelegen voor een mooie brons factor op mijn goddelijke lichaam :D. En om te lammen natuurlijk!

CP1A
Full squats
warming-up
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
Eens in de week een lichte squat sessie om blessures en overbelasting te voorkomen. Ook altijd een mooi moment om je techniek eventueel wat te verbeteren.

Incline press
5x50kg
5x60kg
5x70kg
3x80kg
3x85kg
1x90kg lichte spot, dus mag deze helaas niet als pr tellen. :(
Andere techniek. Guillotine (keel) press met een minder wijde grip. Dat was toch ff wennen en toch een stuk zwaarder omdat de beweging nieuw is en de rom wat groter.

Pendlay row
5x45kg
5x55kg
5x65kg
3x70kg
3x75kg
1x80kg
Nieuwe variant voor mij op de BOR. Ook een stuk lichter gedaan dan de BOR om deze oefening goed in te kunnen schatten. Voelde wel lekker aan.

De incline press viel me wat tegen. De oude uitvoering had zeker een pr opgeleverd, maar makkelijker is niet altijd beter.

Vondjij de pendlay ook zwaarder dan de bent over row..?
Je hebt natuurlijk minder gewicht gepakt...
Ik vind het duidelijk meer kracht kosten, zo'n setje Pendlay's.

Lekker basic compounds éh?! :thumb:

die guillotine presses zijn echt zwaar, heb dat ook eens gedaan :D Voel je echt veel meer in je schouders.

• #1.325
Vondjij de pendlay ook zwaarder dan de bent over row..?
Je hebt natuurlijk minder gewicht gepakt...
Ik vind het duidelijk meer kracht kosten, zo'n setje Pendlay's.

Lekker basic compounds éh?! :thumb:
Volgens mij zijn ze ook wat zwaarder omdat je het gewicht net als bij de deads dood legt. Er komt meer explosiviteit bij kijken. Net weer een ander onderdeel die niet getraind is bij de BOR.

Idd heerlijke compounds Hum :D
die guillotine presses zijn echt zwaar, heb dat ook eens gedaan :D Voel je echt veel meer in je schouders.
Pff vertel mij wat, erg zwaar. Jammer van die spot, maar hij was echt nodig.

Ik vind 90 incline anders wel sterk hoor , alleen de keel-techniek zegt me niks , goeie training

Over dat goddelijke lichaam gesproken, misschien weer eens een update foto? Die boot hebben we nu wel gezien :).

Leuke training Chick, beetje expirimenteren met de guillotines. Wat was de reden?

• #1.328
Ik vind 90 incline anders wel sterk hoor , alleen de keel-techniek zegt me niks , goeie training
Thnx GS
Over dat goddelijke lichaam gesproken, misschien weer eens een update foto? Die boot hebben we nu wel gezien :).

Leuke training Chick, beetje expirimenteren met de guillotines. Wat was de reden?
Over de uitvoering van de incline het volgende.
Een beest in mijn gym gaf een tip deze anders uit te voeren om beter de bovenkant borst te trainen voor meer massa. Zijn uitvoering werd beaamt door 3xl dat dit het beste is voor bovenkant borst.

Smallere greep geeft grotere ROM. Alleen moet je in de gaten houden door de smallere greep de ellebogen niet te ver naar voren gaan wat het accent naar de triceps verschuit.

Er is trouwens onderzoek naar geweest en de uitkomst daarvan wat idd dat een smallere greep het claviculaire deel meer zou belasten.

WAt dat zakken aangaat, als de hoek niet te sT is dan betekend zakken naar de keel idd meer betrokkenheid van het claviculaire deel. Als de hoek sTer word dan verschuift de belasting meer naar de schouders en kan je beter niet naar de keel gaan.
Dit geldt dus alleen voor de incline, niet de flat bench.
Zie dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/ideale-positie-handen-incline-press-205960/

Ja die foto... je hebt nog een gezien van enkele maanden terug in mijn profielpagina. Foto komt er voordat ik aan de cut begin, dus dat kan nog wel ff duren. Of wanneer ik de 110kg bereik. Ik zie wel.

ga naar de fibo daar spot je chick irl :roflol:

90 incline is sterk idd. :)

Gaat lekker zie ik.

Wel foto's maken hé op de Fibo! en hier posten ;)

ongekend vroeg opstaan :roflol: niet normaal dit.

Wel een goede training.. FULLSQUATS FTW!! ZWAAAAAAAR.. Wel erg nette pendlay's! Even een vraagje over jouw uitvoering op de BOR..
Sta je in een rechte hoek gebogen (Horizontaal met de grond) Want als ik dit doe krijg ik pijn in mijn rug..

Lijkt mij een beetje link dat keel-verhaal

Sta je in een rechte hoek gebogen (Horizontaal met de grond) Want als ik dit doe krijg ik pijn in mijn rug..
Ik sta zelf mooi horizontaal (vandaag gecheckt door iemand die stond te kijken) en heb ondanks een slechte rug nooit last er van.
Rug goed recht/hol trekken, en de buikspieren aanspannen.
Wel even zorgen dat je sterke buikspieren hebt natuurlijk...
Hoe doe je dat?
Kniebuigen, deadliften enz. enz.
Compounds Spankie! :thumb:

Waarom guillotine press van gemaakt?

3XL is er fel op tegen, omdat het ****ing belastend schijnt te zijn voor je schouders. Zelf heb ik het nog niet geporbeerd, dus kan er niet echt over meepraten.

3XL is er fel op tegen, omdat het ****ing belastend schijnt te zijn voor je schouders. Zelf heb ik het nog niet geporbeerd, dus kan er niet echt over meepraten.

Ik begrijp het ook niet, als je naar de keel gaat leg je onnodige stress op de schouders waarvoor je wel eens zou kunnen boeten. Het geeft ook geen meerwaarde dus 'why do it?'

• #1.340
Gaat lekker zie ik.

Wel foto's maken hé op de Fibo! en hier posten ;)
Veel foto's gemaakt. Veel beesten gezien. Was ook een STM wedstrijd maar helaas had Jarno tijdens de wedstrijd een schouder blessure opgelopen. Verder Wolf gezien en Ruhl. Ook nog wat guest shows van verschillende bb-ers.

G-men (Gijs) was ik daar ook nog tegen het lijf gelopen en ff mee gesproken. Al met al hebben Rooke en ik een relaxte dag gehad.

Ff wat beeld impressies :D voor de thuis blijvers.

24fmkit.jpg

v3k4qx.jpg

2dchkqp.jpg

4t0aia.jpg

2druqf5.jpg

Beest Wolf!!

Wel een goede training.. FULLSQUATS FTW!! ZWAAAAAAAR.. Wel erg nette pendlay's! Even een vraagje over jouw uitvoering op de BOR..
Thnx Spank, maar die squats waren niet al te zwaar.
Zowel de BOR als de pendlay hou ik mijn bovenlichaam horizontaal. Heb daar helemaal geen last van omdat ik me deze zo vanaf begin heb aangeleerd.
Thnx beest!
Lijkt mij een beetje link dat keel-verhaal
Link? Past bij mijn karakter :D.
Waarom?

Heb je dat stuk van 3XL gelezen? Hij gaf aan dat dit bij een niet al te hoge hoek meer spanning op het claviculaire deel legt en dan verder geen probleem is, zie nergens dat hij hier vel op tegen is. Ik had verder nergens problemen mee.
Ik begrijp het ook niet, als je naar de keel gaat leg je onnodige stress op de schouders waarvoor je wel eens zou kunnen boeten. Het geeft ook geen meerwaarde dus 'why do it?'
Lees ff een paar posts terug met daarbij de link naar het topic. Wordt daar allemaal uitgelegd. Bovenkant borst wordt er beter door belast. Verder minder brede grip om belasting van de schouders meer op de borst te leggen.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven