MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ze doen eventjes een powerliftschema om kracht bij te komen ;)
Ik wou dat ik kon chinnen als jou, jaloers :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.362
tieves die chins gaan bruut man, sterk!
Wel wat laag in reppies...ben je powerlifter?
Thnx Loo. Lats zijn bij mij berensterk. Chins heb ik vroeger heel veel gedaan, wilde een brute v-shape hebben. Ben zo ooit doorgegaan totdat ik 30reps per setje kon doen. Lang geleden. :D

Ben idd een powerlifter voor 1 maandje. :D
Ff die lamme spieren van me helemaal de t*ring laten schrikken.
ze doen eventjes een powerliftschema om kracht bij te komen ;)
Ik wou dat ik kon chinnen als jou, jaloers :(
Gewoon veel oefenen. Trek er anders eens een paar trainingen voor uit zoals je nu ook doet. Je gaat de hele training door totdat je 30 chins heb. Al moet je er 30 setjes over doen. Zo heb ik het ooit ook gedaan. Zijn eigenlijk pullups maar noem ze altijd chins. Vandaar da ik er upperhand bij zet.

jajaja - dat is weer een goeie zware training mc - hoe beviel de rackpull - 170 is toch een aardig gewicht hoor - je mp moet je effe wat bijtrekken - mag onderhand wel

goeie training

• #1.364
jajaja - dat is weer een goeie zware training mc - hoe beviel de rackpull - 170 is toch een aardig gewicht hoor - je mp moet je effe wat bijtrekken - mag onderhand wel

goeie training
Thnx GS. Ja ja hou maar op over die MP. Mijn schouders zijn nog steeds niet in verhouding maar trekken bij. 3 maanden geleden had ik problemen met 30/35kg. Maak eigenlijk de grootste progressie bij de MP.

Die rackpulls waren toch een stuk zwaarder dan ik dacht. Moest bij de 140kg mixed grip nemen. Grip was vandaag niet optimaal omdat deze sukkel voor de training met grippers had gespeeld. :o

Thnx GS. Ja ja hou maar op over die MP. Mijn schouders zijn nog steeds niet in verhouding maar trekken bij. 3 maanden geleden had ik problemen met 30/35kg. Maak eigenlijk de grootste progressie bij de MP.

Die rackpulls waren toch een stuk zwaarder dan ik dacht. Moest bij de 140kg mixed grip nemen. Grip was vandaag niet optimaal omdat deze sukkel voor de training met grippers had gespeeld. :o
Niet slim hé maccie ;) Da van die chintraining ga ik eens doen, bedankt voor de tip!

• #1.366
Niet slim hé maccie ;) Da van die chintraining ga ik eens doen, bedankt voor de tip!
Weet het, ga ik ook niet meer doen.
Ben erg benieuwd naar je chin training.

Trouwens gisteren komt mijn vriendin mij vertellen dat ze eindelijk voor het eerst heeft gesquat!!!!! :hedbang: Ben zo gelukkig, moest ff een traantje wegpinken. Weet ik hoeveel jaar ik al haar de kop gek maak te gaan squatten en de machines met rust te laten.... maar ze zijn eigewijs en luisteren nooit naar de baas.

Misschien omdat ik nu zo hard groei :D denkt ze dat het toch ergens goed voor is. Squat waren alleen met de bar, maar ze voelde het meteen dat de benen vol liepen, hehehehe.

Trouwens heb ik ook weer heerlijke spierpijn. Met name de hele rug! Hoe zou het komen? Traps are killing me!

Weet het, ga ik ook niet meer doen.
Ben erg benieuwd naar je chin training.

Trouwens gisteren komt mijn vriendin mij vertellen dat ze eindelijk voor het eerst heeft gesquat!!!!! :hedbang: Ben zo gelukkig, moest ff een traantje wegpinken. Weet ik hoeveel jaar ik al haar de kop gek maak te gaan squatten en de machines met rust te laten.... maar ze zijn eigewijs en luisteren nooit naar de baas.

Misschien omdat ik nu zo hard groei :D denkt ze dat het toch ergens goed voor is. Squat waren alleen met de bar, maar ze voelde het meteen dat de benen vol liepen, hehehehe.

Trouwens heb ik ook weer heerlijke spierpijn. Met name de hele rug! Hoe zou het komen? Traps are killing me!
heb je verkapte barbell shrugs lopen doen gozer :D Mijn lats en midback is echt gruwelijk :P schouders beginnen ook stijfheid te vertonen :D

netjes die pr's op chin en mp's.

Nette training hoor! :thumb:
Ik vind 'rackpulls' of 'regular deadlift' niet zo veel uitmaken, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in verhouding een beetje een zwakke rug heb...
En korte onderbeentjes! ;)

• #1.370
heb je verkapte barbell shrugs lopen doen gozer :D Mijn lats en midback is echt gruwelijk :P schouders beginnen ook stijfheid te vertonen :D
Weet je toch, toen de het gewicht uitstootte deed ik nog ff een paar shrugs... easy :D.
netjes die pr's op chin en mp's.
Thnx kerel. Die rackpulls moet je ook maar eens proberen als je het kan doen.
Nette training hoor! :thumb:
Ik vind 'rackpulls' of 'regular deadlift' niet zo veel uitmaken, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in verhouding een beetje een zwakke rug heb...
En korte onderbeentjes! ;)
:D
Dacht die racks trek ik wel ff simpel maar idd was toch zwaarder dan ik dacht. Scheelt wel wat met de deads maar ook weer niet zoveel.

Goede training hoor, je zal zien hoe snel je vooruitgang maakt met de rack pulls!

• #1.373
Goede training hoor, je zal zien hoe snel je vooruitgang maakt met de rack pulls!
Thnx 2 you man zit ik nu aan de crack... ehhh rack. :D
Mooie oefening wel. Mijn rug is je dankbaar!
Inderdaad man ... gelijk 170 de eerste keer, dat belooft wat te worden.
Neem aan dat de deads die ik nu bijna 4 maanden doe daarin heeft geholpen. Doel is over 4 weken 210kg te trekken. Denk dat dit gewicht toch een zware overschatting is. :D

Ja de zware rack pulls maken je rug echt kapot, imo veel meer dan de deads dat kunnen, of welke andere rugoefening ook.

• #1.376
Mag ik ook het antwoord geven? :D

In deze quote wordt de deadlift opgedeeld in een halting deadlift (vanaf de grond tot boven de knie) en een rackpull (onder de knie tot lock).

The point of the halting deadlift is to work the initial drive off the floor, which depends heavily on the quads for the drive and the hamstrings to anchor the back angle; the rack pull should use as little quadriceps drive as possible, just enough to the carry the bar past the knee, with the main emphasis on hip extension - hamstrings and glutes, and above all, a flat back while this happens.

Voordeel is dat de beperkte rom minder belasting legt op je lichaam en daardoor een kortere herstel periode nodig hebt. Daarnaast is de rackpull minder benenwerk. Dus als je zwaarder gaat in gewicht kun je je rug zwaarder belasten dan bij de deadlift.

The rack pull bears more resemblance to the position of a clean pull at the top of the "first pull" phase than a deadlift in that it keeps the shoulders out over the bar longer than a deadlift.
The scapulas begin to rotate behind the bar shortly after it rises above the knees in a deadlift; a rack pull, like a clean, keeps the shoulders forward and the scapulas out over the bar longer, until the bar is a little further up the thigh. This is because the knees s t a r t out in such a straight position, to minimize the use of the quads, that only hip extension is available to move the bar, the deadlift has saved a little quad extension to use after the bar clears the knees, placing the back in a more vertical position when the bar is lower on the thighs. This means that the back must be held locked in extension in a more horizontal position up higher on the thighs than a deadlift. For this reason, rack pulls just plain murder the lumbar erectors.
Monster erectors!!!

Laatst bewerkt:
Oké, daar zie ik het nut wel van in, in bepaalde gevallen.

Lekkere workout MC. Sterke chins en rackpulls :thumbup:

Hele nette training kerel!:D

Je gaat heel hard of niet?

Bevalt dit schema.. je bent nu een weekje bezig of niet? of 2 weken al?

Lekker zo door blijven gaan kerel:D (zolang je maar niet mijn PR's breekt:D)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven