MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Even een paar dagen rust genomen. Ben nu 2 maanden vol bezig en de grens van overtrainen ligt op de loer. Allemaal kleine pijntjes, en tijdens til werkzaamheden een spier verrekt in mijn linkerhand. Denk dat ik morgen weer begin met de benen.

Groots gelijk heb je! Ik heb vorige week 4 dagen Off genomen! Dit omdat alles gesloten was enzo maar je bent wel lekker uitgerust!

rust zal je goed doen man ;)

Inderdaad, je kan beter lichter gewicht pakken en de oefening perfect uitvoeren en de spier laten groeien dan andersom... We zijn tenslotte 'bodybuilders' en geen powerlifters.
Perfecte uitvoering ben ik met je eens, maar progressief meer gewicht pakken is 1 van de belangrijkste dingen imo

Uitvoering is voor mij ook het belangrijkste!

Met een strikte uitvoering kan je ook progressie maken ..believe me..

• Topic Starter Topic Starter
Dat rollen van de schouders naar voor en achter bij shrugs vind ik dubieus.

Je trap werkt het beste door door je schouders omhoog en heel iets naar achter (richting je achterhoofdsknobbel) aan te spannen, dan krijg je maximale spanning op je traps en is de werklijn voor je traps het meest gunstig.
Dat rollen voelt heel natuurlijk aan, geen pijntje of steken tijdens de uitvoering. Dit helpt mij om het gewicht tijdens een rep minimaal 3 sec omhoog vast te houden. Moet wel eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd het gewicht voornamelijk naar achter omhoog rol en vrijwel nauwelijks terug.
Goed gezegd!...Daarom moet je je niet al te veel blind staren op pr's ken mijn eigen p'rs ook helemaal niet.

Verder nette training, Mac!
Thnx Franco, nou die pr's houden mij scherp en zo ga ik iedere training vooruit. De PR's hou ik bij via het excel bestandje dat ik heb gepost. Heel eenvoudig bij te houden dan. Heb deze in mijn 15kg massa in 3 maanden topic gepost omdat dat hier niet mogelijk was.
Uitvoering is voor mij ook het belangrijkste!

Met een strikte uitvoering kan je ook progressie maken ..believe me..
Zo is het, uitvoering is heel belangrijk. Zonder deze is de progressie die je maakt waardeloos.

Woensdag: Schema D: Benen

Buik
hanging leg raises
20reps
15reps

Benen
parallel squat
12x90kg PR
9x100kg PR
6x110kg

leg curl
12x45kg PR
9x50kg PR
6x55kg PR

calf raises
12x70kg PR
10x80kg PR
9x85kg PR

leg extension
12x65kg PR
10x75kg PR

Wat een waardeloze training was dit GODVER#^&*@!!!!!! Te snel na het eten gaan trainen. Tijdens de squat werd ik kotsmisselijk. Mijn maag werd helemaal gek. Moest constant oprispingen weg boeren (sorry voor de smerige details :(). Heb minimaal 15 min moeten wachten tot ik me weer wat beter voelde. Eigenlijk wilde ik naar huis, maar dat liet ik niet toe. Toch maar doorgaan, en er zat toch nog kracht in mijn benen. Uiteindelijk werd ik zo ziek dat ik naar de toilet moest en alles eruit gegooid :(. Wat een waardeloze afsluiter voor het einde van het jaar.

Overal een PR...wat is het probleem:D:D

Ja ik begrijp je, maar je bent vooruit gegaan dat is het belangrijkst;)

proficiat met alle waardeloze PR's!
:p
:thumbs:

trek het je niet aan, je hebt overal PR's neergezet (alweer).
Jij kan tenminste gaan trainen, mijn gym sluit tot zaterdag...

jah man! K*ttraining K*t PR's Nix waard.. zwaar verpest maat!

Haha netjes hoor al die PR'S! Zitten daar ook Rep Pr's bij? of allemaal hoger gewicht?

Thnx jongens... ik maak bij de PR's geen onderscheid tussen reps of kg. Een PR is een PR bij mij. Als je het wilt weten zou ik ff terug gaan in het log.

Weet dat het misschien belachelijk klinkt met veel PR's maar gaat om het gevoel... en kotsen op de toilet bij de sportschool is niet mijn hobby ;)

Woensdag: Schema D: Benen

Buik
hanging leg raises
20reps
15reps

Benen
parallel squat
12x90kg PR
9x100kg PR
6x110kg

leg curl
12x45kg PR
9x50kg PR
6x55kg PR

calf raises
12x70kg PR
10x80kg PR
9x85kg PR

leg extension
12x65kg PR
10x75kg PR

Wat een waardeloze training was dit GODVER#^&*@!!!!!! Te snel na het eten gaan trainen. Tijdens de squat werd ik kotsmisselijk. Mijn maag werd helemaal gek. Moest constant oprispingen weg boeren (sorry voor de smerige details :(). Heb minimaal 15 min moeten wachten tot ik me weer wat beter voelde. Eigenlijk wilde ik naar huis, maar dat liet ik niet toe. Toch maar doorgaan, en er zat toch nog kracht in mijn benen. Uiteindelijk werd ik zo ziek dat ik naar de toilet moest en alles eruit gegooid :(. Wat een waardeloze afsluiter voor het einde van het jaar.

Balen van dat gevoel op het einde mc; het ziet er natuurlijk wel schitterend uit zo veel PR's.
Een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst en tot volgend jaar Duurt niet lang meer;))

Happy new year!

Vrijdag: schema A Rug/Borst

Buik
Hanging leg raises
20 reps
15 reps

Rug
sumo deadlift
12x80kg PR
10x100kg PR
5x110kg PR

chins-thumbless overhand grip (breed)
5xbw PR
2xbw (voelde een kleine steek in mijn pols/hand vanwege die blessure die ik tijdje terug opliep)
3xbw

cable row
12x60kg
10x70kg PR
5x75kg PR

bw=96kg

De pols hield het op zich heel goed... zodra er gewicht op stond en ik de hoek van de hand/pols niet veranderde was er niets aan de hand. De pols was wel gevoelig op het einde van de rugtraining. bb incline geprobeerd maar merkt dat het onmogelijk was mijn pols te ontlasten. Wil een echte zware blessure voorkomen dus helaas geen borst gedaan.

Mooie deads, wel weinig setjes. Of heeft dat met je polsblessure te maken?
Oppassen daarmee hé, ik heb dat ook gehad en dat heeft mij 3 maanden achtervolgt, en zelfs nu moet ik soms nog oppassen.

Mooie deads, wel weinig setjes. Of heeft dat met je polsblessure te maken?
Oppassen daarmee hé, ik heb dat ook gehad en dat heeft mij 3 maanden achtervolgt, en zelfs nu moet ik soms nog oppassen.
Heb een tijdje terug mijn massa schema onderhanden genomen. Kwam er achter dat ik teveel setjes deed en daardoor een tijdje terug nauwelijks zwaarder werd http://forum.dutchbodybuilding.com/...sterker-worden-191471/index5.html#post3390976 In dat geval is er sprake van overtraining.

Als je massa wilt dan moet je niet teveel setjes doen. Dus heb de rug van 14 setjes naar 9 terug gebracht en focus me volledig op de intensiteit van de training.

Mijn pols ging nog goed, anders had ik geen PR's kunnen pakken. Maar weet zeker dat de borst mijn polsen niet goed had gedaan, ben erg voorzichtig om blessures te voorkomen.

ik doe 5setjes DL, met opwarming 6-7. En groei prima, snap je redenatie niet echt, maar als je groeit moet je het zo doen :) Je kon ook proberen nog meer te eten :p

ga eens een tijdje met db werken , laat de bb effe links liggen , werkte bij mij wel altijd

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven