AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ik kan je theoretisch goed volgen, maar vind zelf dat het je schouders in een voor mij onnatuurlijke positie brengt. De beweging vind ik dan te forcerend voor mn schouders. maar als jij er lekker op gaat, prima!! Als je de greep minder breed maakt om dit te omzeilen failen mijn triceps hem.. en haal ik persoonlijk juist minder uit bovenkant borst. hou ons op de hoogte van je gains!

Heb je dat stuk van 3XL gelezen? Hij gaf aan dat dit bij een niet al te hoge hoek meer spanning op het claviculaire deel legt en dan verder geen probleem is, zie nergens dat hij hier vel op tegen is. Ik had verder nergens problemen mee.

Ik doelde hierop, dit heb ik hem ook al meerdere malen zien posten.:

Ik raad bij bankdrukken niemand aan naar de keel te zakken, strotdrukken/guillotine press. Is imo vragen om schouder problemen.

Ik weeet niet of dit ook voor incline geldt. Want 3xl zegt idd ook dat je hierdoor meer de nadruk legt op het claviculaire deel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
ik kan je theoretisch goed volgen, maar vind zelf dat het je schouders in een voor mij onnatuurlijke positie brengt. De beweging vind ik dan te forcerend voor mn schouders. maar als jij er lekker op gaat, prima!! Als je de greep minder breed maakt om dit te omzeilen failen mijn triceps hem.. en haal ik persoonlijk juist minder uit bovenkant borst. hou ons op de hoogte van je gains!
Deed deze versie voor het eerst. Werd door een hele ervaren en sterke kerel in mijn gym aangeraden, en 3XL hier geeft ook aan dat het beter bovenkant borst belast... dus het proberen waard.

Ik hou je op de hoogte ;)
Ik doelde hierop, dit heb ik hem ook al meerdere malen zien posten.:

Ik weeet niet of dit ook voor incline geldt. Want 3xl zegt idd ook dat je hierdoor meer de nadruk legt op het claviculaire deel.
Klopt, als je mijn vraag ook terug leest in dat topic dan zie je dat we het incline deel hadden afgerond en dat ik nu een vraag over de flat bench stelde. Gast in mijn gym zei ook dat je dit nooit moet doen bij de flat bench, alleen bij de incline. Dit beaamde 3XL ook zoals je kunt zien.

Dus flat bench nooit guillotine pressen, Incline wel maar alleen als de hoek laag is, dus niet hoger dan 45 gr.

inlcine guillotine press had ik imo minder last van mn schouders...

Ik ben ook geweest naar de FIBO, jammer dat we niet ff een meet hebben gedaan.
Toen Wolf aan het posen was stond ik precies aan de andere kant. Wat een beest
Verder talloze pro's gezien, Khalid heb ik ook ff gegroet, Koert Vogel zag ik ook lopen en Jarno Hams was demonstraties aan het geven.

Verder talloze pro's gezien, Khalid heb ik ook ff gegroet, Koert Vogel zag ik ook lopen en Jarno Hams was demonstraties aan het geven.

zat nog te kijken of ik DE Loo zou herkennen maar nee :D Tiger wel foto met Wolf?

zat nog te kijken of ik DE Loo zou herkennen maar nee :D Tiger wel foto met Wolf?

Nee we hebben Wolf niet in de rondte zien lopen.
Ik ben vooral met lekkere wijven op de foto gegaan.
Uiteindelijk staan we er wel op met;

George Farrath
Tony Freeman
Dennis James
Brandon Curry
Trey Brewer
en nog wat lui.

Dennis Wolf, Markus Ruhl en Ronnie Coleman hebben we wel gezien maar de rij was zo lang dat we dat een beetje te gek vonden. Ronnie zag er klein uit trouwens. Met name Dennis James was imposant, imo de grootste samen met Tony Freeman. Rich Gaspari zagen we ook nog.

edit; http://forum.dutchbodybuilding.com/f137/terug-fibo-2009-a-207323/index2.html

Laatst bewerkt:
Wou Wolf is bruut toffe foto's ook lekker chikies zo te zien. :)

• #1.349
inlcine guillotine press had ik imo minder last van mn schouders...
Gelukkig, dan houden we die erin.
Trouwens vandaag flinke spierpijn aan mijn borst en ook schouders, maar gezonde spierpijn.
Zou idd leuk zijn geweest wat meer dbb-ers te zien. Had het kunnen weten... die hoek waar al die babes stonden zeker. :D

Nee we hebben Wolf niet in de rondte zien lopen.
Ik ben vooral met lekkere wijven op de foto gegaan.
Uiteindelijk staan we er wel op met;

George Farrath
Tony Freeman
Dennis James
Brandon Curry
Trey Brewer
en nog wat lui.

Dennis Wolf, Markus Ruhl en Ronnie Coleman hebben we wel gezien maar de rij was zo lang dat we dat een beetje te gek vonden. Ronnie zag er klein uit trouwens. Met name Dennis James was imposant, imo de grootste samen met Tony Freeman. Rich Gaspari zagen we ook nog.

edit; http://forum.dutchbodybuilding.com/f137/terug-fibo-2009-a-207323/index2.html
Nu ik naar de foto's kijk heb ik idd meer namen gezien, kende ze alleen niet allemaal. Wolf was tot mijn verbazing een aardig beest!
Wou Wolf is bruut toffe foto's ook lekker chikies zo te zien. :)
Was relaxed, ben jij ooit eens naar fibo geweest?

Neej ben er nog niet geweest, maybe some day :)

ik ben jaloers op jullie jongens , mooie foto's MC - lekkere dames zie ik ook - wolf is natuurlijk the coming white man against all the black brothers -

coleman klein - lijkt me vreemd?

Welk schema hanteer je nu. Niet degene die aan het begin van het log vermeld staat zie ik.

• #1.353
Welk schema hanteer je nu. Niet degene die aan het begin van het log vermeld staat zie ik.
Idd dat was een split toen ik weer net begon. Momenteel compound only.
De eerste reeks zit er bijna op morgen nog een CP2A, dan gaan we de rackpulls voor het eerst proberen.

CP1
Squat
Bench
BOR

CP1A
Squat
Incline press
Pendlay

CP2
Deads
MP
Chin

CP2A
Rack pull
MP
Chin

Opbouw zal dan CP1/CP2/CP1A/CP2A worden.

Iedere oefening zal bestaan uit 6 werksets met een reprange van 5/3/1.
Dus de opbouw zal dan als volgt zijn: 5/5/5/3/3/1

het eerste wat me opvalt is dat je dan bv bij squat al 2x maxxed in een week. lijkt me onverstandig. Beter dan de 2e training bv 4x6.

Ik zou ook een beetje assistance bijdoen zoals leg raises, face pulls etc.

squats zijn sowieso de tweede keer op 40/50 procent. MC doet gewoon dezelfde rep range..ik doe gewoon 3x8 @ 40-50%. Face pulls? ziet eruit als een verkapte upper row...wat is het verschil dan ?

• #1.356
het eerste wat me opvalt is dat je dan bv bij squat al 2x maxxed in een week. lijkt me onverstandig. Beter dan de 2e training bv 4x6.

Ik zou ook een beetje assistance bijdoen zoals leg raises, face pulls etc.
Klopt over die squats. 2x maxen zou je lichaam slopen. Doe zoals Rooke aangeeft een maal in de week lichte full squats.
Vorige FB schema bezat idd wat assistance dus nu wilde ik alleen maxen op de compounds en daar alle energie in leggen.
Meestal doe ik ook abs bij mijn training en daar zitten dan ook leg raises in.

Thnx voor de tip, volgende schema zal zeer waarschijnlijk ook wat assistance bevatten.

squats zijn sowieso de tweede keer op 40/50 procent. MC doet gewoon dezelfde rep range..ik doe gewoon 3x8 @ 40-50%. Face pulls? ziet eruit als een verkapte upper row...wat is het verschil dan ?

Training rotator cuff. Gezondheid schouder. Je doet toch geen powercleans in je schema?

• #1.359
CP2A
Rackpulls onder de knie
5x100kg (bovenhands)
5x120kg
5x140kg (mixed grip)
3x150kg
3x160kg
1x170kg
Nieuwe oefening dus mag ze niet als pr zien. Toch moet je deze oefening niet onderschatten. Hoewel je hoger begint (onder de knie) is de techniek een beetje anders dan de reguliere deadlift. Schouders moeten een stuk verder over de barbell zodat je meer vanuit je heupen gaat trekken. Aangezien de quads in deze positie al bijna uitgeschakeld zijn.

Voelde het erg goed in mijn rug, ook onderin. Bij de laatste 2 setjes werd het ook ff zwart voor mijn ogen vanwege de inspanning. Uiteindelijke alle setjes het gewicht gepakt volgens mijn schema, een 175kg had er denk ik ook nog in gezeten.

MP
5x30kg
5x40kg
5x50kg
3x55kg
2x57,5kg PR 3e rep fail
1x60kg lichte spot
Jammer hier net geen pr op de 1RM vanwege een lichte spot. Toch de setjes ervoor wat zwaarder dan de vorige keer.

Upperhand Chins
5x80kg
5x90kg
5x105kg BW
3x110kg BW+5kg
3x115kg PR BW+10kg
1x120kg PR BW+15kg
Deze oefening ligt me gewoon erg goed. Heerlijke pomp in mijn lats.

Cardio
Hardlopen 10min 1,36km = 8,16 km/u (rustig aan)

Weer een lekkere training. :D

Laatst bewerkt:
tieves die chins gaan bruut man, sterk!
Wel wat laag in reppies...ben je powerlifter?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven