AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
inderdaad gewoon weer lekker breed pakken...nergens voor nodig.

Flinke training weer! :thumb:
Je gaat lekker vooruit man.
Knap dat je stopt bij 1x175kg deadlift als je voelt dat je nog wat over had, dan had ik er nog wel een repje (of twee) extra uitgeperst denk ik. :D
Maar daarom ben ik ook zo vaak overtraind natuurlijk... :o

Als je bij de Military Press een beetje meer Jim Wendler toepast in je eerste sets zal je misschien sneller nog wat zwaarder kunnen gaan op je laatste 3 werksets.
Je begint met de eerste 3 sets best zwaar in vergelijking met je max. 1 rep.

Doe je die Pull Ups op een machine?!!!! :eek:
:jk:
Ik neem aan van wel anders zou je natuurlijk beginnen met je lichaamsgewicht... :rolleyes:
Het is dat ik geen vaste trainingsmaat heb, anders zou ik de pull ups doen met een beetje hulp onder m'n voeten.
Op die manier "overzet" je jezelf eigenlijk nooit.
Althans dat is mij (vroeger) nooit overkomen...

Maar al met al ga je lekker hoor! :thumb:
BEn benieuwd naar de volgende training.
Oh ja, blessures kun je gewoon negeren hoor, geen probleem! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.503
Flinke training weer! :thumb:
Je gaat lekker vooruit man.
Knap dat je stopt bij 1x175kg deadlift als je voelt dat je nog wat over had, dan had ik er nog wel een repje (of twee) extra uitgeperst denk ik. :D
Maar daarom ben ik ook zo vaak overtraind natuurlijk... :o
Ben door meerdere leden gewaarschuwd dit schema niet te onderschatten. Ik wil de progressie erin houden dus elke training moet er wat gewicht bij al is het maar 2,5kg. Ookal voel ik dat ik meer kan dan doe ik het niet, hou me strikt aan het schema... geen ruimte voor ego's. :D
Doe je die Pull Ups op een machine?!!!! :eek:
:jk:
Ik neem aan van wel anders zou je natuurlijk beginnen met je lichaamsgewicht... :rolleyes:
Eerste setje was de pull down en daarna pull up. Ga dat allemaal niet apart erbij zetten. Wanneer er BW staat weet je dat ik aan de pull up ben begonnen.
Als je bij de Military Press een beetje meer Jim Wendler toepast in je eerste sets zal je misschien sneller nog wat zwaarder kunnen gaan op je laatste 3 werksets.
Je begint met de eerste 3 sets best zwaar in vergelijking met je max. 1 rep.
Ik bouw het zo op dat de eerste setjes grote stappen maken. Dus steeds sprongen van bijvoorbeeld 10kg.
Maar vind jij 30/40kg te zwaar om mee te beginnen dan? Wat dan, met 20kg beginnen?
Maar al met al ga je lekker hoor! :thumb:
BEn benieuwd naar de volgende training.
Oh ja, blessures kun je gewoon negeren hoor, geen probleem! :D
Thnx :D.
Ben het met veel dingen eens, maar een blessure negeer ik niet. Staat progressie in de weg.

Het is natuurlijk niet echt verkeerd om te beginnen met de MP zoals jij doet, maar percentueel is het wel vrij hoog natuurlijk.
Ik denk dat de 40% 50% 60% om op te warmen wel een goede leidraad is.
Het lijkt me dat je dan wat meer overhoud voor de sets die echt tellen! :D
Je zei zelf al dat je na de 4de set problemen had.
Dat is een beetje vroeg als je nog wat sets moet eigenlijk, imo.
Of je moet helemaal anders gaan trainen, en een andere volgorde van reprange willen gebruiken natuurlijk.
Maar al met al gaat het harttikke goed man! :thumb:

als hij al hoog begint - hoe hoog begin ik dan al procentueel gezien

als hij al hoog begint - hoe hoog begin ik dan al procentueel gezien
Bankdrukken en deadlift begin je op 60%, dat is met de huidige gewichten nog wel te doen natuurlijk, maar als je hoger gaat dan zul je vanzelf wel wat lager beginnen denk ik.
Verder is het heel persoonlijk natuurlijk, wat je het lekkerste vind gaan. ;)

ik ben echt een grote nul in het berekenen van dit soort berekeningen - geestelijk kan ik dat niet aan denk ik

ik train veel op gevoel

Mijn setup:

8 rep tegen een 40% (na set enkel schijven wisselen als rust)
5 rep tegen een 60% (na set enkel schijven wisselen als rust)
3 rep tegen een 70% (na set enkel schijven wisselen als rust)
2 rep tegen een 80% (rust naar believe)
1 rep tegen een 90% (rust naar believe)
1 rep tegen een 100% (rust naar believe)
1 rep tegen een 105% (rust naar believe)

het zal bij mij ook wel zoiets zijn rob , maar als ik al naar die getallen kijk word ik al moe - krachttraining is voor mij gewoon hard trainen en niet teveel nadenken - misschien is dat het wel - ik moet meer gaan nadenken

• #1.510
Denk dat ik nog steeds bij die 1RM onder mijn potentieel 100% zit. Een fail is enkel op de MP gebeurd.
De laatste training van dit schema ga ik eens wat verder op de 1RM's door om de laatste druppel uit me te persen. Daarna is het einde voor de 1rm's voor mij.

daarom pak ik er nog soms een setjes van 1 bij zoals vandaag

• #1.512
Ok de eerste 2 cycles zijn voorbij. Zoals ik eerder aangaf moet ik nu op de berekende 1rm's uitkomen. Geeft een indicatie of die schema's een beetje kloppen als je hoger in de reps zit om je 1rm te bepalen.

Squat
5x130kg
1x150kg (147,8kg) 1x135kg
Helaas is deze niet kloppend daar ik voorheen parallel squats deed en nu dieper ga. 150kg zou een mooi resultaat als eind gewicht zijn.
Bench
4x100kg
1x110kg (110,4kg) 110kg
Klopt precies, zit op schema.
Incline press
4x85kg
1x95kg (93,8kg) 1x90kg
Helaas heeft die eerste fail ervoor gezorgd dat ik hier niet op schema zit. Echter ging de laatste training het gewicht vrij eenvoudig omhoog.
BOR
4x85
1x95 (93,8kg) 1x90kg
Ook hier loop ik achter vanwege een spanning in mijn rechter arm. Hoop morgen daar een pr te zetten.
Pendlay
---
Deads
5x140kg
1x160kg (159,8kg) 1x160kg
Klopt precies, zit op schema.
Rack pull
---
MP
6x50kg
1x60kg (58,6kg) 1x62,5kg
Schouders gaan het beste vooruit zo te zien. Lig zelfs 2,5kg voor op schema.

Chin
5x103kg
1x115kg (117,1kg) 1x120kg
Lats zijn erg sterk bij mij, 5kg voor op schema. Zelf 2x niet kunnen trainen en nog lig ik voor op schema. Moet helaas deze oefening 1 week niet meer doen om mijn arm te laten herstellen.

Heb nog 3 cycles de tijd om de volgende doelen te halen. Zal mijn trainingen (gewichten) zo moeten indelen om deze doelen te bereiken.

Squat
1x165kg nieuw doel 150kg, dus dan nog 15kg te gaan.
Bench
1x120kg nog 10kg te gaan, moet mogelijk zijn.
Incline press
1x105kg nog 15kg te gaan, zal lastig worden.
BOR
1x100kg nog 10kg te gaan, moet mogelijk zijn.
Pendlay
1x105kg nog 17,5kg te gaan, zal heel lastig worden.
Deads
1x175kg nog 15kg te gaan, moet mogelijk zijn.
Rack pull
1x210kg nog 35kg te gaan, foute inschatting blijkbaar.
MP
1x67,5kg nog 5kg te gaan, moet haalbaar zijn.
Chin
1x130kg nog 10kg te gaan, moet haalbaar zijn.

De geschatte 460 op de grote 3 is niet meer haalbaar vanwege de squat. Maar 445 moet dus haalbaar zijn. Komende weken flink wat werk aan de winkel. :D

Mooie doelen man!
Ik zou haast denken dat ik naar een powerlift schema zit te kijken ;)

dat zijn behoorlijke doelstellingen met al goede huidige stats..

• #1.515
Mooie doelen man!
Ik zou haast denken dat ik naar een powerlift schema zit te kijken ;)
Nee hoor, tis hardcore bodybuilding. ;)
dat zijn behoorlijke doelstellingen met al goede huidige stats..
Thnx, allemaal met maar een doel. Om uiteindelijk over een aantal weken weer flinke progressie te kunnen boeken op de hogere reps. Zal uiteindelijk helpen meer gewicht op die setjes te kunnen pakken. Moet zo snel mogelijk naar de 110kg BW, zodat ik net zo groot als jou ben. :D

Heb ff dit overzicht gemaakt om me wat rust te gunnen. Anders pak je misschien te veel gewicht wat voor het schema niet nodig is. Weet nu precies wat ik de komende trainingen moet pakken om mijn doelen te realiseren.

rackpulls en pendlays zijn verkeerd ingeschat he....ik ook :D

• #1.517
Is ook onmogelijk goed in te schatten als je ze nog nooit hebt gedaan.

true true!

• #1.519
Vandaag is nieuw speelgoed binnen gekomen... dip/chin riem. :D

Welke?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven