MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Thnx herkuul,

De dag erna nog nooit zo'n spierpijn aan mijn onderrug gehad. Kon niets meer van de grond oprapen en moest helemaal door mijn benen zakken. Mijn vriendin heeft me de hele dag uitgelachuhhhh.

Merk wel dat mijn spierconditie steeds beter wordt, gisteren had ik nergens meer last van, dus spieren hebben zich snel hersteld.

Ga nu ff snel naar de sportschool... is tot 13:00 open. Zal zo mijn training posten.... laterrrrrrrr

Goed gedaan maatje en ik herken het gevoel van die spierpijn.:eek::D

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag: schema B: Biceps/Triceps

Buik
hanging leg raises
20reps
15reps

Triceps
overhead cable extension
25x40kg PR
16x45kg PR
9x50kg PR

45gr. french press
12x28,5kg
10x32,5kg PR
7x34,5kg PR

standing tricep pushdown
14x25kg
7x30kg
15x20kg (tot fail) 20x10kg (deload reps)

Biceps
incline dumbbell curl
12x14kg
9x15kg PR
6x16kg PR

standing barbell curl
10x26,5kg
8x28,5kg
7x28,5kg

cabel curl
10x15kg
11x15kg
10x15kg

Laatst bewerkt:
PR oorlog hiero ++

Respect voor de Overhead Cable Ext.

Ik zie weer veel rode PR's man je gaat lekker!

Lekker weer die PR's kerel, special gift from Santa ;)

Buik
hanging leg raises
20reps
15reps

Triceps
overhead cable extension
25x40kg PR
16x45kg PR
9x50kg PR

french press
12x28,5kg
10x32,5kg PR
7x34,5kg PR

standing tricep pushdown
14x25kg
7x30kg

Biceps
incline dumbbell curl
12x14kg
9x15kg PR
6x16kg PR

standing barbell curl
10x26,5kg
8x28,5kg
7x28,5kg

cabel curl
10x15kg
11x15kg
10x15kg

je bent een echt bikkel , ik zit eigenlijk al twee dagen rond de kerstboom - ik ben wel benieuwd hoe jij die overhead triceps doet want ik ga bij 25 kg en 10 reppies echt naar de klote

sterke arm training, idd veel pr's weer hier, gaat netjes bro! :thumb:

Buik
hanging leg raises
20reps
15reps

Triceps
overhead cable extension
25x40kg PR
16x45kg PR
9x50kg PR

french press
12x28,5kg
10x32,5kg PR
7x34,5kg PR

standing tricep pushdown
14x25kg
7x30kg

Biceps
incline dumbbell curl
12x14kg
9x15kg PR
6x16kg PR

standing barbell curl
10x26,5kg
8x28,5kg
7x28,5kg

cabel curl
10x15kg
11x15kg
10x15kg

Goed gekozen oefeningen die incline dumbbell curl en de frech press; je training ziet er scherp uit en met prima gewichten.:D

Zaterdag: Schema C: Schouders/Onderarmen

Schouders
dumbbell shoulderpress
12x18kg PR
8x20kg (fail)
6x20kg

dumbbell front raises
12x12kg PR
9x13kg PR
7x13kg

cable side raises (nieuw)
7x10kg (voorlangs) 5x10kg (achterlangs)
7x10kg (voorlangs) 4x10kg (achterlangs)
7x11kg (voorlangs) 4x10kg (achterlangs)

shrugs
12x30kg PR
9x34kg PR
8x36kg PR

Onderarmen
palms down barbell wrist curls
20x12,5kg PR
7x16,5kg PR
5x16,5kg

palms up barbell wrist curls
20x28,5kg PR
10x32,5kg PR
8x32,5kg

Op het laatste moment besloten te gaan sporten... weinig tijd dus ff geen buik (niet erg want verga van de spierpijn).
Bij de press mijn eerste onbedoelde fail tot nu toe :(. Als ik naar de rest van de training kijk kan dat niet aan mijn schouders gelegen hebben. Had ook flink verzuurde triceps van gisteren. Vermoed dat daar de oorzaak ligt.

Schouders
dumbbell shoulderpress
12x18kg PR
8x20kg (fail)
6x20kg

dumbbell front raises
12x12kg PR
9x13kg PR
7x13kg

shrugs
12x30kg PR
9x34kg PR
8x36kg PR

Onderarmen
20x12,5kg PR
7x16,5kg PR
5x16,5kg

20x28,5kg PR
10x32,5kg PR
8x32,5kg

Op het laatste moment besloten te gaan sporten... weinig tijd dus ff geen buik (niet erg want verga van de spierpijn).
Bij de press mijn eerste onbedoelde fail tot nu toe :(. Als ik naar de rest van de training kijk kan dat niet aan mijn schouders gelegen hebben. Had ook flink verzuurde triceps van gisteren. Vermoed dat daar de oorzaak ligt.

Veel PR's weer mc; wordt wel moeilijker:eek: als je langer traint. Wristcurls branden zo lekker he. Goed gedaan.:D

lekkere PR's chickie! ;)

Mooie pr's hier hoor!

nette training bro!

Schouders
dumbbell shoulderpress
12x18kg PR
8x20kg (fail)
6x20kg

dumbbell front raises
12x12kg PR
9x13kg PR
7x13kg

shrugs
12x30kg PR
9x34kg PR
8x36kg PR

Onderarmen
20x12,5kg PR
7x16,5kg PR
5x16,5kg

20x28,5kg PR
10x32,5kg PR
8x32,5kg

Lekkere training man!!! :wl: Kijk uit met die side raises achterlangs...ik heb daar slechte ervaringen mee(schouderblessure!!)
Als als die shrugs een pr zijn...ben je dan net voor het eerst met oefening begonnen?

Nu lekker chillen op de zondag? :joint:

Lekkere training man!!! :wl: Kijk uit met die side raises achterlangs...ik heb daar slechte ervaringen mee(schouderblessure!!)
Als als die shrugs een pr zijn...ben je dan net voor het eerst met oefening begonnen?

Nu lekker chillen op de zondag? :joint:
Ik denk dat het dumbbell shrugs zijn en dat hij dus 2* een dumbbell van 36kg in zijn hand houd ;)

Iedereen thnx voor support comments :thumbs:

je bent een echt bikkel , ik zit eigenlijk al twee dagen rond de kerstboom - ik ben wel benieuwd hoe jij die overhead triceps doet want ik ga bij 25 kg en 10 reppies echt naar de klote
Thnx, was blij dat ik ff met de kerst kon trainen. De cable machine zal wel een dubbele overbrenging hebben, dan kun je makkelijk zwaardere kilo's trekken. Kilo's zijn voor mij niet zo belangrijk, als je maar iedere training iets omhoog gaat dat vind ik veel belangrijker. Dus probeer wel steeds op de zelfde apparaten te trainen voor een goed vergelijk.
Veel PR's weer mc; wordt wel moeilijker:eek: als je langer traint. Wristcurls branden zo lekker he. Goed gedaan.:D
Zal zeker moeilijker worden als ik verder kom, maar tot nu toe gaat alles goed. Mijn triceps waren gewoon kapot en daardoor ging die press moeizaam.
Tot nu toe voelt de oefening nog heel natuurlijk aan. Voel zelfs meer spanning op de zijkanten schouders als ik de cable versie doe. Maar zal het in de gaten houden, bedankt voor de tip.

De shrug doe ik nu al twee maanden maar let goed op de uitvoering en dan is ie erg zwaar.
Ik denk dat het dumbbell shrugs zijn en dat hij dus 2* een dumbbell van 36kg in zijn hand houd ;)
idd doe deze met dubbells en met een extreem lange rep. Ik rol mijn schouders tijdens de shrug van voor naar achter en andersom. En trek het gewicht ook goed omhoog, geen kleine shrugjes. Voel deze goed dan en traps groeien lekker.

...
idd doe deze met dubbells en met een extreem lange rep. Ik rol mijn schouders tijdens de shrug van voor naar achter en andersom. En trek het gewicht ook goed omhoog, geen kleine shrugjes. Voel deze goed dan en traps groeien lekker.

Inderdaad, je kan beter lichter gewicht pakken en de oefening perfect uitvoeren en de spier laten groeien dan andersom... We zijn tenslotte 'bodybuilders' en geen powerlifters.

Dat rollen van de schouders naar voor en achter bij shrugs vind ik dubieus.
Ik snap het nut er niet zo van, imo is het alleen een verhoogt risico op blessures.
Het naar voor en achter bewegen is helemaal geen functie van de trapezius, dus mijn inziens belast je je traps er niet meer mee.
Je belast alleen je schoudergewricht ermee.
Je trap werkt het beste door door je schouders omhoog en heel iets naar achter (richting je achterhoofdsknobbel) aan te spannen, dan krijg je maximale spanning op je traps en is de werklijn voor je traps het meest gunstig.

Maargoed ieder z'n oefening.

Even een paar dagen rust genomen. Ben nu 2 maanden vol bezig en de grens van overtrainen ligt op de loer. Allemaal kleine pijntjes, en tijdens til werkzaamheden een spier verrekt in mijn linkerhand. Denk dat ik morgen weer begin met de benen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven