MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dinsdag: schema A Rug/Borst
Voor de trouwe fans weer een update :p

Buik
Hanging leg raises
20 reps
15 reps

Rug
sumo deadlift
12x70kg PR
10x90kg PR
7x100kg PR

chins (nieuw)
5xbw
3xbw
3xbw

cable row
12x60kg
7x70kg PR
6x70kg

Borst
barbell incline press
12x60kg
7x70kg PR
6x70kg

dumbbell bench press
10x20kg
7x20kg

parallel dippen (breed)
9xbw PR
6xbw

bw=96kg

Yes yes, eindelijk lekker die deadlift gedaan... voel hem echt bruut. Heb deadlift naar voren getrokken, rug moet namelijk meer dikte krijgen.
Voor het eerst weer eens lekker gechint en ging super. Heel clean getrokken zonder met het lichaam te gooien, heel blij mee. Is nieuw dus hier nog een PR's.

Ook iets meer power voor de borst, incline gaat echt super. Daarna was de borst echt leeg bij db press. Echt onverklaarbaar waren de dips waar ik veel power uit haalde, onderkant borst is bij mij ook heel sterk (bijna 100kg drukken :D).

Super man die hanging leg raises.:D De rest van je training ziet er prima uit ook de sumo DL; je gaat prima. Kan je ff geen Karma geven, maar dat komt wel goed.:D;)

Nette incline benchpress.
Laat jij hem helemaal op de borst zakken ?

• Topic Starter Topic Starter
Whoow Sterke DL, Krijg nu al pijn in mn rug ;)
Thnx ben er ook erg blij mee, is mijn 3e keer dat ik em deed en voelde goed aan. Deed deze ook pas voor het eerst goed... Franco heeft me geholpen met de juiste uitvoering (thnx Franco :D). Ik legde het gewicht nooit neer en ging maar door. Nu laat ik heel ff het gewicht rusten en trek ik het weer op.
Super man die hanging leg raises.:D De rest van je training ziet er prima uit ook de sumo DL; je gaat prima. Kan je ff geen Karma geven, maar dat komt wel goed.:D;)
Ja lekker, ik ga me bij de buik focussen op de onderkant vandaar de hanging raises. Verder thnx kerel ;).
Nette incline benchpress.
Laat jij hem helemaal op de borst zakken ?
Thnx Luppie, ze noemen mij niet voor niets mr. houding en mr. clean reps :p... full reps build full muscles. Ik ga altijd voor full reps dus tot op de borst en vol uitduwen zonder te strekken (als je de bar breed pakt is het ook heel lastig je armen op slot te zetten, en gevaarlijk ook).
Als mijn maat weer kan trainen zal ik eens een filmpje maken.

sterke borst en rug trainig!
netjes die pr's op Dl en incline bench :thumb: :kerst: :kerst: :kerst:

edit: 7kg in 1 maandword mischien wel lastig, bulk ze nog met de feestdagen ;)

ziet er goed uit - deadlift en chinnen - je gaat je rug goed voelen man

Goeie deadlift man zonder riem:p;)

Zo je hebt zware gewichten maat!
Jij kan ook met een gerust gevoel je vork in die heerlijke vette kalkoen prikken..:rolleyes:

Fijne kerst topper!

Wat is een sumo?
Iemand van 150 kilo die op je nek komt zitten?

Goeie deadlift man zonder riem:p;)
Thnx, zal bij mij toch nauwelijks voorkomen dat ik met 1RM's ga trainen. Ben niet zo met powerlifting bezig.
Je weet precies hoe ik me momenteel voel... smeerlap :(:p.
Ging het chinnen een beetje na de sumo?
Dat gaat verbasingwekkend heel goed. Deed eerst de lat pull down en daarna de DL maar merkte dat midden rug zo belast was dat ik nauwelijks meer een row daarna kon doen.
Nu doe ik eerst de DL waarna ik met de chin een ander deel van de rug pak. Zo komt midden rug wat meer tot rust om daarna met de rows het af te maken.
Wat is een sumo?
Iemand van 150 kilo die op je nek komt zitten?
hahaha :roflol:
Jij bent soms echt grappig met die opmerkingen. Welkom in de zieke wereld van de deadlift... en haar 1000 varianten.
Bij de normale DL zet je je voeten op heup breedte uitelkaar en je handen op schouder breedte. Bij de sumo ga je heel breed en laag staan (als een sumo worstelaar) je handen hou je nu tussen je benen.
check anders youtube daar zie je genoeg voorbeelden.

netjes man die 20 repper met hanging knee raises!
en lekkere DL ook.

Fijne feestdagen maatje. Ga er zelf ook wat moois van maken.:kerst::);)

hahaha :roflol:
Jij bent soms echt grappig met die opmerkingen. Welkom in de zieke wereld van de deadlift... en haar 1000 varianten.

Bij de normale DL zet je je voeten op heup breedte uitelkaar en je handen op schouder breedte. Bij de sumo ga je heel breed en laag staan (als een sumo worstelaar) je handen hou je nu tussen je benen.
check anders youtube daar zie je genoeg voorbeelden.

Thanks maatje...is die beter dan ass to grass squat?
Of pak je daar andere spieren weer op een andere manier mee?

Thanks maatje...is die beter dan ass to grass squat?
Of pak je daar andere spieren weer op een andere manier mee?
Is totaal wat anders... je kunt de deadlift en de squat niet met elkaar vergelijken. Het zijn wel beide compound oefeningen, dus beide moeten als basis in je schema voor komen. Ik doe sowiezo nooit ass to grass squat, brengt teveel spanning op mijn knieën en mijn glutes (kont) worden dan teveel getraind. Maar wil je er meer over weten dan kun je beter bij iemand anders terecht. Zoveel verstand van de sumo deadlift en betrokken spieren heb ik niet.

Is totaal wat anders... je kunt de deadlift en de squat niet met elkaar vergelijken. Het zijn wel beide compound oefeningen, dus beide moeten als basis in je schema voor komen. Ik doe sowiezo nooit ass to grass squat, brengt teveel spanning op mijn knieën en mijn glutes (kont) worden dan teveel getraind. Maar wil je er meer over weten dan kun je beter bij iemand anders terecht. Zoveel verstand van de sumo deadlift en betrokken spieren heb ik niet.

Voor Sumo moet je echt goede hams hebben de standaard DL komt veel meer vanuit je rug. Sumo kun je zelfs stiff doen en dan til je nog bijna hetzelfde als met de gewone Sumo en dat is bij de reguliere DL wel wat anders (max.75% ongeveer) van je normale DL.:D;)

netjes man die DL! :)

Ik bedoelde eigenlijk de sumosquat en de ass to grass squat.

Komen die qua spieraanpak wel overeen?

Greetz,
SgTmoSSad

Ik bedoelde eigenlijk de sumosquat en de ass to grass squat.

Komen die qua spieraanpak wel overeen?

Greetz,
SgTmoSSad

Op zich wel. De Sumosquat is wel veel belastender voor je liezen en daar train je veel meer je lenigheid mee. Ik zie weinig mensen sumosquatten, omdat je niet diep genoeg kunt gaan. Schouderbreedte is wat het meeste wordt uitgevoerd tot parallel of iets daaronder/boven.:D

Thnx herkuul,

De dag erna nog nooit zo'n spierpijn aan mijn onderrug gehad. Kon niets meer van de grond oprapen en moest helemaal door mijn benen zakken. Mijn vriendin heeft me de hele dag uitgelachuhhhh.

Merk wel dat mijn spierconditie steeds beter wordt, gisteren had ik nergens meer last van, dus spieren hebben zich snel hersteld.

Ga nu ff snel naar de sportschool... is tot 13:00 open. Zal zo mijn training posten.... laterrrrrrrr

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven